adek Napisano 8 Grudzień 2014 Share Napisano 8 Grudzień 2014 Daniel Martínez Lara (Pepeland) stworzył testową animację, która pokazuje działanie narzędzi o nazwie Grease Pencil, które dostępne będą w nadchodzącej wersji Blendera 2.73. Pełna treść: ForYou - animacja testowa dla Blendera 2.73 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 8 Grudzień 2014 Share Napisano 8 Grudzień 2014 (edytowane) Mega że dodali ghost. Teraz można już zaconceptować całą scene w 3D, rysując.. --mod cut-- offtop Edytowane 9 Grudzień 2014 przez n-pigeon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex3d Napisano 8 Grudzień 2014 Share Napisano 8 Grudzień 2014 (edytowane) Ciężko to nazwać stricte animacją, jest to tylko test narzędzia od strony technicznej. Grease Pencil jako taki istnieje od dawna i jest bazą dla innych narzędzi takich jak bsurfaces, czy cell fracture, ale faktycznie zostanie mocno rozbudowany i link https://builder.blender.org/download/ zawiera najświeższy, codzienny build z mastera i projektu gooseberry. Co do Daniela Martíneza Lara to szacunek za to co robi na co dzień i jego wkład w Arnolda i Blendera; PEPE-SCHOOL-LAND i innych projektów. --mod cut-- offtop Edytowane 9 Grudzień 2014 przez n-pigeon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertCh Napisano 8 Grudzień 2014 Share Napisano 8 Grudzień 2014 Super narzędzie. Można zmieniać w tym pędzle czy jest tylko ten jeden? Nie znalazłem takiej opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barti87 Napisano 8 Grudzień 2014 Share Napisano 8 Grudzień 2014 Oczom nie wierzę. Na coś takiego po prostu czekałem!!! Zawsze miałem w planach krótkometrażówkę w stylu 2D (elementy pierwszego planu, paralaksa na warstwach) + wspomaganie obiektami 3D (tło, otoczenie, obiekty), a całość dodatkowo w stereoskopowym 3D. O ile wiedziałem o Freestylu i trochę sukcesywnie poeksperymentowałem sobie z nim, tak się zastanawiałem jak załatwić sprawę animacji 2D w Blenderze... No nic - od nowego roku siadam do Blendera z powrotem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex3d Napisano 8 Grudzień 2014 Share Napisano 8 Grudzień 2014 @RobertCh w tej chwili nie ma pędzli w stylu miękkiego ołówka, czy markera jak to jest w maya; ale aligorith (developer) pracuje nad dodatkowymi opcjami jak coś w stylu wolumetryki. Tutaj pokazana jest kontrola nad kreskami: A tu możesz sam zapytać co gość planuje w tej kwestii http://aligorith.blogspot.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 8 Grudzień 2014 Share Napisano 8 Grudzień 2014 niewykluczone ze kiedyś spróbuje miksowanej animacji, bo blender fajny. Nie widze tu zadnej przesady - blenderowcy to taka partyzantka 3d i ma swoje metody partyzanckie - nie kazdy lubi, tak jak nie kazdy lubi korpo bełkotu. Kazdy ma coś dla siebie. Tyle. Na forum dla akwarystów nie widziałem żadnego posta, ze 'lepiej to zrobić w blenderze'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek Napisano 8 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2014 Ehh... no Temporal. A był wątek, gdzie wręcz chcieliście, aby reagować za wczasu, a tutaj sam wkładasz kij w mrowisko (ten usunięty raportowany post) i jeszcze masz pretensję, że usunięty wpis. Nie wiem czy w ten sposób sprawdzasz czy dyskusja coś dała... Proszę, trzymajcie się tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n-pigeon Napisano 9 Grudzień 2014 Share Napisano 9 Grudzień 2014 Komentarz odnośnie usuniętych postów Normalnie nie mam nic przeciwko ciekawemu offtop'owi, ale to nie był jeden z nich. Po co kłócicie się o takie bzdury, po co przepychanki i personalne wycieczki? Kogo obchodzi PR Blendera? Niech soft mówi za siebie, a każdy z użytkowników za siebie. Jak wam się nie podoba czyjaś opinia, a nie macie zamiaru prowadzić dyskusji na poziomie, to zlitujcie się nad innymi użytkownikami i zwyczajnie dajcie minusa, a resztę sobie darujcie. Jest też opcja ignorowania użytkowników, wtedy posty takiej osoby nawet nie będą wam wyświetlane. Wyluzujcie trochę, bo to zaczyna być żałośnie śmieszne. To tylko soft, grafika to tylko hobby, głupi żart, to tylko głupi żart, emocje niepotrzebne. Jeśli uważacie, że potrzebna jest interwencja moderatora, macie do dyspozycji przycisk "raportuj" pod każdym postem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STRZYG Napisano 9 Grudzień 2014 Share Napisano 9 Grudzień 2014 Od razu się milej czyta :) Narzędzie zacne. Tak zacne, że czekam aż ktoś podwędzi ten pomysł i przeniesie do Maxa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 9 Grudzień 2014 Share Napisano 9 Grudzień 2014 Stary Grease Pencil był bardzo fajny ale mu trochę brakowało żeby był pro. Ale teraz to już jest topowe narzędzie! Super sprawa. Niby śledziłem development jedynm okiem ale nie zdawałem sobie sprawy że tak bardzo to dopieszczą. Najfajniejsze jest to że te krechy to dane do których można się dostać za pomocą pythona, co wiele blenderowych addonów czyni. Ciekaw jestem jakie teraz dodatki ludzie wysmażą. :) Barti87- Nie wiem czy już wiesz ale dodam że grease pencilem można również malować po bryłach 3d. Kreski przyczepiają się do obiektu. To może ci się przydać w dodawaniu smaczków na obiektach 3d. Albo może w ogóle zamienisz swoje modele 3d na obrysowane grease pencilem z funkcją wypełnienia. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozpruwacz Napisano 9 Grudzień 2014 Share Napisano 9 Grudzień 2014 hahaah a wy placicie po 6000$ za Max-a ktorego nowy ficzer polega na tym ze sie wiesza juz po 20 sekundach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 9 Grudzień 2014 Share Napisano 9 Grudzień 2014 tego ze sie przyklejeja do obiektu nie wiedziałem. super info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 9 Grudzień 2014 Share Napisano 9 Grudzień 2014 olaf- To otwiera super możliwości. http://cgcookie.com/blender/lessons/3-retopology-method-3-bsurfaces-add-on/ W tym tutku masz przykład zastosowania snapowania Grease Pencila w połączniu z addonem BSurfaces. On generuje siatkę na podstawie danych z kresek narysowanych Grease Pencilem. Bardzo fajna metoda na retopologie. BSurfaces to contrib-addon, czyli jest od razu w blenderze, trzeba go tylko uruchomić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się