Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Dzięki, z nazwiska nie kojarzę, więc pewnie nie widziałem. Wieczorem sobie jego tutków poszukam. Do tej pory jechałem głównie na tutkach anatomicznych od Lee Magalhaesa z Digital Tutors + książka Anatomy for Sculptors.

 

Na szybko też zauważyłem, że Scott Eaton na swojej stronie prowadzi kursy z anatmowi za 500 i 900 dolców. Ostatnio coraz mocniej szukam jakichś dobrych kursów/mentoringów, tylko chyba jednak mentoringi wolałbym bardziej w kierunku tworzenia mocno stylizowanych postaci, pod styl Blizzardowy.

Edytowane przez Karakan
Napisano

@JackTheRippy: Sure thing, też jestem jak najbardziej zwolennikiem tego, że stylówa bez znajomości anatomii to nie stylówa tylko taka wymówka, że "stylizuję" :) Dlatego anatomii ciąglę się uczę, jeśli mam przerwy to staram się wrócić do tego co już zdążyłem zapomnieć, etc.. I myślę, że na tyle znam podstawy, że jestem gotowy żeby uczyć się dalej, czy to wincy anatomii, czy już stylizowania. W sumie to może nawet nie tyle jestem gotowy co już czuję potrzebę żeby ktoś mi pomógł teraz doszlifować to co umiem i pokierować dalej. :D

 

Te kursy od Eatona robiłeś w tej wersji Standard czy Full Enrollment? Mam wrażenie, że jak już wydawać pieniądze to warto właśnie na opcję z feedbackiem.

 

I dzięki za link, też trochę później się temu przyjrzę, ale na pierwszy rzut oka to chyba nie do końca to czego szukam. Ja to bardziej w stronę gameartu i tamtej stylizacji :P

Napisano

Przyznam tak, ten anatomy for artist robilem full enrollment, ale troche zalowalem, bo polegalo to tylko na tym, ze poprawil moje "zadanie". Moglem to zrobic sam, bo zawsze dodawal ogolnie video jak ma byc poprawnie. Dlatego o twarzy zrobilem juz Standard.

 

Nie jest to do konca kurs, gdzies on mentoruje, ale swietnie tlumaczy wszystko i przedstawia.

Napisano

Rozumiem, bardzo przydatne info. Szczególnie, że jak piszesz zrobiłeś dwa kursy, czyli, że pierwszy kurs był warty swojej ceny skoro pojechałeś z kolejnym :) Pewnie też będę ewentualnie celował w Standard jeśli się zdecyduję.

Napisano

@Seba kurcze, zapomniałem całkowicie o tych materiałach :D A książkę do anatomii właśnie od nich mam. Ogólnie cały portal to świetne źródło wiedzy.

Napisano

Jakiś czas temu dostawałem chyba maila od nich odnośnie tego. Zawsze jak coś nowego dodają to wysyłają po liście mailingowej. Ale akurat nie miałem czasu porządnie się przyjrzeć co tam nowego wrzucili. W kaźdym razie dużo dobra, gracias :D

Napisano

To pokaz te podpatrzone ksztalty ;P tylko w swoim wydaniu. One wynikaja z anatomii z plaszczyzn jakie tworza miesnie tluszcz kosci. Nie musisz miec zaryslwanego calego miesnia. Upraszczasz przerysowujesz. Rysujesz modelujesz toon dziecko cylinder tu tam proporcje z reala i wzdety brzuszek zaokraglony bo dzieci tak maja anatomicznie i oko ludzkie jest do tego przyzwyczajone. Podobnie potwory bez znajomosci anatomii zwierzat zreszta spoj na swego rogacza trzezeym okiem a obok postaw prace jakiegos mastera. Wracajac do toonow chyba disney? Charakterystycznie zarysowuje przedramiona ale plaszczyzny wciaz sa przerysowane sa pewne grupy miesniowe volumy by wydobyc te krrski krzywizny. Gdy zas juz wprowadzasz zarysy miesni to trzrba je zrobic rozpoznawalne choc uproszczone. To nie bolek i lolek lizaki na patyku.

Napisano

Popatrz na ksztalty w niemamocnych. Zobacz ksztalt lydki plaszczyzny uda. One wynikaja z anatomio te plaszczyzny. Tak kopiujesz styl ktory wymyslil ktos kto zna anatomie. Nie koniecznie nazwy.

Napisano

Boris z postaciami cartoonowymi jest podobnie jak z karykaturą, każdy dobry karykaturzysta potrafi narysować idealnie portret bez przerysowania ponieważ zna anatomie i wie jak ją w przekonujący sposób przerysować. Oczywiście można robić tak jak mowisz i uczyc sie juz gotowych uproszczeń i pewnie dojdzie sie po pewnym czasie do nawet niezlego poziomu, ale na pewno nie zrozumiesz dlaczego upraszczasz dane elementy tak a nie inaczej i o wiele ciężej bedzie Ci stworzyc cos swojego i oryginalnego.Nawet żeby przerobić skan trzeba mieć wiedzę żeby go nie zepsuć.

 

Generalnie wszystko zależy w jaki poziom ktoś celuje, na pewno topowi ludzie w branży znają anatomie na pamieć obojętnie jakiego typu postacie robią

Napisano

wiesz anatomia to nie tylko zmarszczki na twarzy. Jeśli chciałbyś stworzyć swoją własną meride która nie byłaby po prostu kopią 1:1 i nie wiedziałbyś np jakie są charakterystyczne cechy damskiej anatomii tak żeby przerysowanie wyszło kobieco - miałbyś prawdopodobnie problem.

 

Generalnie ja powtarzam w większości to co się nasłuchałem od mądrzejszych od mnie + trochę z autopsji, ale niech każdy robi tak jak mu wygodnie byle byłby efekt, pozdr

Napisano

Bogata dyskusja się zrodziła. Ja tam uważam, że z nauką stylówy bez znajomości anatomii jest jak z argumentem chińskiego pokoju. Za wikipedią: "nawet skuteczne symulowanie rozumu przez komputer nie jest tożsame z posiadaniem prawdziwego rozumu przez komputer, ponieważ wykonywanie określonych zadań (np. obliczeniowych) nie musi opierać się na rozumieniu ich przez wykonawcę."

 

Jasne, że jestem pewnie w stanie nauczyć się tworzyć postacie rodem z Iniemamocnych czy innej Meridy, tak samo jak mogę stosunkowo łatwo rozłożyć sobie na czynniki pierwsze Batmana z serii animowanej ('92-'25) i na jego szablonie tworzyć sobie postacie. Ale jeśli chcę już sobie wystylizować coś co ma dużo większy detal niż proste postacie pixara, muły wywalone na wierzch, pomarszczoną twarz, jakieś Warcraftowo-dotowo-warhammerowe proporcje to wydaje mi się, że bez anatomii ani rusz.

Napisano

Miałem ostatnio okazję pracować nad modelem ZBrushowym pod wydruk 3D. Figurka kolekcjonerska klasycznego nurka, którą już niedługo będzie można kupić w sklepie http://www.modelsfordivers.com

 

Fajne wyzwanie, miałem okazję nauczyć się kilku nowych rzeczy odnośnie workflow przy modelach do druku. Figurka musiała być pocięta na części z zamontowanymi pinami i gniazdami na piny. Dużo dynamesh mastera, transpose master do posingu, ogólnie sam ZBrush.

 

Ja odpowiadałem za sam model, wydrukiem i ręcznym malowaniem zajął się maciek.m

 

Więcej jak zwykle na artstation jak ktoś ma ochotę popatrzeć i poczytać :) https://www.artstation.com/artwork/38lgA

 

marcin-cecot-1.jpg?1477988205

 

marcin-cecot-diver-fin.jpg?1477987985

 

marcin-cecot-8.jpg?1477988067

Napisano

@michalo dzięki :)

 

@dexter47 niestety nie będę umiał odpowiedzieć na te pytania :/ Nie brałem udziału w samym wydruku, więc nie znam specyfikacji sprzętu.

Napisano

Wysyłałem .obj. W .stl chyba nie ma tych danych o których piszesz (albo przynajmniej nie musi ich być) bo w sumie z większości softu 3D można takiego .stl wyeksportować bez żadnych specjalnych ustawień. Chyba, że plik dostaje wtedy jakieś domyślne dane, no ale nie jestem ekspertem :)

Napisano (edytowane)

To lecimy dalej z projektami w wolnym czasie (mało tego wolnego czasu).

Męczę sobie aktualnie model Markla z filmu Ruchomy Zamek Hauru. Docelowo będzie model growy, ręcznie malowane tekstury, najprawdopodobniej diffuse+normal+specular. Aktualnie jestem na finishu z modelem high poly, po popatrzeniu trochę na rendery widzę jeszcze kilka małych fixów do zrobienia, no i oczywiście kilka szczegółów o których zapomniałem, jak zawsze :) Ale to już detal, generalnie następny przystanek - retopologia.

Rzeźba w Zbrushu.

 

markl.jpg

Edytowane przez Karakan
Napisano (edytowane)

Uff... I udało się, po intensywnym weekendzie skończyłem model Markla. Model growy, tekstury diffuse, normal i proste spec i gloss. Jako refek używałem oczywiście filmu i w dużej mierze oficjalnego artbooka z filmu. W tym ostatnim jest sporo fajnych szkicy koncepcyjnych.

 

Niżej screeny, a jak ktoś ma ochotę zobaczyć więcej, włączając w to sceny Marmoset Viewera to zapraszam na artstation: https://www.artstation.com/artwork/g3bNZ

 

marcin-cecot-markl-simple-singlwe.jpg?1488185904

 

marcin-cecot-markl-cape-single.jpg?1488185901

marcin-cecot-markl1.jpg?1488185595

marcin-cecot-markl2.jpg?1488185748

 

 

marcin-cecot-markl-eyes.jpg?1488185277

Edytowane przez Karakan
Napisano

Wipek z modelu, który aktualnie męczę. Część większej całości. Model postaci, docelowo growy, realistyczny, anatomia, itd. Materiał na renderze tylko testowy, do szybkiej prezentacji, dlatego nie bawiłem się w materiał paznokci.

hand.2jpg.jpg?1491781136

Napisano

Siema, w tej rączce kilka rzeczy mi nie siedzi.

 

Po pierwsze, palce mają trochę dziwne proporcje (być może ja robiłem zawsze złe proporcje i mi utrwaliły się w pamięci i mówię źle także musisz sam uznać co ci lepiej będzie siedzieć), Proporcje jakie ja znam, patrząc na pronacje (wierzch słowni do mnie) od kostki do pierwszego zgięcia jest taki sam dystans jak od pierwszego zgięcia do czubka palca, kolejne zgięcie jest mniej więcej w 2/3. według mnie u Ciebie drugi paliczek jest za długi a pierwszy za krótki.

 

Kolejną rzeczą jest to co zakreśliłem na zielono. Moja ręka nie ma takich zmarszczek i z początku myślałem że to jest jakiś poparzony fragment.

 

To co zaznaczyłem na niebiesko wygląda jak blizna, nie wiem czy celem było zaznaczenie opponens'a pollicis (Mięsień przeciwstawiacz kciuka) czy to miała być faktyczna blizna. Jeżeli to ma być blizna rozważył bym przemieszczenie jej.

k4thmd.jpg

 

Nie jestem profesjonalistą, więc dla pewności lepiej sprawdź czy to co mówię jest prawdziwe. Mam nadzieję że coś okaże się przydatne

Napisano

@muszka pietruiszka dzięki za feedback! Z tym zaznaczonym na zielono i czerwono jak najbardziej się zgadzam, bo 2 z kilku rzeczy, które będę musiał poprawić :)

W przypadku niebieskiego to zmarszczka, której być tam nie powinno, musiało mnie w którymś momencie ponieść i jakoś o tym zapomniałem,

 

Przy zielonym zdecydowanie za mocno podkreśliłem 2 zmarszczki wysunięte najbardziej na prawo. Przeskakiwałem akurat na inne ustawienia Standard Brusha i znowu mnie poniosło. Powinno być bliżej tego:tndmEYF.jpg

 

 

Co do proporcji palców to według mojej wiedzy wartości, które podałeś chyba nie są do końca poprawne (sprawdziłem w książce Anatomy for Sculptors właśnie dla pewności). Całość palca to 9+1/4. Do pierwszego zgięcia mamy 4 części, od pierwszego do drugiego 3 części, od drugiego do czubka palca 2+1/4. I tym się kierowałem u siebie. Na screenie palce są też lekko zgięte, więc z widoku z przodu ciężko to sprawdzić.

 

Jeszcze kilka innych rzeczy jest tutaj do fixowania, np. fakt, że palec serdeczny jest trochę za wąski miejscami.

Napisano

Cześć

 

Wczoraj skończył się Artstation Challenge Ancient Civilizations: Lost & Found - Game Character Art (real-time), w którym brałem udział. Bardzo fajny motyw wymyślili. Pierwszy etap wyzwania był przeznaczony dla grafików 2D, którzy męczyli koncepty (każda osoba 10 konceptów postaci w tej kategorii, więc było z czego wybierać), a następnie graficy 3D mogli wybierać sobie koncepty z pierwszego etapu i męczyć modele. Rzadko się zdarza, że można sobie w jakichś konkursach pracować na gotowym koncepcie.

