JoseConseco Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 (edytowane) Nie mogłem się zdecydować na jedną wersje więc wrzucam obydwie. Soft: blender, 3dcoat, zbrush, krita. Łącznie z 3 dni mi zeszło. Edytowane 19 Wrzesień 2013 przez JoseConseco
Gość Chrupek3D Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 texturki malowałeś w Kricie czy Coacie?
mookie Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 Włoski to też 3D? Pierwsza wersja bez krwi dużo lepsza, model i światełko całkiem fajne, jedyne, co mi przeszkadza, to sierść widoczna tylko na konturach postaci.
xmass Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 Fajny :) Ja to samo co @mookie powiem - pierwszy lepszy :) Tylko nie wiem czy taka krwiożercza bestia miałaby taki puszek na sobie ;)
JoseConseco Napisano 4 Wrzesień 2013 Autor Napisano 4 Wrzesień 2013 Chrupek3D - pory skóry w 3d coacie - ma proceduralną teksturę dobrą do tego celu i drugą dobrą na drobne zgrubienia - widoczne dobrze na ramieniu. Po wyrenderowaniu dodałem detalu trochę w Kricie. Tak wygląda czysty render bez podmalowania: mookie - włosy, jak widać wyżej doszły w 2d. Trochę na skróty poszedłem i tylko konturach je zrobiłem bo i tak zwykle tam najbardziej widoczne są xmass - bo nie jest taki zły jeszcze :D Dzięki za komentarze. W sumie okazuje się, że z modelu można jeszcze było sporo wyciągnąć z dynotopo, ale trzeba wyłączyć matcapa. Stwierdziłem, że wyrzeźbię detalu w postaci zmarszczek, aby sprawdzić kiedy dynotopo zacznie mi spowalniać komputer. Ku mojemu zdziwieniu doszedłem do 2,5 miliona trójkątyów i dalej dało się rzeźbić płynnie. Byłem zmęczony dodawaniem zmarszczek więc dalej nie testowałem. Dla niewtajemniczonych dodam, że 2miliony na meshu z dynamiczną tesselacjią, to równoważność około 8 milionów w zbrushu - pi * oko. A taki dynamesh to wymięka już przy 2 milionach trójkątów, nie mówiąc już o tym, że mesh równomienie podzielony dynameshem będzie miał o wiele mniej detalu. Jeżeli kogoś skusiło testowanie dynotopo w blednerze to 3 rzeczy powiem: a) autosave wydaje się lagować raz ja 5-10 minut, wiec warto go wyłączyć b) undo również zamula PCta. W moim przypadku przerzuciłem plik na dysk sdd i teraz cofanie śmiga. c) jeżli dobrze ustawimy clay brush to uzyskamy zbrushowy claytubes. Czyli mamy sculptrisa z claytubsami, jak dla mnie to najlepsze połączenie jakie może być. Crease brusha też da się podobnie ustawić do damStandard. A z tymi 2 brushami można praktycznie cały model wyskrobać taki jak np to: Pozdro!
Gość Chrupek3D Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 świetnie go pomarszczyłeś :-) Skoro używasz Coata to czemu w nim, nie rzeźbiłeś... zamula, czy ma słabe brusze? Ja w swoich modelach bardzo często używam 'move', a Blenderowy jest bardzo słaby, poza tym dostaje czkawki przy większych modelach... wole machać w Sculptrisie, a 'movać' w zbrushu. Swego czasu używałem Coata do textur, genialny był... chyba się skusze i podejrze nową wersje.
mookie Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Byłbym wdzięczny za te fajne ustawienie pędzli, o których wspominałeś.
indian Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Siemano, postać w pytkę, ale kadr dałeś na maxa z dupy i przez to mega traci , te nowsze screeny są duże lepsze bo pokazują sam bust i wiadomo na czym się skupić. s.
xmass Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 wygląda teraz jak połączenie Rocky'ego z Nemezis'em z Resident Evil :)
indian Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 xmass powstrzymaj konie swojej fantazji :) ale coś z Nemezisa ma :D
Traitor Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 Ostatni obrazek najlepszy. Te zmarchy dobre sa.
deshu Napisano 5 Wrzesień 2013 Napisano 5 Wrzesień 2013 On raczej nidgy nie usłyszy 'daj buzi na dobranoc'. Ostatni obrazek, z małymi czarnymi oczkami - koks. Zróżnicowałbym siłę odbić na pyszczku/reszcie.
JoseConseco Napisano 6 Wrzesień 2013 Autor Napisano 6 Wrzesień 2013 (edytowane) Chrupek3D - 3d coat to irytuje mnie, że podzielone są brushe na 'z' i 'bez' dynamicznej tesselacji, więc nie mogę np. używać rapid brusha czy drawBrusha z tesselacjią. Prędkość jest ok. Soft trochę bugów ma, a developer chce sam wszystko robić i jak się terez zajął np. poprawką autoretopo aby dorównać zremesherowi, to przez 3 tygodnie chyba 0 bugów poprawionych. W tym czasie blender pewnie z 100 poprawek miał. + gsoc etc. Trochę 3d coat przez takie podejście traci moim zdaniem. mookie - ok, tu plik blendera, bo nie widze opcji eksportu brushy. Nie wiem czy ten plik zawiera też klawisze moje, ale jeżli tak to emulowałem sculptrisa trochę. C - clayBrush/MyClayTubes, D- DrawBrush/DrawSharp, E - Crease. Jeżli niekstury nie widzisz do claytuba to tu jest. indian - no, niby tak ale klatkę piersiową mu zrobiłem więc chciałem pokazać :/ ale fakt kompozycja nie taka. No i te włosy na głowie coś słabe jak teraz patrzę na to. Ale robię już coś innego. xmass - racja Traitor - kto co lubi. Ja wolę 1szego bo nietypowy jest. Ale dzięki deshu - faktycznie tekstura połysku płaska jest, może w nowym projekcie więcej nad tym posiedzę. I jeszcze nowy vip aby pokazać co można wymęczyć w blenderze (polypaint i claypolish filtr w zbrushu) : Edytowane 8 Wrzesień 2013 przez JoseConseco
tr3buh Napisano 18 Wrzesień 2013 Napisano 18 Wrzesień 2013 świetne głowy, hmm wszystkie softy jakie używasz są free to dlatego że robisz freelanckę czy przez zasady moralne... a może przez to i przez to ?;]
JoseConseco Napisano 19 Wrzesień 2013 Autor Napisano 19 Wrzesień 2013 świetne głowy, hmm wszystkie softy jakie używasz są free to dlatego że robisz freelanckę czy przez zasady moralne... a może przez to i przez to ?;] Nie wszystkie sa free :D (mam też zbrusha i 3dcoata ostatnio nabyłem). Używam, moim zdaniem, najlepszych softów - czyli takich które mają najszybszy workflow. Taki blender to już kilka razy słyszałem, od byłych użytkowników 3ds maxa, że mimo iż nie ma tyle wodotrysków co 3ds, to szybciej na nim się pracuje. Krita podobnie imo, ma szybszy dostęp do najważniejszych narzędzi malarskich niż ps. Taki Zbrush nie jest, moim zdaniem, zbyt szybki w pracy (mega wielki prawy panel jest okropny, z pół dnie trzeba go przewijać heh) i teraz wolę rzeźbić w blenderze niż w nim, ale ... niestety blender ma powolne 'undo' z dynamiczną topologią i siatkami powyżej 1 miliona trójkątów. Co nie zmienia fakty że dynamiczna topologią >> dynamesh. Jest to moja subiektywna ocena dlatego, więc mam nadzieję, że nie bedzie to odczytane jako flejmwar :D
Gość VexeViR Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Zmarszczki na ostatnim obrazku mnie rozwaliły. Super!
Lucek Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 (edytowane) Niestety nie dołączę do zachwytów nad zmarszczkami. Wyglądają IMO jak ciosane nożem a nie ruchem. Ja tam zawsze po potraktowaniu modelu alphą jeszcze biorę jakiegoś claya i dorabiam definicję skóry, która tymi zmarszczkami ma być zdeformowana. Przed sprzedaniem modelu tłumowi za pomocą abberacji i dofa polecam jeszcze przysiąść solidnie nad modelem. Poprzednia praca, będąca tematem wątku o niebo lepsza. Używam, moim zdaniem, najlepszych softów - czyli takich które mają najszybszy workflow. Materiał na dłuuugą dyskusję;) Pozdrawiam! Edytowane 24 Wrzesień 2013 przez Lucek
Rekomendowane odpowiedzi