Traitor Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 odpaliłem maxa i zresetowałęm do domyślnych i jest tak jak mówisz. coś musiałem przestawić. Bez bocznego menu to i swiety by rzucal gromami:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu Napisano 14 Sierpień 2013 Share Napisano 14 Sierpień 2013 grass, z jakich tutoriali korzystasz? Masz wersję 701 czy coś starszego? Trial? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grass Napisano 14 Sierpień 2013 Share Napisano 14 Sierpień 2013 tutoriale z tego wątku http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=89947 nic lepszego nie znalazlem a modo 701 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a3stract Napisano 25 Październik 2013 Share Napisano 25 Październik 2013 (edytowane) Ja startowalem od maxa i odrazu nie podszedl mi interface, potem przeskoczylem na XSI i polecialem na 1,5 roku, wszystko bylo pieknie do momentu wypuszczenia Modo w wersji 401. Na przesiadke namowil mnie kumpel z pracy, ktory wiecznie wychwalal lightwave-a:D. Przesiadke pamietam jakby byla wczoraj, w jednej chwili wychwalalem Modo, by nastepnie zrownac je z ziemia az nadszedl dzien w, ktorym uznalem ze jest to najlepszy soft w jakim pracowalem! Przede wszystkim jest bardzo prosty w obsłudze, zaczynajac od mistrzowskiego modelowania a konczyc na fenomenalnym renderingu! i mistrzowskiej predkosci wypuszczania z tego programu projektow. Docenią to przede wszystkim osoby, ktore projektuja pod presja czasu w firmach, ktore wykonuja zlecenia miedzynarodowe przelatujace w pierwszej kolejnosci przez centrale w polsce. Modo doskonale sprawdza sie podczas wprowadzania czestych modyfikacji projektu, Fenomenalny rendering w bardzo krotkim czasie dostarcza wysokiej jakosci obrazow. Kolejna zaleta jest blyskawiczny podglad renderingu, zapraszajac klienta do studia w kilka chwil mozna zaakceptowac projekt uzywajac jedynie podgladu! jak dla mnie jest to idealne narzędzie,stawiam Modo w jednym rzedzie z Photoshopem i szczegolnie polecam osobą, ktore cenia swoj czas. idealna strona na start z video tutorialami http://www.modopedia.com P.S w robocie smieja sie ze mnie, ze powinienem sprzedawac ten software:D tak to chwale pozdr.... Edytowane 25 Październik 2013 przez a3stract Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 25 Październik 2013 Share Napisano 25 Październik 2013 Bo to jest naprawdę dobry soft, gdyby nie to że znam Blendera i nie mam czasu na naukę nowego softu napewno bym się uczył Modo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 26 Październik 2013 Share Napisano 26 Październik 2013 Kramon gdyby Blender był odpłatny już miałbyś dożywotnią robotę załatwianą w dziale marketingu :))) Co do modo całkowicie poprę kolego a3stract świetny soft jak się ma wiszącego nad głowa klienta któremu trzeba coś pokazać na szybko :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARDZEJ Napisano 29 Lipiec 2014 Share Napisano 29 Lipiec 2014 Odświeżam Jakie są konkretne różnicę pomiędzy maxem a modo, maxa trochę znam, więc może co innego oferuje modo? Jak na razie widzę w tym programie, czysty i nowoczesny interfejs no i niezły workflow. A jak jest z wykorzystywaniem tego programu w studiach/agencjach w polsce? Albo czy soft jest dobry do np. projektowania zabawek? I jaki silnik renderujący wykorzystuje, jak go oceniacie? Czy w 2 miesiące, ucząc się samemu z tutoriali ogarnę modo na tyle, żeby robić jakieś projekty 'na poziomie'? I jak wygląda modo z animacją? Chyba okejj? zdażyło mi się tragfić parę eleganckich animacji z Modo, a nawet niezłe sculpty.... Piszę w pośpiechu, za wszelką niegramatyczność nie przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 29 Lipiec 2014 Share Napisano 29 Lipiec 2014 (edytowane) Ja bym powiedział że Autodesk zdekka porzucił już maxa, i skupili się na mayce. i Cad'ach natomiast Modo idzie w złotej trójcy ficzerów i nowych zastosowian równo z zbrushem i blenderem. musisz sprawdzić czy modo ma wszystko czego potrzebujesz jeśli tak to śmiało używaj tego softu. Blender jest chałowy na wielu polach ale na paru polach nie ma sobie równych i ja akurat potrzebuje tych ficzerów w których wymiata dlatego go używam gdybym zajmował się np nie wiem archwizem to napewno bym używał innego programu. Edytowane 29 Lipiec 2014 przez Azbesty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 29 Lipiec 2014 Share Napisano 29 Lipiec 2014 Ściągaj triala i ciśnij, teraz chyba nawet mesh fusion dają z trialem. Do projektowania zabawek jak znalazł. Jak sam sprawdzisz to będziesz najlepiej wiedział. Tutoriali na youtube też nie brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reynevan Napisano 29 Lipiec 2014 Share Napisano 29 Lipiec 2014 Na jakich polach blender jest chałowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Wielu. chociażby brak możliwości współpracy z wieloma standardami rynkowymi. od VFX'ów. I sam wewnętrzny system VFX'ów w szczególności ciecz nie jest zbytnio dobry. Dym/ogień jako tako daje rade. ale no nie ma podejścia to do realflow czy houdiniego i tak dalej i tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STRZYG Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Nie mam pojęcia o Modo (na razie), ALE pamiętam jak swego czasu uczyłem się Nuke'a i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to zupełne inne podejście do funkcjonalności programu. Nuke jest zrobiony przez ludzi dla ludzi, w przeciwieństwie do niektórych softów, które niestety są robione chyba przez działy marketingowo-strategiczno-jakieś tam dla zwiększenia obrotów (After Effects jest tego najlepszym przykładem). Czuć tam, że każdy przycisk jest narzędziem wymyślonym przez twórców dla twórców. Dla kowala najlepszą kuźnię postawi inny kowal ;) Dlaczego pisze o Nuke'u? Ano dlatego, że jest pod skrzydłami TheFoundry, które to przejęło Modo i tak coś właśnie czuję w kościach, że w tym sofcie myśli się o tym aby stworzyć jak najlepsze narzędzie (a nie produkt). Wnioskuję to po zajawkach, które wssysam od jakiegoś czasu na internetach. Taka moja opinia, na podstawie, której chyba zacznę powoli się przestawiać z maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 11 Sierpień 2014 Share Napisano 11 Sierpień 2014 Ja bym się tak nie zapędzał w stawianiu Nuke ponad After Effects, Moim zdaniem AE jest bardzo intuicyjny i przyjazny. Poznasz zasadę działania i animowania jednego efektu, i jak byś poznał cały program. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 25 Październik 2014 Share Napisano 25 Październik 2014 Jak wygląda kwestia wydajności viewportu w Modo 801 jesli przyrównamy do maxa? Zrobiłem sobie boxa 100/100/100 segmentów, zaznaczyłem połowę całego boxa i zmieniem położenie, przeciagnąłem. W maksie na moim sprzęcie mam lekkie ale w pełni akceptowalne przycięcia, natomiast w modo okropne 4 sekundowe przycięcia, juz po samym nacisnięciu W. Modo ma taką kiepską optymalizacje czy to cos u mnie jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1pudel Napisano 25 Październik 2014 Share Napisano 25 Październik 2014 coś u Ciebie, czasami ludzie piszą na community o podobnych objawach. Trudno wyczuć o co chodzi na pewno zainstaluj 801 SP2; stare Kity i Configi mogą mieszać, niby Maki z radeonami czasami się sypią, sterowniki lub bałagan w systemie też może na to wpływać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 25 Październik 2014 Share Napisano 25 Październik 2014 Może bardziej sprecyzuję. ogólnie wszystko działa płynnie, nic złego się nie dzieje. Problem jest tylko wtedy gdy zaznaczę więcej poly coś ok. 2000 i próbuje je przesunąć czy tam obrócic. Ja zaznaczę kilka nawet na hi resowym modelu to dalej jest wszystko ok :) Może to ramu za mało, moze do takich operacji modo potrzebuje więcej niż 8 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu Napisano 26 Październik 2014 Share Napisano 26 Październik 2014 Gajowy, na oficjalnym forum jest wątek poświęcony temu problemowi http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=32&t=93436 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gajowy Napisano 26 Październik 2014 Share Napisano 26 Październik 2014 Lesiu, dzięki za link, przeglądałem wczoraj wiele tematów na tym forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Raczej to jest jakis bug. Żeby było jeszcze ciekawiej, ściny mam TYLKO w przeciąganiu vertexów. Poly, edge, działają ok :) Co odkryłem? Przeciągam najpierw edge - jest ok, później poly - jest ok, teraz vertexy i mam ściny. Po tym ściny mam i w edge i poly, ale jeśli nacisne Tab dwa razy ( nie ma znaczenia czy przeciągam juz wygładzone poly/edge) poly i edge działają płynnie :) vertexy dalej ścinają :) Tak jakby po tej edycji vertexów coś tam sie złego działo i wszystko zwalniało. Myśle że to jakiś bug, no bo jak to inaczej wytłumaczyć? W każdym bądz razie daje sobie z tym spokój, da się to obejść :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 26 Październik 2014 Share Napisano 26 Październik 2014 yup, u mnie to samo - gdy zaznaczam wieksza ilosc wierzcholkow Modo chrupie, krawedzie i wielokaty smigaja bez problemow. O rozwiazaniu nie slyszalem - szczesliwie jendak gdy edytuje duza czesc modelu zazwyczaj sa to wlasnie krawedzie i wielokaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się