Monio Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 Czas zabrać się na poważnie za mojego demo reela. :) Z uwagi na projekty nad jakimi pracuję w firmie przez ostatni rok niemal nie dotykałem zbrusha. Chyba nawet się cofnąłem ze skillem i szybkością. Muszę to zmienić i spiąć tyłek żeby wreszcie zrobić trochę wypasionego gameartu na sprzęty nowej generacji. Umieszczam ten wątek w dziale WIP a nie Gameart bo tutaj dużo więcej osób aktywnie komentuje progress a na tym mi zależy. Komentujcie, krytykujcie, chętnie przyjmę wszelakie overpainty. Wipy będę wrzucał regularnie ale od razu mówię że przez pracę i obowiązki mam bardzo limitowany czas w którym mogę zajmować się tym projektem, wyjdzie pewnie średnio 2 godziny dziennie. Założenia na Reel mam takie: Wszystko ma być przygotowane do pod physically based rendering. Celuje w specyfikacje podobną jak w Killzone Shadow Fall czyli 4 lub 6 zestawów tekstur 2k i około 40k trisów. Na razie modele będę testował w Marmosecie ale docelowo reel będzie wyświetlany w Unreal Engine 4. Planuję zrobić filmik oraz interaktywne demko gdzie będzie można sobie poobracać modele i zmienić oświetlenie oraz pozy. Postaci które będę robił to Druidka i jej Bestia. Chcę żeby babeczka ma być zwykłym człowiekiem a o jej profesji i back-story opowiadały (jeszcze nie zaczęte) kostium, akcesoria, tatuaże i skaryfikacje. Będę te rzeczy projektował w 2d na renderach sculptu, jak tylko po pierwszej fali feedbacku poprawię w miarę znośnie anatomie. Bestia pieszczotliwie nazwana Jelonkiem to natomiast istota fantastyczna, wzoruje się na miksie konia, gazeli i kozy. Jelonek jest pojazdem wielozadaniowym więc oprócz galopowania będzie mógł się tez wspinać i skradać. Zamiast kopyt będzie miał chwytne łapy podobne jak u kapibary, rozłożone podczas cichego chodzenia i złożone do galopu. Rogi które widać obecnie są tylko wzorcowym modelem, docelowo będzie to ażurowa konstrukcja pusta w środku, czyli powinien je udźwignąć bez problemu. Jak na razie wszystko co mam to wczesny WIP. Nie jestem jeszcze zadowolony z niczego więc czeka mnie masa roboty. Szczególnie że celuje w realizm. Dłonie druidki są ledwo ruszone więc nie musicie mi o tym mówić, o reszcie natomiast chętnie poczytam.
michalo Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 (edytowane) Jesli celujesz w realizm, ja bym trochę zmienił jej proporcje. Teraz wygląda trochę chudo, jak modelka. Trochę krągłości i fatu dodadzą jej kobiecości. Piersi też by mogły poczuć nieco grawitacji. np. Richard Morris Lub 'Gaia;' by Roberto Ferri Musiałem przeedytować bo zdjęcia nie działąły, więc dorzucam fajną refkę dla jelenia Steve Lord Edytowane 2 Maj 2014 przez michalo
legomir Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 No chyba, że będziesz robił symulacje cycków na mięsniach? :D
ikkiz Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 Bardzo ładna twarz wyszła,opłaciła się ta referka z superlaskami, ale sprzydała by ci się jescze chyba tak dobra do ciała, bo są tam dziwne miejsca. na przykład kość ogonowa wchodzi w pośladki. robi się z bruzd taki kształt odwróconej pacyfki. Nie widziałem u żadnej dziewczyny czegoś takiego, a mam internet... :) z tyłu pod pachą jest trochę za wąsko, znaczy za wąski jest tam korpus na zewnątrz od łopatek, jak by brakowało mięśni. (nie wiem, czy dobrze wyjasniłem). Za bardzo wystaje też kość biodrowa, znaczy dobrze wystaje, ale otaczają ją wklęśnięcia za duże. na tej kości są rozciągnięte mieśnie w dół i w górę i one chyba by się tak nie zapadły. Brzuszek jest też za ostro zarysowany, jak na taki płaski. ta bruzda od dołu. uda są chyba trochę za chude, znaczy mogą takie być, ale w obrycie postaci największa wypukłość powinna być trochę niżej i bardziej płynna i udo powinno mięć większą głąbokość w kierunku przód tył w stosunku do szerokości. tak na moje oko
serratus Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 Jako, że dużo materiału zamieściłeś to odniosę się póki co tylko do samej główki. Tak więc bez zbędnego gadania od razu przechodzimy do konkretów. Moim zdaniem łuki brwiowe za bardzo uwydatnione, żuchwa wydaje się mało kobieca, oczy - zbuduj całe oczy, nie wciskaj tak głęboko górnych powiek bo trochę dziwnie to wygląda, jak by gałki oczne chciały wyskoczyć na zewnątrz, poza tym ma lekki wytrzeszcz. Poliki za płaskie i ogólnie budowę czaszki można by lekko poprawić, szyja do wymiany, gdzieniegdzie za mało subtelności w przejściach między formami, przez to główka wydaje się trochę plastikowa. Usta natomiast bardzo fajnie Ci wyszły, nos też w porządku, jednak wyciszył bym trochę ostre kanty w nozdrzach. Zrobiłem też szybkiego overpainta, sorry, że taki niechlujny ale mam nadzieję, że trochę rozjaśni to co chciałbym przekazać: Poza tym to ekstra projekt, na pewno będę obserwował.
ikkiz Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 z przedmówcą się nie zgadzam. twarz jest bardzo anatomiczna, jest duża szansa, że gdzieś po świecie chodzi dziewczyna, która dokładnie tak wygląda. Górne powieki chowają się pod łuk brwiowy u niektórych ludzi, na przykład u mnie. Jak dojdą rzucające cień rzęsty, to też nie będzie żadnego wytrzeszczu. Ja sobie na etapie twarzy zawsze pomagam rzęsami, brwiami i linią włosów (albo tymczasową fryzurą) bo nie często się widzi łyse kobiety bez rzęs, czy brwi.
Sebazx6r Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 (edytowane) Najlepiej wyszla twarz, reszta do poprawy. Chyba miałeś dłuższą przerwe, ale wiem jak to jest. Czasem nawet po miechu trzeba kilka dni sie wstrzelac. Mysle ze poprawki kolegi serratusa sa trafne i daja jej wiecej kobiecosci. p.s. Pipke latwiej niz siuska sie robi xD... Edytowane 2 Maj 2014 przez Sebazx6r
serratus Napisano 3 Maj 2014 Napisano 3 Maj 2014 jest duża szansa, że gdzieś po świecie chodzi dziewczyna, która dokładnie tak wygląda. Na pewno masz rację, pytanie tylko kto będzie chciał to oglądać ? Monio wyraźnie napisał, że prace będą w demo reelu, więc załóżmy, że wyśle reela do x firmy i dostanie odpowiedź "dlaczego to wygląda tak i tak ?", to wg. Ciebie wtedy powinien odpisać "jest duża szansa, że ktoś na świecie tak wygląda" ? To od razu Ci mówię, że roboty w tej firmie nie dostanie. Modele do reela czy portfolio rządzą się zupełnie innymi prawami. Ratowanie świata sztuki można sobie zostawić na później jak już mamy fajną pracę. Im bardziej będą dopracowane, im mniej będzie spraw do których ktoś może się przyczepić tym lepiej.
Monio Napisano 3 Maj 2014 Autor Napisano 3 Maj 2014 Dzięki za feedback ludzie. :) Michalo- Planowałem żeby ona miała trochę szersze biodra ale w procesie rzeźbienia jakoś je za bardzo wygładziłem / odchudziłem. Dopiero teraz jestem w stanie to zauważyć. Ikkiz- Dobre tipy z tą linią włosów i rzęsami, zabiorę się za to w następnej kolejności jak będę znowu robił głowę. Z twarzy jednak nie jestem zadowolony i czeka mnie dużo poprawek. Pomimo poprawności nie jest to ten typ urody który chciałem uzyskać. Seba- Miałem za długą przerwę. W ciągu ostatniego roku przysiadłem do zbrusha może z 10 razy, wieczorem po pracy, tyle. Powoli nabieram rozpędu. Serratus- Bardzo trafne uwagi. Do większości się zastosuje. :)
ikkiz Napisano 3 Maj 2014 Napisano 3 Maj 2014 (edytowane) @serratus lol. Oceniłeś tą buzię według swojego gustu, a ja napisałem, że jest anatomicznie poprawna. Bach, pierdylion minusów. Twój "personal taste" musi tu mieć jakieś ogromne znaczenie, a ja przyjechałem pekaesem, więc nie wiem, za jakie powieki pracodawca przyjmuje do pracy. No bo nie wiem, pewnie każdy ma swój smak na babeczki, ale to moje założenie heurystyczne, nie poparte doświadczeniem. Twarz ma tylko taką wadę, że jest za bardzo "generic caucasian woman" idealna buzia, której się nie pamięta. Edytowane 3 Maj 2014 przez ikkiz
serratus Napisano 3 Maj 2014 Napisano 3 Maj 2014 @ikkiz Niestety znowu mnie nie zrozumiałeś. Więc tłumaczę ostatni raz. Prace do reela nie ważne czy to modele / animacje / itd. to są perełki, najlepsze z prac kandydata, jego wizytówka, dopracowane, doszlifowane, dopięte na ostatni guzik. Do portfolio wiele osób wrzuca szkice albo WIPy, ale nie widziałem jeszcze porządnego reela z nie dokończonym modelem czy pracą w fazie WIP. Oczywiście mowa tutaj o standardach światowych, jak wiadomo w naszym kraju nie każdy się do tego tak starannie przykłada i tutaj kłania się nasza polska mentalność w stylu "wystarczy, że dopasuje się poziomem prac do firmy, do której składam folio, nie będę się bardziej starał i próbował to zrobić lepiej, bo po co". Moim zdaniem nie ważne czy składasz portfolio / reela do małej firmy, która tworzy gry mobilne czy do Blizzardu czy innego Ubisoftu, prace powinny być na tak wysokim poziomie na ile pozwala Ci skill, a mam wrażenie, że kolegę Monio stać jeszcze na dużo więcej i na genericach się nie skończy. Owszem wszechobecne i modne standardy na generic head / body są dobre jako baza, ale nie jako finalny produkt. Charakter i osobowość, które z czasem pracy się wyklarują na modelu dopiero wzniosą ją na wyższy poziom. Dobre modele tak samo jak dobre animacje, muszą być czytelne w odbiorze.
ikkiz Napisano 3 Maj 2014 Napisano 3 Maj 2014 ok, ty o czym innym, ja o czym innym. Oczom brakuje tylko rzęs i cienia rzęs, żeby wyglądały dobrze. cecha osobnicza, którą mają nie jest błędem. moja podmalówka (tylko włosy, nie ingerowałem w 'geometrię'): teraz jak patrzę, to uszy przyklejone trochę za wysoko. między górą ucha a głową mogła by być głębsza dolina.
Monio Napisano 8 Październik 2014 Autor Napisano 8 Październik 2014 No siema. Wracam do tej pracy po paru miesiącach przestoju. Poprawiłem głowę: Render w cycku Już wiem o paru rzeczach do poprawki ale chętnie poznam wasze zdanie.
ikkiz Napisano 11 Październik 2014 Napisano 11 Październik 2014 ten preview z cycles, to i materiał i oświetlenie ma złe do celu preview. Fajne jako rzeźba, ale nie pokaże błędów, więc paskudny moment dodania pierwszej przymiarki z finalnego materiału z teksturą jeszcze przed tobą. Nie wiem, czy już przerabiałeś ten moment.
Monio Napisano 12 Październik 2014 Autor Napisano 12 Październik 2014 Potrzebowalem prezentacji ktora jest bardziej sensowna niż matcap z zetki. Widać wiecej prawdziwego kształtu, GI i cienie robią swoje. Docelowo nie bede tego renderował w cyclesie bo to ma byc realtime, renderowany w marmo albo UE4. Zabawy ze skinshaderem mam juz za sobą. Robilem spore zlecenie jeszcze na hacku z raylenght i translucency. Obecny SSS to przy tym pestka. :P http://powerboxrwe.com/
ikkiz Napisano 12 Październik 2014 Napisano 12 Październik 2014 No bo właśnie matcapy kłamią. mają cieniowanie, ale nie mają cieni, a wzrok przetwarza bryłę zakładając tam gdzieś podświadomie cienie i myląc je z cieniowaniem. Tylko o to mi chodziło, że materiał typu clay więcej by ci powiedział w tym wypadku, niż biała porcelana. W protetyce, jak się modeluje zęby z wosku, na przykład do odlewania na wosk tracony, to ten wosk zawsze na ciemno barwiony. Nie wygląda jak zęby, ale dokładnie widać bryłę, jak jest mniejsze albedo, bo własne odbicia mniejsze. w 3d tak samo ciemniejszy clay lepszy, bo warga nie świeci na nos, na przykład.
Monio Napisano 12 Październik 2014 Autor Napisano 12 Październik 2014 O to chodziło. OK. Następnym razem zrobię ciemniejsze rendery. Dzięki za poradę. Poniżej 2 shooty ciała, renderowane wczoraj więc jeszcze z jasnym materiałem. ;) Na szyi mogą być babole bo smadżowałem w shopie łączenie z głową.
ikkiz Napisano 13 Październik 2014 Napisano 13 Październik 2014 cameltoe :) za głęboki, wygląda jak by była w majtkach i ktoś je z tyłu pociągnąć go góry. (chociaż to może być wina za jasnego materiału, może się tak zdawać) Za bardzo też wystaje obojczyk przy połączeniu z kością ramieniową - tak na oko. (ale tu znów, to może być taka uroda, jak by ktoś taki miał, to by to nie było dziwne, anie brzydkie) może jeszcze z tą podwójną fałdką pod pośladkiem coś nie tak. Reszta super, na prawdę fajna babeczka, jak na średnią posturę młodej kobiety. Ale żeby była supesexi, to można by jeszcze zrobić węższą talię i trochę ująć z klatki piersiowej poniżej biustu.
Sebazx6r Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Twarz nawet mi sie podoba ,ale cialo jak dla mnie duzo do poprawki. No oka to ona nie cieszy choc usta caluśne. Dziwnie te zebra zrobiles czemu tam tak sie rozszerza? Chyba nie potrzbnie te wszyskie zebra sciegna zarysowujesz sciegna kosci na stopach obojczyki. nie seksi. Zebra jakby miala wzdecia troche z urode ma z beczki tzn. od talii do szyi ksztal beczki jak sie patrzy z przodu taki dziwny luk. Przedramie w okolicach lokcia polaczenie ramion z barkami. Zebra bym zwezyl dupe poszerzyl. Jezeli chodz o przedramie w okolicy lokcia to bym splaszczyl zewnetrzna czesc i lekko uwypuklil wewnetrza(patrzac od przodu). Ramienno promieniowyboli (k ozacz zgoogle). Powodzenia, bo moze byc spoko :).
Monio Napisano 19 Październik 2014 Autor Napisano 19 Październik 2014 Denikina zrobiła mi kilka dni temu conceptart na którym będę się teraz opierał. Na chwile obecną udało mi się przemodelować twarz żeby pasowała pod koncept, w sumie to jak robota od basemesha. Jutro wrzucę rendery, na razie podziwiajcie koncept. :P http://max3d.pl/forum/threads/92765-denikina?p=1226345#post1226345
Monio Napisano 30 Październik 2014 Autor Napisano 30 Październik 2014 Robię, ale na tyle wolno że nie mam jeszcze co pokazać. Przez następne 2 miesiące mam crunch w firmie. Dziennie będę mógł na to poświęcić przy pomyślnych wiatrach max 2 godziny. :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się