Pawlito Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 (edytowane) Hej. Prezentuję swój najnowszy projekt nad którym pracuję od jakiegoś czasu. Będzie to Honda NSX-R czyli kwintesencja japońskiej motoryzacji przełomu wieków. Refka poglądowa: sitaki i claye: Jak zwykle każdy kto chce moze dorzucić swoje trzy grosze za co zawsze dziękuję. Edytowane 9 Sierpień 2014 przez Pawlito
maciek.m Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Naprawde fajnie to wyglada, prosta siatka ładne filety ale prezentacja ... wystarczy ze wejdziesz w imaga klikniesz na lupke a potem prawym myszki na obrazu i "otworz obraz", kopiojesz link obrazka i w poscie klikasz na ikonke obrazka i wklejasz ten link, duzo lepij sie oglada i nie trzeba wchodzic 3 razy gdzies zeby obejzec prace, aa i czemu png duzo wiecej wazy i dluzej sie laduje :) o tak:
Jaack Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Honda NSX piękne auto :) Co mi się nie podoba to boczne szyby ,przód tych szyb za bardzo wystaje poza obrys karoserii, ale wiem że o tym wiesz i poprawisz :)
Kr3tz Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Na ten moment - tylko to, że chamfery w okolicy przednich świateł są za miękkie.
Pawlito Napisano 21 Październik 2013 Autor Napisano 21 Październik 2013 (edytowane) @Jaack: Miło, miło NSX to legenda i dużo by o nim pisać. Krawędź szyby wciągnięta do środka żeby zobaczyć czy na zagięciu dach/przednia szyba krzywizna słupka się zgadza czyli tymczasowe rozwiązanie, podobnie jak przednie reflektory które teraz wyglądają inaczej niż w oryginale. @Kr3tz: Wezmę to pod uwagę. Fajnie że supportujecie ;) No to jeszcze filmik o tym jak nsx kopie tyłki mocniejszym maszynom. Japończycy potrafią się bawić. Edytowane 21 Październik 2013 przez Pawlito
Jaack Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Jak lubisz auta a pewnie lubisz ,obejrzysz sobie serie initial D :) to Anime ale naprawdę spoko ,niektórych może odpychać że to niby bajka,ale naprawdę warto zobaczyć :) Uwaga wciąga :) na you tube można to znaleźć ;)
Pawlito Napisano 19 Grudzień 2013 Autor Napisano 19 Grudzień 2013 Nowy update, walczę ze zawiłościami stylistycznymi Hondy. CCs mołst łelkam! @Jaack: Cos tam widziałem, jak znajdzie się więcej czasu to objerzę.
Slim_ Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Ślicznie ;) Bardzo równo. Będę obserwował. Piękny samochód.
Pawlito Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 Praca powoli lecz konsekwentnie idzie naprzód. Bryła nadwozia prawie gotowa, zostało wymodelować wnętrza reflektorów na przodzie, pałąki wycieraczek i kilka pomniejszych pierdół. Samochód okazuje się sporo trudniejszy niż początkowo się wydawało, spojler w wersji R był kłopotliwy, poza tym dużo przetłoczeń, wlotów i innych czasochłonnych pieprzot. Myślę że enviro zrobię fancy, np. powierzchnia Marsa, bo mi sie ta fura z jakimś pojazdem kosmicznym kojarzy. Cos wymyślę. Na koniec mały making-of. Podziwiajcie lub wyzywajcie konstruktywnie.
polka dot Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 (edytowane) bardzo podobają mi się Twoje modele. czasami jednak wiszą one w powietrzu. zwróć uwagę na to, jak koła ze zdjęcia w pierwszym poście wręcz uginają się pod ciężarem całego auta. blueprinty to pomijają, ukazują auto w stanie nieważkości. nie wiem też, czy model felg jest ostateczny, ale na tym samy zdjęciu śruby i oś pięknie ukrywają się w półcieniu - u Ciebie felgi są płaskie. zdaję sobie sprawę ze to detale, ale to właśnie one czynią dzieło wyjątkowym. drobiazgi których nie widać a jednak istnieją. piękna, przemyślana siatka. pokazuj screeny z wireframe! powodzenia w dalszej pracy. Edytowane 16 Styczeń 2014 przez polka dot
Pawlito Napisano 16 Styczeń 2014 Autor Napisano 16 Styczeń 2014 (edytowane) Wireframe: @Polka.dot: hmmm z felgami sam nie wiem, obadaj: Ciężko wyczuć, bazowałem głównie na jednej refce i teraz może być że lekko płaskawo tam jest. Wiem że felgi to moja nie najmocniejsza strona, dlatego postanowiłem że przysiadę do tego tematu dłuzej niz zazwyczaj. Jeśli pojawia się głosy że jest jak mówisz albo patrząc po refkach które zamieściłem, potwierdzisz, to do nich wrócę. A uwaga co do masy jak najbardziesz słuszna :) Na ostatecznej scenie spłaszczę oponę z użyciem 'soft selection', dotąd przecinałem ją z powierzchnią podłoża, masz rację że mały drobiazg wiele zmienia. Dzięki z sup. Edit: Robiąc koła bazowałem na refce z przedniej felgi, w moim modelu tylnia jest jej kopią z szerszą obręczą na grubszy laczek ale przyglądajac się uważniej widać że ramiona na tyle głębiej wchodzą do środka, i to pójdzie do poprawki. FF, słusznie zauważyłeś. Edytowane 18 Styczeń 2014 przez Pawlito
FF Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 Wywal chamfer z wewnątrz ramion, oryginał ma takie łagodne to zagłębienie a u Ciebie jest za ostro przy brzegach. I środek felgi powinien byc glebiej.
Pawlito Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 (edytowane) Chciałem zaprezentować beta wersję toru o nazwie "Windy Hills". Nazwa Wietrzne Wzgórza zobowiazuje, więc w tle pojawią sie pagórki i wiatraki elektrowni. Przynajmniej taki jest zamysł :) Praca będzie stylizowana na dynamiczne ujęcie. Edit: Powoli lecz konsekwentnie do przodu. Przede wszystkim są nowe tekstury. Pobawiłem sie trochę nowo zakupionym tabletem a efektem tej zabawy jest pobrudzony asfalt. Pojawiło sie trochę nowych rzeczy w tle. Z ciekawości wstawiłem też na tor zrobionego wcześniej Nissana żeby sprawdzić jak to zagra. Drzewka w tle to proxy, trawa z hair and fur. Komputer ledwo zipie, w czasie renderingu pojawił się komunikat o małej wydajnosci z pytaniem czy chcę zredukowac paletę barw ;) No to jeszcze kilka ujęć które doczekały się wykonania z wykorzystaniem wcześniej zrobionego auta czyli Nissana w wersji Nismo. Inspiracją były dla mnie prace Haydena Huntera i to dlatego wyszło tak gameartowo. Edytowane 4 Marzec 2014 przez Pawlito
Pawlito Napisano 23 Marzec 2014 Autor Napisano 23 Marzec 2014 Witam wszystkich. Wracam i prezentuję pierwszy etap pracy nad wnętrzem. Ujęcia będą z zewnątrz dlatego nie wchodzę szczególnie detal i odwzorowanie ale kilka elementów tych najbardziej widocznych chiałem dopracować bardziej i są to fotele, kierownica, liczniki. Przyciski na konsoli są przyłapane na wymiar żeby złapać proporcje i rozmieszczenie. W tej chwili jestem w trakcie przesiadki na mocniejszy sprzęt i po ogarnięciu MadCarsa zrobię wreszcie animkę (yeey!). Dotąd nie renderowałem V-rayem, ale dorwałem fajny tutek z renderowania i dodatkowo z compositingu w Nuke'u. Kolorystycznie efekt jest podobny do oficjalnych materiałów propomcyjnych Hondy z tego zdjęcia. Będzie się czego uczyć. Tyle słowem wstępu. Macie screeny. Piszcie, komentujcie, oceniajcie. Tutaj coś w stylu nocnego widoku na zegary :)
Pawlito Napisano 31 Marzec 2014 Autor Napisano 31 Marzec 2014 (edytowane) Modelowanie zakończone. Edit: Rzut na tył. Edytowane 31 Marzec 2014 przez Pawlito
Azbesty Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Kosa wygląda zacnie popatrz na refleksyjnych matcapach czy gdzieś nie jest krzywo. Zgodności nie sprawdzałem ale raczej jest git. Błągam zrób odmianę GT3 :D
Pawlito Napisano 31 Marzec 2014 Autor Napisano 31 Marzec 2014 Zobaczę, ale projekt zakłada tyle rzeczy (wymodelowane enviro - tor wyścigowy i będzie inny niz ten już w wipie, animka lub przynajmniej prezentacja, rendery w studio na podstawie materiałów promocyjnych H) że nie wiem czy podołam
Azbesty Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 a ile to zajmie dorobienie splitera... i skrzydła
ch3steros Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Kurczaki taki zawód przeżyłem, myślałem, że będzie motocykl :P
Pawlito Napisano 31 Marzec 2014 Autor Napisano 31 Marzec 2014 Kramon a o który Ci konkretnie chodzi bo pod hasłem gt3 nic konkretnego nie widać. Ten samochód jeździł w lidze JGTC i był tam mocno zmodyfikowany (dyfuzor, skrzydła), chyba że masz na myśli RGT, z tym że oni go zwyczajnie w tej wersji oszpecili... ch3steros, bez jednej literki w nazwie wyszedłby NSR ale to są jeżdżące zasłony dymne (błękitny obłok) :) mmm i ten zapach spalonego mixolu :)
Azbesty Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 JGTC/GT500... po prostu mogłeś zrobić taki model na tor splitter i dyfuzor na linkach.. lotki.
Pawlito Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 O tych samochodach co mówisz jest trochę więcej roboty. Karoseria ma wspólne może drzwi i słupki, porównując na szybko. Ale na otarcie łez zdradzę swój następny projekt. Będzie to coś (most probably) w tym klimacie. Ale ciekaw jest Waszych sugsetii.
Pawlito Napisano 7 Kwiecień 2014 Autor Napisano 7 Kwiecień 2014 Wprawiam się do VRaya. Moje pierwsze wrażenia z używania: jest bardziej "user-friendly" niż mental ray jeżeli mówimy o światłach i materiałach i ma mniej opcji więc łatwiej zneźć to co potrzeba ewentualnie namierzyć przyczynę problemów. Ale GI liczy się wolniej niż mentalowy FG. Co do jakości renderów to nie ma różnicy. I screen ze studia przy czym materiały tylko w części są skonfigurowane. Dopracowałem lakier. Generalnie jestem ciekaw Waszych opinii czy jest git czy be a jak be to dlaczego.
Azbesty Napisano 7 Kwiecień 2014 Napisano 7 Kwiecień 2014 Tragicznie nie jest, ale rewelacja też nie takie plastikowe to wszystko.. Podpowiem nie bo nie używam vray'a Natomiast posiedziałbym nad studiem.
Pawlito Napisano 7 Kwiecień 2014 Autor Napisano 7 Kwiecień 2014 (edytowane) Plastikowo w jakim sensie? O lakier Ci chodzi? Reszty nie ruszałem. edit: Bez postpro (1x wyostrzanie). Tak lepiej? Ten lakier jest specyficzny bo przez kolor czyli biel wpadajaca lekko w kremowy jest mała granica między refleksami a wywołaniem przepaleń. Z kolei czarny jest mocno reflektywny i odbicia są ostre. I teraz niemałe zadanie żeby to ze sobą zgrać. Edytowane 7 Kwiecień 2014 przez Pawlito
Azbesty Napisano 7 Kwiecień 2014 Napisano 7 Kwiecień 2014 Generalnie to bym zrezygnował z niebieskiego tła po prostu i stworzył coś dużo bardziej klimatyczniejszego i dynamiczniejszego a żeby podkreślić dynamikę auta.
Kir4 Napisano 7 Kwiecień 2014 Napisano 7 Kwiecień 2014 Złe studio i materiały masz, stwórz na początek jakiś mały interrior nie koniecznie musi być widoczny, w nim otwory a potem źródło światła. Lub po prostu HDRI wstaw i materiały zmień + światło słoneczne.
Slim_ Napisano 7 Kwiecień 2014 Napisano 7 Kwiecień 2014 mmm s14... nie mogę się doczekać:) ja bym pomyślał nad starą torową rx7, ale s14 chyba ciekawsza ;) Trudny kolorek sobie wybrałeś :)
maciek.m Napisano 7 Kwiecień 2014 Napisano 7 Kwiecień 2014 ja bym wywalil cale studio i oswietlenie i zrobil na nowo. niestety narazie wyglada biednie i nudno. sprobuj oswietlic auto podrasowana hdrka, zamaluj w szopie podloze hdrki na jednolity kolor wywal zlonce, zmien troche kolorki. studio nie staraj sie zrobic cale w 3dsmax, stworz samo podloze a reszte domaluj w szopie, masz wtedy wieksza kontrole nad tlem, ktore mozesz dopasowac do auta. i zdecydowanie ciekawszy kadr, moze inna ogniskowa.
Pawlito Napisano 7 Kwiecień 2014 Autor Napisano 7 Kwiecień 2014 (edytowane) Może czegoś nie rozumiem, ale dlaczego jeżeli balans światła jest w miarę ok (imo) a HDRka zalewa samochód refleksami to wychodzi kupa (najlepsze okreslenie jakie przychodzi mi na myśl)? Szczególnie że przednia szyba która powinna się dosłownie świecić od tej hdrki wyglada jak zmatowiony plastik? Podobnie dach i spoiler. Zmieniłem kolor na studia na ciemny żeby skontrastować z samochodem. @maciek.m: Starałem się zrobic efekt podobny do tego ale teraz jest mi obojętne byleby nie wygladało jak koszmar. Kadr juz zmieniony, studio jest w trakcie tylko muszę się zastanowic nad kolorystyką, ale ciemna jednak wygywa ze wzgledu na lepsza kontrastowość i będzie mozna zrobić asfaltowe podłoże. @Slim_: Ten samochód jest chyba zbyt radykalny nawet dla mnie ;) Ja tego koloru nie wybrałem, to on wybrał mnie. @Kir4: I'm workin on it. Edytowane 7 Kwiecień 2014 przez Pawlito
maciek.m Napisano 7 Kwiecień 2014 Napisano 7 Kwiecień 2014 chyba wiem o co chodzi tez mialem z tym problem. Przedewszystkim przyciemnij bialy, zrob jasny szary, uzyskasz wieksza glebie. A po drugi i najwazniejsze cale otaczajace studio cisknij prawym "object properties" i odznacz "vizible to reflection/refraction. Poprostu studio zaslania ci hderke ktora pada na uato tylko od gory. Pamietaj hdrka swieci globalnie czyli z koncow sceny, cokolwiek w niej bedzie, bedzie pryslaniac ja.
Pawlito Napisano 7 Kwiecień 2014 Autor Napisano 7 Kwiecień 2014 (edytowane) Dzięki za rady. Siedzę nad tym cały dzień kombinujac jak to obejść i zrboiłem dodatkową (oprócz HDRki) płaszczyznę z materiałem samoswiecącym. Na szybie bocznej jeszcze brakuje refleksów ale myślę że ogólnie jest lepiej. Także shadery chyba mniej plastikowe. Edit: nowe ujęcie Edytowane 9 Kwiecień 2014 przez Pawlito
Sebazx6r Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Tlo wszystko psuje. Pozatym białem refleksy na białym aucie się zlewają. Przyciemnić może biel na lakierze, dać frenel w diffuse. Wyrenderuj cien z autem ale be tła i dodaj tło w PS. Uniknał bym 100 bieli i czerni.
Pawlito Napisano 9 Kwiecień 2014 Autor Napisano 9 Kwiecień 2014 (edytowane) Seba nie mogę dać zbyt ciemnego lakieru bo wyjdzie srebrny metalik a chodzi o coś w stylu jasna perła prawie biel ten lakier jest specyficzny uwierz mi już to przerabiałem :/ Zaraz wrzucę bieżące poprawki i lakier na faloff typu fresnel jak radzisz. Moment. Nie rozumiem "białem refleksy na białym aucie się zlewają" tzn. dobrze czy źle? No to nowa wresja. Są reflesky na bocznej szybie. Jakby ktoś pytał w ich uzyskaniu pomaga stworzenie źródła światła i opcja Place Highlight z menu Align (trzeba wybrać miejsce w którym będzie refleks). Mam dwa pytania bo dopiero uczę się Vraya. Pierwsze, jaka musi być kamera żeby zadziłała kontrola ekspozycji bo renderuje mi czarną klatkę a podląd jest ok. A po drugie który filtr używać do ostrzejszych renderów. Edytowane 9 Kwiecień 2014 przez Pawlito
pecet Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Te rendery mogły by być poprawne (gdyby nie mała rozdzielczosć i szumy), ale niestety są strasznie nudne. Kadry nie zdecydowane (ani auto na środku, ani jakoś stanowczo z boku), Tło mało ciekawe, można by jakoś je rozświetlić, albo zastąpić jednolite podłoże np. czymś w stylu renderów Arrinery. Postprodukcją też można być coś więcej z tego wyciągnąć, moja próba tak na szybko: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37379693/nsx.jpg
Azbesty Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 A może zrobimy konkurs udostępnisz model :D i kto lepiej wyrenderuje :D
Pawlito Napisano 9 Kwiecień 2014 Autor Napisano 9 Kwiecień 2014 chcesz? :) Warunek jest że lakier ma być koloru jak w oryginale.
Azbesty Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 że biały tak :D? mogę :D Będzie fajne porównanie technik silników i wszystkiego :D wyexportuj model do Obj'ta z TS'em :D
Kir4 Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 No to ja też poproszę, zobaczymy co C4D + Vray wyciśnie z białego lakieru ;)
Pawlito Napisano 9 Kwiecień 2014 Autor Napisano 9 Kwiecień 2014 Zamieszczam w .obj żeby wszyscy mieli równo. Materiały i tekstury wyczyszczone. Sprawdzone pod Blenderem i 3ds. Efekty linkujemy do tego wątku i podpisujemy "rendered by ". Hasło do archiwum: suzuka Model Bawcie się dobrze. No końcu mozna pokusic sie o ankietę ;)
Pawlito Napisano 9 Kwiecień 2014 Autor Napisano 9 Kwiecień 2014 (edytowane) Be my guest. Ciekawe co z tego wyniknie. :) Tutaj jeszcze sporo refek. Zaoszczędzi googlowania w razie co. Edytowane 9 Kwiecień 2014 przez Pawlito
Gość maratonczyk7 Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 (edytowane) Cudeńko:)Fajnie zrobione :) Takie stoi u Ciebie w garażu?:) koparka radom Edytowane 30 Lipiec 2014 przez maratonczyk7
Pawlito Napisano 10 Kwiecień 2014 Autor Napisano 10 Kwiecień 2014 (edytowane) Powiedz mi kolego, ile w tym jest zasługą hdrki a ile podmalówki/2D? Kapitalne! btw. Zastanawiałem się nad poproszeniem adka o zgodę na zrobienie minicontestu shaderowego, ale mnie wyprzedziłeś. Edit: Można prosić o preset materiału dla białego lakieru? Chciałbym to wyrenderować i zastanawiam się ile efektu zrobiłby shader a ile studio. Edytowane 10 Kwiecień 2014 przez Pawlito
maciek.m Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 Powiem ci ze strasznie sobie utrudniasz robiac tak model, nic nie jest rozlaczone, nie potrzebnie podwozie polaczone z nadwoziem i wygladzone, tysiace niepotrzebnych poly. Ale model rowny :) A co do podmalowek to tylko rozjasnianie i przyciemnianie, wszystko masz nizej:
Pawlito Napisano 10 Kwiecień 2014 Autor Napisano 10 Kwiecień 2014 Podziękował. Jeżeli komuś wyjdzie cos fajnego na bazie tego modelu to moze to sobie zamieścić w portfolio, digarcie, behance...
Sroka8888 Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Odkopałem studio, wrzuciłem model, ponakładałem materiały i wyszło coś takiego: - Wedle życzenia biały lakier. Tylko 15min na render także szumi...
Pawlito Napisano 16 Kwiecień 2014 Autor Napisano 16 Kwiecień 2014 Moje uznanie bo zaryzykowałeś jasne studio dla białego koloru lakieru. Przy takiej kombinacji jest wąski margines błędu bo łatwo o przepalenia. Fajne też plastiki i czarny wariant lakieru. No to pochwal się jeszcze co za soft i silnik renderujący i jeśli to nie tajemnica to mniej lub bardziej szczegółowo na temat setupu studia i lakieru. Dla mnie to budujące że poświęcacie swój czas i energię na zabawę z shaderami, ale myślę że dla kogoś może to być jakaś wiedza i widać też jak na różne sposoby można interpretować jedno hasło. Miło, ot co.
Pawlito Napisano 27 Kwiecień 2014 Autor Napisano 27 Kwiecień 2014 (edytowane) Wrzucam nową wersję studia, ujęcia, lakieru i oświetlenia. Mniej nudno? Edytowane 27 Kwiecień 2014 przez Pawlito
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się