Krzych Napisano 17 Maj 2014 Napisano 17 Maj 2014 Witam, Na początku chciałbym zaznaczyć, że nie jestem fanem motoryzacji, może dlatego wybrałem samochód rodzinny, fiata multiplę. Pracę nad nim zacząłem na początku mojej przygody z grafiką 3d i nigdy nie miałem na tyle cierpliwości, aby go dokończyć. Dopiero ostatnio się zmobilizowałem i dokończyłem. I oto rezultat Programy których użyłem: 3ds max, vray, photoshop
plasti Napisano 17 Maj 2014 Napisano 17 Maj 2014 no widac ze nie jestes fanem motorycjacji :P, wybrales chyba najbrzydszy samochod w historii ktory obrosl juz w legende :) model bardzo fajny!
olaf Napisano 17 Maj 2014 Napisano 17 Maj 2014 model równie brzydki jak oryginał - zauważ ze masz więszy narzut atmosfery na pierwszym planie niż na dalszych a powinno być odwrotnie.
Sebazx6r Napisano 17 Maj 2014 Napisano 17 Maj 2014 Brat ma multple i jest zadowolony.... Drugi mial i tez byl zadowolony xD... Bardzo ladnie wyszlo.
olaf Napisano 17 Maj 2014 Napisano 17 Maj 2014 jeden z moich byłych klientów tez miał multiple. Włos mi się na głowie jeżył jak dawał mi wskazówki dot. estetyki.
Krzych Napisano 18 Maj 2014 Autor Napisano 18 Maj 2014 Dzięki za komentarze O ile dobrze pamiętam któryś z zachodnich magazynów motoryzacyjnych uznał multiplę za najbrzydszy samochód roku. Ale pomimo różnych niepochlebnych opinii, co do jego wyglądu, ma też swoje zalet np. jest bardzo przestronny i ma trzy fotele z przodu. Ten model posłużył mi do nauki modelowania, teksturowania, riggowania. i właściwie nie miał być tym, czym się stał. Gdybym był fanem motoryzacji, pewnie zrobiłbym samochód bardziej „sterylny” i atrakcyjny dla oka np. sportowy, zabytkowy itp.
skalpel3d Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 (edytowane) I dostalibyśmy po raz enty model wszystkim znany i do obrzydzenie robiony :) A tak jest brzydulu multipla :) Fajnie ci to wyszło :) Edytowane 18 Maj 2014 przez skalpel3d
adek Napisano 18 Maj 2014 Napisano 18 Maj 2014 Model wygląda na dorze zrobiony, ale moim zdaniem studio trochę psuje odbiór. Za dużo białego. Zobacz prace vision3d lub inne samochodowe tutaj. Zdaje się, że ktoś gdzieś zdradzał swoje ustawienia.
Krzych Napisano 19 Maj 2014 Autor Napisano 19 Maj 2014 Właściwie to nie ma tam sceny. To co widać, to jest vray plain z włączoną opcją matte na białym tle. Chciałem przede wszystkim wyeksponować auto.
Kr3tz Napisano 22 Maj 2014 Napisano 22 Maj 2014 Akurat "legendarny" poziom brzydoty Multipilii jest legendarny tylko w kręgach gimnazjalnych. Model i render jak na początki jest świetną zapowiedzią dalszych prac. To co się rzuca w oczy, to brak ciągłości krzywizn - tylne nadkole, plastik na drzwiach, blacha wokół świateł. Najlepiej już w tym momencie przestaw się na modelowanie od ogółu (całej bryły), zamiast każdego elementu (maska, nadkole, drzwi itd.) po kolei.
jankazmierczuk Napisano 22 Maj 2014 Napisano 22 Maj 2014 Fajnie unurany błotem;) podoba mi sie Poza tym nie wiem dlaczego przypomniał mi się kawał: Miał gość multiple i koniecznie chciał się jej pozbyć. Zostawił więc brykę z otworzonymi drzwiami, kluczykiem w stacyjce i otworzył garaż. Poszedł do kibla potem poszedł spać. Po całej nocy spania poszedł do garażu i co zobaczył??? DWIE MULTIPLE!
Krzych Napisano 24 Maj 2014 Autor Napisano 24 Maj 2014 Jeszcze raz dzięki za komentarze. To nie jest mój debiut na forum wcześniej zrobiłem amerykańską amfibię nawet bardziej "unuraną błotem" ;). Tematyka militarna, to jest to, w czym czuję się najlepiej. Pozdrawiam
2013 Napisano 1 Czerwiec 2014 Napisano 1 Czerwiec 2014 Model wygląda na dorze zrobiony, ale moim zdaniem studio trochę psuje odbiór. Za dużo białego. Zobacz prace vision3d lub inne samochodowe tutaj. Zdaje się, że ktoś gdzieś zdradzał swoje ustawienia. Szukałem opisów ustawień, ale to są strasznie stare wątki, i zdjęcia niestety się nie otwierają :( Mógłbym ktoś podzielić się swoją wiedzą, albo przynajmniej mnie troszkę naprowadzić? I jeszcze jedno, jak się robi takie materiały z błotem? Pod jakim hasłem szukać odpowiedzi? Poszukam sam, chciałbym tylko wiedzieć jak to się nazywa. Dziękuję za pomoc! ----------------------------------------------------------------------------------------- A praca bardzo mi się podoba. Drugi render najlepszy, świetny asfalt!
Krzych Napisano 1 Czerwiec 2014 Autor Napisano 1 Czerwiec 2014 Do stworzenia zabrudzeń błotem użyłem materiału vray blend z mapą composite, jako maską. Map Composite działa podobnie jak warstwy w photoshopie. Wystarczy wrzucić kilka bitmap i zmieszać je ze sobą korzystając z dobrodziejstw trybu mieszania, masek itd. Co do oświetlenia, to i więcej świateł tym dłuższy czas renderowania. Dlatego byłem oszczędny i zastosowałem vray dome z mapą gradientu, jedno światło z góry odbite od maty i jedno, które miało tworzyć tylko cień. W sieci jest wiele tutoriali jak można osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, ale myślę, że warto samemu trochę poeksperymentować.
Azbesty Napisano 1 Czerwiec 2014 Napisano 1 Czerwiec 2014 Robisz animacje żę ci tak na czasach renderingu zależy?
Gość Vojt Napisano 18 Lipiec 2014 Napisano 18 Lipiec 2014 Cześć Krzychu. Twoja Mućka - jest super! Posiadam to auto i mimo niektórych komentarzy potwierdzam, że auto - nie tylko bardzo praktyczne i wygodne ale i fajne. Tak - fajne. Miałem kilka średnio-statystycznych aut niczym nie wyróżniających się z szarego tłumu. Nie widocznych na parkingu przy wyjściu z marketu, nie zauważalnych na drodze, w korkach, ... Te auto ma RODZYNKĘ. Jak każdy człowiek jest indywiduum, tak i wszystko co go otacza ma być niepowtarzalne, inne, z rodzynką. To, że wybrałeś dla modelowania nie Passata czy Golfa świadczy, że jesteś inny, że zauważasz i doceniasz "rodzynki". Szacun. To, że nie każdemu ta rodzynka smakuje - ich prawo. Nie każdy też lubi flaki :)
o_r_z_e_c_h Napisano 20 Lipiec 2014 Napisano 20 Lipiec 2014 A ja się nad jednym zastanawiam. Jak wygląda aerodynamika tego auta i czy przy dużej prędkości czasem nie trzęsie.
Rekomendowane odpowiedzi