Skocz do zawartości

DebrisMaker2 - generowanie proceduralnej geometrii


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rozumie ze tego rodzaju skrypty czesto potrafia przyspieszyc prace jednak tego rodzaju skroty i generowanie z czasem oducza myslenia. Mowie tutaj rowniez o wszystkich generatorach terenu etc. Przestrzegalbym grafikow przed uzywaniem generatorow tworzacych szczegolowe elementy. Polecam za to wszystkie generatory ktore pozwalaja na stworzenie koncepcji sceny/ pracy. Generatory wg mnie nie nadaja sie do stosowania jako zrodlo finalnych elementow w scenach. Swiat rzeczywisty jest na tyle zaskakujacy ze o wiele bardziej warto jest wyjsc na zewnatrz i zobaczyc nawet sciane z cegiel na wlasne oczy. Zrobienie kilku fotografii natychmiast powoduje ze skrypty jak ten przedstawiony powyzej staja sie malo reprezentatywna wersja/ kopia rzeczywistosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norden troche chyba przesadzasz, ten generator jak sama nazwa wskazuje sluzy do tworzenia debrisow, inaczej mowiac wszelkich latajacych pierdol podczas tworzenia wszelakiej masci rozwalek, ktore z zalozenia sa pierdolami, przelatujacymi gdzies po kadrze w dofie/motion blurze i generalnie malo widoczne, przeciez nikt z tego nie bedzie budowal wizek architektonicznych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norden- Jak masz wymodelować całą jaskinię usianą takimi kamyczkami i kryształkami to na prawdę nie ma większego sensu robić tego ręcznie. Oczywiście, z proceduralną generacją łatwo przegiąć. Teraz siedzę mocno w proceduralnych teksturach i widzę jak paskudne ludzie zamieszczają przykłady, vornonoi na wszystkim co organiczne, szumy perlina wyglądające jak zawartość jelita grubego... Jednak dobrze wykorzystana proceduralna generacja przez kogoś kto ma oko może się okazać zbawienna i umożliwić efekty których po prostu nie da się uzyskać ręczną pracą. Jak dodasz do tego pewna dozę ręcznych poprawek na wygenerowanych rzeczach które będą bardziej widoczne to można uzyskać cudowne efekty.

 

-------------

Bardzo mi się podoba jak gość rozwiązał UI tego toola i rzeczy związane z updatami, zgłaszaniem bugów i requestów. Pełna profeska! Chce coś takiego w blendku. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie sporo racji w tym co pisze Norden. Takiej misjonarsko-mentorskiej. W warunkach produkcyjnych, wiadomo inna para kaloszy.

Z drugiej strony jak ktoś ma zrobić całą jaskinie to pewnie juz dawno sobie napisał taki skrypt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy biegam troche z aparatem i klikam pod fotogrametrie. Gdy zobaczy sie odzyskany model 3d pewnych rzeczy wewnatrz kompa razem z teksturami natychmiast otwiera sie inne spojrzenie na to nad czym sie pracowalo wczesniej. Zwlaszcza w przypadku enviro. Nawet zwykla uliczka ma tak wiele nietypowych detali etc. Ostatnio prawie calkowicie zrezygnowalem z procedur na rzecz skanow. Trzeba obrabiac ale wyniki sa ciekawsze. Wiadomo. Z gorami problem ale mniejsze rzeczy jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności