Skocz do zawartości

Biblia 3ds max


soto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałem zapytać czy książka 3ds Max 2012. Biblia Kelly L. Murdocka znajdzie swoje zastosowanie podczas nauki oprogramowania w tegorocznej wersji (wersja 2015)? Zastanawiam się nad kupnem i nie wiem czy zdecydować się na 2012 (PL) czy 2014 (ENG), bo zdaje się ta druga nie została jeszcze przełożona na język polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Filmy swoją drogą, ale chciałem poznać oprogramowanie od podstaw i zapoznać się z dostępnymi opcjami. Wydaje mi się, że w Biblii powinno to wszystko być opisane w lepszy lub gorszy sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z tą książką zmarnujesz czas, no może nie do końca, ale z kursów od Digital Tutors nauczysz się szybciej i łatwiej.

Książka jako wsparcie ale ja bym na twoim miejscu odpuścił sobie tę pozycję.

 

Jeśli masz problem z czymkolwiek zaglądasz na youtube i znajdujesz odpowiedź, tony tutoriali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie posłucham rady starszych i doświadczonych użytkowników i tę pozycję sobie odpuszczę. Mam nadzieję, że "F1" + youtube wystarczą w zupełności, aby poznać maxa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca.

Sam youtube to troszkę za mało, tzn. faktycznie znajdziesz tam dosłownie wszystko, ale jako początkującemu ciężko Ci będzie dobrać odpowiednie materiały.

 

Dzisiaj jestem już strasznie zmęczony, ale jutro przygotuję Ci listę tutoriali z Digital Tutors, które powinieneś przerobić na start.

 

Jak je ogarniesz to jest jeden świetny tutorial z 3D Palace, gdzie modelowany jest motocykl, pomijam że modelowany motocykl jest bardzo fajny, ale chodzi o techniki modelowania, chłopak co prowadzi ten kurs ma świetne workflow, sporo od niego można podpatrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biblia jako dodatkowe uporządkowane źródło wiedzy - TAK. Jako podręcznik do nauki - NIE. Pewne informacje i rozwiązania na pewno szybciej znajdziesz w książce. Ale nie znajdziesz w niej na pewno wszystkiego, a pewne zagadnienia są potraktowane bardzo pobieżnie , na zasadzie "jest taka funkcja" lecz bez dogłębnego wyjaśnienia.

Z internetem jest niestety ten kłopot, że trzeba wiedzieć o co "pytać", a początkujący użytkownik programu na pewno ma duży problem ze sformułowaniem prawidłowego zapytania, tak aby uzyskany wynik wyszukiwania był prawidłowy. Drugim, moim zdaniem dużym mankamentem jest "jakość" wielu tutoriali oraz fakt, że najczęściej do osiągnięcia oczekiwanego efektu może prowadzić "wiele dróg". Nie zawsze konkretny tutorial, który akurat wyszukałeś, podpowie Tobie najbardziej efektywne rozwiązanie. Ale to zdarza się nawet w "profesjonalnych", płatnych materiałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze bardzo oto tutoriale które powinieneś przerobić na start.

 

Introduction to 3ds Max 2014

 

Jeśli chcesz zobacz cały, ale proponuję zakończyć naukę na filmie nr. 29, resztę zobaczysz gdy nauczysz się modelować.

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1154-Introduction-to-3ds-Max-2014

 

Następnie seria Quick Start

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 1

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1225-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-1

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 2

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1226-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-2

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 3

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1227-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-3

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 4

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1228-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-4

 

Quick Start to Modeling in 3ds Max: Volume 5

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1235-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-5

 

Kolejnym kurs do zobaczenia będzie:

 

Introduction to Modeling in 3ds Max

 

http://www.digitaltutors.com/tutorial/1180-Introduction-to-Modeling-in-3ds-Max-2014

 

Po przerobieniu tego materiału będziesz miał solidną wiedzę odnośnie modelowania, i będziesz mógł przystąpić do czegoś bardziej skomplikowanego.

 

Next-Gen Weapon Modeling

 

https://www.3dmotive.com/f1111

 

A tutaj masz swój ostateczny kurs modelowania od 3D Palace.

 

BMX Motorcycle Sub Division Modelling

 

http://shop.3d-palace.com/3ds-max-tutorials/bmx-motorcycle-sub-division-modelling-in-3ds-max-set-1.html

http://shop.3d-palace.com/3ds-max-tutorials/bmx-motorcycle-sub-division-modelling-in-3ds-max-set-2.html

 

Po zobaczeniu tego materiału powinieneś już dobrze modelować.

Oglądaj i modeluj, samo oglądanie nie utrwali Ci przyswajanej wiedzy, w pewnej chwili będzie tego tyle, że zaczniesz się gubić.

Rób sobie zatem notatki, notuj skróty klawiaturowe, notuj wszystko!

Nawet jeśli coś wydaje Ci się proste, ale jest zakopane w czeluściach 3ds Max zapisz sobie lokalizację tej funkcji.

Tu nie chodzi o to, że nie rozumiesz jak to działa, ale o to, że za chwilę będziesz miał 10 innych podobnych funkcji do zapamiętania.

 

A jeśli chodzi o YouTube to proszę bardzo fajny kurs modelowania kolimatora, ale aby się za niego zabrać powinieneś już coś wiedzieć o modelowaniu.

 

 

Powodzenia

Edytowane przez 2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza materiałów, które przyjdzie mi pewnie przerabiać przez rok ze względu na pracę w biurze 8 godzin dziennie :) Dzięki za rzetelne podejście do tematu i podesłanie "ścieżki" jaką powinienem obrać. Aktualnie jestem w trakcie przerabiania kursu z poniższego linka:

http://www.infiniteskills.com/training/learning-autodesk-3ds-max-2014.html

 

Jak tylko to skończę to zabiorę się za powyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego kursu co obecnie przerabiasz, ale raczej Ci nie zaszkodzi :)

 

W razie problemów pytaj, wokół masz samych specjalistów, bardzo pomocni i fajni ludzie odwiedzają to forum!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2013, czy możesz powiedzieć którą z subskrypcji najlepiej wybrać? BASIC? A może PLUS? Zastanawia mnie co to są za certyfikaty w subskrypcji PLUS i czy wybierając wersję podstawową również będę miał dostęp do plików tutoriala i materiałów w nim wykorzystanych czy nie? Na tą chwilę mam wersję bezpłatną i przy filmie jest button, dzięki któremu mogę pobrać pliki. Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu filmiku utwierdziłem się tylko w przekonaniu, że korzystniejszy jest tryb PLUS :) Pytanie tylko, czy w Polsce albo generalnie wśród pracodawców czy klientów takie certyfikaty mają jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do Biblii, to w internecie jest bardzo dokładna dokumentacja oprogramowania dostarczona przez Autodeska, wszystkie funkcji itd., myślę, że to samo co w książce. Ja z tego często korzystam, Biblia raczej różni się tylko tym, że jest na papierze, więc jak dla mnie zdecydowanie szkoda kasy.

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/

 

Ten nowy system subskrypcji jest jak dla mnie beznadziejny. Ja robię tak: Korzystam z Basic, pracuje na tym 29 dni, a potem upgraduje na Plus za jakieś gorsze (bo do końca miesiąca został jeden dzień), ściągam wszystkie project files, które potrzebuję, zanim przyjdzie nowe rozliczenie znowu zmieniam na Basic i pracuję kolejny miesiąc na ściągniętych plikach ;). Czyli płacę za Basic, a mam właściwie Plus :P Tzn. jeszcze tak nie zrobiłem, ale pisałem do helpdeska i wychodzi na to, że tak można. Jak zobaczą, że ludzie tak robią, to pewnie to zmienią :P.

 

Co do certyfikatów - myślę, że jak się pokaże konto na DT i kilkaset godzin obejrzanych tutoriali to pewnie zaimponuje, ale tymi certyfikatami to ja bym się nie chwalił. Raczej to nie jest sztuka, żeby je zdobyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecam chyba jeden z nielicznych po polsku, jako totalny noob miałem go za guru, teraz zrobił bym wiele rzeczy inaczej. Na początek całkiem dobry. Przerobienie całego daje sporo satysfakcji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiecie ze digital tutors ma chyba najgorsze tutoriale w internecie. Ja mam biblie maxa 2012 i pomogła mi setki razy i na pewno by Ci wyjaśniła wiele rzeczy, ale F1 jest w stanie ją w dużym stopniu zastąpić. Ja się uczyłem głównie z cgtuts+ i YT i dało rade ;) Najważniejsze to ogarnąć podstawy. Gnomon workshop ma dobre tuty jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adder piszesz tak jakbyś wszystkie kursy widział na Digital Tutors :p

Digital Tutors też ma dobre tutoriale, ale tak jak piszesz znajdziesz tam także tragiczne tutoriale, gdzie osoba prowadząca jest zwyczajnie kiepska w tym co robi.

Ale o tym się nie dowiesz do czasu ich zobaczenia.

 

Stron co mają dobre kursy jest pełno.

 

Moja lista stron z tutorialami, gdzie znajdziesz wiele perełek.

 

http://www.zbrushworkshops.com/

http://kelbyone.com/

https://cmivfx.com/store/

http://www.ctrlpaint.com/

http://www.gameinstitute.com/

http://www.fxphd.com/

http://www.3dbuzz.com/

http://vrayart.com/wp/

http://cgcookie.com/max/

http://www.cgcircuit.com/index.php

https://www.3dmotive.com/library_guest

http://3dquakers.com/web/

http://www.evermotion.org/

https://www.video2brain.com/en/

http://www.digitaltutors.com/11/index.php

http://www.cgmwonline.com/

http://eat3d.com/

http://www.3d-palace.com/

http://www.gnomonschool.com/

http://www.lynda.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się co DT często tam są ukazane strasznie powolny workflow, nie mniej prawidłowy a w CGtuts+ można sporo błędów napotkać. Gnomon też w porządku. CmiVfx polecam chociaż do maxa to nie ma chyba nic tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nikt nie napomknął nawet słowem na temat PIERWSZEJ rzeczy, jaką powinno się zrobić :)

Do autora - jeśli język angielski nie jest Ci straszny, to w Maxie w menu Help masz Tutoriale. Są to pisane tutoriale Autodesku, które na prawdę szybko wprowadzą Cię w program. Przerób wszystkie po kolei a będziesz znał podstawy obsługi programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angielski nie jest mi straszy, więc nie jest to bariera jakaś. Aktualnie kończę kurs, o którym pisałem wcześniej. Mocno ogólnikowy jest i przedstawia wszystkie podstawowe aspekty działania oprogramowania od prostego modelowania na bryłach geometrycznych, po proste animacje, materiały itp. W sumie jestem zadowolony bo od czegoś trzeba było zacząć. Kolejną rzeczą jaką zacznę przeglądać będzie właśnie menu Help i tutoriale jakie tam znajdę. Dalej zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DT tutki są niezłe co z tego że pracki przykładowe są marnej jakości skoro każde narzędzie jest tam dobrze opisywane, świetna alternatywa dla gości których przeraża czytanie manuali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie... Nie HELP, tylko TUTORIALE. W menu Help Maxa masz Help, w którym są opisane wszystkie funkcje, ale tylko ogólnikowo, i OSOBNO w tym samym menu masz Tutoriale, które prowadzą za rękę przez całe projekty (na początek bodajże jeden, czy dwa proste pełne projekty animowane na zachętę, a później bardzo szczegółowe tutki dotyczące modelowania, materiałów itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutoriale tutoriale a gdzie jest wiedza gdzie podstawy a skutki są takie dział pomocy na forum zapchany pytaniami a z zakresu podstawowej wiedzy, brak jakiejkolwiek wiedzy na temat narzędzie którym się posługujecie, zerowa wiedza na temat optymalizacji modeli, ustawień rendererów pomimo ze najczęściej ich helpy są składnicą wiedzy podstawowej dla angielskojęzycznych opornych są wersje obrazkowe :) Książek sensownych o podstawach jak także o wyższym poziomie zaawansowania jest naprawdę sporo nie mówiąc już ze są ich wersje w pdf tańsze od wersji papierowej :) Oczywiście tutoriale jako forma ćwiczeń jak najbardziej tak ale po pierwsze z pełnym zrozumieniem a nie jak małpa przez mechaniczne powtarzanie;)

kilka przykładowych tytułów wartych zapoznania się z nimi:

http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-1118129717,miniSiteCd-SYBEX.html

http://books.google.pl/books/about/3ds_Max_Lighting.html?id=XiH_8qahSl8C&redir_esc=y

http://www.amazon.com/3ds-Max-Modeling-Games-Environment/dp/0240810619/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=128812

http://www.amazon.com/Poly-Modeling-3ds-Max-Thinking-Outside-ebook/dp/B009P2PYIC/ref=pd_sim_kstore_2?ie=UTF8&refRID=1HJW0QGY68CE5QPH6CMZ

http://www.amazon.com/3d-Automotive-Modeling-Insiders-Design-ebook/dp/B009P372SQ/ref=pd_sim_kstore_10?ie=UTF8&refRID=1PQJJX5MXFCD1YYT8WSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności