adek Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Niesamowity skrypt autorstwa Aarona Dabelowa do generowania proceduralnej geometrii w 3ds max (cegły, liście, płatki śniegu, gałęzie, kryształy, trawa...) Pełna treść: DebrisMaker2 - generowanie proceduralnej geometrii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Az zaluje ze nie uzywam maxa. Bardzo fajna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norden Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Rozumie ze tego rodzaju skrypty czesto potrafia przyspieszyc prace jednak tego rodzaju skroty i generowanie z czasem oducza myslenia. Mowie tutaj rowniez o wszystkich generatorach terenu etc. Przestrzegalbym grafikow przed uzywaniem generatorow tworzacych szczegolowe elementy. Polecam za to wszystkie generatory ktore pozwalaja na stworzenie koncepcji sceny/ pracy. Generatory wg mnie nie nadaja sie do stosowania jako zrodlo finalnych elementow w scenach. Swiat rzeczywisty jest na tyle zaskakujacy ze o wiele bardziej warto jest wyjsc na zewnatrz i zobaczyc nawet sciane z cegiel na wlasne oczy. Zrobienie kilku fotografii natychmiast powoduje ze skrypty jak ten przedstawiony powyzej staja sie malo reprezentatywna wersja/ kopia rzeczywistosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l337 Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Świetny skrypt. Polecam jeszcze inne filmy i skrypty tego Pana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 norden troche chyba przesadzasz, ten generator jak sama nazwa wskazuje sluzy do tworzenia debrisow, inaczej mowiac wszelkich latajacych pierdol podczas tworzenia wszelakiej masci rozwalek, ktore z zalozenia sa pierdolami, przelatujacymi gdzies po kadrze w dofie/motion blurze i generalnie malo widoczne, przeciez nikt z tego nie bedzie budowal wizek architektonicznych :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vegavin Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Ta est! Każdą cegłę należy wyrzeźbić osobno, z osobnej refki, i dopiero z tego zrobić ścianę! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Norden- Jak masz wymodelować całą jaskinię usianą takimi kamyczkami i kryształkami to na prawdę nie ma większego sensu robić tego ręcznie. Oczywiście, z proceduralną generacją łatwo przegiąć. Teraz siedzę mocno w proceduralnych teksturach i widzę jak paskudne ludzie zamieszczają przykłady, vornonoi na wszystkim co organiczne, szumy perlina wyglądające jak zawartość jelita grubego... Jednak dobrze wykorzystana proceduralna generacja przez kogoś kto ma oko może się okazać zbawienna i umożliwić efekty których po prostu nie da się uzyskać ręczną pracą. Jak dodasz do tego pewna dozę ręcznych poprawek na wygenerowanych rzeczach które będą bardziej widoczne to można uzyskać cudowne efekty. ------------- Bardzo mi się podoba jak gość rozwiązał UI tego toola i rzeczy związane z updatami, zgłaszaniem bugów i requestów. Pełna profeska! Chce coś takiego w blendku. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STRZYG Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Tak jak mówi Vegavin! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Faktycznie sporo racji w tym co pisze Norden. Takiej misjonarsko-mentorskiej. W warunkach produkcyjnych, wiadomo inna para kaloszy. Z drugiej strony jak ktoś ma zrobić całą jaskinie to pewnie juz dawno sobie napisał taki skrypt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norden Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Ostatnimi czasy biegam troche z aparatem i klikam pod fotogrametrie. Gdy zobaczy sie odzyskany model 3d pewnych rzeczy wewnatrz kompa razem z teksturami natychmiast otwiera sie inne spojrzenie na to nad czym sie pracowalo wczesniej. Zwlaszcza w przypadku enviro. Nawet zwykla uliczka ma tak wiele nietypowych detali etc. Ostatnio prawie calkowicie zrezygnowalem z procedur na rzecz skanow. Trzeba obrabiac ale wyniki sa ciekawsze. Wiadomo. Z gorami problem ale mniejsze rzeczy jak najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Dzięki za newsa! Zaraz potestuje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Góry tez można skanować:)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się