uzumakishadow Napisano 13 Listopad 2014 Napisano 13 Listopad 2014 (edytowane) Jak szukałem info co tam the foundry dzisiaj ważnego ogłosi to jednym z tropów było właśnie przejęcie Mischiefa:) ale chłopaki się dzielnie trzymali w tajemnicy i nic nigdzie pary nie puścili. I bach:) Oto news. http://www.thefoundry.co.uk/about-us/news-awards/the-foundry-acquires-made-with-mischief/ Dla niewtajemniczonych. Mischief to soft do malowania w którym można malować "w nieskończonym powiększeniu/oddaleniu" bez utraty jakości/pikselozy. Wielkość określa się dopiero przy eksporcie do formatu. W wersji płatnej jest możliwość eksportu do psd.(za całe 25 dolarów) https://www.madewithmischief.com/ https://www.madewithmischief.com/explore Pozdrawiam, Mat Edytowane 13 Listopad 2014 przez uzumakishadow 1
uzumakishadow Napisano 13 Listopad 2014 Autor Napisano 13 Listopad 2014 Nooo buuu chociaż kto wie. Może plany rozwojowe są i takie żeby technologię wykorzystać do albo innego softu do animacji/storyboardów albo w samym mischiefie taką funkcję dodać. Ciekawe.
Nezumi Napisano 13 Listopad 2014 Napisano 13 Listopad 2014 Mischiefowi przede wszystkim brakowalo eksportu do wektorow - jakby to mial to by byl ogien. Mam nadzieje, ze to dodadza kiedys bo co mi po tym, ze wewnatrz moge przyblizac w nieskonczonosc jak eksportuje tylko do bitmap... Ogolnie przyjemny sofcik - fajnie ze robia wersje free tez.
uzumakishadow Napisano 13 Listopad 2014 Autor Napisano 13 Listopad 2014 (edytowane) http://www.fxguide.com/featured/whats-the-foundry-buying-the-tech-of-adf/ Bardzo ciekawy artykuł z dzisiaj dotyczący pytań: dlaczego? na co ? po co? oraz co? kupiło the foundry i co to może znaczyc dla reszty ekosystemu (np. dla modo/mari i sculptingu/malowania w nim na bazie tech z mischiefa). Dodatkowo bardzo dobry opis technologii(Adaptively Sampled Distance Fields (ADFs)), która stoi za mischiefem, trochę historii oraz pod koniec wywiadu z Billem Collisem (CEO of the Foundry) pytanie i odp. dot. nuke'a w obliczu ruchów konkurencje ze strony blackmagic i fusion. Edytowane 13 Listopad 2014 przez uzumakishadow update
adek Napisano 13 Listopad 2014 Napisano 13 Listopad 2014 Może ktoś rozjaśnić do czego ten soft jest wykorzystywany. Nie zrozumiałem na czym polega jego wyjątkowość. Soft do malowania 2D, ale co macie na myśli pisząc: "w nieskończonym powiększeniu/oddaleniu". Chcę zrozumieć :)
Azbesty Napisano 13 Listopad 2014 Napisano 13 Listopad 2014 Może ktoś rozjaśnić do czego ten soft jest wykorzystywany. Nie zrozumiałem na czym polega jego wyjątkowość. Soft do malowania 2D, ale co macie na myśli pisząc: "w nieskończonym powiększeniu/oddaleniu". Chcę zrozumieć :) w takim wielkim uproszczeniu malujesz pędzlem jak w illustratorze... tylko o wiele lepiej zrobione. no ogólnie malujesz vectorem.
Creator Napisano 13 Listopad 2014 Napisano 13 Listopad 2014 25$ !! Kiedyś było po 60$. Cool !! Dla koncepciarzy to super narzędzie. A co do animacji to pojawiły się już jakiś czas temu ceny subskrypcji Akeytsu: http://www.nukeygara.com/buy-akeytsu
tomerk Napisano 13 Listopad 2014 Napisano 13 Listopad 2014 hymm to niespodzianka nie sąEdziłem że ten super program do rysowania tka namiesza..... Jeśli zaimplementująto do MODO i zrobi to Dr Peters czyli twórca Sculptrisa i Dyna Mesh dla Z brush.... to .. he Autodesk .... wypadacie z biznesu. :-) Ale tak naprawdę wolałbym żeby ten nowy program zastąpił photoshopa i ilustratora ... tak aby placic kasę za maintnance The Foundry niżAdobe . Rysuje się w nim fenomenalnie - do ryoswania photoshop to przeszość - zresztą od dawna używąłmew i byłem fanem Autodeskowago sketchbooka. ale ten nowy progam the foundry bije go na glowe .....kosmos,
Monio Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Taaa... "przeszłość". Pogadamy jak ten program zyska podstawowe funkcjonalności które są w shopie od wieków. Efekty i dopasowania warstw, filtry, transformacje. Krótko mówiąc rzeczy niewykonalne w wektorowej grafice. Dużo szybciej Krita załatwi PSa niż ten soft. Patrząc na obecne tempo developmentu daje jej półtora roku.
Azbesty Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Taaa... "przeszłość". Pogadamy jak ten program zyska podstawowe funkcjonalności które są w shopie od wieków. Efekty i dopasowania warstw, filtry, transformacje. Krótko mówiąc rzeczy niewykonalne w wektorowej grafice. Dużo szybciej Krita załatwi PSa niż ten soft. Patrząc na obecne tempo developmentu daje jej półtora roku. true story ^
uzumakishadow Napisano 14 Listopad 2014 Autor Napisano 14 Listopad 2014 Mischief to inna liga niż Krita. Do sketchbooka też mu jeszcze brakuje (ułatwiacze jak symetria, większa ilość narzędzie etc.). Ale, ponoć za jakiś niedługi czas, z racji dokoptowania zasobów do devów, mają coś pokazać. Co to będzie - się zobaczy. Technologi i nazwiska, które się pojawiają przy tym mergu - robią wrażenie. Polecam ten artykuł w fxgudie (link w newsie). Poza tym umówmy się. Ten news nie jest o Mischiefie a o przejęciu technologii, która za nim stoi. Owszem w folio The Foundry będzie aplikacja do sketchowania - super(bo pewnie będzie rozwijana), będzie co dawać w promocjach bundli ale wisienka na torcie to ludzie i właśnie technologia(i pozwolenia na używanie patentów jeśli dobrze zrozumiałem), która może pozwoli umocnić pozycję The Foundry na rynku.
Monio Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Wiem że chodzi o technologie. Po prostu teza jakoby ten program miał zabić PSa jest dla mnie absurdalna. To są 2 kompletnie rożne programy z własnymi limitacjami nie do przeskoczenia.
uzumakishadow Napisano 14 Listopad 2014 Autor Napisano 14 Listopad 2014 Tzn. w kontekście szkicowania etc. na pewno mniejszy program wygryza ps. No ale tą lukę już dawno temu wypełnił sketchbook czy krita czy też inne wyspecjalizowane softy więc tutaj Mischief trochę musi nadgonić (ale trwają prace więc zobaczymy co one przyniosą). Myślę, że Tomkowi też bardziej chodziło o ten aspekt(szkicowania) niż o całkowita eliminację ps bo to oczywiste jest, że to byłaby teza absolutnie absurdalna.:)
Monio Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Szkicowania może tak. Tylko nawet wśród grafików 2d i koncepciarzy to jest nisza. Sam nie zajmuje się digital paintingiem ale wiem mniej więcej jak pracują prosi w tej branży bo moja dziewczyna się teraz w tym szkoli. Patrze jej przez ramię na tutoriale od hollywoodzkiej śmietanki. Dziesiątki tekstur, fotek do photobashingu, filtrów i efektów, malowanych masek. Cały workflow oparty na rzeczach które są po prostu niemożliwe w grafice wektorowej. Nie sądzę że kiedykolwiek programy wektorowe zdobędą większą popularność niż rastrowe. W ogólnym rozrachunku są po prostu mniej elastyczne. Bardziej prawdopodobne jest że softy rastrowe jak Photoshop uzyskają pełną funkcjonalność wektorowych jako dodatkowy tryb edycji. Foundry zrobiłoby dobry krok przeistaczając tego Mischiefa w soft dla animatorów. Storyboardy, animacja poklatkowa i interpolowana. Wtedy to miałoby jakiś target. Technologia z nieskończoną rozdziałką to fajny bajer ale na razie, dla adepta digital paintingu, Krita jest dużo sensowniejszą alternatywą dla PSa.
Gail Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Ja zainstalowałam darmową wersje, a potem pełną 15 dni za darmo bo nie mogłam uwiezyć. Nasuwa mi się tylko jedno na myśl: "i to wszystko?". Pomysł bardzo dobry, no ale kurcze to ma tylko kilka narzędzi i to same podstawowe. Program do rysunku z pięcioma pędzlami... Chyba zostanę jednak przy moim Inkscape. A tak swoją drogą, jak kogoś interesuje taki program to adobe ma Flash glossary. Jest dużo lepszą wersją Mischief.
1pudel Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 szkoda, że jak firma jest już naprawdę duża to rzadko się słyszy o opracowaniu nowych, przełomowych technologii, a częściej o fuzjach, przejęciach i wykupieniu kogoś :0
Temporal Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 @ 1pudel z perspektywy uzytkownika to naprawde interesuje cie czy cos powstalo od zera, czy zostalo wziete z zewnatrz? Jako klient obchodzi cie co dostales za dana cene, a nie kto co opracowal.
Reanimator Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Po co inwestowac w prace od zera, jezeli mozna zainswestowac w zespol, ktory ma juz jakies osiagniecia na interesujacym polu? Zgadzam sie z Temporalem, nie ma to najmniejszego znaczenia. To co jest cenne to to, ze duze firmy potrafia zauwazyc potencjal w malych projektach. Polowa portfolio Valve to male gry kogos innego wciagniete do zespolu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się