Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Na początku chciałbym zaznaczyć, że nie jestem fanem motoryzacji, może dlatego wybrałem samochód rodzinny, fiata multiplę. Pracę nad nim zacząłem na początku mojej przygody z grafiką 3d i nigdy nie miałem na tyle cierpliwości, aby go dokończyć. Dopiero ostatnio się zmobilizowałem i dokończyłem. I oto rezultat

 

Programy których użyłem: 3ds max, vray, photoshop

 

multipla_p2_Final.jpg

 

 

multipla_p3_Final.jpgmultipla_studio_02.jpgmultipla_studio_03.jpgmultipla_studio_04.jpg

 

 

multipla_p3_Wire.jpg

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no widac ze nie jestes fanem motorycjacji :P, wybrales chyba najbrzydszy samochod w historii ktory obrosl juz w legende :)

 

model bardzo fajny!

Napisano

model równie brzydki jak oryginał - zauważ ze masz więszy narzut atmosfery na pierwszym planie niż na dalszych a powinno być odwrotnie.

Napisano

jeden z moich byłych klientów tez miał multiple. Włos mi się na głowie jeżył jak dawał mi wskazówki dot. estetyki.

Napisano

Dzięki za komentarze

O ile dobrze pamiętam któryś z zachodnich magazynów motoryzacyjnych uznał multiplę za najbrzydszy samochód roku. Ale pomimo różnych niepochlebnych opinii, co do jego wyglądu, ma też swoje zalet np. jest bardzo przestronny i ma trzy fotele z przodu.

Ten model posłużył mi do nauki modelowania, teksturowania, riggowania. i właściwie nie miał być tym, czym się stał.

Gdybym był fanem motoryzacji, pewnie zrobiłbym samochód bardziej „sterylny” i atrakcyjny dla oka np. sportowy, zabytkowy itp.

Napisano (edytowane)

I dostalibyśmy po raz enty model wszystkim znany i do obrzydzenie robiony :) A tak jest brzydulu multipla :) Fajnie ci to wyszło :)

Edytowane przez skalpel3d
Napisano

Model wygląda na dorze zrobiony, ale moim zdaniem studio trochę psuje odbiór. Za dużo białego. Zobacz prace vision3d lub inne samochodowe tutaj. Zdaje się, że ktoś gdzieś zdradzał swoje ustawienia.

Napisano

Właściwie to nie ma tam sceny. To co widać, to jest vray plain z włączoną opcją matte na białym tle. Chciałem przede wszystkim wyeksponować auto.

Napisano

Akurat "legendarny" poziom brzydoty Multipilii jest legendarny tylko w kręgach gimnazjalnych.

 

Model i render jak na początki jest świetną zapowiedzią dalszych prac. To co się rzuca w oczy, to brak ciągłości krzywizn - tylne nadkole, plastik na drzwiach, blacha wokół świateł. Najlepiej już w tym momencie przestaw się na modelowanie od ogółu (całej bryły), zamiast każdego elementu (maska, nadkole, drzwi itd.) po kolei.

Napisano

Fajnie unurany błotem;) podoba mi sie

 

Poza tym nie wiem dlaczego przypomniał mi się kawał:

 

Miał gość multiple i koniecznie chciał się jej pozbyć. Zostawił więc brykę z otworzonymi drzwiami, kluczykiem w stacyjce i otworzył garaż.

Poszedł do kibla potem poszedł spać. Po całej nocy spania poszedł do garażu i co zobaczył??? DWIE MULTIPLE!

Napisano

Jeszcze raz dzięki za komentarze. To nie jest mój debiut na forum wcześniej zrobiłem amerykańską amfibię nawet bardziej "unuraną błotem" ;). Tematyka militarna, to jest to, w czym czuję się najlepiej. Pozdrawiam

Napisano
Model wygląda na dorze zrobiony, ale moim zdaniem studio trochę psuje odbiór. Za dużo białego. Zobacz prace vision3d lub inne samochodowe tutaj. Zdaje się, że ktoś gdzieś zdradzał swoje ustawienia.

 

Szukałem opisów ustawień, ale to są strasznie stare wątki, i zdjęcia niestety się nie otwierają :(

 

Mógłbym ktoś podzielić się swoją wiedzą, albo przynajmniej mnie troszkę naprowadzić?

 

I jeszcze jedno, jak się robi takie materiały z błotem?

 

Pod jakim hasłem szukać odpowiedzi?

 

Poszukam sam, chciałbym tylko wiedzieć jak to się nazywa.

 

Dziękuję za pomoc!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

A praca bardzo mi się podoba.

Drugi render najlepszy, świetny asfalt!

Napisano

Do stworzenia zabrudzeń błotem użyłem materiału vray blend z mapą composite, jako maską. Map Composite działa podobnie jak warstwy w photoshopie. Wystarczy wrzucić kilka bitmap i zmieszać je ze sobą korzystając z dobrodziejstw trybu mieszania, masek itd.

Co do oświetlenia, to i więcej świateł tym dłuższy czas renderowania. Dlatego byłem oszczędny i zastosowałem vray dome z mapą gradientu, jedno światło z góry odbite od maty i jedno, które miało tworzyć tylko cień.

W sieci jest wiele tutoriali jak można osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, ale myślę, że warto samemu trochę poeksperymentować.

Napisano

Cześć Krzychu.

Twoja Mućka - jest super!

Posiadam to auto i mimo niektórych komentarzy potwierdzam, że auto - nie tylko bardzo praktyczne i wygodne ale i fajne.

Tak - fajne.

Miałem kilka średnio-statystycznych aut niczym nie wyróżniających się z szarego tłumu. Nie widocznych na parkingu przy wyjściu z marketu, nie zauważalnych na drodze, w korkach, ...

Te auto ma RODZYNKĘ. Jak każdy człowiek jest indywiduum, tak i wszystko co go otacza ma być niepowtarzalne, inne, z rodzynką.

To, że wybrałeś dla modelowania nie Passata czy Golfa świadczy, że jesteś inny, że zauważasz i doceniasz "rodzynki". Szacun.

To, że nie każdemu ta rodzynka smakuje - ich prawo. Nie każdy też lubi flaki :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności