Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Projekt: Bernardo Bader

 

Temat robiony w wolnych chwilach dla siebie. Drzewa z modeli gotowych z ośnieżonymi własnoręcznie shaderami. Otoczenie modelowane na podkładach 3d wyciągniętych z google earth. Śnieg to dość prosty materiał bez SSS z malowanym ręcznie displace. Początkowo góry w tle miałem podmieniać na zdjęcia, ale ostatecznie wyszły na tyle przekonywująco że postanowiłem je zostawić - mam nadzieję że to nie była zła decyzja ;-)

 

cAggQWf.jpg

5HLINPv.jpg

tJa02A5.jpg

mcmAcm5.jpg

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Totalna powtarzalność drzew zabiją ten zestaw, pod drzewami jest dziwnie jasno.

DOF bardzo mało przekonywujący, jeśli renderowany to zwracam honor, aczkolwiek powiedział bym że skopany zdepth.

Mam wrażenie, że skala tych mini "wydm" śnieżnych formowanych przez wiatr nieprawidłowa, wydaje się jak byś wziął zdjęcie zbliżenia fragmentu śniegu 3x3m i przeskalował tak przygotowaną mapkę dispa na 15x15m.

Ale żeby nie było, całość bardzo mi się podoba, widać dużo włożonej pracy, po prostu mam wrażenie że dopracowanie ww. diametralnie zmieniło by odbiór całości :)

Keep it up!

Napisano

Cześć, dzięki wszystkim za komentarze!

 

Z drzewami długo się zastanawiałem nad ich różnorodnością. Ostatecznie o ile dobrze pamiętam mamy tam 5-6 różnych modeli - ale tylko 2 gatunki. Przy studiowaniu refek wydawało mi się że zalesienia powinny być dość jednolite:

http://www.dezeen.com/2014/01/16/haus-fontanella-chalet-pine-spruce-bernardo-bader/

Może to bardziej kwestia tekstury i zróżnicowania terenu?

 

Jeśli chodzi o śnieg to naoglądałem się tylu różnych zdjęć, że dochodzę do wniosku że każda użyta mapa disp może być dobra ;-)

 

DOF - zgadza się - zdepth. Przyjmuję na klatę - chciałem wydobyć lepiej pierwszy plan, ale też nie jestem do końca przekonany że to wyszło tak jak powinno. Z ciekawości spróbuję zrobić jakiegoś cropa z dofem z kamery, zobaczę jak wtedy się to zaprezentuje.

 

Skalpel - wolałbyś dworek z kolumnmi? ;)

Napisano (edytowane)

nie, jakąś fajna chałupę z pełnego bala :) lub już coś znacznie nowocześniejszego z betonu szkła i stali tylko nie będące boxem z dwuspadowym daszkiem :)

Edytowane przez skalpel3d
interpunkcja
Napisano

Hmm sam już nie wiem z tymi drzewami :) Jak teraz patrze na orginały to dochodzę do wniosku że drzewa są ciemniejsze - więcej kontrastu jest między nimi, bo same w sobie rzeczywiście wyglądają bardzo podobnie, za to zauważ dużą różnorodność jeśli chodzi o gęstość.

 

To są strome wysokie góry, tam schodzą czasem lawiny, to kiereszuje całe połacie i kładzie je na glebę, obok takiego miejsca rosną nowe drzewa, u Ciebie wszystko potraktowane jest jednolitą plamą.

Reasumując - skala i gęstość.

Myślę że gdybyś z tym zakombinował było by git.

 

Mam nadzieję że się nie wkurzasz, uwypuklam to co moim zdaniem można by ulepszyć, bo zaletą tej strony była zawsze obiektywna krytyka, chcąc zebrać same pochwały, ohy i ahy - wiadomo - Evermotion :)

Jak będziesz miał siłę walczyć z tematem to wrzuć cropy z DOFem, chętnie rzucę okiem (i myślę, że nie tylko ja bo praca super jest).

 

Pozdro!

Napisano

Pewnie że się nie obrażam - dzięki za rzeczowy komentarz:) Zobaczę co i kiedy uda mi się przetestować/poprawić i w miarę możliwości postaram się pochwalić tutaj.

Napisano
a mi się podoba całe otoczenie i klimat światła naprawdę fajne tylko ze się marnuje jako tło do wizualizacji tego paskudnego kurnika Badera ;)

 

A Tobie to się chyba coś pomyliło... Bo raczej mamy ocenić pracę kolegi, a kogo obchodzi czy Tobie się podoba projekt tego domu?????

 

Wracając do sedna to śnieg wyszedł super. A gdzie wnętrze? ;)

Napisano

Dzięki! Wnętrze potraktowałem bardzo schematycznie - jedynie jako wypełnienie przestrzeni za oknami, więc nie ma się czym chwalić. Może następny projekt przedstawię bardziej kompleksowo :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności