Skocz do zawartości

SpaceMouse Pro Wireless - nowy produkt 3Dconnexion


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nigdy nie zrozumiałem jak używać tego typu manipulatorów. Przecież w programach do 3D wykorzystuje się pierdyliard skrótów klawiaturowych (przynajmniej ja to robię). Używam ich więcej niż ruchów prawą ręką. Jak rozumiem to urządzenie jest przystosowane pod lewą rękę (dla osób praworęcznych)?

Napisano

Tak. W prawej masz myszkę a w lewej ten manipulator z kilkoma przypisanymi skrótami klawiszowymi.

Jak dla mnie nic przydatnego. Trudno mi wyobrazić sobie sensowne rozłożenie skrótów zmapowane na te kilka klawiszy tak żeby nie musieć co chwila korzystać z klawiatury. Menu radialne... Boje się myśleć nawet jak wygląda wcelowywanie w konkretną opcje. ;)

Napisano

O tej myszy 3D słyszałem już kilka dobrych opinii, ze da się z tym pracować po nabraniu pewnej wprawy. Ja sam tez miałem okazję spróbować jak to działa, ale jakoś mnie to nie przekonało. Natomiast ten space nawigator to już moim zdaniem zbytnie przekombinowanie.

Napisano

Zawsze mnie to dziwi, że to taka wielka rewolucja, a nie znam nikogo kto tego używa, też ciężko wyczytać w necie by ktoś tego używał na poważnie. Dla mnie to wygląda na produkt w stylu: "nie potrzebujesz tego, ale my tworzymy produkty dla PRO. Ty chcesz byc Pro, wiec od nas to kupisz."

Napisano

Hej,

Ja na co dzień używam starszego model 3Dconnexion i jestem bardzo zadowolony. Szybciej się pracuje i znacznie mniej kliknięć. Co do skrótów klawiszowych, to tego mam myszkę z 20 przyciskami, gdzie mam wszystkie najpotrzebniejsze skróty przypisane. Trzeba się chwile przyzwyczaić, ale ostatecznie praca jest szybsza i klawiatury prawie nie tykam.

Polecam.

Napisano

Zalezy od softu - connexiony to zadna rewolucja, ale w wielu wypadkach jest to super przydatne narzedzie. Ja np. uwielbiam z tymi manipulatorami pracowac w Rhino i tesknie za nimi gdy musze dzialac bez nich. Z drugiej strony probowalem ich w Modo - i po krotkim czasie odpuscilem sobie, w tej chwili podpinam go jedynie gdy kombinuje z ustawieniem kamery.

Wszystko zalezy od softu - w CADie (i jak przypuszczam przy rzezbieniu np. w 3D Coat) manipulatorki sprawdzaja sie znakomicie (przy zastosowaniach CADowskich to wlasciwie standart, z tego co wiem w bardzo duzej ilosci pracowni zajmujacych sie wzornictwem przemyslowym z nich korzystaja), przy oprogramowaniu do klasycznego budowania modeli z wielokatow, nastawionych na tone skrotow klawiszowych ich przydatnosc drastycznie maleje .

Napisano

Już kiedyś pisałem w jakimś wcześniejszym wątku z tymi kontrolerami .

Mam Space Navigatora czyli ta podstawowa wersja ale już nie używam.

Używanie tego nie jest ani lepsze ani gorsze niż myszka i klawiatura - jest tylko inne, czyli generalnie nie warto.

Po prostu po której instalacji systemu mi się już nie chciało sterowników instalować i teraz leży i się kurzy. Ale waży to pól kilo wiec ładny przycisk do papieru:D

Napisano

Moim zdaniem connexiony to wręcz szkodliwe urządzenia znacznie ograniczające możliwość pracy na skrótach. Szczególnie gdy przy modelowaniu trzeba dodatkowo umieszczać opisy, czy wprowadzać liczby.

Ja tam polecam nauczyć się pisać bez patrzenia jedną ręką na klawiaturze. Tym sposobem opanowanie setek skrótów jest możliwe, a prawa ręka wiecznie na myszce spoczywa co istotnie przyspiesza pracę. Zawsze też można lekko przeprogramować klawiaturę pod swoje potrzeby. :)

Napisano

Używam właśnie SpaceMouse Pro, ale w wersji z kablem. Jak kupowałem niecały rok temu to nie było jeszcze wersji bezprzewodowej. Teraz pewnie kupiłbym wersję bez kabla, o ile można również na niej pracować jak dotychczas - po kablu. To dość ciężki sprzęt, niemobilny. Mysz i klawiaturę mam bezprzewodowe, porządek na biurku, więc ten kabel mi na początku trochę wadził, ale teraz już jest OK. Ciężko się przyzwyczaić do używania manipulatora. System manipulowania zależy od programu. Można poruszać kamerą oraz obiektem, w zależności od preferencji. Jestem w stanie wyobrazić sobie ludzi, którym manipulator nie podchodzi. Wersja SpaceNavigator jest moim zdaniem zbyt uboga, by pomagać przy modelowaniu. To chyba bardziej bajer do wygodnego poruszania samą kamerą. Przy wydajnym (real time) renderingu GPU może się przydać do wizualizacji wnętrz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności