k0ntre Napisano 13 Maj 2013 Napisano 13 Maj 2013 (edytowane) Witam wszystkich. Jestem tu nowy na forum ale jest to już mój drugi samochód co modeluję. Więc zabrałem się za piękny lamborghini aventador lp700-4. Jak na ten moment to mam wymodelowaną bazę i prosił bym o pomoc w dalszej pracy. Przy moich umiejętnościach do bardzo by mi się przydała jakaś rada jak z tym pójść dalej. Nie jestem pewien czy ta siatka wygląda dobrze więc przed dalszym modelowaniem pytam się was:Czy wszystko wygląda dobrze? Czy coś poprawić? Jak tak, to w którym miejscu. Edytowane 23 Listopad 2013 przez k0ntre
DrRambo Napisano 13 Maj 2013 Napisano 13 Maj 2013 http://www.extravaganzi.com/wp-content/uploads/2011/02/Lamborghini-Aventador-LP700-4-6.jpg w takim lakierze będzie? rób, rób, będę zaglądał dodaj jakiś turbosmooth i pokaż zrzut to wyjdą błędy, teraz można jedynie przypuszzcać, że coś się ułoży nie tak jak powinno. Później potnij karoserie i rób detale
Berger Napisano 13 Maj 2013 Napisano 13 Maj 2013 To nie lakier tylko kamuflaż. k0ntre: Narazie jest nierówno i chaotycznie, na tym etapie daruj sobie robienie chamferów i innych detali. Celuj w maksymalną prostotę, która opisuje maximum formy.
k0ntre Napisano 15 Maj 2013 Autor Napisano 15 Maj 2013 poprawiłem wszelkie bugi i krzywizny, które udało mi się wychwycić i narazie tak oto wygląda moja baza: przód przed ts: i po tył przed ts i po więc moje pytanie: Czy ktoś widzi coś czy coś jeszcze jest do poprawy? Czy są jakieś krzywizny? Czy mogę już zagęszczać siatę i powoli pójść do przodu. ps DrRambo nad tą koncepcją się nie zastanawiałem ale jak skończę to może w takim stylu wyrenderuję lambo
k0ntre Napisano 17 Czerwiec 2013 Autor Napisano 17 Czerwiec 2013 poszedłem dalej w detal i na dzień dzisiejszy wszystko wygląda tak: wszelkie uwagi mile widziane ;)
Berger Napisano 17 Czerwiec 2013 Napisano 17 Czerwiec 2013 No ja z tym ładnym modelem bym się jeszcze wstrzymał. Pasuje zobaczyć model z połyskliwym materiałem ale z clayów widać już sporo rzeczy m.in uchwyt lusterka, który wygląda mega dziwnie, przód ma spłaszczone krzywizny, brakuje przetłoczenia nad nadkolem ciągnącego się aż do wlotu za szybą, siatka grilla też bardzo płaska i "papierowa", wiele przetłoczeń jest za ostrych - nie będziesz miał na nich ładnych odbić, szczególnie widać to na feldze, nawet ładna opona ale sidewall za wysoki, powierzchnia nad tylną rejestracją też krzywa. Ale w porównaniu z tym co było jest dużo lepiej, więc popraw te rzeczy i będzie naprawdę fajnie :) Pozdrawiam
k0ntre Napisano 17 Lipiec 2013 Autor Napisano 17 Lipiec 2013 Daję mały update ale gdyż czasu na modelowanie mam piekielnie mało. Poprawiłem wszystkie błędy co mi berger napisał oprócz siatki za którą nie wiem jak się jeszcze zabrać. Wymodelowałem częściowo lampy oraz zacząłem środek samochodu, mimo, że zaczynałem to modelować 3 razy. Wiem już, że tylną lampę muszę jeszcze raz wymodelować, ale tutaj nasuwa mi się pytanie. Czy te wymodelowane lampy są chociaż częściowo zbliżone do oryginału, oraz czy dobrze zacząłem modelować ten środek? Gdyż ze zdjęć ciężko jest mi cokolwiek podpatrzeć. Jak na razie to wygląda tak:
k0ntre Napisano 22 Sierpień 2013 Autor Napisano 22 Sierpień 2013 Praca nad tym modelem idzie mi dość wolno ze względu na brak czasu ale przedstawiam wam mój mały update. Wszelkie uwagi i komentarze mile widziane ;)
MicInc Napisano 22 Sierpień 2013 Napisano 22 Sierpień 2013 Dla mnie super to wygląda. A krytykę pozostawię specjalistom, choć nie wiem czy jest tu coś do krytykowania :) Kiedy jakieś rendery?
k0ntre Napisano 15 Wrzesień 2013 Autor Napisano 15 Wrzesień 2013 (edytowane) Niestety na renderowaniu się nie znam ale coś tam wypociłem. Renderowane w v-ray Dorzucam jeszcze model kierownicy do wnętrza Edytowane 15 Wrzesień 2013 przez k0ntre
martix69 Napisano 15 Wrzesień 2013 Napisano 15 Wrzesień 2013 model barzo ładny, ale kierownice bym toche poprawil. Uploaded with ImageShack.us i tak: 1- to przejście nie jest az tak ostre, kształt jest bardziej obły. 2- tutaj podobnie, gładkie przejście 3- ta krawędź jest dłuższa i opada pod większym kątem 4- zwróć uwagę na odległości miedzy końcami ramion oraz środkowe ramie kierownicy, odległość od spodu środkowej części do spodu kierownicy u Ciebie jest za duża 5- obudowa tych przycisków (u góry i u dołu) gładko przechodzi w ramiona kierownicy i ostrość wewnętrznych krawędziowi jest za duza No i grubość obręczy, u Ciebie jest za "chuda" w stosunku do wielkości kierownicy To tak na szybko co mi sie rzuciło w oczy :) działaj dalej . Pozdraiam
k0ntre Napisano 9 Listopad 2013 Autor Napisano 9 Listopad 2013 (edytowane) No dobra to jest koniec mojej pracy nad modelowaniem lambo. Wiem, że w samym modelu jest jeszcze wiele do poprawy, ale pół roku pracy już mnie męczy i chciałbym rozpocząć coś nowego ;). Co do samego modelu, jest to mój drugi model samochodu i wiele się przy nim nauczyłem np. modelowanie felg, wnętrza tarcz hamulcowych, świateł. Cieszę się, że udało mi się go doprowadzić to takiego stanu, (mimo, że jest trochę pokrzywiony ale tego już nie poprawie, bo tylko wszystko zepsuje ;)) i teraz chciałbym tylko dodać parę renderów oraz dodać do finisched więc wszelka pomoc będzie mile widziana. Ps. Wiem, że ten model nie dorównuje modelowi JonhZi, ale mam nadzieję, że aż tak źle nie jest ;P Edytowane 9 Listopad 2013 przez k0ntre
k0ntre Napisano 20 Listopad 2013 Autor Napisano 20 Listopad 2013 mój pierwszy studyjny render wiem, jest dość ciemny, ale to poprawie
k0ntre Napisano 22 Listopad 2013 Autor Napisano 22 Listopad 2013 Kramon dzięki za ten materiał. Bardzo mi pomógł. A to ciąg dalszy moich wypocin. Niestety jeszcze jestem daleko z renderami.
k0ntre Napisano 23 Listopad 2013 Autor Napisano 23 Listopad 2013 Dodaję kolejny render. Tym razem przy użyciu hdri.
Pawlito Napisano 23 Listopad 2013 Napisano 23 Listopad 2013 Początkowo chciałem Ci w samochodzie z przedostaniego wątku podciągnąć poziomy i zrobic jakies przykładowe postpro ale ogranicze się do screena z photoshopa. Histogram pokazuje że brakuje kontrastu od półtonów do jasności, traci na tym dynamika obrazu. Jak nie chcesz się później bawić w edytorach 2d to mozesz zawsze podkręcic poziomy prosto z 3dmaxa, fotograficzna kontrola ekspozycji daje taka mozliwość. To samo tyczy się barw, większe nasycenie zapunktowałoby. Nie chcę żeby moje rady brzmiały jak zwykłe pitu-pitu, wydaje mi się że w ten sposób więcej by zyskał twój rendering juz na starcie.
DrRambo Napisano 23 Listopad 2013 Napisano 23 Listopad 2013 na takim zbliżeniu widać, że nieładne rzeczy się tu dzieją. tam gdzie chamferowałeś, aby porobić ostrzejsze krawędzie - zaburzyłeś łuki, widać to na feldze i na zderzaku przy kole poza tym dość słaba tarcza i zacisk klocków za mało tu kontrastu, ale coraz lepiej
k0ntre Napisano 15 Grudzień 2013 Autor Napisano 15 Grudzień 2013 No dobra to jak na razie najlepsze co udało mi się osiągnąć, jeżeli chodzi o studio. Tym razem lambo w wersji blue (chyba mam za duże nasycenie kolorów) :) Pawlito dzięki za podpowiedź co do kontroli ekspozycji w maxie, ale chyba jednak zostanę przy pchotoshopie, ale warto wiedzieć, że coś takiego jest. DrRambo nie za bardzo wiem o co chodzi z tą dość słabą tarczą i zaciskami. Znaczy chodzi o sam model czy materiał? Bo z tym drugim dość mocno walczę.
YetoKnight Napisano 15 Grudzień 2013 Napisano 15 Grudzień 2013 Wymodeluj coś pod maską albo daj chociaż coś czarnego, bo widać pustkę przez grill.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się