Jump to content

SnowGUN - malowanie śniegiem


adek
 Share

Recommended Posts

No niestety. Wygląda na to że rozwiązaniem są programy gdzie do stosunkowo taniej bazy dokupujesz potrzebne ci pluginy. W końcu jaki procent użytkowników maksa potrzebuje sypać śnieg na krzaki? :) Za to viewportów i layerów uzywa każdy:)

Link to comment
Share on other sites

Gdyby Autodesk odkupowal gotowe skrypty od takich zdolnych ludzi jak ten Pan, i umieszczal je w nowych maxach, zycie byloby piekniejsze:)
Wtedy max byłby pełen źle zintegrowanych pluginów które nie są dalej rozwijane i które nie współdziałają ze sobą nawzajem...
Link to comment
Share on other sites

Wtedy max byłby pełen źle zintegrowanych pluginów które nie są dalej rozwijane i które nie współdziałają ze sobą nawzajem...

 

I tak wlasnie jest. Chociaz problem nie lezy w zlej integracji, ale w tym ze zaraz po integracji kładą lache na to co przed chwila zrobili. Gdyby tak nie bylo to by sluchali co sie dzieje na AD feedback. Ale komu sie chce ogarnac caly ten chaos tam, nie dziwie sie.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno obejrzałeś całość? malowanie po obiektach i w przestrzeni w ten sposób jak na drugim filmie to tylko shrink wrap?

 

2 filmik to podstawy sculptu wiec błagam...

 

Fajnie ale żeby aż newsa o tym robić to przesada jak dla mnie.

Link to comment
Share on other sites

Kramon ma racje, to forum hodowców żółwi a nie użytkowników maxa. Btw. wciąż czekam na relacje z targów akwarystów.

 

na powaznie. bardzo sprytnie pomyslany plugin, sporo wstepnej pracy załatwia, zanim uzyje sie fizyki czy czegoś innego do detali lub 1-szego planu.

Link to comment
Share on other sites

to nie jest opinia..

 

To jest moja opinia że ten plugin to jest nic innego jak shrink wrap z cell fracture. Czyli jeśli pomyślisz i prze analizujesz moją wypowiedź wyciągasz wniosek iż uważam że ten plugin to nic specialnego. Tutaj trzeba pisać dosłownie jak do 4 latka czy jak ja nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

to że ci się plugin nie podoba to widać od razu. Ja tylko z czystej życzliwości zwracam Ci uwagę, że mylisz fakt (błędny) z opinią. gadasz głupoty.

naucz się wyrażać swoje zdanie w sposób cywilizowany to nie będzie niepotrzebnych dyskusji

Link to comment
Share on other sites

To jaśnie panie proszę mi przedstaw jeśli tylko morzesz jak powinna wyglądać w cywilizowany sposób wypowiedź na temat tego pluginu.

 

Czy miało by to brzmieć.

 

Plugin ten nie wywarł na mnie wrażenia, jego funkcjonalność oraz rezultat jaki oferuje wypada blado w porównaniu z innymi narzędziami dostępnymi na rynku?

 

Czy może jak bo nie rozumiem.

 

Nie wystarczy po prostu. Nic wielkiego nie wiem o co jest całe chalo?

na tym forum serio nie można napisać że coś jest słabe.

Link to comment
Share on other sites

Toteż informuję iż, aby zastąpić ten plugin można urzyć narzędzi Shrinkwrap, owe narzędzie powoduje że dany mesh się snapuje! do najbliższej powierzchni lub wybranej. Do tego możemy dodać modyfikator solidify aby nadać grubości oraz Noise modyfikator aby zróżnicować powierzchnie. Na koniec możemy pomalować brushem końcówki śniegu i podłaczyć to pod siłę solidify.

 

A sculpt to sculpt

Link to comment
Share on other sites

mnie to przypomina blenderowy Metaball i gdyby to połączyć z Grease Pencil to powinno zadziałać w podobny sposób.

Nie neguje zastosowania, ale każdy w swoim programie szuka alternatywnych rozwiązań, które dają ten sam efekt.

Link to comment
Share on other sites

Zrobić coś podobnego można na wiele sposobów, a napisać jak można zrobić jeszcze łatwiej. Ludzie tworzą wyspecjalizowane narzędzia żeby sobie ułatwiać pracę. Równie dobrze mogłbym wejść do wątku o młocie pneumatycznym i napisać 'LOL, przecież to zwykły łom połączony z silnikiem'.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Legomir, jak będę chciał zrobić trochę śniegu na drzewku to sobie kupię XSI i nauczę się ICE. Albo zrobię symulacje w particle flow, góra klika dni nauki. To już Kramona rozwiązanie jest lepsze, bo za darmo w blenderze.

Link to comment
Share on other sites

Ehh @Kramon i @Legomir i znowu pasowałoby napisac "typowe polaczki". Dostaja gotowe narzedzie, ktore ułatwia/przyspiesza prace, nie musza sami kombinowac roznymi toolsami w programie, bo ktos odwalil za nich robote...ale nie, beee...niedobrze, mozna lepiej, nic ciekawego...

Jak potraficie zrobic to lepiej, ok, szybciej, tez ok.

Sa jednak ludzie, ktorych cieszy, ze maja cos co przyspieszy im prace, pomoze uniknac kombinowania itd.

A swoja droga, to skrypt dla maxa, a wy wylatujecie z innymi programami, ktorych potencjalny uzytkowi moze nie posiadac, albo nie chciec ich uzywać.

Link to comment
Share on other sites

Eee... Masz darmowe particle flow w którym za pewne dałoby się to zrobić, wiesz jak na coś co można zrobić w 15 minut to 35€ to sporo. Film pokazałem nie po to, że pokazuje on dokładnie jak coś takiego zrobić soft jest nie ważny technika jest taka sama czy to Maya czy Max czy XSI czy Houdini czy co tam jeszcze.

 

Najzwyklejszy raytracing i dodanie do meshera noise. Sama idea fajna, fajnie, że są ludzie udostępniający skrypty i sam korzystam z kilkunastu jeśli nie kilkudziesięciu skryptów. Tylko to nie oznacza, że mam klepać kogoś po plecach i mówić, że odkrywa ameryke jak nawet portu jeszcze nie opuścił a do tego jeszcze chce żeby mu za to zapłacić.

 

http://cgcookie.com/max/2011/09/19/snow-covered-objects/

 

30 sekund szukania, technika ta sama zrobione na pflow

Edited by legomir
Link to comment
Share on other sites

Eee... Masz darmowe particle flow w którym za pewne dałoby się to zrobić,

 

Przeczytałeś mojego posta? Sam pisałem o PF. Zrobisz dla mnie taki setup PF z wygodną obsługą kilkoma kliknięciami i malowaniem ręcznie śniegiem viewporcie? Mogę zapłacić, rozumiem że 30 E to za dużo, dam ci 10.

Link to comment
Share on other sites

Aj... Nie zauważyłem tego paintera(obejrzałem pierwszy film to drugie myślałem, że jakiś screen). Przy tym byłoby jednak sporo pracy wycofuje się z tego co mówiłem wcześniej. Co prawda mam w głowie pomysł jak można by to inaczej zrobić dość prost ale dość wolno by się to liczyło.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy