Skocz do zawartości

Co powinienem zastosować w tym projekcie?  

13 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co powinienem zastosować w tym projekcie?

    • Kopytka!
      3
    • Obcasy!
      6
    • Przez szyję powinny przechodzić kable, bo jest pusto.
      3
    • 4 siłowniki to aż nadto.
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

bunnybot___vip_1_by_qnaman-d86k6j0.jpg

Jak wiać, jest to szkic złożony z prymitywnych brył. W tej chwili rozwiązuję problem przegubów , którym pragnę nadać możliwie jak najpłynniejszy kształt. Głowa robota jest już origowana teraz dodam do niej szczegóły. Porusza się na 4 siłownikach I tak raczej pozostanie. Jak uważacie, czy pomiędzy nimi powinny przebiegać kable? Czy Robot powinien mieć "kopytko", czy stopę na obcasie? (Lewa/Prawa noga)

Edytowane przez qnaman
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Witam, ponownie po dłuższej przerwie :P Kogokolwiek, kto wejdzie w ten post :-P. Aktualnie zajmuję się rigowaniem w blenderze. Rozkminiam jak odtworzyć niektóre połączenia tzw. "constraint-y" będę z nich sporo korzystał przy budowie tego robocika.

Te nogi i siłowniki to tylko test rozwiązań, nie finalny produkt. Chcociaż targały mnie myśli, czy nie zrobić kopii "Chappiego". @_@

Rozwiązałem kwestię Amortyzatorów - z dynamicznie odkształcaną sprężyną (odkształcany mesh, nie generowana z modyfikatorów).

 

 

piston_zps8deacfj6.gif.html

I prostych siłowników.

 

0133_zpsyzhzbeks.gif

0133_zps6blqm8dv.gif

A także okablowania - na tym przykładzie nie widać za dobrze jak giętkie są kable i jak łatwo je prowadzić. W bunny-bocie kabli i przewód będzie sporo- zwłaszcza w "szyi"maszyny.

 

Szukam ludzi, z którymi mógłbym porozmawiać o blenderze, bo mimo że udało mi się rozwiązać kilka problemów, niektóre sprawy- origowanie głowy robota - to istne piekło. @_@

Które powstrzymuje mnie przed dalszymi krokami. Szczegóły w nowym poście...

Edytowane przez qnaman
Napisano (edytowane)

Oto problem, który spędza mi sen z powiek...

 

0130_zpsyge6umxo.gif

Jak widać na zamieszczonym gifie, siłownik, którego podstawy mogą obracać się w dowolnym kierunku, nie działa prawidłowo.

Kości non-stop gubią swoje położenie. Powinny być skierowane bezpośrednio na sworznie swojej podstawy, ale podczas animacji tak się nie dzieje. "Główki" kości nieco zbaczają z celu, są opóźnione. Co ciekawe, problem nie istnieje przy zwyczajnym renderingu, jedynie podczas renderowania animacji... Próbowałem różnych kombinacji, ale efekt jest podobny, rwę włosy z głowy. :/

 

 

Jeśli ktoś potrafi rozwiązać ten problem i byłby wstanie pomóc byłbym ogrooooomnie wdzięczny.

 

podrzucam link do pliku:

https://drive.google.com/file/d/0B05duWRbvNadUUZGUHZZemx5UU0/view?usp=sharing

Edytowane przez qnaman
Napisano (edytowane)
0130_zpsmiduko5b.gifki, to działa :-). Chociaż po przyblokowaniu osi obrotu x i z dl postaw miałem pewne problemy, zmieniłem na "damped track" dla kości i zwykłe "track to" dla kości - parent'a. Te elementy strasznie się kręcą , kiedy górna część przechodzi nad dolnymi elementami, nie wiem czy to normalne. Należałoby unikać pewnych kątów skrętu, jeśli do podstaw maja być przytwierdzone przewody. Na razie najważniejsze, że śledzenie pozycji działa, jest to jakiś punkt wyjścia. Dzięki :-) Edytowane przez qnaman
Napisano

TO - JEST - PIĘKNE

 

Czekam na więcej.

Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia? Tworzysz roboty? Koncepty też?

Kocham roboty. Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia?

Napisano
TO - JEST - PIĘKNE

 

Czekam na więcej.

Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia? Tworzysz roboty? Koncepty też?

Kocham roboty. Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia?

Hej, mam kilka projektów, ale podobnie jak ten nie mogą doczekać się ukończenia. Mam też kilka starych projektów, które z kolei- są jak dla mnie teraz słabe, więc raczej maja niską wartość. Postaram się zamieścić tutaj je wszystkie w jakiejś teczce 2d odnośnie cyberpunku.

Napisano
heh, całkiem zapomniałem o tym projekcie, w międzyczasie nauczyłem się programować, rigować i animować w czasie rzeczywistym. Nie ukończyłem projektu, ponieważ brakowało mi wiedzy na te tematy, a nie chciałem iść na kompromis. Więc porzuciłem go na rzecz prostych zleceń i życie. Ale czuję, że teraz jestem gotowy, by zrealizować go do końca.
Napisano
Świetne.

Wszystko w Blenderze?

I podaj linka do tego sketchfaba. :D

Tak. Wszystko było animowane w blenderze. Największym wyzwaniem była animacja pasa naboi, po którym przemieszcza się amunicja. Mając te wszystkie mechanizmy mogę skupić się na bryłach.

 

W sketchfab oficjalnie mam tylko dwa modele: biedny model granatu i mangową wiedźmę, więc na razie niczego nie podsyłam. Ale update będzie ze zmodyfikowanym modelem bunnybota. Zamierzam zrobić głowę, która będzie mieć animowany wyświetlacz z 6-kątnych kafelków- efekt podobny do pola siłowego w połowie filmu.

 

@Olaf Rzeczywiście amatorsko zajmuję się robotyką i drukiem 3d. Mógłbym zrealizować jakiś projekt w formie prostego mechanizmu np. ruchomej głowy. Ale nie wiem, czy to nadaje się na ten portal.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności