adek Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Firma NewTek przedstawiła ChronoSculpt. Jest to aplikacja, która jak twierdzi firma ma zrewoluzjonizować pracę z animacją i symulacją. Narzędzie pozwala używać narzędzi sculptingu oraz transformacji w czasie. Pełna treść: Chronosculpt od NewTeka Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted November 5, 2013 Author Share Posted November 5, 2013 A teraz mam prośbę. Pisałem na podstawie informacji NetTeka, ale naprawdę do końca nie wiem dlaczego to jest taka "rewolucja". Czy ktoś w skrócie może mi to wytłumaczyć. Czegoś takiego faktycznie nigdzie nie ma. I jak to działa do końca? Czym jest Autodesk Geometry Cache. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekszy0 Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Nigdy w sculpt się nie bawiłem ale to co mi się spodobało to ręczne poprawianie tej fizyki płachty ściąganej z samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manabanana Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 chyba chodzi o ułatwienie w robieniu animacji morphingiem - z wideo wygląda na to, że po prostu przeciągasz siatkę, klatka kluczowa i gotowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
altarian Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Na filmiku wszystko jest jasno pokazane. Aplikacja jest na prawdę bardzo pomocna szczególnie dla tych którzy pracują przy wszelkiego rodzaju symulacjach, ci od razu widzą potęgę tego narzędzia. Bardzo często podczas symulacji czy to rigid body czy cloth dochodzi do interpenetracji których nie sposób naprawić a tak dzięki chronosculpt możemy to zrobić w kilka chwil oszczędzając wiele czasu ,nerwów i pieniedzy. Choronosculpt nie jest aplikacją stricte do sculptingu i nie jest konkurencją dla programów takich jak Zbrush czy 3dCoat , sculpting tutaj jest traktowany jako narzędzie do poprawy cache'u dla danej geometrii. Nie wiem czy wystarczająco dobrze to wyjaśniełem ale próbowałem:) Adek Autodesk Geometry Cache to jak sama nazwa mówi cache dla softów z autodesku:) w Maya możesz go znaleźć w Animation/ geometry cache Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monio Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Kolejny aspekt to animacje obiektów organicznych. Takie poprawianie riga pod jedno konkretne ujęcie gdzie postać źle się deformuje to kupa roboty dla kilku osób. Z tą technologią shoot leci do modelera który poprawia na kilku klatkach kluczowych co trzeba i gotowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ApaczoS Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Dobre to:) Taka Sparta na wypasie. Adek chyba nawet pisałeś kiedyś o tym. Aplikacja jest darmowa i służy do sculptowania cachu z symulacji. Ostatnio można nawet mergować(zwiększać gęstość). Ciekawostką jest fakt, iż program jest rozwijany przez jednego człowieka. http://spartaproject.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 ej a to niebyło juz jakos pare miechow temu w softimage? bo pamietam ten filmik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucek Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Nie w XSI tylko w Lightwave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Nie w XSI tylko w Lightwave. a yo, no coś mi świtało że to widziałem gdzieś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 W modo 701 jest coś podobnego do particli :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now