Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pewnie gdyby Blender był pakietem wymagajacm aktywacji online, wszystkim by sie szeroko oczy otworzyły jak wiele osób go uzywa.

Napisano
pewnie gdyby Blender był pakietem wymagajacm aktywacji online, wszystkim by sie szeroko oczy otworzyły jak wiele osób go uzywa.
Dokładnie. Z moich źródeł face to face wynika ze w polskim gamedevie to trzeci lub nawet drugi soft pod względem popularności.
Napisano

Pierwsza animacja super! Jedyny zgrzyt to ujecie z woda, ktore wyglada strasznie CG. Dobrze, ze blender staje sie coraz popularniejszy.

Napisano

Tak, pierwsza spoko, chociaż sądząc po ścieżce dźwiękowej to nie produkt finalny. Blender to pakiet stworzony przede wszystkim do animacji, dlatego szkoda, że powstaje ich tak mało, szczególnie tych z górnej półki, zarówno stricte artystycznych, niekomercyjnych jak i komercyjnych.

Napisano

No wlasnie, animki zacne i tak sie zastanawialem sie czy tez renderowane w Cycles. Sam blendera nie uzywam (choc mu mocno kibicuje), ale slyszalem (i mimo ze widzialem wiele dobrych renderow wyplutych z Cycles) ze Cyclesowi brakuje jeszcze kilka przydatnych rzeczy m.in dobrego SSS a ty widac calkiem sporo tego. Wiec jak to jest w koncu z tym Cyclesem. Czego mu w sumie brakuje (na dobrym poziomie) ? Tak z ciekawosci pytam

Napisano

Animki renderowane w cyclesie, przez oba makeing offy mają na górnej belce wybrany renderer cycles i nawet pokazują swój setup materiałów na tym kolibrze.

 

SSS to jest od bardzo dawna i doczekał się w międzyczasie wielu usprawnień ale nadal potrzebuje sporo czasu na odszumienie. Jedyne czego tak na prawdę brakuje temu rendererowi to micro-displacement. Dalej to już tylko optymalizacja i usprawnienia casheowe.

Napisano

@Pawelkos, dokładnie jak mówi Monio, jeśli chodzi o cyclesa to w zasadzie jedyna kwestia to dobry (micro)displacement w shaderze, na który czekam z niecierpliwością; będzie to pewnie możliwe po ostatecznym zaimplementowaniu OpenSubdiva w masterze co jest planowane wstępnie w wydaniu 2.74, więc jeszcze przyjdzie chwilę poczekać. Obecnie jest wersja eksperymentalna, gdzie displacement jest sterowany nodami/shaderem, ale nie ma ona pełnej funkcjonalności, więc użyteczność jest ograniczona mocno. Takie rzeczy jak SSS, motion blur we wszelakiej postaci (m.in. deformation motion blur ); fur & hair i wolumetryka są już w kodzie cyclesa, również z opcją GPU, kwestia dalszych optymalizacji i sprawdzenia skalowaności silnika przy dużej geometrii, żeby można było na tym robić grubsze projekty. Cycles z instancjami, radzi sobie bardzo ładnie - niezależnie o jakich blenderowych instancjach mowa to zużycie pamięci w samym cyclesie jest znikome.

 

Druga, wyczekiwana przeze mnie rzecz w blenderze, która jest w trakcie tworzenia to mesher dla cząsteczek typu fluid (SPH) - otworzy zabawę z symulacjami oceanu etc. Są też plany implementacji OpenVDB i parę innych ciekawych projektów, który toczą się niejako obok głównego nurtu, a dotyczą VFX - narzędzia ułatwiające symulację zniszczeń typu fracture modifier: ( http://df-vfx.de/blender_downloads/) i parę innych.

Napisano

Najwieszy problem z Cyclesem, to to ze strasznie szumi. Wiem ze to Unbias i w ogole, wiec szumiec musi, ale w porownaniu do konkurencji to szumi niemilosiernie. Przydaloby sie wiecej "oszukancych" metod liczenia by uzyskiwac mniej zaszumione obrazy w krotszym czasie. Na BA ktos tam pracuje nad adaptive samplingiem, ale narazie to nie dziala jeszcze tak super. Zaraz mnie zminusuja osoby uzywajace jedynego slusznego renderera, ale tak jest prawda, cyckowi jeszcze sporo brakuje by stac sie dobrym silnikiem na tle konkurencji.

Napisano

Szumi na maksa. To dlatego że objęli strategie kompletnie odwrotną do solid angle. Czyli najpierw chcą żeby ten renderer był kompletny pod względem ficzerów, również na GPU i dopiero potem będą to stopniowo optymalizować. W Arnoldzie jak jakiś ficzer się pojawiał to siedzieli nad nim tak długo aż był piekielnie dopracowany, jednak przez wiele lat brakowało tam podstawowych rzeczy. Teraz to minione czasy.

 

Druga sprawa to CPU / GPU. To nadal jest rzecz unikatowa wśród rendererów. Cycles to jedyny renderer gdzie wybierasz czy liczysz na CPU lub GPU. Są rendrery GPU only, są hybrydy które liczą na obu na raz (Arion, to musi być dopiero bottelneck :P ), jest VrayRT który jednych rzeczy nie ma a inne fejkuje. Nadal z rendererów produkcyjnych tylko Cycles oferuje ten sam zestaw funkcji na innym hardware (pomijam oczywiście OSLa i drobne optymalizacje pod konkretne instrukcje). Te kompromisy ograniczają wydajność zarówno na CPU jak i na grafikach ale w zamian dostajesz elastyczność.

Napisano

No wlasnie o to mi chodzilo, bo slyszalem ze cycles ma juz prawie wszystko tylko ze wolny i strasznie szumi. Wiec o ile do domowych renderow albo stillek to OK ale zastanawialo mnie jak jest z jego szybkoscia w srodowisku produkcyjnym przy wiekszych projektach. A tu prosze reklamy i w kazdej SSS i bez szumu...

Napisano

Wszystko to kwestia do czego porównujemy. Z Coroną przegrywa ale jak to porównasz z mentalrayem gdzie ustawisz AO, GI, SSSa i kaustyki robiąc z niego pathtracera to wyjdzie ci że ten cycles jednak nadal jest całkiem wydajny. Jak Trona Legacy (ostatni mentalowy feature-film) wyrenderowali na mentalu to nie wiem czemu szybszy cycles nie miałby sobie poradzić z reklamą do TV. ;)

Napisano

mental ray i corono sa biased (masz milion sto sposobow na optymilizacje) vs cycles unbias w ktorym ustawiasz globalne sample i czekasz az render ci to wszystko przeliczy. Jesli chcemy miec ladny efekt i nie meczacyc sie nad ustawieniami rendera, unbias jest lepszy, jesli potrzebujemy optymilizacji np renderuje jakas dluga animke itd. to bias sprawuje sie lepiej, ale trzeba miec wielkie doswiadczenie by nie robic miliona testowy renderow by zaoszczedzic pare sekund/minut/godzin na klatce.

 

Podsumowujac malo orginalnie stwierdze, ze wszystko zalezy od sytuacji i samego uzytkownika. Dlatego jest fajnie gdy czlowiek ma do wyboru wiele narzedzi, a nie jedno sluszne.

Napisano

Ciekaw bylem jak Cycles wypada w prowownaniu ze swoimi odpowiednikami np z takim Maxwellem albo jakims innym unbiasem ktory np liczy tylko na gpu. Wiadomo ze Maxwell juz dlugo na rynku gdzie Cycles "dopiero" wystartowal, wiec porownanie moze niezbyt fair(choc dawno nie slyszalem nic nowego nt Maxwella). Ale wlasnie chodzi mi o porwnienie jak blender wypada na tle innych swoich unbiasowych kuzynow(czas odszumiania). Bo wiadomo ze chodzi o to zeby renderowal sie jak najszybciej ;).

 

Temporal nie wiem na ile w tym prawdy (albo bylo to napisane w samej dokumnetacji Corony), ale zmienia sie tam jakis parametr na zero (chyba) i wtedy dziala jak full unbiased.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności