dexter47 Napisano 19 Grudzień 2013 Napisano 19 Grudzień 2013 (edytowane) projekcik zaczęty dość dawno mam mało czasu żeby przy nim grzebać ale rzucam aktualny stan ogólna koncepcje jak to ma wyglądać mam w głowie choć nie mówię ze to co jest to jest wersja finalna juz wiem że niektóre rzeczy będzie trzeba lekko przemodelować Edytowane 28 Czerwiec 2016 przez dexter47
DrRambo Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 ciężko cokolwiek napisać na razie widać, że będzie sporo detalu więc fajnie lubie takie projekty więc będę zaglądał
dexter47 Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Napisano 28 Styczeń 2014 strasznie wolno mi to idzie ale idzie aktualnie pracuje nad głowa potem przejdę do szyi i połączenia jej z kręgosłupem
dexter47 Napisano 10 Marzec 2014 Autor Napisano 10 Marzec 2014 dawno nic nie dawałem mało czasu na prace nad modelem mam aktualnie dłubie przy połączeniu czaszki robota z reszta modelu no i pracuje nad elementami które maja poruszać jego głowa uwagi mile widziane :)
DrRambo Napisano 11 Marzec 2014 Napisano 11 Marzec 2014 ja tu nic nie widzę.. całość jest zupełnie nieczytelna
dexter47 Napisano 11 Marzec 2014 Autor Napisano 11 Marzec 2014 no właśnie mam problem jak pokazać to w sposób "czytelny" jak macie jakieś propozycje to chętnie jestem na nie otwarty :)
DrRambo Napisano 12 Marzec 2014 Napisano 12 Marzec 2014 wyłącz te cienie, daj jakiś materiał z lekkim połyskiem zdjęcie z trochę większej odległości + bez ms
dexter47 Napisano 17 Kwiecień 2014 Autor Napisano 17 Kwiecień 2014 do końca tygodnia będę chciał zamknąć gore robota aktualnie modeluje barki łopatki i tkankę mięśniowa tego robota. trzeba się przyjrzeć żeby coś zobaczyć. na robocie pojawia się coraz więcej szczegółów staram się odwzorować zasady anatomii niektóre elementy pozostawię hydrauliczne na Renderach te żółte elementy.
ikkiz Napisano 20 Kwiecień 2014 Napisano 20 Kwiecień 2014 Sorry, za szczerość, ale widzę tylko bałagan i wrak smoleński. Nie masz rozrysowanego konceptu, nie robiłeś blockoutu, jedziesz od razu z "superowymi" dizajnerskimi i lewitującymi detalami bez żadnego zastosowania konstrukcyjnego, czy funkcjonalnego. Ale zobaczymy, może jak dodasz jakąś część, która ma objętość, żeby te fantazyjne blaszki przyczepić do czegoś, ale to chyba najgorszy z możliwych sposobów modelowania.
dexter47 Napisano 20 Kwiecień 2014 Autor Napisano 20 Kwiecień 2014 Sorry, za szczerość, ale widzę tylko bałagan i wrak smoleński. Nie masz rozrysowanego konceptu, nie robiłeś blockoutu, jedziesz od razu z "superowymi" dizajnerskimi i lewitującymi detalami bez żadnego zastosowania konstrukcyjnego, czy funkcjonalnego. Ale zobaczymy, może jak dodasz jakąś część, która ma objętość, żeby te fantazyjne blaszki przyczepić do czegoś, ale to chyba najgorszy z możliwych sposobów modelowania. mylisz się. Znaczy nie mam rozrysowanego konceptu jako takiego ale wiem co chce osiągnąć finalnie a koncept powstaje po kolei czyli najpierw zaprojektowałem coś na wzór kości robota teraz pracuje nad jego tkanka mięśniowa i wypełnieniem wszystko jest robione logicznie i każda cześć ma działać w określony sposób. cały czas wzoruje się na anatomii (modelując go mam otwarty atlas) choć nie jest to identyczna kopia niektóre rzeczy są zmienione np kości klatki piersiowej będą jednocześnie płytami pancerza a mięśnie będą pod kośćmi. całość robota będzie składała się z 3 części 1kości 2 mieście i elementy hydrauliczne 3 pola siłowe gdzie nie gdzie otaczające robota
ikkiz Napisano 20 Kwiecień 2014 Napisano 20 Kwiecień 2014 Ja bym rozrysował najpierw, ale pewnie już tak modelowałeś nie raz, to wiesz co robisz. Ale ja by co, to mypaint
dexter47 Napisano 20 Kwiecień 2014 Autor Napisano 20 Kwiecień 2014 (edytowane) normalnie tez zawsze najpierw rozrysowuje koncepta ale uznałem ze w tym wypadku bardzo by mnie ograniczał. ten robot to coś na wzór prototypu. następny faceta jak już będę miał ściśle określone określone ramy będzie robiony z rozrysowanego koncepta tu taj raczej rozrysowuje sobie poszczególne elementy niż całość (odwrotnie niż Bóg zacząłem od kobiety ;p ) Edytowane 20 Kwiecień 2014 przez dexter47
ikkiz Napisano 20 Kwiecień 2014 Napisano 20 Kwiecień 2014 to musisz zrobić wieeelkie cycki, bo na razie nie ma w tym nic kobiecego.
dexter47 Napisano 21 Kwiecień 2014 Autor Napisano 21 Kwiecień 2014 u kobiety nie tylko cycki są ważne. Pośladki też się liczą ;]. ale proszę oto cycuszki :P wnętrze robota będzie czarne z jakaś fajna teksturą które będzie miejscami przypominała kryształ a miejscami jakieś tam pole elektryczne.
dexter47 Napisano 28 Kwiecień 2014 Autor Napisano 28 Kwiecień 2014 popracowałem trochę nad pośladkami. zwiększyłem liczbę żeber. dokończyłem modelowanie miednicy
dexter47 Napisano 4 Maj 2014 Autor Napisano 4 Maj 2014 ciągle jeszcze modeluje ale powoli rzucam materiały i sprawdzam kolorystykę takie tam testowe rendery
klops Napisano 6 Maj 2014 Napisano 6 Maj 2014 Oooohoho, dla mnie bomba. Czekam na więcej i mam nadzieję, że się fajnie skończy bo zapowiada się bardzo ciekawie.
dexter47 Napisano 12 Maj 2014 Autor Napisano 12 Maj 2014 dzięki klops. Pomału kończę modelowanie w 3d max model jeszcze będzie w mudboxie podmalowany jakimiś ozdobami. bym był wdzięczny za pomoc przy zrigowaniu go ;] rendery dłońi
Sebazx6r Napisano 15 Maj 2014 Napisano 15 Maj 2014 Moze wrzucaj kle rendery z cieniami bo tu jest pelno odbic i jak dla mnie bryla sie gubi. Nie wiem na co zwrocic uwage bo jest przesyt detalu w lekkim braku bryly.
dexter47 Napisano 17 Maj 2014 Autor Napisano 17 Maj 2014 Render testowy z cieniami i na ciemnym tle. myślę żeby wprowadzić jeszcze 2 kolory do robota co o tym myślicie?? popracowałem trochę nad nogami robota te zielone to jego mięśnie
piopiowawa Napisano 19 Maj 2014 Napisano 19 Maj 2014 z taką budową ciała, robot by się rozleciał na stojąco
dexter47 Napisano 19 Maj 2014 Autor Napisano 19 Maj 2014 z taką budową ciała, robot by się rozleciał na stojąco załamałeś mnie w tym momencie a ja chciałem go sprzedać i wprowadzić do produkcji i co ja teraz mam zrobić?
piopiowawa Napisano 19 Maj 2014 Napisano 19 Maj 2014 wydawało mi się że także przy modelowaniu bierze się pod uwagę powstawanie od "szkieletu" , nie bierz tego zbytnio do siebie.
ikkiz Napisano 20 Maj 2014 Napisano 20 Maj 2014 Jedni dobrze modelują inni robią świetne koncepty. Na dobry model wymyślonej nieistniejącej rzeczy powinny się złożyć te dwie kreacje. Ty wymodelowałeś bez konceptu. Domyślam się, że było fajnie modelować, ale efekt mi się nie podoba. Już bym sobie na twoim miejscu odpuścił robienie dla niej partnera, a zamiast tego wyszukal ładny digital painting na deviantarcie i wymodelował. Przeważnie każdy painter się zgadza na takie coś. Mi się nawet zgodził Joe Benitez wystarczyło spytać. I nie musisz się martwić, że robota będzie mało kreatywna. Na prawdę trzeba przysiąść, żeby w 3D oddać harakter i styl postaci i jeszcze wymyslić dokładnie szczegóły i części, które malarz tylko zaznaczył paroma maźnięciami.
piopiowawa Napisano 25 Maj 2014 Napisano 25 Maj 2014 Jedni dobrze modelują inni robią świetne koncepty. Na dobry model wymyślonej nieistniejącej rzeczy powinny się złożyć te dwie kreacje. Ty wymodelowałeś bez konceptu. Domyślam się, że było fajnie modelować, ale efekt mi się nie podoba. Już bym sobie na twoim miejscu odpuścił robienie dla niej partnera, a zamiast tego wyszukal ładny digital painting na deviantarcie i wymodelował. Przeważnie każdy painter się zgadza na takie coś. Mi się nawet zgodził Joe Benitez wystarczyło spytać. I nie musisz się martwić, że robota będzie mało kreatywna. Na prawdę trzeba przysiąść, żeby w 3D oddać harakter i styl postaci i jeszcze wymyslić dokładnie szczegóły i części, które malarz tylko zaznaczył paroma maźnięciami. jest w tym sporo racji, to co piszesz jak ważne jest aby oddać bryłę-charakter sylwetki, zazwyczaj poszczególne części ciała wynikają swoim kształtem i budową z pozostałych elementów ciała, inaczej ma się wrażenie jakby obiekt był posklejany z niepasujących kawałków. ...tylko główny zainteresowany gdzieś się podział
Sebazx6r Napisano 25 Maj 2014 Napisano 25 Maj 2014 Ja bym go pociansał jakims laticem dla proporcji by zrobic bardziej kobietą. Nie wiem jak w jakim sofcie robisz ale w mayce zrobiłbym jakieś lowpoly geo postaci tzn jakies boxy odpowiednio zageszczone. Zrobil wrap by tym lowPoly wplywac na ten np.: twoj model robota i pozmienial proporcje na bardziej kobiece.
przems Napisano 27 Maj 2014 Napisano 27 Maj 2014 dobrze chłop radzi ;) podobnie ja widzę mało wyrazistej bryły postaci za to zlepek wiszących blaszek(?) robot także opiera się czasami o anatomię ludzką np. http://3.bp.blogspot.com/-mokEaau7Vog/UShYEjZvx8I/AAAAAAAAAGc/GCVbOv9UtQk/s1600/NanogirlV2_constructionZone.jpg
dexter47 Napisano 4 Czerwiec 2014 Autor Napisano 4 Czerwiec 2014 już pisałem ze jako takiego koncepta całościowego nie mam ale model wzorowany na anatomii np staw biodrowy składa się z 4 części. wiec nie jest to luźny zbiór blaszek. poza tym oprócz tego robota mam do niego przemyślaną cała wizje świata w którym ma on się poruszać (jest to coś czego jeszcze nie było)
piopiowawa Napisano 9 Czerwiec 2014 Napisano 9 Czerwiec 2014 już pisałem ze jako takiego koncepta całościowego nie mam ale model wzorowany na anatomii np staw biodrowy składa się z 4 części. wiec nie jest to luźny zbiór blaszek. poza tym oprócz tego robota mam do niego przemyślaną cała wizje świata w którym ma on się poruszać (jest to coś czego jeszcze nie było) jeżeli tak to znaczy że radzisz sobie świetnie i nie potrzebujesz niczyich rad.
Mortom Napisano 9 Czerwiec 2014 Napisano 9 Czerwiec 2014 hmm... widzisz dexter47 musisz się jednego nauczyć, że postrzeganie przez innych błędów których ty nie zauważasz może ci wiele dać. Czasami dobrze zrobić sobie luźny szkic. Nie musi to być arcydzieło. Nawet nie musisz tego nikomu pokazywać :) Wystarczy jakiekolwiek zdjęcie jakieś tam pani ;) pomazać troszkę pędzelkiem i masz wspaniałą podstawę pod model. Wiem, że takie modelowanie "na żywca" jest świetne, ale wtedy łatwo iść po linii najmniejszego oporu - tam uprościć, tu odpuścić itd. Jasne, że są ludzie którym szkic nie jest potrzebny ale myślę, że doszli do tego nie przez modelowanie bez konceptu lecz właśnie odwrotnie, opatrzyli się na tyle dużo, że w głowie mają już pewne "odruchy" (jak malarz) dzieki którym nie popełniają błędów (typu anatomia, konstrukcja ramienia itd) Moim skromnym zdaniem (zaznaczam, że ekspertem nie jestem) robot ma wadę, a mianowicie nogi nie pasują do korpusu. Albo trzymasz się szczątkowego szkieletu (co nie jest złe) albo idziesz w zabudowane części po całości. Za szybo zacząłeś detal. Najpierw trzeba dopasować proporcje, wagę itd. Bez nóg i dłoni model jest ciekawy ale razem (nogi, korpus) do siebie nie pasują. Oczywiście możesz moją jak i innych wypowiedź zignorować, ale wtedy trochę nie widzę po co umieszczać wątek w WIPie :) Ludzie chcą ci pomóc a nie obrazić. Pozdr.
dexter47 Napisano 20 Czerwiec 2014 Autor Napisano 20 Czerwiec 2014 mortom zgadzam się z tobą tylko problem w tym ze mam zrobiony luźny szkic postaci co do proporcji to ściągnięte są one z atlasu anatomii mam tez wrzucona jako podrys model 3d kobiety. jeśli chodzi o nogi to na tych Renderach nie były one jeszcze całkowicie wykończone tera są bardziej wypełnione nie chce jednak przesadzić z detalem bo przez ręce i no i będą przechodzić jeszcze promnianie energii i pola siłowe. co do pomocy to potrzebuje waszej pomocy w zrigowaniu tej postaci. no i szukam aktualnie jakiejś tekstury wiązki poskręcanych kabli jak coś macie to bym był wdzięczny. niżej przykład powiedzcie jak to z linkować by działało poprawnie Jest to staw biodrowy ( wszysko działa mi poprawnie po zlinkowaniu jak przejdę na local jak zrobić by nie trzeba było przechodzić na ten widok piopiowawa twoich rad faktycznie nie potrzebuje szanuje opinie tylko tych co wiem ze się znają na robocie akurat tu inni wiem ze coś potrafią twoich prac jakoś nie widzę. 9innymi słowy pokarz mi swoje prace a pogadamy)
Sebazx6r Napisano 21 Czerwiec 2014 Napisano 21 Czerwiec 2014 Oczywiście możesz moją jak i innych wypowiedź zignorować, ale wtedy trochę nie widzę po co umieszczać wątek w WIPie :) Ludzie chcą ci pomóc a nie obrazić. Z tym to akurat różnie bywa. chentnie to zrobiem wkrutce Chłopie odpuść. Prawda motywująca i bardziej trafia uwaga od osób których prace są na wyższym poziomie. Narzędzie opanujesz to potem już tylko bryła i detal. W sumie łatwo jest powiedzieć ,że coś jest nie tak bez konstruktywnego wskazanie miejsca. Sam po sobie wiem ,że uwaga może do mnie nie trafiać i dopiero po jakiomś czasie widzę jaki babol trzasnąłem. Porobi pare prac i zobaczy co robił, źle wcześniej. Model ten jest doś skomplikowany dużo elementów. Nie wsiąknij w niego na rok :), bo nie ma sensu...
dexter47 Napisano 24 Czerwiec 2014 Autor Napisano 24 Czerwiec 2014 czy potrafi ktoś odpowiedzieć jak to odpowiednio połączyć czy dalej będziecie się czepiać że to anatomia nie tak że to coś jeszcze innego innego ??
ciacho191 Napisano 24 Czerwiec 2014 Napisano 24 Czerwiec 2014 byłem taki sam jak ty jak zarejestrowałem się na tym forum, wielki znawca i wszyscy źle radzą :) w ogóle nie dawało to u mnie progressu, będziesz pracował jako grafik i dziesiąty raz jeden model robił bo kreatywnemu się nie podoba to wtedy sobie pogadasz pod nosem :) po co ci łączyć jak będziesz zaraz musiał rozłączyć bo masz proporcje złe, weź je popraw i dopiero o tym pomyślimy
dexter47 Napisano 24 Czerwiec 2014 Autor Napisano 24 Czerwiec 2014 proporcji już nie będę zmieniał dojdzie kilka nowych elementów ale te mogę dodać jako grupę do odpowiednich elementów chodzi mi o użycie samego narzędzia i jak to poprawnie zrobić
piopiowawa Napisano 26 Czerwiec 2014 Napisano 26 Czerwiec 2014 proporcji już nie będę zmieniał dojdzie kilka nowych elementów ale te mogę dodać jako grupę do odpowiednich elementów chodzi mi o użycie samego narzędzia i jak to poprawnie zrobić skoro wiesz lepiej co i jak, to i z łączeniami sam sobie poradzisz lepiej niż wszyscy ci znawcy z forum
Sebazx6r Napisano 26 Czerwiec 2014 Napisano 26 Czerwiec 2014 Moglbys poprostu porobic skinownie do kosci/RIG i tam ustalic kontrolkami etc pivoty do rotacji. Nawet modele hardsurface sie skinuje by pozniej Render artist mógł pracować np.: na alembicu czyli czystej geomtrii nie obciazajac sceny rigiem. Rowniex babole rozne nie wyjdą.
dexter47 Napisano 27 Czerwiec 2014 Autor Napisano 27 Czerwiec 2014 skoro wiesz lepiej co i jak, to i z łączeniami sam sobie poradzisz lepiej niż wszyscy ci znawcy z forum poradziłem sobie z tym elementem jakoś Musiałem trochę zmienić budowę stawu skokowego choć wy tej zmiany nie dostrzeżecie z nogi został mi jeszcze 1 kontroler do zrobienia na razie łącze szkielet robota czyli elementy które nie są elastyczne
Sebazx6r Napisano 27 Czerwiec 2014 Napisano 27 Czerwiec 2014 lol... czuje ,że współpraca z Tobą byłaby czystą przyjemnością xD.
dexter47 Napisano 28 Czerwiec 2014 Autor Napisano 28 Czerwiec 2014 lol... czuje ,że współpraca z Tobą byłaby czystą przyjemnością xD. pewno że tak jestem przytulny i miluśny jak kotek tylko taki trochę większy kotek z nieobciętymi pazurkami ;p jeszcze do zrobienia został mi kontroler palców i obcasa chociaż obcas chyba se odpuszczę będę go ustawiał potem bez kontrolera kontroler kolana umieściłem na dole tam gdzie kontroler stawu skokowego stwierdziłem ze takie ustawienie jest najwygodniejsze PS. Nad reszta będę pracował jak wytrzeźwieje ;]
piopiowawa Napisano 30 Czerwiec 2014 Napisano 30 Czerwiec 2014 spoko rig, ale ja bym się pogubił z tymi płytkami
Offlon58 Napisano 7 Lipiec 2014 Napisano 7 Lipiec 2014 Widze że będzie to coś mega! ciekaw jestem jakis większych screenów całego modelu
dexter47 Napisano 13 Lipiec 2014 Autor Napisano 13 Lipiec 2014 (edytowane) poradziłem sobie z rigiem wszystkich kości klatki i kręgosłupa szyi i głowowy szkielet ma podobna ruchomość jak szkielet człowieka tera murze zabrać się za ramiona barki i ręce Edytowane 13 Lipiec 2014 przez dexter47
dexter47 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 udało mi się zriggować już wszystkie kości kable całej postaci i mięśnie nogi. wprowadziłem kilka drobnych korekt do modelu żeby rigg mięśni ze sobą nie kolidował.
dexter47 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 i co teraz? nie rozumiem pytania ? teraz będę dalej kończył rigg a potem tekstury tego co mam no i brakujące elementy pól siłowych
dexter47 Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 z czasem planuje animacje na razie chce skończyć całego robota ale już pracuje nad scenariuszem. Animacja nie będzie za długa pewno coś kolo 5 minut no ale najpierw muszę zmienić sprzęt na którym pracuje bo nie nadaje się on do poważnej pracy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się