Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Czas zabra膰 si臋 na powa偶nie za mojego demo reela. :)

Z uwagi na projekty nad jakimi pracuj臋 w firmie przez ostatni rok niemal nie dotyka艂em zbrusha. Chyba nawet si臋 cofn膮艂em ze skillem i szybko艣ci膮. Musz臋 to zmieni膰 i spi膮膰 ty艂ek 偶eby wreszcie zrobi膰 troch臋 wypasionego gameartu na sprz臋ty nowej generacji. Umieszczam ten w膮tek w dziale WIP a nie Gameart bo tutaj du偶o wi臋cej os贸b aktywnie komentuje progress a na tym mi zale偶y. Komentujcie, krytykujcie, ch臋tnie przyjm臋 wszelakie overpainty. Wipy b臋d臋 wrzuca艂 regularnie ale od razu m贸wi臋 偶e przez prac臋 i obowi膮zki mam bardzo limitowany czas w kt贸rym mog臋 zajmowa膰 si臋 tym projektem, wyjdzie pewnie 艣rednio 2 godziny dziennie.

Za艂o偶enia na Reel mam takie:

Wszystko ma by膰 przygotowane do pod physically based rendering. Celuje w specyfikacje podobn膮 jak w Killzone Shadow Fall czyli 4 lub 6 zestaw贸w tekstur 2k i oko艂o 40k tris贸w. Na razie modele b臋d臋 testowa艂 w Marmosecie ale docelowo reel b臋dzie wy艣wietlany w Unreal Engine 4. Planuj臋 zrobi膰 filmik oraz interaktywne demko gdzie b臋dzie mo偶na sobie poobraca膰 modele i zmieni膰 o艣wietlenie oraz pozy.

Postaci kt贸re b臋d臋 robi艂 to Druidka i jej Bestia. Chc臋 偶eby babeczka ma by膰 zwyk艂ym cz艂owiekiem a o jej profesji i back-story opowiada艂y (jeszcze nie zacz臋te) kostium, akcesoria, tatua偶e i skaryfikacje. B臋d臋 te rzeczy projektowa艂 w 2d na renderach sculptu, jak tylko po pierwszej fali feedbacku poprawi臋 w miar臋 zno艣nie anatomie.

Bestia pieszczotliwie nazwana Jelonkiem to natomiast istota fantastyczna, wzoruje si臋 na miksie konia, gazeli i kozy. Jelonek jest pojazdem wielozadaniowym wi臋c opr贸cz galopowania b臋dzie m贸g艂 si臋 tez wspina膰 i skrada膰. Zamiast kopyt b臋dzie mia艂 chwytne 艂apy podobne jak u kapibary, roz艂o偶one podczas cichego chodzenia i z艂o偶one do galopu. Rogi kt贸re wida膰 obecnie s膮 tylko wzorcowym modelem, docelowo b臋dzie to a偶urowa konstrukcja pusta w 艣rodku, czyli powinien je ud藕wign膮膰 bez problemu.

bUrWAMB.jpg

7DM8M8d.jpg

xtL8a30.jpg

P8MaeEU.jpg

DrFLOfa.jpg

BScWV2k.jpg

Jak na razie wszystko co mam to wczesny WIP. Nie jestem jeszcze zadowolony z niczego wi臋c czeka mnie masa roboty. Szczeg贸lnie 偶e celuje w realizm. D艂onie druidki s膮 ledwo ruszone wi臋c nie musicie mi o tym m贸wi膰, o reszcie natomiast ch臋tnie poczytam.

  • Odpowiedzi 23
  • Wy艣wietle艅 10,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesli celujesz w realizm, ja bym troch臋 zmieni艂 jej proporcje. Teraz wygl膮da troch臋 chudo, jak modelka. Troch臋 kr膮g艂o艣ci i fatu dodadz膮 jej kobieco艣ci.

Piersi te偶 by mog艂y poczu膰 nieco grawitacji.

np.

Richard Morris

Lub

'Gaia;' by Roberto Ferri

Musia艂em przeedytowa膰 bo zdj臋cia nie dzia艂膮艂y, wi臋c dorzucam fajn膮 refk臋 dla jelenia

Steve Lord

Edytowane przez michalo

Napisano

Bardzo 艂adna twarz wysz艂a,op艂aci艂a si臋 ta referka z superlaskami, ale sprzyda艂a by ci si臋 jescze chyba tak dobra do cia艂a, bo s膮 tam dziwne miejsca. na przyk艂ad ko艣膰 ogonowa wchodzi w po艣ladki. robi si臋 z bruzd taki kszta艂t odwr贸conej pacyfki. Nie widzia艂em u 偶adnej dziewczyny czego艣 takiego, a mam internet... :) z ty艂u pod pach膮 jest troch臋 za w膮sko, znaczy za w膮ski jest tam korpus na zewn膮trz od 艂opatek, jak by brakowa艂o mi臋艣ni. (nie wiem, czy dobrze wyjasni艂em).

Za bardzo wystaje te偶 ko艣膰 biodrowa, znaczy dobrze wystaje, ale otaczaj膮 j膮 wkl臋艣ni臋cia za du偶e. na tej ko艣ci s膮 rozci膮gni臋te mie艣nie w d贸艂 i w g贸r臋 i one chyba by si臋 tak nie zapad艂y. Brzuszek jest te偶 za ostro zarysowany, jak na taki p艂aski. ta bruzda od do艂u.

uda s膮 chyba troch臋 za chude, znaczy mog膮 takie by膰, ale w obrycie postaci najwi臋ksza wypuk艂o艣膰 powinna by膰 troch臋 ni偶ej i bardziej p艂ynna i udo powinno mi臋膰 wi臋ksz膮 g艂膮boko艣膰 w kierunku prz贸d ty艂 w stosunku do szeroko艣ci.

tak na moje oko

Napisano

Jako, 偶e du偶o materia艂u zamie艣ci艂e艣 to odnios臋 si臋 p贸ki co tylko do samej g艂贸wki. Tak wi臋c bez zb臋dnego gadania od razu przechodzimy do konkret贸w. Moim zdaniem 艂uki brwiowe za bardzo uwydatnione, 偶uchwa wydaje si臋 ma艂o kobieca, oczy - zbuduj ca艂e oczy, nie wciskaj tak g艂臋boko g贸rnych powiek bo troch臋 dziwnie to wygl膮da, jak by ga艂ki oczne chcia艂y wyskoczy膰 na zewn膮trz, poza tym ma lekki wytrzeszcz. Poliki za p艂askie i og贸lnie budow臋 czaszki mo偶na by lekko poprawi膰, szyja do wymiany, gdzieniegdzie za ma艂o subtelno艣ci w przej艣ciach mi臋dzy formami, przez to g艂贸wka wydaje si臋 troch臋 plastikowa. Usta natomiast bardzo fajnie Ci wysz艂y, nos te偶 w porz膮dku, jednak wyciszy艂 bym troch臋 ostre kanty w nozdrzach.

Zrobi艂em te偶 szybkiego overpainta, sorry, 偶e taki niechlujny ale mam nadziej臋, 偶e troch臋 rozja艣ni to co chcia艂bym przekaza膰:

v829hv.jpg

Poza tym to ekstra projekt, na pewno b臋d臋 obserwowa艂.

Napisano

z przedm贸wc膮 si臋 nie zgadzam. twarz jest bardzo anatomiczna, jest du偶a szansa, 偶e gdzie艣 po 艣wiecie chodzi dziewczyna, kt贸ra dok艂adnie tak wygl膮da. G贸rne powieki chowaj膮 si臋 pod 艂uk brwiowy u niekt贸rych ludzi, na przyk艂ad u mnie. Jak dojd膮 rzucaj膮ce cie艅 rz臋sty, to te偶 nie b臋dzie 偶adnego wytrzeszczu. Ja sobie na etapie twarzy zawsze pomagam rz臋sami, brwiami i lini膮 w艂os贸w (albo tymczasow膮 fryzur膮) bo nie cz臋sto si臋 widzi 艂yse kobiety bez rz臋s, czy brwi.

Napisano

Najlepiej wyszla twarz, reszta do poprawy. Chyba mia艂e艣 d艂u偶sz膮 przerwe, ale wiem jak to jest. Czasem nawet po miechu trzeba kilka dni sie wstrzelac. Mysle ze poprawki kolegi serratusa sa trafne i daja jej wiecej kobiecosci.

p.s. Pipke latwiej niz siuska sie robi xD...

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano
jest du偶a szansa, 偶e gdzie艣 po 艣wiecie chodzi dziewczyna, kt贸ra dok艂adnie tak wygl膮da.

Na pewno masz racj臋, pytanie tylko kto b臋dzie chcia艂 to ogl膮da膰 ? Monio wyra藕nie napisa艂, 偶e prace b臋d膮 w demo reelu, wi臋c za艂贸偶my, 偶e wy艣le reela do x firmy i dostanie odpowied藕 "dlaczego to wygl膮da tak i tak ?", to wg. Ciebie wtedy powinien odpisa膰 "jest du偶a szansa, 偶e kto艣 na 艣wiecie tak wygl膮da" ? To od razu Ci m贸wi臋, 偶e roboty w tej firmie nie dostanie.

Modele do reela czy portfolio rz膮dz膮 si臋 zupe艂nie innymi prawami. Ratowanie 艣wiata sztuki mo偶na sobie zostawi膰 na p贸藕niej jak ju偶 mamy fajn膮 prac臋. Im bardziej b臋d膮 dopracowane, im mniej b臋dzie spraw do kt贸rych kto艣 mo偶e si臋 przyczepi膰 tym lepiej.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za feedback ludzie. :)

Michalo- Planowa艂em 偶eby ona mia艂a troch臋 szersze biodra ale w procesie rze藕bienia jako艣 je za bardzo wyg艂adzi艂em / odchudzi艂em. Dopiero teraz jestem w stanie to zauwa偶y膰.

Ikkiz- Dobre tipy z t膮 lini膮 w艂os贸w i rz臋sami, zabior臋 si臋 za to w nast臋pnej kolejno艣ci jak b臋d臋 znowu robi艂 g艂ow臋. Z twarzy jednak nie jestem zadowolony i czeka mnie du偶o poprawek. Pomimo poprawno艣ci nie jest to ten typ urody kt贸ry chcia艂em uzyska膰.

Seba- Mia艂em za d艂ug膮 przerw臋. W ci膮gu ostatniego roku przysiad艂em do zbrusha mo偶e z 10 razy, wieczorem po pracy, tyle. Powoli nabieram rozp臋du.

Serratus- Bardzo trafne uwagi. Do wi臋kszo艣ci si臋 zastosuje. :)

Napisano

@serratus

lol. Oceni艂e艣 t膮 buzi臋 wed艂ug swojego gustu, a ja napisa艂em, 偶e jest anatomicznie poprawna. Bach, pierdylion minus贸w. Tw贸j "personal taste" musi tu mie膰 jakie艣 ogromne znaczenie, a ja przyjecha艂em pekaesem, wi臋c nie wiem, za jakie powieki pracodawca przyjmuje do pracy.

No bo nie wiem, pewnie ka偶dy ma sw贸j smak na babeczki, ale to moje za艂o偶enie heurystyczne, nie poparte do艣wiadczeniem.

Twarz ma tylko tak膮 wad臋, 偶e jest za bardzo "generic caucasian woman" idealna buzia, kt贸rej si臋 nie pami臋ta.

Edytowane przez ikkiz

Napisano

@ikkiz

Niestety znowu mnie nie zrozumia艂e艣. Wi臋c t艂umacz臋 ostatni raz. Prace do reela nie wa偶ne czy to modele / animacje / itd. to s膮 pere艂ki, najlepsze z prac kandydata, jego wizyt贸wka, dopracowane, doszlifowane, dopi臋te na ostatni guzik. Do portfolio wiele os贸b wrzuca szkice albo WIPy, ale nie widzia艂em jeszcze porz膮dnego reela z nie doko艅czonym modelem czy prac膮 w fazie WIP. Oczywi艣cie mowa tutaj o standardach 艣wiatowych, jak wiadomo w naszym kraju nie ka偶dy si臋 do tego tak starannie przyk艂ada i tutaj k艂ania si臋 nasza polska mentalno艣膰 w stylu "wystarczy, 偶e dopasuje si臋 poziomem prac do firmy, do kt贸rej sk艂adam folio, nie b臋d臋 si臋 bardziej stara艂 i pr贸bowa艂 to zrobi膰 lepiej, bo po co". Moim zdaniem nie wa偶ne czy sk艂adasz portfolio / reela do ma艂ej firmy, kt贸ra tworzy gry mobilne czy do Blizzardu czy innego Ubisoftu, prace powinny by膰 na tak wysokim poziomie na ile pozwala Ci skill, a mam wra偶enie, 偶e koleg臋 Monio sta膰 jeszcze na du偶o wi臋cej i na genericach si臋 nie sko艅czy. Owszem wszechobecne i modne standardy na generic head / body s膮 dobre jako baza, ale nie jako finalny produkt. Charakter i osobowo艣膰, kt贸re z czasem pracy si臋 wyklaruj膮 na modelu dopiero wznios膮 j膮 na wy偶szy poziom. Dobre modele tak samo jak dobre animacje, musz膮 by膰 czytelne w odbiorze.

Napisano

ok, ty o czym innym, ja o czym innym. Oczom brakuje tylko rz臋s i cienia rz臋s, 偶eby wygl膮da艂y dobrze. cecha osobnicza, kt贸r膮 maj膮 nie jest b艂臋dem. moja podmal贸wka (tylko w艂osy, nie ingerowa艂em w 'geometri臋'):

tSO1AFs.jpg

teraz jak patrz臋, to uszy przyklejone troch臋 za wysoko. mi臋dzy g贸r膮 ucha a g艂ow膮 mog艂a by by膰 g艂臋bsza dolina.

Napisano
  • Autor

No siema. Wracam do tej pracy po paru miesi膮cach przestoju.

Poprawi艂em g艂ow臋:

bte7slk.jpg

Render w cycku

Tjd7v7U.png

Ju偶 wiem o paru rzeczach do poprawki ale ch臋tnie poznam wasze zdanie.

Napisano

ten preview z cycles, to i materia艂 i o艣wietlenie ma z艂e do celu preview.

Fajne jako rze藕ba, ale nie poka偶e b艂臋d贸w, wi臋c paskudny moment dodania pierwszej przymiarki z finalnego materia艂u z tekstur膮 jeszcze przed tob膮. Nie wiem, czy ju偶 przerabia艂e艣 ten moment.

Napisano
  • Autor

Potrzebowalem prezentacji ktora jest bardziej sensowna ni偶 matcap z zetki. Wida膰 wiecej prawdziwego kszta艂tu, GI i cienie robi膮 swoje. Docelowo nie bede tego renderowa艂 w cyclesie bo to ma byc realtime, renderowany w marmo albo UE4.

Zabawy ze skinshaderem mam juz za sob膮. Robilem spore zlecenie jeszcze na hacku z raylenght i translucency. Obecny SSS to przy tym pestka. :P http://powerboxrwe.com/

Napisano

No bo w艂a艣nie matcapy k艂ami膮. maj膮 cieniowanie, ale nie maj膮 cieni, a wzrok przetwarza bry艂臋 zak艂adaj膮c tam gdzie艣 pod艣wiadomie cienie i myl膮c je z cieniowaniem. Tylko o to mi chodzi艂o, 偶e materia艂 typu clay wi臋cej by ci powiedzia艂 w tym wypadku, ni偶 bia艂a porcelana. W protetyce, jak si臋 modeluje z臋by z wosku, na przyk艂ad do odlewania na wosk tracony, to ten wosk zawsze na ciemno barwiony. Nie wygl膮da jak z臋by, ale dok艂adnie wida膰 bry艂臋, jak jest mniejsze albedo, bo w艂asne odbicia mniejsze.

w 3d tak samo ciemniejszy clay lepszy, bo warga nie 艣wieci na nos, na przyk艂ad.

Napisano
  • Autor

O to chodzi艂o. OK. Nast臋pnym razem zrobi臋 ciemniejsze rendery. Dzi臋ki za porad臋.

Poni偶ej 2 shooty cia艂a, renderowane wczoraj wi臋c jeszcze z jasnym materia艂em. ;) Na szyi mog膮 by膰 babole bo smad偶owa艂em w shopie 艂膮czenie z g艂ow膮.

hdbT4uK.jpg

2Ao2Agt.jpg

Napisano

cameltoe :) za g艂臋boki, wygl膮da jak by by艂a w majtkach i kto艣 je z ty艂u poci膮gn膮膰 go g贸ry. (chocia偶 to mo偶e by膰 wina za jasnego materia艂u, mo偶e si臋 tak zdawa膰)

Za bardzo te偶 wystaje obojczyk przy po艂膮czeniu z ko艣ci膮 ramieniow膮 - tak na oko. (ale tu zn贸w, to mo偶e by膰 taka uroda, jak by kto艣 taki mia艂, to by to nie by艂o dziwne, anie brzydkie)

mo偶e jeszcze z t膮 podw贸jn膮 fa艂dk膮 pod po艣ladkiem co艣 nie tak. Reszta super, na prawd臋 fajna babeczka, jak na 艣redni膮 postur臋 m艂odej kobiety. Ale 偶eby by艂a supesexi, to mo偶na by jeszcze zrobi膰 w臋偶sz膮 tali臋 i troch臋 uj膮膰 z klatki piersiowej poni偶ej biustu.

Napisano

Twarz nawet mi sie podoba ,ale cialo jak dla mnie duzo do poprawki. No oka to ona nie cieszy choc usta calu艣ne. Dziwnie te zebra zrobiles czemu tam tak sie rozszerza? Chyba nie potrzbnie te wszyskie zebra sciegna zarysowujesz sciegna kosci na stopach obojczyki. nie seksi. Zebra jakby miala wzdecia troche z urode ma z beczki tzn. od talii do szyi ksztal beczki jak sie patrzy z przodu taki dziwny luk. Przedramie w okolicach lokcia polaczenie ramion z barkami. Zebra bym zwezyl dupe poszerzyl. Jezeli chodz o przedramie w okolicy lokcia to bym splaszczyl zewnetrzna czesc i lekko uwypuklil wewnetrza(patrzac od przodu). Ramienno promieniowyboli (k ozacz zgoogle).

Powodzenia, bo moze byc spoko :).

Napisano
  • Autor

Robi臋, ale na tyle wolno 偶e nie mam jeszcze co pokaza膰. Przez nast臋pne 2 miesi膮ce mam crunch w firmie. Dziennie b臋d臋 m贸g艂 na to po艣wi臋ci膰 przy pomy艣lnych wiatrach max 2 godziny. :(

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci