Kir4 Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 (edytowane) Cześć, dawno nie robiłem samochodu w 3D. Chciałbym podwyższyć umiejętności w tym temacie. Nie będę unikał detali, w EVO zauważyłem że przód będzie ciężki i możliwe że będę miał problem z nim, dlatego stwierdziłem że muszę go wymodelować. Gdy skończę model będę używał 3 rendererów do zrobienia i wyrenderowania studia dla Lancera, głownie to Vray. Corona i C4D. Dodam że nigdy nie próbowałem stworzyć świateł do samochodu, za pewne będę miał multum pytań, więc jeśli macie jakieś porady na początek chętnie wysłucham, cenie sobie szczerą krytykę i porady. Pozdrawiam i trzymajcie kciuki :) Edytowane 24 Listopad 2014 przez Kir4
Gajowy Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 Wydaje mi się, ze obręcz nie jest idealnym kołem. Chyba trzeba lekko skorygować :)
DrRambo Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 niom, na pewno nie jest, ale ogólnie bardzo ładny kołpak:D
Szwadron Napisano 15 Październik 2014 Napisano 15 Październik 2014 Lancer VII to stosunkowo trudny samochód jestem ciekaw jak Ci wyjdzie :) Powodzenia !
Samot-nick Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 no, felga po przejsciach :) powodzenia
BartoszPiasecki Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Widzę że chciałeś pójść na skróty z tą felgą, modelując fragment i duplikując wraz z rotacją. Jeśli już tak robisz to w pierwszej kolejności zadbaj o brzegi obiektu dodając odpowiednią ilość podziałów. Jak to zrobisz to będziesz mógł wyciąć klin i powielać. Po za tym jak już duplikować to z instancjami. W ten sposób od razu zobaczysz jeśli dojdzie do zakrzywień. Staraj się unikać trójkątów, możesz spokojnie podzielić środek felgi tak by otrzymać quad poly.
Rusoody Napisano 22 Październik 2014 Napisano 22 Październik 2014 Trzymam kciuki i jestem ciekaw efektu. ;)
Kir4 Napisano 22 Październik 2014 Autor Napisano 22 Październik 2014 Dzięki wszystkim za tak wielkie zainteresowanie tematem ! :) Na wstępie Felgi poprawione. Nie są już " po przejściach " :P Bartosz Piasecki, nie ma żadnych trójkątów w moich modelach nigdy nie było i nie będzie. Dziwny masz sposób, pracuję w C4D i nie muszę duplikować z instancjami. Render bieżnika: Siata: Poprawiona felga: Na bieżniku się zagalopowałem jutro poprawę prawą końcową część bieżnika bo zrobiłem ją falowaną z myślą że doda to jakiegoś uroku, lecz niestety się myliłem i jutro to będę musiał poprawić. Znaczy się dzisiaj jak znajdę czas :D a postaram się znaleźć. Siatka z przybliżeniem tego do poprawy. Później jak zakończę bieżnik, myślę nad detalem na obok opony. Muszę poszukać refki na której wzorowałem się na oponie bo było tam napisane jaki to był model opony i gdzieś mi uciekła ta refka. Na niej były fajnie widoczne detale między innymi loga. Po czym zacznę modelować tarczę hamulcową z klockiem. Pozdrawiam ! I zachęcam dalej do udziału w temacie ;)
Sebazx6r Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Dziwnie to wyglada zazwyczaj jest rant na feldze u Ciebie go nie ma.Opona dziwnie osoadzona
Szwadron Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Kolega robi mocny naciąg :p szeroka stal będzie ;). A tak serio to rant w felgach ważna rzecz trochę płasko to wyszło. taki drobiazg a dodaje głębie i felga wydaje się masywniejsza.
2013 Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 @Szwadron to jest zupełnie inna felga przecież :)
Szwadron Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 DwaTysiąceTrzynasty wiem wiem chodziło mi o prezentację rancika :p
Kir4 Napisano 23 Październik 2014 Autor Napisano 23 Październik 2014 Hehe jak dodałeś tamtą felgę to od razu mi się odechciało robić bo myślałem że źle zrobiłem :P Z tego się wzorowałem na feldze. Póki co tak na razie to wygląda Tarcza Właśnie zaczynam robić klocek hamulcowy.
2013 Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 DwaTysiąceTrzynasty wiem wiem chodziło mi o prezentację rancika :p A to przepraszam! :D Rzeczywiście bez tego spadłaby opona!
kliment woroszyłow Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Hehe jak dodałeś tamtą felgę to od razu mi się odechciało robić bo myślałem że źle zrobiłem :P Z tego się wzorowałem na feldze. Póki co tak na razie to wygląda Zdaje się że kolega Kir4 dalej nie widzi że właśnie źle zrobił :D
Kir4 Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Hehe dzięki Kliment, już prawie brakowało abym się zdemotywował :) Myślę że teraz powinno być ok. Nie zauważyłem wcześniej ranty... ;f Myślę teraz jak dobrać się do bocznej ranty żeby uzyskać detale loga / napisy itp. Macie jakiś pomysł ? Normalnie mographem to zrobić czy modelować wszystko ? Ew. przenieść wektory i przylepić je do opony po czym minimalnie extrudować ? Pozdrawiam :)
Szwadron Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Wydaje mi się że otwory w tarczy są trochę za małe, ale mogę się mylić ;)
Azbesty Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 są tarcze które nie mają dziurek w ogóle więc raczej olałbym teraz czy ich wielkośc jest okie i te tarcze bez dziurek to np tarcze akabono, a jest to firma leszpa niż brembo i robi tarczę do F1
maciek.m Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 niestety ale dalej jest wiele niezgodnosci felgi z oryginalem i to nie sa jakies male pomyłki. Jeśli chcesz robic podobna felge i podobne auto do oryginalu a nie oryginal to powiedz :)
Kir4 Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Poczułem progres. Teraz tylko boczny rant. Azbesty ma rację, tym bardziej że teraz podałeś całkiem inny model tarczy :P W mojej tarczy są odpowiednie wielkości dziurek bo przymierzałem ;p Pozdro :)
Kir4 Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Maciek.m to proszę Cię zmień tą krytykę w coś co mi się może przydać i możesz mi pokazać co teraz jest nie tak ? Bo takie komentarze pomogą mi tyle co nic :)
Kir4 Napisano 30 Październik 2014 Autor Napisano 30 Październik 2014 Musiałem się pozbierać, po małej przerwie kończę prawie oponę :) 90% tylko napisy do poprawy. Postaram się jeszcze dzisiaj większy render zarzucić, pozdrawiam !
Kir4 Napisano 31 Październik 2014 Autor Napisano 31 Październik 2014 (edytowane) I na tym kończę oponkę :) Siatka: Teraz moge zacząć z karoserią. Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!! Edytowane 31 Październik 2014 przez Kir4
W Art Napisano 5 Listopad 2014 Napisano 5 Listopad 2014 Dla mnie te rysy nie są potrzebne na feldze - przynajmniej nie tak mocne
Kir4 Napisano 24 Listopad 2014 Autor Napisano 24 Listopad 2014 Wiem wiem powinienem zacząć od podstawowego meshu, sprawdzę czy mój sposób będzie dobry. Zmiana nazwy tematu na Lancer VIII. sprawdzanie turbosmooth po extrudowaniu czyli patrzenie topologi siatki.
Gajowy Napisano 24 Listopad 2014 Napisano 24 Listopad 2014 Ja tak zacząłem swoja ferarke i to był błąd :) Później masa poprawek ( niełatwych) żeby doprowadzić t odo porządku :)
Modzal Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 Może to jeszcze bardziej cie zmotywuje do pracy moje ujecie lancera jak byś potrzebował mam stworzony własny model;)
Slim_ Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 Polecam zacząć od bazy, którą później sie zagęszcza. Po tym wycinasz drzwi, wloty, lampy, etc. Jak dla mnie jest to najlepsza metoda na uzyskanie równej powierzchni, ale na początku nie będzie łatwo. http://max3d.pl/forum/threads/76184-Modelowanie-Audi-A4-1999 Warto też subskrybować kanał Philipa na yt, nie bawem mają się pojawić tutoriale dotyczące modelowania. https://plus.google.com/u/0/110710146108529365534/about
..:: WIKTOR ::.. Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 Slim ma rację, przy tego typu kształtach lepiej zrobić sobie bazę i pójść później w szczegół. Bez bazy to można robić np. Lamborghini, które jest w kantkę. Nie bój się bazy i tego, że początkowo model wygląda nieefektownie, to tylko pozory.
Kir4 Napisano 26 Listopad 2014 Autor Napisano 26 Listopad 2014 Ja tak zacząłem swoja ferarke i to był błąd :) Później masa poprawek ( niełatwych) żeby doprowadzić t odo porządku :) Hymm.. w sumie patrzyłem czy daje radę już z topologią siatki, i sposób robiłem na speeda. Ta maska i kawałek meshu to jakieś 30 minut były, sprawdzałem czy dobrze rozprowadzałem siatkę i jak będzie zachowywać się po extrudowaniu. Może to jeszcze bardziej cie zmotywuje do pracy moje ujecie lancera jak byś potrzebował mam stworzony własny model;) Dzięki za motywację, ale obejdzie się bez modelu ;) Polecam zacząć od bazy, którą później sie zagęszcza. Po tym wycinasz drzwi, wloty, lampy, etc. Jak dla mnie jest to najlepsza metoda na uzyskanie równej powierzchni, ale na początku nie będzie łatwo. http://max3d.pl/forum/threads/76184-Modelowanie-Audi-A4-1999 Czyli najpierw zrobić basic mesh i jeżeli będzie baza dobra wtedy zagęszczam i tne model ? Czy baze tne i dopiero extruduje po czym zagęszczam ? Warto też subskrybować kanał Philipa na yt, nie bawem mają się pojawić tutoriale dotyczące modelowania. https://plus.google.com/u/0/110710146108529365534/about Slim ma rację, przy tego typu kształtach lepiej zrobić sobie bazę i pójść później w szczegół. Bez bazy to można robić np. Lamborghini, które jest w kantkę. Nie bój się bazy i tego, że początkowo model wygląda nieefektownie, to tylko pozory. Masz rację, demotywuje czasami mnie b.m. ale muszę przywyknąć i dobrze sobie wyobrazić co będzie później, ew patrzeć co jakiś czas jak wychodzą wgniecenia. Od ogółu do szczegółu. Prawda ;) Dziękuję Koledzy za wysokie zainteresowanie tematem, mam nadzieję że nie zawiodę i zadziałam coś w najbliższym czasie. Zrobię Podstawową bazę całą jak Ją wykonam to wyślę do oceny i się poprawi w razie w. Pozdrawiam!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się