revrite Napisano 13 Październik 2014 Napisano 13 Październik 2014 Hej, nazywam się Robert, jestem tutaj nowy, będę umieszczał w tym temacie swoje prace.Zajmuję się głównie fotomanipulacjami i malarstwem cyfrowym, jak i tradycyjnym.Na początek dam swoje przykładowe prace:manipulacje:malunki:prace powyżej to głównie speedpaintingi, robione w około pół godzinyWiem, że jako początkujący moje umiejętności są jeszcze niewielkie, jednak jestem łakomy krytyki i progressu, będę wdzięczny za każdą chwilę poświęcenia mi uwagi.
Gość cichy0199 Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 jak są to robione w pół godziny to popracuj z kilka godzin nad jednym
revrite Napisano 11 Czerwiec 2015 Autor Napisano 11 Czerwiec 2015 No więc idąc za poradą wyzej, posiedziałem troche więcej nad pracą, zacząłem patrzeć na to nieco swobodniej. Po dużej ilości szkiców i obrazów wykonanych techniką olejną - wróciłem do photoshopa. Bardzo prosiłbym o jakieś porady, konstruktywną krytykę.. Jak by ktoś chciał być zawsze na bierząco https://www.artstation.com/artist/revrite
revrite Napisano 3 Lipiec 2015 Autor Napisano 3 Lipiec 2015 Zacząłem bawić się troche w mattepainting i photobash. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek porady, sugestie, opis pierwszych wrażeń.. Pozdrawiam 1
revrite Napisano 5 Lipiec 2015 Autor Napisano 5 Lipiec 2015 (edytowane) Hej, wrzucam tu wip mojej nowej pracy, byłbym bardzo wdzięczny za jakiekolwiek rady. Edytowane 16 Lipiec 2015 przez revrite
revrite Napisano 6 Lipiec 2015 Autor Napisano 6 Lipiec 2015 skończona poprzednia praca speedpaint/photobash(mężczyzna). 2-3h~ Pierwszy raz w życiu malowałem/rysowałem smoka.. 1
bolitic Napisano 6 Lipiec 2015 Napisano 6 Lipiec 2015 Tygrysy zbytnio widac ze to obrabiana fota. Te plomienie strasznie tanie sa, zle skontrastowane z reszta pracy - widac wyraznie ze wklejka. Ogolnie praca ciekawa bo lubie koty :) ale technicznie cienko. Choc zaznaczam ze nie maluje i pewnie 100 razy gorzej bym zrobil te tygrysy. Pozdro i jedz dalej.
DraxMustHurt Napisano 8 Lipiec 2015 Napisano 8 Lipiec 2015 Według mnie jeszcze masz trochę braków w fundamentalsach i klejenie tych photobashy bardzo je uwypukla. Są sztuczne i niewyraźne. Na twoim miejscu nie bawiłbym się jeszcze w nadużywanie fotek tylko cisnął ile wlezie studia i tradycyjne arty. Do fotek zawsze można wrócić później i wklejać je na solidne podstawy :)
revrite Napisano 3 Sierpień 2015 Autor Napisano 3 Sierpień 2015 Niedługo postaram się porobić jakieś studia portretu/landscape Ps; co do środkowej pracy.. Jesli ktośby znał jakiś dobry tutorial co do malowania skórzanych ubrań to byłbym bardzo wdzięczny.
revrite Napisano 8 Sierpień 2015 Autor Napisano 8 Sierpień 2015 pierwsze photostudy, nie starałem się zrobić idealnie kropka w kropke, chyba bardziej zależy mi na rozwijaniu w kwestii używania ciekawych pędzli itp
revrite Napisano 12 Sierpień 2015 Autor Napisano 12 Sierpień 2015 nowe studia. Niby inne, ale to ta sama cosplayerka, jak by kogoś interesowało http://maysakaali.tumblr.com/
Ania Napisano 15 Sierpień 2015 Napisano 15 Sierpień 2015 Na kilku ostatnich bardzo ładne światło, na ostatnim genialne.
DAGOO Napisano 16 Sierpień 2015 Napisano 16 Sierpień 2015 Ostatnie 3 prace wymiotły ! Zwłaszcza ostatnia, jest mega klimatyczna. Genialne światło. (Super jest też to, że inspirujesz się refką a nie robisz kopii zdjęcia!)
revrite Napisano 18 Sierpień 2015 Autor Napisano 18 Sierpień 2015 Bardzo dziękuję za komentarze, pierwsze, które mnie tak nie jadą :') Dla kontrastu - następna. Tym razem bardziej interpretacja, mniej dokładnie, bo szybciej. Wiem, że te dłonie to masakra, ale już nie chciałem się w to tak zagłębiać.
bigworm Napisano 18 Sierpień 2015 Napisano 18 Sierpień 2015 Hej, Ta pani z warkoczykami rzeczywiście super. Ta ostatnia przypomina mi Cate Blanchett :). Jak sam zauważyłeś, nad rękami można by jeszcze popracować, zwłaszcza ta lewa dłoń wydaje mi się trochę zbyt duża, zbyt masywna i taka trochę mało kobieca.
revrite Napisano 20 Sierpień 2015 Autor Napisano 20 Sierpień 2015 Bardzo dziękuję za opinię : ). Pomyślałem, że póki jeszcze trwają wakacje to czas w końcu zabrać się za pierwsze próby ladnscape. Szybkie study/interpretacja (2-3h), testowanie nowego zestawu pędzli.
DAGOO Napisano 20 Sierpień 2015 Napisano 20 Sierpień 2015 Prawa reka jest ok, ale co do lewej to zgadzam sie z bigworm. Ladny landscape, podoba mi sie kontrast miedzy niebem a poszarpanymi skalami. Pozdro
revrite Napisano 21 Sierpień 2015 Autor Napisano 21 Sierpień 2015 Dwa kolejne "szybkie" (1,5-3h) studia/szkice. Robiąc je, staram się uczyć jak używać dobrze pędzli i staram się też wprowadzać inne narzędzia np smudge tool itp. Szczerze przyznam, że fajnie się przy tym bawię. Następne prace chyba zrobię poziome, jak teraz patrze to przy publikowaniu na artstation, pionowe jakoś prezentują się gorzej.
revrite Napisano 22 Sierpień 2015 Autor Napisano 22 Sierpień 2015 Kolejna praca. Na początku studium, potem jakoś postanowiłem dorobić jakieś tło fabularne. W tym wypadku miał być to Geralt w towarzystwie Płotki, czy ich widać- nie wiem. W każdym razie próbowałem :P dla ciekawych - progress klik 1
DAGOO Napisano 22 Sierpień 2015 Napisano 22 Sierpień 2015 Super ci wyszlo niebo w poscie 22. Pedzle ekstra! Ale po lapach mozna bic za te drzewko na samym srodku obrazka! :p Ostatnia praca super - od fotografa do Geralta :p Pedzle super! Zupelnie zanika wrazenie, ze jest to robione na tablecie!
revrite Napisano 23 Sierpień 2015 Autor Napisano 23 Sierpień 2015 Kolejne dwie prace. 1. Uznałem, że to porażka i ma złe proporcje, brak pomysłu i chęci by kontynuować. 2. Zrobione wzrozując się na refie, jednak to nie study, tylko interpretacja zdjęcia. Zrobione w 2-3h podczas oglądania smutnych LCS'ów. ps, jak by ktoś chciał artstation
revrite Napisano 10 Październik 2015 Autor Napisano 10 Październik 2015 No, dawno mnie nie było, przez ten czas wziąłem się do roboty. szkice, brak tu najnowszych, z ostatniego tygodnia no i nowy wip concept-artu, nie ma większego przesłania, po prostu uczę się techniki, pewnych tricków itp. Robiona na razie jakieś 1.5h. Szkielet postaci z DAZ Studio.
WaxTheFox Napisano 13 Październik 2015 Napisano 13 Październik 2015 Hej (: Zacznę od miłych rzeczy - co do starszych prac, cyfrowych, świetnie ci idzie zabawa pędzlami, lekkość prac, malarskość jest wprost fenomenalna, uważaj z przesadą, bo jak za bardzo zaczynasz dopieszczać to robi się sztucznie. Często zbytnie dopracowanie ujmuje pracy, a skoro masz dużo intuicji to korzystaj z tego. Co do szkicy tradycyjnych - super, że zmieniasz narzędzia. Polecałabym jeszcze węgiel, przy twojej lekkiej ręce może się sprawdzić. Teraz ta trudniejsza część. Imo, grafika cyfrowa jest swego rodzaju sztuką makijażu, pozwala 'pooszukiwać', poułatwiać sobie część kwestii, zasłonić swoje braki ładnym efektem, poprawić kształty etcetc Oczywiście nie ma w tym nic złego, jak się człowiek uprze wyuczy się rysować i na tablecie. Nie pozna i nie zrozumie masy interesujących motywów, ale można. no ale Ads, wróć do tematu. Skupmy się nad twoimi szkicami - unikaj przerywanej, szarpanej linii, to tylko szkic, szukaj formy, kształtuj ją, rób błędy, naprawiaj je. Szkic głowy jest bardzo kiepski, ale już parę prac dalej, te postaci w prostopadłościanach - to jest to. Szkic z psem - fajnie, ze zauwazyles sytuacje z bardzo ciekawym swiatlocieniem, fajnie, ze masz gest, ze to jest takie szybkie, energiczne. ale jest tez automatyczne i balaganiarskie. Polecam ci dwa cwiczenia: szybkie szkice czysto linearne; rysujesz obiekt, skupiając się na kształcie i proporcjach, nie patrząc na kartkę. Drugie - tez szkice, ale tym razem bez linii. Uzywasz tylko plam, zaznaczasz walory albo upraszczasz do czarno-bialej kompozycji. Mam nadzieję, że dorzuciłam ci coś nowego do przemyślenia, strasznie nie lubię jak mi ktoś dziesięć razy to samo tłumaczy i sama staram się tego unikać (: Ogólnie bardzo na plus, odkrywaj dalej. Uściski!
revrite Napisano 14 Październik 2015 Autor Napisano 14 Październik 2015 Ła, wielkie dzięki za uwagi, postaram się przystosować do nich w następnych pracach : ) Przerobię też ćwiczenia, które poleciłaś, jestem ciekaw jak to się sprawdza i czy dają efekty. Co do węgla, sepii, sangwiny itp, to znam je, w używam ich mniej-więcej na takim poziomie jak pisaki i ołówek, po prostu nie używałem ich na a4, takie narzędzia jakoś wolę używać na większych formatach, np na B1, gdzie można sobie poszaleć. Jak już wspomniałem, wrzucam nową porcje, tym razem świeżych szkiców, ale wcześniej, ostatni WIP ilustracji, nie dokończony, na razie zawieszony, gdyż nie wiem co robić dalej. A teraz.. szkiceee B1, wiem, że stopy i dłonie są okropne B1, coś nie tak ze stopą, znów reszta to zwykłe a4/moleskine: ta rączka z tyłu.. troche masakra ta, wiem, zbyt drobniutka, ale takie bylo założenie
DAGOO Napisano 14 Październik 2015 Napisano 14 Październik 2015 super ciśniesz :) tak trzymaj! Pirat super ci wyszedł, a postacie w perspektywie mistrzostwo. Tusz i pędzelek to trudna technika, nie śpiesz się z tym. Maluj rozważnie i powoli :)
revrite Napisano 24 Październik 2015 Autor Napisano 24 Październik 2015 Nowa, będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie, nie wiem jak to ruszyć.
Rozpu Napisano 24 Październik 2015 Napisano 24 Październik 2015 Ten efekt płaskości, który uzyskałeś używając duzo twardego pędzla i kładąc, że tak powiem "grubo farbe" jest bardzo fajny i malarski. Utrzymałeś też bardzo fajną paletę barw. Zastanawiam się, czy nie byloby dobrym pomysłem jednak gdyby obraz nie był caly namalowany w ten sposób. Na tej dziewczynce przydałoby się troche miękkich pędzli, które by dodały jej troche przestrzenności. Narazie słabo czuc na niej bryłę. I możnaby dać na nią na warstwie z overlay troche smug światła padających przez liście w lesie ;d zoba na Zapate http://orig04.deviantart.net/f066/f/2014/190/f/5/color_light_mood_by_jameszapata-d7pxasi.jpg U niego też dół, mniej istotna część obrazka jest dość płasko, twardym pędzlem zrobiona, ale focal point i twarz są już bardziej przestrzenne. Być może taka zmiana by uczyniła twoja ilustracje atrakcyjniejszą, a to nie jest duzo roboty, pozdrawiam :D
BartLight Napisano 24 Październik 2015 Napisano 24 Październik 2015 Rozpu dobra uwaga, warto z tym pomysłem sie pobawić w tej ostatniej pracy. Troche światła na twarz żeby to uwydatnić. Moim zdaniem troche moznaby było osłabić to co z tyłu, żeby postac z przodu wyszła do przodu jeszcze bardziej :) Ogólnie mi się podoba że efekt jest taki malarski, jakby akrylami namalowane, pozdr.
rymin Napisano 25 Październik 2015 Napisano 25 Październik 2015 Ja bym dodał, że wszystko na tej pracy ma taką samą ilość szczegółów - przez to oko nie ma punktu zaczepienia. Tak jak pisze Bartlight- background powinien być uproszczony a postać od razu będzie lepiej widoczna.
revrite Napisano 26 Październik 2015 Autor Napisano 26 Październik 2015 Łał, dziękuję bardzo za rady, postaram się zastosować je w przyszłości. Próbowałem użyć troche magii Zapaty lecz wyszło tak tragicznie w moim odczuciu, że straciłem chęć poprawiania tej pracy, w przyszłości pewnie do niej wrócę, lub gdy złapię wenę. nowa praca, concept-art, photobash pierwsze warstwy i pół godziny przed zakończeniem.
revrite Napisano 29 Październik 2015 Autor Napisano 29 Październik 2015 Dwa speedy, jeden dla testu pędzli (Mia), drugi to będzie dalsze studium, na razie jest w fazie po 1,5h malowania.
revrite Napisano 1 Listopad 2015 Autor Napisano 1 Listopad 2015 Skończone, fajnie by było poczytać jakieś rady zanim wezmę się za następne : )
rymin Napisano 10 Listopad 2015 Napisano 10 Listopad 2015 Za bardzo to rozmazane jak dla mnie przez co ciężko mi osobiście dać jakieś celne porady. Na pewno dłoń co trzyma pochodnie jest do poprawy i konsekwencja w oświetleniu. U ciebie masz pochodnie i drugie żródło światła ktore oświetla twarz a reszta jest nieoświetlona? Pozdro
revrite Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 Racja, dzięki rymin. Teraz chyba jedynie z dłoni i googli nie jestem do końca zadowolony, ale uznałem to już za skończone.
revrite Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 nowy concept-art, taki dla rozluźnienia po ostatniej wyczerpującej ilustracji : ). Większość to matte painting/photobash, jednak nie zależy mi na oddaniu realizmu, wręcz odwrotnie.
revrite Napisano 15 Listopad 2015 Autor Napisano 15 Listopad 2015 nowy zarys kompozycji na podstawie zdjęć/renderów.
rymin Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 Revrite- zawsze przed zrobieniem czegoś zastanów się po co będzie dana ilustracja. Jeżeli chcesz tworzyć concept arty to za całym procesem musi stać dobry design i chęć przekazania czegoś dalej. Zakładam, że chcesz pracować w branży gier i tworzyć coś w tym klimacie. Postaw się więc w sytuacji modelera 3d albo enviro artysty. Z takiej pracy byłoby im ciężko coś stworzyć. Wiadomo, że w necie znajduje się głównie takie rysunki podpisane jako concept art ale to są już ostateczne designy poparte zazwyczaj wieloma szkicami i iteracjami lub tzw. moodboardy które mają oddać klimat danej lokacji. Oczywiście też się takie rzeczy robi- ale z reguły robią to już jacyś zawodowcy (jak goście z Naughty dog) , art directorzy (jak Raphael Lacoste) czy specjaliści od tego ( jak Sławek Maniak). Generalnie patrząc po sobie wiem, że od razu chce się robić takie kozackie ilustracje- ale nie tędy droga:D Żeby się nie zrażać spróbuj napisać sobie jakieś wytyczne do lokacji- jak ma wyglądać, coś charakterystycznego itd. Mogą to być krótkie notatki, słowa klucze. Potem zbierz sporo referencji, poczytaj !(to też jest poszerzanie wiedzy bardzo ważne) jak coś działa i dopiero weź się za projektowanie lokacji. Przejdź przez ten cały proces i niech ostatnim etapem będzie taki fajny obraz- zobacz, że wtedy poza warstwą wizualną będzie on miał też większą wartość jako concept art. Spróbuj tego ćwiczenia- mam nadzieję, że pomoże. Pozdrawiam!
PolakParafii Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 A nie lepiej by było jakbyś zaczął od podstaw rysunek, a potem bawił się wklejanie zdjęć?
revrite Napisano 23 Grudzień 2015 Autor Napisano 23 Grudzień 2015 (edytowane) Dziekuje wam za taką fajną krytykę, zmieniła mój sposób myślenia, nawet jeżeli nie widać tego w ostatnim zestawie prac to jednak faktycznie, zrezygnowałem na razie z użycia zdjeć i wróciłem do studiów, zarówno cyfrowych jak i tradycyjnych. Wrzucam od najstarszych (góra) do najnowszych (dół). Pomijam już szkice rysunkowe ze szkicownika, by nie zamęczać. Przepraszam za mierną jakość niektórych zdjęć, ale większość była robiona telefonem, który często zawodzi przy słabym świetle. 4h studium z żywego modela, ołówek 100x70 4h studium żywego modela, oleje na tekturze 100x70 8h studium żywego modela, ołówek 100x70 2h studium żywego modela, ołówek 100x70 (hitlerowski wąs wytarty po zrobieniu zdjęcia [nie zauważyłem]) cyfrowe: 2h interpretacja zdjęcia, dosyć nieudane 4h interpretacja zdjęcia/wyobraźnia/ bash(postać) Prace z ostatnich 4 dni: 10h~ malarstwo cyfrowe (twarz z refa, kolorystyka własna) 5-6h~ malarstwo cyfrowe, interpretacja kilku zdjęć + wyobraźnia 3h rysunek cyfrowy(?), studium 2h studium modela ze zdjęcia (model 3D) węgiel 100x70 Powoli przygotowuję się do pójścia na studia, szkoła się kończy. W moich planach jest kierunek grafika na ASP, będę pewnie startował do 2 z 3 wymienionych miast; Warszawa, Kraków, Poznań (UAP), byłbym wdzięczny za jakieś porady, opinie : ) Edytowane 10 Styczeń 2016 przez revrite
purin Napisano 23 Grudzień 2015 Napisano 23 Grudzień 2015 Powoli przygotowuję się do pójścia na studia, szkoła się kończy. W moich planach jest kierunek grafika na ASP, będę pewnie startował do 2 z 3 wymienionych miast; Warszawa, Kraków, Poznań (UAP), byłbym wdzięczny za jakieś porady, opinie : ) Nie ić na ASP :P
revrite Napisano 10 Styczeń 2016 Autor Napisano 10 Styczeń 2016 Nie ić na ASP :P Ogólnie wiem, że ASP jest dosyć złe i w ogóle, jednak chodzi mi o to by uczęszczać na rysunek i malarstwo, z żywym modelem itp, samemu nie za bardzo mogę sobie takie coś zorganizować, no i nowi ludzie, tu w Lublinie nie znam nikogo, kto interesuje się digital paintingiem, oprócz Pana Mariusza Kozika, którego widziałem raz czy dwa. Idealnym planem byłoby znaleźć prace na ok 2 roku lub dostać jakieś zlecenia i pracować. O wiele bardziej preferuje realne doświadczenie od tych ze studiów, lecz jeszcze nie czas, bo moje umiejętności są za małe. Wydaje mi się, że to dosyć racjonalne podejście. time lapse poprzedniej pracy, na potrzeby wystawy w szkole; mam też nagraną babkę z rękami w kieszeniach, ale adobe premiere coś mi się popsuło. Nowa dostawa: 8h model, olej na tekturze 100x70 DP 6h? Siostra Elkins z The Knick (serial) DP 6-8h? Velcoro z True Detective sezon 2 (serial), nie jestem dumny z dłoni, która jest w kieszeni. Luźne studium kotka, ciągle pracuje nad brushworkiem i malowaniem wieloma barwami Photosbash, chyba nieudany. Kobieta malowana. szybkie szkicowe studium 1h, nawet o nim zapomniałem Thackery z The Knick (serial) DP 5h, uczę się nowych technik rysowania/malowania z tutoriali AJ, używałem refa ale nie trzymałem się go sztywno
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się