 

Udało mi się zmęczyć mój model. Praktycznie na kilka godzin przed deadlinem, poprzedni tydzień całe dnie spędzałem nad modelem, a ostatni weekend zarywałem noce, ale jakoś się udało :)

 

Postać growa, materiały PBRowe.

Więcej screenów, info o sofcie, info o koncepcie na artstation: https://www.artstation.com/artwork/3DPdB

I jeszcze temat w challengu z pełnym progressem jakby ktoś chciał rzucić okiem: https://www.artstation.com/contests/ancient-civilizations/challenges/16/submissions/15706

 

marcin-cecot-6.jpg?1494323552

 

marcin-cecot-1.jpg?1494323525

 

marcin-cecot-3.jpg?1494323559

 

marcin-cecot-10.jpg?1494323561

 

marcin-cecot-2.jpg?1494323543

Napisano

Od dłuższego czasu dokształcałem się ostro z anatomii na potrzeby rzeźbienia. Ostatnio udało mi się ukończyć internetowy kurs rzeźbienia postaci u Scotta Eatona, a kurs zamknąłem projektem, który można zobaczyć poniżej. Ostre miesiące, ale efekt w pełni zadowalający :) Rzeźbione metodami mocno klasycznymi, bez używania symetrii (poza pierwszymi fazami do pozowania).

Całość bazuje na serii zdjęć modela - Andrew. Proporcje zgodne z faktycznymi.

 

Po więcej można zajrzeć na artstation: https://www.artstation.com/artwork/LPqDR

 

marcin-cecot-1.jpg?1519423444

 

marcin-cecot-7.jpg?1519423446

 

marcin-cecot-5.jpg?1519423460

 

marcin-cecot-6.jpg?1519423442

 

marcin-cecot-2.jpg?1519423449

 

marcin-cecot-legs1.jpg?1519423451

Napisano

Ano tak właśnie jest zbudowany, w ramach referencji jest podane w sumie kilkadziesiąt zdjęć w różnych pozach, przy różnym oświetleniu i ekspozycji. Rzeźbę podrzuciłem wyżej bo nie chcę tych zdjęć rozprowadzać. A stwierdziłem, że rzeźba Scotta to w sumie całkiem dobra refka :D Generalnie ten gość ma kilka innych anomalii (nie wiem czy ten sześciopak to anomalia), bardzo krótkie nogi, czy brak jednego z zakończeń na prawym mięśniu serratus anterior (tego na rzeźbie nie uwzględniałem).

Napisano

Nie ma takich mocnych wciec. Spojz na poze odchylona do tylu. W dwoch innych mocno sie napial. Poze masz zrelaksowana. Nawet az tak sie nie wygina do tylu by skura sie opila na brzuch poza tym wtedy zaczyna sie uwidacznia klatka zebra

Napisano

Jasne, możliwe, że absy wyrzeźbiłem trochę za mocno, łatwo przesadzić jak nie ma się jeszcze dużego doświadczenia w realistycznej anatomii. Ale to nie zmienia faktu, że te absy tam są i są mocno widoczne.

Poleciała fota na priva jeszcze.

Napisano

Udało mi się w końcu wyrenderować trochę figurek do druku 3D, które miałem okazję przygotować w tym roku dla studia Into the Unknown na potrzeby 2 kampani kickstarterowych będących bazą pod nadchodzącą figurkową grę przygodowo-strategiczną Aeon Trespass: Odyssey. Mocno oryginalne uniwersum łączące mitologię grecką z elementami science fiction.

 

Więcej renderów na artstation: https://www.artstation.com/kar

 

marcin-cecot-curiositynymph-smaller.jpg?1538720637

marcin-cecot-icardianharpy-small.jpg?1538856361

marcin-cecot-logicbreaker-small.jpg?1538924450

marcin-cecot-logicbreaker3-small.jpg?1538924407

marcin-cecot-athenisprime2-small.jpg?1538856731

marcin-cecot-athenisprime3-small.jpg?1538856477

marcin-cecot-ulyssea2-small.jpg?1538924958

Napisano

Jeszcze raz dzięki! :)

Na żywo nie miałem okazji jeszcze zobaczyć wydruków. Póki co z tych renderów powyżej tylko nimfa poleciała do backerów, reszta jest z drugiego Kickstartera, który jeszcze nie był wysyłany. Gdzieś widziałem jakieś 2 zdjęcia Curiosity Nymph chyba na FB, ale nie pamiętam gdzie, no i były wątpliwej jakości.

Taka focia była wrzucona w czasie KSa, ale tu z kolei niska rozdziałka: https://goo.gl/m2R5BQ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności