qnaman Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 (edited) Jak wiać, jest to szkic złożony z prymitywnych brył. W tej chwili rozwiązuję problem przegubów , którym pragnę nadać możliwie jak najpłynniejszy kształt. Głowa robota jest już origowana teraz dodam do niej szczegóły. Porusza się na 4 siłownikach I tak raczej pozostanie. Jak uważacie, czy pomiędzy nimi powinny przebiegać kable? Czy Robot powinien mieć "kopytko", czy stopę na obcasie? (Lewa/Prawa noga) Edited March 28, 2015 by qnaman Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted December 4, 2014 Author Share Posted December 4, 2014 Hę? Jest tutaj ktoś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
uzumakishadow Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Pierwsze skojarzenie co do uszu: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/db/Donnie_Darko_poster.jpg To sie nazywa koturn:) i moze fajnie wygladac:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 (edited) Witam, ponownie po dłuższej przerwie :P Kogokolwiek, kto wejdzie w ten post :-P. Aktualnie zajmuję się rigowaniem w blenderze. Rozkminiam jak odtworzyć niektóre połączenia tzw. "constraint-y" będę z nich sporo korzystał przy budowie tego robocika. Te nogi i siłowniki to tylko test rozwiązań, nie finalny produkt. Chcociaż targały mnie myśli, czy nie zrobić kopii "Chappiego". @_@ Rozwiązałem kwestię Amortyzatorów - z dynamicznie odkształcaną sprężyną (odkształcany mesh, nie generowana z modyfikatorów). I prostych siłowników. A także okablowania - na tym przykładzie nie widać za dobrze jak giętkie są kable i jak łatwo je prowadzić. W bunny-bocie kabli i przewód będzie sporo- zwłaszcza w "szyi"maszyny. Szukam ludzi, z którymi mógłbym porozmawiać o blenderze, bo mimo że udało mi się rozwiązać kilka problemów, niektóre sprawy- origowanie głowy robota - to istne piekło. @_@ Które powstrzymuje mnie przed dalszymi krokami. Szczegóły w nowym poście... Edited May 9, 2015 by qnaman Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted March 28, 2015 Author Share Posted March 28, 2015 (edited) Oto problem, który spędza mi sen z powiek... Jak widać na zamieszczonym gifie, siłownik, którego podstawy mogą obracać się w dowolnym kierunku, nie działa prawidłowo. Kości non-stop gubią swoje położenie. Powinny być skierowane bezpośrednio na sworznie swojej podstawy, ale podczas animacji tak się nie dzieje. "Główki" kości nieco zbaczają z celu, są opóźnione. Co ciekawe, problem nie istnieje przy zwyczajnym renderingu, jedynie podczas renderowania animacji... Próbowałem różnych kombinacji, ale efekt jest podobny, rwę włosy z głowy. :/ Jeśli ktoś potrafi rozwiązać ten problem i byłby wstanie pomóc byłbym ogrooooomnie wdzięczny. podrzucam link do pliku: https://drive.google.com/file/d/0B05duWRbvNadUUZGUHZZemx5UU0/view?usp=sharing Edited March 28, 2015 by qnaman Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrRambo Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 fajne rzeczy tu sobie robisz, będę zaglądał i kibicował Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszko Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Bone.001 zmiast ik daj track to 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted March 28, 2015 Author Share Posted March 28, 2015 (edited) ki, to działa :-). Chociaż po przyblokowaniu osi obrotu x i z dl postaw miałem pewne problemy, zmieniłem na "damped track" dla kości i zwykłe "track to" dla kości - parent'a. Te elementy strasznie się kręcą , kiedy górna część przechodzi nad dolnymi elementami, nie wiem czy to normalne. Należałoby unikać pewnych kątów skrętu, jeśli do podstaw maja być przytwierdzone przewody. Na razie najważniejsze, że śledzenie pozycji działa, jest to jakiś punkt wyjścia. Dzięki :-) Edited May 9, 2015 by qnaman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tempe Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Jakiś update? :D Śledzę wątek bo lubię mecho podobne kreatury, te siłowniki prezentują się naprawdę nieźle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
5lim Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 TO - JEST - PIĘKNE Czekam na więcej. Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia? Tworzysz roboty? Koncepty też? Kocham roboty. Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 TO - JEST - PIĘKNE Czekam na więcej. Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia? Tworzysz roboty? Koncepty też? Kocham roboty. Masz jakieś portfolio w sieci do obejrzenia? Hej, mam kilka projektów, ale podobnie jak ten nie mogą doczekać się ukończenia. Mam też kilka starych projektów, które z kolei- są jak dla mnie teraz słabe, więc raczej maja niską wartość. Postaram się zamieścić tutaj je wszystkie w jakiejś teczce 2d odnośnie cyberpunku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 heh, całkiem zapomniałem o tym projekcie, w międzyczasie nauczyłem się programować, rigować i animować w czasie rzeczywistym. Nie ukończyłem projektu, ponieważ brakowało mi wiedzy na te tematy, a nie chciałem iść na kompromis. Więc porzuciłem go na rzecz prostych zleceń i życie. Ale czuję, że teraz jestem gotowy, by zrealizować go do końca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 czekamy na kolejny updade w 2024 :D Siłowniki wyglądają ciekawie, zajmujesz się robotyką? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Świetne. Wszystko w Blenderze? I podaj linka do tego sketchfaba. :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
qnaman Posted March 5, 2019 Author Share Posted March 5, 2019 Świetne. Wszystko w Blenderze? I podaj linka do tego sketchfaba. :D Tak. Wszystko było animowane w blenderze. Największym wyzwaniem była animacja pasa naboi, po którym przemieszcza się amunicja. Mając te wszystkie mechanizmy mogę skupić się na bryłach. W sketchfab oficjalnie mam tylko dwa modele: biedny model granatu i mangową wiedźmę, więc na razie niczego nie podsyłam. Ale update będzie ze zmodyfikowanym modelem bunnybota. Zamierzam zrobić głowę, która będzie mieć animowany wyświetlacz z 6-kątnych kafelków- efekt podobny do pola siłowego w połowie filmu. @Olaf Rzeczywiście amatorsko zajmuję się robotyką i drukiem 3d. Mógłbym zrealizować jakiś projekt w formie prostego mechanizmu np. ruchomej głowy. Ale nie wiem, czy to nadaje się na ten portal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Pod koniec tego roku - jeżeli uda się zrealizować inne plany - ruszam z projektem związanym z robotyką. Możesz mi wrzucić jakiś kontakt do ciebie lub przesłać namiary na [email protected] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now