Jump to content
Pionier

Nauka modo, moj topic :P

Recommended Posts

Hej,

 

witam się w dziale MODO,

jako że przesiadam się z maxa (którego "znam" od wersji hmm DOSowej :D) pomyślałem że założę sobie "mój" temat gdzie od czasu do czasu miałbym jakieś pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników tego programu :)

 

Generalnie nauka idzie mi sprawnie i nawet obecnie wykonuje już swój pierwszy projekt na MODO. Niemniej jednak czasem jeszcze tak jak teraz, nie bardzo potrafię zlokalizować źródła problemu.

 

W tym konkretnym przypadku, chce uzyskać efekt taki że system cząsteczek generuje 'replikatory' które wchodzą w interakcję z innym obiektem. Co w sumie działa jeśli obiekt 'kolizji' jest płaskim planem, jeśli extruduje jego boczne edge i zrobię fragment pionowej ściany, pojawia się problem że mimo że collision shape jest ustawione na Mesh, modo nie czyta bryły tak jakbym się tego spodziewał, na rysunku widać że upraszcza tego shapa przez co cała symulacja nie zachowuje się tak jakbym oczekiwał

 

2zo9af7.jpg

 

Czy ktoś może jest w stanie wytłumaczyć mi co robię źle?

 

Pozdr,

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można zapytać jak "wrazenia" po przesiadce? ;) Sam siedze w maxie ale od wersji dużo późniejszej niz dosowa ;p Nie wiem czy kontynuowanie nauki w tym programie ma większy sens. Jest wiele wypowiedzi osób nt. przesiadek ale wiele z nich to ludzie którzy "w d*** byli i g*** widzieli" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

rozwiązałem swój mały problem, błąd polegał na tym iż myślałem ze ustawienie w Dynamic Replicator opcji kolizji na Mesh działa jak override całej sceny. Tak jednak nie jest i to odnosi się tylko do cząsteczek, obiekt 'floor' ma swoją zakładkę Dynamic która pojawia się po zrobieniu z obiektu Static Rigid Body i tam właśnie też musiałem ustawić kolizje na Meshg, było Hull i dlatego działo się co było widać na obrazku. ;)

 

yay!

 

@pajrot, wrażenia są na razie super, od modelowania po mapowanie/cząsteczki na renderingu kończąc. Ale to wiesz, szczególnie w renderingu/oświetleniu jeszcze trochę czasu minie zanim będę w stanie wyciskać takie rzeczy jak na maxie. W każdym razie, uważam że MODO to bardzo przemyślany i dobrze zaprojektowany soft, szybko się w nim orientuje, pracuje się logicznie i przyjemnie. Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie przesiadki z maxa do modo, pytaj śmiało tutaj. Chciałbym z tego topicu zrobić później poniekąd taki mały help dla właśnie takich osób.

 

@1pudel, dzięki za linki - znam wszystkie. Bardzo dobre rzeczy :) Trochę poza tematem cząsteczek: https://vimeo.com/67931800 fajne na maxa :)

 

Jeszcze pytanie na koniec, czy kupując MODO dostaliście od PL resellera serial number i czy zarejestrowaliście swój produkt na stronie the foundry?

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hejka,

 

mam mały zgryz z wydajnością render window,

na wczorajszym evenecie zrobionym przez IT Media dowiedziałem się że wcale tak być nie musi więc, albo mam coś nie tak z konfiguracją kompa (a ta wydaje mi się dość mocna) albo modo tak ma,

 

tutaj link do video które nagrałem, widać na nim wydajność modo w temacie; issue_render_window (trzeba ściągnąć plik, play onlinie nie działa)

 

widać że jest lag w przesuwaniu renderu nawet jeśli jest wielkości 1k nie mówiąc o tym co dzieję się kiedy renderuję 4,5k

jak to wygląda u Was?

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy mniejszych raczej nie ma problemu (wczesniej gtx570 1,5gb i win7 teraz gtx770 i 4gb i win8), przy 4k to troche muli (i7 24gb).

.Kwestia tego, że wszytko jest viewportem IMO w obrębie ich rozwiązań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przy mniejszych raczej nie ma problemu (wczesniej gtx570 1,5gb i win7 teraz gtx770 i 4gb i win8), przy 4k to troche muli (i7 24gb).

 

trochę tzn tak jak na moim filmie czy mniej?

 

.Kwestia tego, że wszytko jest viewportem IMO w obrębie ich rozwiązań.

 

wszystko jest viewportem? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 4k pliku podobnie (lub gorzej) na małym hd na luzie prawie bez lagow. ale np skalowanie okna za krawędż to już lag na maksa.

 

Możliwe, że wprowadzam w błąd a nie jestem teraz w stanie tego dokładnie sprawdzić. Coś mi się kiedyś obiło o oczy, że z racji opengl i tego jak mocno do ui jest wykorzystywany to czasem w niektórych miejsach są lagi, problemy z wyświetlaniem fontów (chyab osx) etc.

Zauważ jak w schameticu nie działają te nody (przemieszczanie etc) tak płynnie jak np w mayi (albo c4d w mograhie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrob cos takieg. Zapisz scene bedac w single wireframe, zamknij modo i otworz ponownie. W nic innego nie wchodzac odpal render view i zobacz czy jest lepiej. Stawiam ze problemem jest karta graficzna i wlasnie ilosc viewportow modo. Karty gamingowe nie za dobrze radza sobie z duza iloscia viewportow openGL w przeciwienstwie do quadro. Mialem okazje pracowac na quadro na modo i roznica jest wyrazna. Na gtx 780 mam dosc podobnie jak Ty przy 4k moze troche lepiej ale niewiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeszcze pytanie na koniec, czy kupując MODO dostaliście od PL resellera serial number i czy zarejestrowaliście swój produkt na stronie the foundry?

 

P.

 

Po kupieniu modo, rejestrujesz sie na stronie foundry, klikasz rejestracja produktu, pobierasz soft, pobierasz content, generujesz licencje i dziala:)

 

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za posty,

 

to co próbowałem:

 

- zrobiłem nową zakładkę do której wrzuciłem tylko opcje 'Render' (czyli coś takiego o czym pisałeś Alibaba) tak żeby nie było 'nic do renderowania' w tle jeśli chodzi o viewport,

- ustawić w Preferences - Rendering - Final rendering zwiększyć Frame Cache Size do 16 GB,

- w Render window ukryć opcje Statistic oraz Render browser (chciałem też zmniejszyć ilość zapisywanych renderów do 1 ale niestety nie jest to możliwe, najmniej to 10),

 

ale niestety nic nie pomogło, czasem to śmiga przy obrazie 5k przy zoomie 100% ale to raz na 10, nie potrafię tego zrozumieć póki co więc zostaje mi z tym pracować ;)

 

@a3stract, u mnie było tak że po zakupie dostałem już plik licencji a zarejestrować produktu nie mogłem bo nie miałem serial number ;)

 

dzięki,

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się do tematu ;) - jak się robi w MODO przecinającą dwóch płaszczyzn? W sensie 2 płaszczyzny przebijają się ze sobą i aby program narysował mi jak biegną krawędzie przecięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

mam takie pytanie, w maxie w editable poly jest cos takiego jak Constraints (edge, face, normal) i można zrobić tak że edge loopa skaluje się z włączonym constraints to edge żeby "spłaszczyć" loopa po danej osi ale żeby dalej trzymał kształt poligonów.

 

Czy jest taka opcja w modo? Wiem że jest narzędzie Slide tylko że dzięki niemu mogę tylko przesuwać edge loopa po płaszczyźnie a mi chodzi o to żeby tego loopa skalować/spłaszczyć.

 

Można to zrobić w modo?

 

EDIT:

uh, można zrobić scale - pivot dać na element - czasem to wystarczy ale szukam innych rozwiązań, może da się inaczej?

Edited by Pionier

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz może jakiegoś skrinszota z kontekstem?

Bo można ustawić sobie workplane odpowiednio, można dać action center na element a axis na local (czasem działa), czasem wystarczy samo action center na local (z tym, że przy kilku składowych zaznaczenia local AC się ustawi w uśrednionej pozycji).

 

- - - Połączono posty - - -

 

Ach, w eterea swiss tools masz także skrypt flatten ale minus jest taki, że znowu środek do którego będzie się spłaszczało jest uśredniony...

 

- - - Połączono posty - - -

 

No i jeszcze jest action center ustawione na selection border, też czasem daje radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej,

 

wrzucam teraz bo wczesniej nie mialem czasu, niestety koniec koncow zlecenia nie pociagnalem w modo, jeszcze za cienki jestem ale przyznam tez ze brakowalo mi modyfikatorow i spajnow :/

 

wracajac do tematu:

 

k1uq9d.jpg

 

o cos takiego mi chodzi, tak jak pisalem, pivot ustawiony na element daje rade, tak samo jak w eterea swiss tool flatten ale tak jak napisales, czasem to zadziala a czasem nie. Zastanawiam sie czy jest mozliwosc zeby to zrobic tak jak w maxie? Dwa klikniecia i po sprawie.

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po prostu zeskaluj te edge do zera, jedno klikniecie;)

 

edit: aaa, ale masz constrainta zalaczonego, zeby zachowac volume?

Share this post


Link to post
Share on other sites
po prostu zeskaluj te edge do zera, jedno klikniecie;)

 

edit: aaa, ale masz constrainta zalaczonego, zeby zachowac volume?

 

:D:D

A tak serio to tak, chodzi o constraina wlaczonego ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hej,

 

wrzucam teraz bo wczesniej nie mialem czasu, niestety koniec koncow zlecenia nie pociagnalem w modo, jeszcze za cienki jestem ale przyznam tez ze brakowalo mi modyfikatorow i spajnow :/

 

wracajac do tematu:

 

k1uq9d.jpg

 

o cos takiego mi chodzi, tak jak pisalem, pivot ustawiony na element daje rade, tak samo jak w eterea swiss tool flatten ale tak jak napisales, czasem to zadziala a czasem nie. Zastanawiam sie czy jest mozliwosc zeby to zrobic tak jak w maxie? Dwa klikniecia i po sprawie.

 

P.

 

Ach, takie cos...

No niestety, żadnego skryptu, który by się zachowywał w taki sposób nie przypominam sobie.

Natywnymi narzędziami z takim zachowaniem volume też średnio "w dwóch klikach".

Jedyne narzędzie, które w zbliżony sposób by działało to constrain to background. No ale to by trzeba było zrobić kopię, i point constrainem plus move tool... co i tak nie da takich rezultatów... bo point constrain lata jak chce...

Co do splinów i modyfikatorów no to niestety na tym polu nadal biednie. Może w przyszłym roku wraz z 901 coś się w tym temacie ruszy.

W sumie to "oby", bo miejscami modo się okazuje strasznie dziurawe jeśli chodzi o opcje. Niby jest ich dużo ale kiedy przychodzi co do czego to natrafią się na mur i ograniczenia..

 

A zapostuj może tą kwestię z constrainem z tymi screenami na forum the foundry, może coś ktoś ruszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki,

 

Zapytam na forum modo niedlugo, przy okazji nowe pytania:

 

- w maxie jest cos takiego jak file - archive, generalnie chodzi o to ze cala scena, lacznie z texturami uzytymi w tej scenie zostaje zapisana do ZIPa. Ulatwia to przenoszenie scen miedzy np. laptopem a pc. Dodatkowo przez asset tracking mamy mozliwosc zaznaczenia wielu map jednoczesnie i podania im nowej sciezki dostepu. Jak mozna to rozwiazac w modo?

 

- czy jest opcja isolation mode jak w maxie?

 

- dajmy na to mamy scene o nazwie: xxx_v01 kiedy w maxie zrobimy incremental save, kolejny plik bedzie nazywal sie: xxx_v02, natomiast w modo: xxx_v010001 czy jakos tak. Chodzi o to ze modo nie podlapie numerka ktory juz jest i dodaje swoj. Mozna to gdzies ustawic?

 

Poki co tyle pytan,

Z innej beczki, testuje sobie vraya pod modo:

2pskn5g.jpg

 

Oraz, PBR - ktos z Was moze to ogarnia pod modo/vray pod modo?

 

Dzieki,

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

- w maxie jest cos takiego jak file - archive, generalnie chodzi o to ze cala scena, lacznie z texturami uzytymi w tej scenie zostaje zapisana do ZIPa. Ulatwia to przenoszenie scen miedzy np. laptopem a pc. Dodatkowo przez asset tracking mamy mozliwosc zaznaczenia wielu map jednoczesnie i podania im nowej sciezki dostepu. Jak mozna to rozwiazac w modo?

 

file - consolidate scene, najlepiej zapisać sobie gdzieś scenę (folder z projektem/bakapem etc.) a dopiero potem consolidate scene (zostanie zapisana razem z folderem z teksturami użytymi w scenie) ponieważ tam właśnei wyląduje folder z plikami gdzie jest ostatnio save. Do nazwy zostanie dodane "_bundled".

 

- czy jest opcja isolation mode jak w maxie?

Dokładnie takiej nie ALE:

- możesz sobie podpiąć pod klawisz to

view3d.inactiveInvisible state:?

(to jest hide/unhide toggle dla obiektów ale tylko wizualnie takie jak spod opcji viewportu pod "o")

- dodatkowo możesz kliknąć sobie ikonę osi na liście obiektów (item list 3 cia kolumna w prawa strone od oka widocznosci) na danym obiekcie.

 

Jeśli pracujesz tak, że na jednej warstwie mesh masz różne obiekty nie połączone to możesz dwuklinąć na elemencie(polygon mode) i kliknąć shift+h co ukryje niezaznaczone poly.

Mozesz tez sobie zrobic makro np.:

- record macro

- klik na jednym polygonie

- ] (skrot do select connected)

- shift+h do ukrycia niezaznaczonych poly

- odklikniecie record macro

- save to file

- a potem np albo zrobieni sobie buttona albo custom pie menu albo dodatkowy wpis w ViewportContex menu albo podmapowac to pod jakis klawisz

 

- dajmy na to mamy scene o nazwie: xxx_v01 kiedy w maxie zrobimy incremental save, kolejny plik bedzie nazywal sie: xxx_v02, natomiast w modo: xxx_v010001 czy jakos tak. Chodzi o to ze modo nie podlapie numerka ktory juz jest i dodaje swoj. Mozna to gdzies ustawic?

 

Kołacze mi się po głowie, że ktoś coś kiedyś robił. Ale nie pamiętam czy to był custom cfg czy skrypt.... Jak mi się przypomni/odnajdę to podeślę.

Edit: o i proszę

http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=119&t=92848

 

Z pbrem to hmm to jedynie coś kojarzę plus gdzieś tam posty w wishilistach dot. 901;)

http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=32&t=92574&show=pbr

ale chyba to znasz:)

Mat

 

ps. jak już podałem ten kod na toggle visibility obiektow to moze sie tez przydac toggle widocznosci backdropów

view3d.showBackdrop state:?

Edited by uzumakishadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

Dzięki uzumaki! :)

 

- Consolidate scene daje radę,

- Hide/unhide - sprawdzę jak sobie przypomnę jak się podpinało skrypty pod pie menu (oglądałem o tym tutek dawno temu już),

- Pracując na jednej warstwie robie dokładnie tak jak napisałeś ( ] , shift h itd. ), bardzo wygodne, szkoda że defooultowo nie ma czegos takiego na poziomie items. Jeszcze nie bardzo rozumiem o co Ci chodziło z kliknięciem ikony trzeciej w item list?

- Save Incremental, super o to chodziło!

- PBR, póki co chyba wróce do 'standardowych' metod, oraz kto nie widział warto przeczytać: http://www.marmoset.co/toolbag/learn/pbr-conversion

 

coraz biżlej do maxa póki co, z nowych pytań:

- czy jest opcja flow conect i set flow?

- w przypadku np. Swiss tool po kliknięciu na ikonke z ALTem cały addon wyskoczy do postaci floating window, czy można tak samo "wyjąć" sobie np. opcje opcje action center/falloff?

 

oraz, Modo scripts and plugins List: http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=4&t=86889 jeśli komuś tak jak mi ten wątek przeszedł koło nosa ;)

 

z innej beczki już na koniec, czy w stolicy użytkownicy modo czasem robią jakieś spotkania przy piwku/kompie w ramach wymiany tipsów itd?

 

thx,

P.

Edited by Pionier

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problemo :)

Co do hide unhide i tego toggla to chyba najszybciej i najatwiej miec to pod klawiszem. Zwlaszcza, ze te standardwoe pie menusy sa dosyc naladowane juz opcjami.

 

Chodzi o to:

uklad.jpg

Referencja ukladu wspolrzednych i jego srodka jest origin obiektu.

 

Co do tego flow connect to takie cos jak na tym filmiku?

Jesli tak to narzedzie loop slice dziala dokladnie tak. Dodaktowo można użyć narzędzia add loop.

 

Co do tego drugiego narzędzia to obawiam się, że jeszcze takiego skryptu niestety nie ma.

Fun fuct:) Dyskusja na ten temat z 2009

http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=38&t=33244

 

Co do wyjęcia action center tak "po prostu" to obawiam się, że nie. Choć może można coś pomieszać z form editorem.

 

 

Co do biru plus modo to ja jak czas pozwala to zawsze chetnie. A jakies bardziej zorganizowane rzeczy to hmm chyba raczej nie ma az takiej duzej spolecznosci uzytkownikow :) Czasem na vfx beer sie ktos trafi co uzywa albo cos:)

 

Mat

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Co do tego flow connect to takie cos jak na tym filmiku?

Jesli tak to narzedzie loop slice dziala dokladnie tak. Dodaktowo można użyć narzędzia add loop.

Wydaje mi się, ze Pionierowi chodzi o to, zeby loopa robił tylko na zaznaczonych edgach. DO tego rzeczywiście używasz Loop Slice, ale musisz sobie zaznaczyc w tej opcji "Slice selected".

 

A co do okna Action center to nie można zrobić sobie zrobić Pie menu? Zasadniczo korzystam ze skrótów do kilku głównych action center, ale nie powinno być to trudne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HA!

 

ogarnąłem:

2qlvgbs.jpg

 

Problem był taki że max radzi sobie z tym kiedy zew. poligon jest ngonem a modo nie, bo zrobieniu bevela na tym poligonie, opcja Preserve Curvature działa poprawnie. Good to know :)

 

Tak, wiem że można wszystko wyjąć do Pie menu, ale tak jak już uzumaki napisał, są one już wystarczająca przeładowane. Mi np. lepiej byłoby to mieć jako floating window albo w takiej postaci: http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=119&t=80869

Zagłębię jeszcze ten temat w wolnej chwili.

 

Hmm, dalej nie rozumiem jak się ma ikonka ref. układu współrzędnych do tematu hide/unhide obiektów?

 

Kolega Chasdiel też z W-wy, już nas jest trzech. Trzeba będzie coś ogarnąć, miejscówkę bym do tego miał :)

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy