Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, nazywam się Robert, jestem tutaj nowy, będę umieszczał w tym temacie swoje prace.Zajmuję się głównie fotomanipulacjami i malarstwem cyfrowym, jak i tradycyjnym.Na początek dam swoje przykładowe prace:manipulacje:bad_luck_by_yummanayt-d82nxit.jpgsoo_project_by_yummanayt-d6m9i08.pngmalunki:dance__liar__by_yummanayt-d6ucdqx.pngmountain_monster_by_yummanayt-d80wbcc.jpgfishing_by_yummanayt-d809ouj.jpgredsky.jpgbez%20tytu%C5%82u.jpgprace powyżej to głównie speedpaintingi, robione w około pół godzinyWiem, że jako początkujący moje umiejętności są jeszcze niewielkie, jednak jestem łakomy krytyki i progressu, będę wdzięczny za każdą chwilę poświęcenia mi uwagi.

Napisano

jak są to robione w pół godziny to popracuj z kilka godzin nad jednym

Napisano

No więc idąc za poradą wyzej, posiedziałem troche więcej nad pracą, zacząłem patrzeć na to nieco swobodniej. Po dużej ilości szkiców i obrazów wykonanych techniką olejną - wróciłem do photoshopa.

 

robert-rejmak-mage6artstation.jpg?1433608751

robert-rejmak-hunting-time-artstation.jpg?1433884885

robert-rejmak-autumn-hd.jpg?1434013153

 

Bardzo prosiłbym o jakieś porady, konstruktywną krytykę..

 

Jak by ktoś chciał być zawsze na bierząco https://www.artstation.com/artist/revrite

Napisano

Zacząłem bawić się troche w mattepainting i photobash.

 

robert-rejmak-male-jpegj.jpg?1435596833

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1435793063

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1435925504

 

Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek porady, sugestie, opis pierwszych wrażeń..

Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Hej, wrzucam tu wip mojej nowej pracy, byłbym bardzo wdzięczny za jakiekolwiek rady.

 

Untitled_1.jpg

Edytowane przez revrite
Napisano

Tygrysy zbytnio widac ze to obrabiana fota. Te plomienie strasznie tanie sa, zle skontrastowane z reszta pracy - widac wyraznie ze wklejka. Ogolnie praca ciekawa bo lubie koty :) ale technicznie cienko. Choc zaznaczam ze nie maluje i pewnie 100 razy gorzej bym zrobil te tygrysy.

 

Pozdro i jedz dalej.

Napisano

Według mnie jeszcze masz trochę braków w fundamentalsach i klejenie tych photobashy bardzo je uwypukla. Są sztuczne i niewyraźne. Na twoim miejscu nie bawiłbym się jeszcze w nadużywanie fotek tylko cisnął ile wlezie studia i tradycyjne arty. Do fotek zawsze można wrócić później i wklejać je na solidne podstawy :)

Napisano

robert-rejmak-male.jpg?1437660347

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1438207430

robert-rejmak-male.jpg?1438383147

Niedługo postaram się porobić jakieś studia portretu/landscape

 

Ps; co do środkowej pracy.. Jesli ktośby znał jakiś dobry tutorial co do malowania skórzanych ubrań to byłbym bardzo wdzięczny.

Napisano

pierwsze photostudy, nie starałem się zrobić idealnie kropka w kropke, chyba bardziej zależy mi na rozwijaniu w kwestii używania ciekawych pędzli itp

 

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1438901718

Napisano

Ostatnie 3 prace wymiotły !

Zwłaszcza ostatnia, jest mega klimatyczna. Genialne światło. (Super jest też to, że inspirujesz się refką a nie robisz kopii zdjęcia!)

Napisano

Bardzo dziękuję za komentarze, pierwsze, które mnie tak nie jadą :')

 

Dla kontrastu - następna. Tym razem bardziej interpretacja, mniej dokładnie, bo szybciej.

Wiem, że te dłonie to masakra, ale już nie chciałem się w to tak zagłębiać.

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1439910281

Napisano

Hej, Ta pani z warkoczykami rzeczywiście super. Ta ostatnia przypomina mi Cate Blanchett :). Jak sam zauważyłeś, nad rękami można by jeszcze popracować, zwłaszcza ta lewa dłoń wydaje mi się trochę zbyt duża, zbyt masywna i taka trochę mało kobieca.

Napisano

Bardzo dziękuję za opinię : ).

Pomyślałem, że póki jeszcze trwają wakacje to czas w końcu zabrać się za pierwsze próby ladnscape.

Szybkie study/interpretacja (2-3h), testowanie nowego zestawu pędzli.

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1440033097

Napisano

Prawa reka jest ok, ale co do lewej to zgadzam sie z bigworm.

Ladny landscape, podoba mi sie kontrast miedzy niebem a poszarpanymi skalami.

 

Pozdro

Napisano

Dwa kolejne "szybkie" (1,5-3h) studia/szkice. Robiąc je, staram się uczyć jak używać dobrze pędzli i staram się też wprowadzać inne narzędzia np smudge tool itp. Szczerze przyznam, że fajnie się przy tym bawię. Następne prace chyba zrobię poziome, jak teraz patrze to przy publikowaniu na artstation, pionowe jakoś prezentują się gorzej.

 

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1440096694

 

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1440116605

Napisano

Kolejna praca. Na początku studium, potem jakoś postanowiłem dorobić jakieś tło fabularne. W tym wypadku miał być to Geralt w towarzystwie Płotki, czy ich widać- nie wiem. W każdym razie próbowałem :P

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1440207892

 

dla ciekawych - progress klik

  • Like 1
Napisano

Super ci wyszlo niebo w poscie 22. Pedzle ekstra! Ale po lapach mozna bic za te drzewko na samym srodku obrazka! :p

 

Ostatnia praca super - od fotografa do Geralta :p

Pedzle super! Zupelnie zanika wrazenie, ze jest to robione na tablecie!

Napisano

Kolejne dwie prace.

1. Uznałem, że to porażka i ma złe proporcje, brak pomysłu i chęci by kontynuować.

znyfetpejmjzuimarzyjipglgcsgpsbfgbrwikitppdilerrqyxudmykgnycaiprldstrqrhretslyzbkaqrugctdhpulftgamwh

 

2. Zrobione wzrozując się na refie, jednak to nie study, tylko interpretacja zdjęcia. Zrobione w 2-3h podczas oglądania smutnych LCS'ów.

robert-rejmak-male-jpeg.jpg?1440373267

 

ps, jak by ktoś chciał artstation

Napisano

No, dawno mnie nie było, przez ten czas wziąłem się do roboty.

szkice, brak tu najnowszych, z ostatniego tygodnia

robert-rejmak-imag0678-1.jpg?1441915834

robert-rejmak-imag0681-1-1.jpg?1441915827

robert-rejmak-imag0682.jpg?1441915823

robert-rejmak-imag0688-1.jpg?1441915843

robert-rejmak-imag0679-1.jpg?1441915831

robert-rejmak-imag0694-1.jpg?1441915845

robert-rejmak-imag0680-1.jpg?1441915828

robert-rejmak-6.jpg?1442859670

robert-rejmak-1.jpg?1442859645

robert-rejmak-8.jpg?1443309504

robert-rejmak-1.jpg?1443309157

robert-rejmak-5.jpg?1443309164

robert-rejmak-7.jpg?1443309137

robert-rejmak-10.jpg?1443309143

robert-rejmak-19.jpg?1443309163

robert-rejmak-20.jpg?1443309164

robert-rejmak-15.jpg?1443309154

robert-rejmak-16.jpg?1443309157

robert-rejmak-12.jpg?1443309148

robert-rejmak-imag0738-1.jpg?1442685361

robert-rejmak-imag0742-1.jpg?1442685351

robert-rejmak-imag0743-1-1.jpg?1442685329

robert-rejmak-imag0764-1.jpg?1442685357

robert-rejmak-imag0757-1-1.jpg?1442685499

 

no i nowy wip concept-artu, nie ma większego przesłania, po prostu uczę się techniki, pewnych tricków itp. Robiona na razie jakieś 1.5h. Szkielet postaci z DAZ Studio.

robert-rejmak-wip1.jpg?1444471127

Napisano

Hej (:

Zacznę od miłych rzeczy - co do starszych prac, cyfrowych, świetnie ci idzie zabawa pędzlami, lekkość prac, malarskość jest wprost fenomenalna, uważaj z przesadą, bo jak za bardzo zaczynasz dopieszczać to robi się sztucznie. Często zbytnie dopracowanie ujmuje pracy, a skoro masz dużo intuicji to korzystaj z tego. Co do szkicy tradycyjnych - super, że zmieniasz narzędzia. Polecałabym jeszcze węgiel, przy twojej lekkiej ręce może się sprawdzić.

Teraz ta trudniejsza część. Imo, grafika cyfrowa jest swego rodzaju sztuką makijażu, pozwala 'pooszukiwać', poułatwiać sobie część kwestii, zasłonić swoje braki ładnym efektem, poprawić kształty etcetc Oczywiście nie ma w tym nic złego, jak się człowiek uprze wyuczy się rysować i na tablecie. Nie pozna i nie zrozumie masy interesujących motywów, ale można. no ale Ads, wróć do tematu. Skupmy się nad twoimi szkicami - unikaj przerywanej, szarpanej linii, to tylko szkic, szukaj formy, kształtuj ją, rób błędy, naprawiaj je. Szkic głowy jest bardzo kiepski, ale już parę prac dalej, te postaci w prostopadłościanach - to jest to. Szkic z psem - fajnie, ze zauwazyles sytuacje z bardzo ciekawym swiatlocieniem, fajnie, ze masz gest, ze to jest takie szybkie, energiczne. ale jest tez automatyczne i balaganiarskie.

Polecam ci dwa cwiczenia: szybkie szkice czysto linearne; rysujesz obiekt, skupiając się na kształcie i proporcjach, nie patrząc na kartkę. Drugie - tez szkice, ale tym razem bez linii. Uzywasz tylko plam, zaznaczasz walory albo upraszczasz do czarno-bialej kompozycji.

Mam nadzieję, że dorzuciłam ci coś nowego do przemyślenia, strasznie nie lubię jak mi ktoś dziesięć razy to samo tłumaczy i sama staram się tego unikać (: Ogólnie bardzo na plus, odkrywaj dalej. Uściski!

Napisano

Ła, wielkie dzięki za uwagi, postaram się przystosować do nich w następnych pracach : ) Przerobię też ćwiczenia, które poleciłaś, jestem ciekaw jak to się sprawdza i czy dają efekty. Co do węgla, sepii, sangwiny itp, to znam je, w używam ich mniej-więcej na takim poziomie jak pisaki i ołówek, po prostu nie używałem ich na a4, takie narzędzia jakoś wolę używać na większych formatach, np na B1, gdzie można sobie poszaleć.

 

Jak już wspomniałem, wrzucam nową porcje, tym razem świeżych szkiców, ale wcześniej, ostatni WIP ilustracji, nie dokończony, na razie zawieszony, gdyż nie wiem co robić dalej.

 

icjdcrfpgwkvbujfpmdkexjndoarnxneddbwoabormqxqlgfucuinflltwaoqnbijfrysnrolosrglxriuwldeqxsqdsanyekink

 

A teraz.. szkiceee

 

B1, wiem, że stopy i dłonie są okropne

robert-rejmak-1.jpg?1444776278

B1, coś nie tak ze stopą, znów

robert-rejmak-2.jpg?1444776221

 

reszta to zwykłe a4/moleskine:

robert-rejmak-31.jpg?1444775737

robert-rejmak-51.jpg?1444775709

robert-rejmak-27.jpg?1444774928

ta rączka z tyłu..

robert-rejmak-6.jpg?1444774849

troche masakra

robert-rejmak-18.jpg?1444774823

robert-rejmak-17.jpg?1444774822

robert-rejmak-34.jpg?1444774977

robert-rejmak-35.jpg?1444774979

ta, wiem, zbyt drobniutka, ale takie bylo założenie

robert-rejmak-36.jpg?1444774981

robert-rejmak-37.jpg?1444774983

robert-rejmak-38.jpg?1444774985

robert-rejmak-41.jpg?1444774972

robert-rejmak-4.jpg?1444774846

robert-rejmak-12.jpg?1444774830

robert-rejmak-3.jpg?1444774844

robert-rejmak-5.jpg?1444774848

robert-rejmak-9.jpg?1444774825

robert-rejmak-8.jpg?1444774823

robert-rejmak-10.jpg?1444774827

robert-rejmak-7.jpg?1444774851

robert-rejmak-11.jpg?1444774829

robert-rejmak-13.jpg?1444774815

Napisano

super ciśniesz :)

tak trzymaj! Pirat super ci wyszedł, a postacie w perspektywie mistrzostwo.

Tusz i pędzelek to trudna technika, nie śpiesz się z tym. Maluj rozważnie i powoli :)

Napisano

Ten efekt płaskości, który uzyskałeś używając duzo twardego pędzla i kładąc, że tak powiem "grubo farbe" jest bardzo fajny i malarski. Utrzymałeś też bardzo fajną paletę barw. Zastanawiam się, czy nie byloby dobrym pomysłem jednak gdyby obraz nie był caly namalowany w ten sposób. Na tej dziewczynce przydałoby się troche miękkich pędzli, które by dodały jej troche przestrzenności. Narazie słabo czuc na niej bryłę. I możnaby dać na nią na warstwie z overlay troche smug światła padających przez liście w lesie ;d

 

zoba na Zapate

http://orig04.deviantart.net/f066/f/2014/190/f/5/color_light_mood_by_jameszapata-d7pxasi.jpg

 

U niego też dół, mniej istotna część obrazka jest dość płasko, twardym pędzlem zrobiona, ale focal point i twarz są już bardziej przestrzenne. Być może taka zmiana by uczyniła twoja ilustracje atrakcyjniejszą, a to nie jest duzo roboty, pozdrawiam :D

Napisano

Rozpu dobra uwaga, warto z tym pomysłem sie pobawić w tej ostatniej pracy. Troche światła na twarz żeby to uwydatnić. Moim zdaniem troche moznaby było osłabić to co z tyłu, żeby postac z przodu wyszła do przodu jeszcze bardziej :) Ogólnie mi się podoba że efekt jest taki malarski, jakby akrylami namalowane, pozdr.

Napisano

Ja bym dodał, że wszystko na tej pracy ma taką samą ilość szczegółów - przez to oko nie ma punktu zaczepienia. Tak jak pisze Bartlight- background powinien być uproszczony a postać od razu będzie lepiej widoczna.

Napisano

Łał, dziękuję bardzo za rady, postaram się zastosować je w przyszłości.

 

Próbowałem użyć troche magii Zapaty lecz wyszło tak tragicznie w moim odczuciu, że straciłem chęć poprawiania tej pracy, w przyszłości pewnie do niej wrócę, lub gdy złapię wenę.

tkxxnghtpkqilltkukvnwwvnydugridbnaysujztbrfzxexvjkqgbkcxpkyjlbchgovlmaqlkclervptfzwgrxacybdkkphapyti

 

nowa praca, concept-art, photobash

robert-rejmak-male2.jpg?1445887051

 

pierwsze warstwy i pół godziny przed zakończeniem.

wlygizvslamrrudfdlsuxjnscrchporflmynqwtzmavrfkhqakkqnyceqaxvhtbisxdzosseycxejasgawwhxqvawlpnsczpeoye

Napisano

Za bardzo to rozmazane jak dla mnie przez co ciężko mi osobiście dać jakieś celne porady. Na pewno dłoń co trzyma pochodnie jest do poprawy i konsekwencja w oświetleniu. U ciebie masz pochodnie i drugie żródło światła ktore oświetla twarz a reszta jest nieoświetlona? Pozdro

Napisano

nowy concept-art, taki dla rozluźnienia po ostatniej wyczerpującej ilustracji : ).

 

Większość to matte painting/photobash, jednak nie zależy mi na oddaniu realizmu, wręcz odwrotnie.

67e44c8cf508b.jpg

Napisano

Revrite- zawsze przed zrobieniem czegoś zastanów się po co będzie dana ilustracja. Jeżeli chcesz tworzyć concept arty to za całym procesem musi stać dobry design i chęć przekazania czegoś dalej. Zakładam, że chcesz pracować w branży gier i tworzyć coś w tym klimacie. Postaw się więc w sytuacji modelera 3d albo enviro artysty. Z takiej pracy byłoby im ciężko coś stworzyć. Wiadomo, że w necie znajduje się głównie takie rysunki podpisane jako concept art ale to są już ostateczne designy poparte zazwyczaj wieloma szkicami i iteracjami lub tzw. moodboardy które mają oddać klimat danej lokacji. Oczywiście też się takie rzeczy robi- ale z reguły robią to już jacyś zawodowcy (jak goście z Naughty dog) , art directorzy (jak Raphael Lacoste) czy specjaliści od tego ( jak Sławek Maniak). Generalnie patrząc po sobie wiem, że od razu chce się robić takie kozackie ilustracje- ale nie tędy droga:D Żeby się nie zrażać spróbuj napisać sobie jakieś wytyczne do lokacji- jak ma wyglądać, coś charakterystycznego itd. Mogą to być krótkie notatki, słowa klucze. Potem zbierz sporo referencji, poczytaj !(to też jest poszerzanie wiedzy bardzo ważne) jak coś działa i dopiero weź się za projektowanie lokacji. Przejdź przez ten cały proces i niech ostatnim etapem będzie taki fajny obraz- zobacz, że wtedy poza warstwą wizualną będzie on miał też większą wartość jako concept art. Spróbuj tego ćwiczenia- mam nadzieję, że pomoże. Pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

Dziekuje wam za taką fajną krytykę, zmieniła mój sposób myślenia, nawet jeżeli nie widać tego w ostatnim zestawie prac to jednak faktycznie, zrezygnowałem na razie z użycia zdjeć i wróciłem do studiów, zarówno cyfrowych jak i tradycyjnych.

 

Wrzucam od najstarszych (góra) do najnowszych (dół). Pomijam już szkice rysunkowe ze szkicownika, by nie zamęczać.

Przepraszam za mierną jakość niektórych zdjęć, ale większość była robiona telefonem, który często zawodzi przy słabym świetle.

 

4h studium z żywego modela, ołówek 100x70

 

9337473d7fc0e.jpg

4h studium żywego modela, oleje na tekturze 100x70

26c9c44c2cf8e.jpg

 

8h studium żywego modela, ołówek 100x70

7-1.jpg

 

2h studium żywego modela, ołówek 100x70 (hitlerowski wąs wytarty po zrobieniu zdjęcia [nie zauważyłem])

54db48bd11802.jpg

 

cyfrowe:

2h interpretacja zdjęcia, dosyć nieudane

robert-rejmak-somewhere-in-the-forrestmale.jpg?1447866796

 

4h interpretacja zdjęcia/wyobraźnia/ bash(postać)

robert-rejmak-vulture.jpg?1447941074

 

Prace z ostatnich 4 dni:

10h~ malarstwo cyfrowe (twarz z refa, kolorystyka własna)

robert-rejmak-affair-fullres.jpg?1450655466

 

5-6h~ malarstwo cyfrowe, interpretacja kilku zdjęć + wyobraźnia

robert-rejmak-polar-nocturne.jpg?1450903388

 

3h rysunek cyfrowy(?), studium

robert-rejmak-good-cop.jpg?1450873488

 

2h studium modela ze zdjęcia (model 3D) węgiel 100x70

35f4af283f6eb.jpg

 

Powoli przygotowuję się do pójścia na studia, szkoła się kończy. W moich planach jest kierunek grafika na ASP, będę pewnie startował do 2 z 3 wymienionych miast; Warszawa, Kraków, Poznań (UAP), byłbym wdzięczny za jakieś porady, opinie : )

Edytowane przez revrite
Napisano
Powoli przygotowuję się do pójścia na studia, szkoła się kończy. W moich planach jest kierunek grafika na ASP, będę pewnie startował do 2 z 3 wymienionych miast; Warszawa, Kraków, Poznań (UAP), byłbym wdzięczny za jakieś porady, opinie : )

 

Nie ić na ASP :P

Napisano
Nie ić na ASP :P

 

Ogólnie wiem, że ASP jest dosyć złe i w ogóle, jednak chodzi mi o to by uczęszczać na rysunek i malarstwo, z żywym modelem itp, samemu nie za bardzo mogę sobie takie coś zorganizować, no i nowi ludzie, tu w Lublinie nie znam nikogo, kto interesuje się digital paintingiem, oprócz Pana Mariusza Kozika, którego widziałem raz czy dwa. Idealnym planem byłoby znaleźć prace na ok 2 roku lub dostać jakieś zlecenia i pracować. O wiele bardziej preferuje realne doświadczenie od tych ze studiów, lecz jeszcze nie czas, bo moje umiejętności są za małe.

Wydaje mi się, że to dosyć racjonalne podejście.

 

time lapse poprzedniej pracy, na potrzeby wystawy w szkole;

 

mam też nagraną babkę z rękami w kieszeniach, ale adobe premiere coś mi się popsuło.

 

Nowa dostawa:

8h model, olej na tekturze 100x70

b3f7e10e65419.jpg

 

DP 6h? Siostra Elkins z The Knick (serial)

robert-rejmak-sis-elkins-scaled.jpg?1451390927

 

DP 6-8h? Velcoro z True Detective sezon 2 (serial), nie jestem dumny z dłoni, która jest w kieszeni.

robert-rejmak-velcoro-resized.jpg?1451496767

 

Luźne studium kotka, ciągle pracuje nad brushworkiem i malowaniem wieloma barwami

robert-rejmak-yelloweyed.jpg?1451750738

 

Photosbash, chyba nieudany. Kobieta malowana.

robert-rejmak-claire.jpg?1452360525

 

szybkie szkicowe studium 1h, nawet o nim zapomniałem Thackery z The Knick (serial)

12498841_675219535954222_164412962_n.jpg?oh=10765f8810ee5053c805841123f25044&oe=56947F08

 

DP 5h, uczę się nowych technik rysowania/malowania z tutoriali AJ, używałem refa ale nie trzymałem się go sztywno

robert-rejmak-archer.jpg?1452388201

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności