Skocz do zawartości

Unreal engine 4 - za darmo


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Success fee =/= darmo.

To tak jak mówić, że prawnicy są za darmo :)

 

Szumnie ale faktycznie dla developerów niekoniecznie będzie to deal życia. Swoją drogą jak narzędzia firmy są gotowe dawać za darmo bo wiedzą, że jest wystarczająco wielu ludzi w branży, to zła woadomość, bo rynek jest nasycony jak mop w rzeźni.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla indyków to jest opcja meeeeega opłacalny deal. Jak ich gierka zarobi np 100 tysięcy dolców to wychodzi tak jakby kupili UnityPro + eksportery iOS/Android dla jednej osoby. Najmniej opłacać się to będzie zespołom robiącym gry średniego kalibru. Drobne 20 milionów dolców to milion dla Epica. Kasa za którą można by zaopatrzyć w licencje UnityPro cały CDProjektRED wliczając w to sekretarki i Pana Kanapkę. Więksi gracze mają umowy partnerskie na innych warunkach więc ich ten procent nie dotyczy, dodatkowo skorzystają ogromnie bo od dzisiaj tysiące ich potencjalnych pracowników zaczyna zabawę z UE4. Petarda. Nigdy takiej walki na polu silników gier nie było. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli założysz ze każdy produkt daje Ci 30% zysk netto, to prowizja od kwoty brutto wyniesie ponad 20%

Wydając na produkcję + kampanię łacznie 100tys usd, masz dochód brutto 130tys, netto 30tys. ale prowizja od brutto wyniesie 6500usd czyli ponad 20% zysku netto.

Jak włożysz w produkcję gry 20tys i na niej nie zarobisz, bo zysk pokryje tylko koszta, to dolicz jeszcze tysiaka prowizji, bo przebiłeś 3k zysku brutto.

 

Meega deal jak nic :)

 

Nie miałbym pretensji do świata, gdyby matematyka wróciła na maturę.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacenty. Wiem, niektóre posty Ciebie przerastają (szkoda, ze mijaja lata i nic sie nie zmienia) ale pomogę Ci podpowiadając.

1. przeczytaj tytuł tematu, 2. wejdź na stronę i przeczytaj: It’s a simple arrangement in which we succeed only when you succeed. i daj sobie więcej czasu na zrozumienie tego co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio, Jacenty napisał, że myślę jak rolnik nie rozumiejąc nawet co napisałem i do czego się odnosiłem (z tego co pamiętam nie zna tez angielskiego, więc nie czytał pewne w ogóle noty prasowej Epic'a), więc tylko przypomniałem, że od lat jak się rozmawia o pieniądzach na forum udowadnia, że liczenie przerwał w gimnazjum. Sorry, spędzam czasu z kalkulatorem niż podręcznikiem savoir vivre'u - pisał bzdury na własne ryzyko.

 

poza tym nie rzygam zółcią. czasem mi się uleje ;)

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo myslisz jak rolnik ktory chce tylko zeby wiecznie dotowac jego z dupy produkcje. A te twoje wyliczenia wez kurde nie rosmieszaj mnie.

Sa tak oderwane i podejrzewam napietnowane osobistymi marnymi doswiadczeniami ze nawet nie chce mi sie polemizowac z tym.

Edytowane przez jacenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaśnie dostalem maila z ta wiadomością. Jako, ze opłacałem ostastnio subskrypcje UE4 dostałem 30 dolców na zakupy w Marketplace.

Nie wiem jak reszta z Was, ale jak dla mnie to bomba. Nie "produkuje" kasowych gierek na smartfony, fablety, tablety i inne mechanizmy, wiec Epic na mnie nie zarobi dużo kasy. Fakt, ze 20 dolcow zaoszczedze miesiecznie, jest dobra motywacja do zagłębienia tego silnika. Firmy robiace kasowe gry i tak sobie poradza a ja szaraczek mam mozliwosc testowania i nauki za darmo. Jesli umiejetnosci pozwola, moze i cos kasy da sie zarobic.

Po mojemu takie szukanie dziury w całym, podliczajac ile trzeba zaplacic jak sie zarobi tyle albo tyle, to fanaberia i flustracja człowieka znudzonego. No ale sa gusta i guściki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu takie szukanie dziury w całym, podliczajac ile trzeba zaplacic jak sie zarobi tyle albo tyle, to fanaberia i flustracja człowieka znudzonego.

Potrafię zrozumieć, że znacznie więcej osób będzie zachwyconych 20dolarami zaoszczędzonymi miesięcznie niż poświęci czas licząc jaki bilans będzie po roku czy trzech. Epic też rozumie i zaciera ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafię zrozumieć, że znacznie więcej osób będzie zachwyconych 20dolarami zaoszczędzonymi miesięcznie niż poświęci czas licząc jaki bilans będzie po roku czy trzech. Epic też rozumie i zaciera ręce.

 

Byc moze masz racje. Jak zaczne zarabiać na UE4 solidna kase, to być moze skorzystam z Twoich podliczeń. Jak narazie mam 20 dolcow w kieszeni, updaty silnika za free, 30 dolcow na zakupy, pełny support i dostep do kodu na GitHub.

Po mojemu to jest swietna opcja dla "małych" freelancerow.

Jeśli uważasz, ze to nie jest opłacalne na możliwości Twojej firmy, zawsze możesz skontaktować sie z EpicGame odnosnie spersonalizowania licencji albo przejsc na Unity lub CryEngine. Doliczajac do arsenału reszte silnikow wyskakujacych na rynek, masz duże pole do popisu, coby nie zostać oszukanym!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to jest swietna opcja dla "małych" freelancerow.

Mhm, ale licencję się płaci od zysku brutto z produktu, a nie zysku brutto małego freelancera. Jeżeli sprzedasz to komuś i on na tym nieźle zarobi, a Ty podpiszesz - co w sumie jest standardem - że produkt nie ma wad prawnych i zobowiązujesz się wstąpić w charakterze strony w przypadku jakichkolwiek pozwów (większość przestała już czytać), to Ty płacisz prowizję od zysku osoby, która kupiła od Ciebie grę. Możesz nie zarobić w życiu solidnej kasy i być obarczony sporymi kosztami.

 

Nie napisałem gdziekolwiek, że to oszustwo, zwróciłem uwagę jak się będzie to miało do rzeczywistości jeżeli ktoś zacznie w tym pracować, faktycznie tworząc coś co ma wartość na rynku i zechce zarobić. Opłata rzędu kilkudziesięciu procent może komuś nie przeszkadzać tak jak chwilówki mogą nie przeszkadzać, ale warto mieć to w pamięci i tyle.

Oczywiście, że mam wybór. Płacę 17funtów miesięcznie za flasha i mam taki sam zwrot z inwestycji co ludzie pracujący na silnikach 3d. Czasem tylko płacę 10% prowizji za pośrednictwo w sprzedaży i wiem jak potrafi zaboleć fakt płacenia procentowego, szczególnie gdy liczy się od kwoty brutto, gdzie prowizje za przelewy, przewalutowania są dodatkowym 5-6% kosztem. Jak faktycznie pracujesz i zarabiasz w ten sposób, to nawet jak nie liczysz, bo jest spoko fajnie, to w drugim roku zaczynasz liczyć, bo liczby przestają się dodawać. Nie trzeba być sfrustrowanym kolesiem, by zauważyć, że w kieszeni masz kilka tys dolarów mniej z przewalutowań i przelewów rocznie. Po kilku latach masz kalkulator w głowie, bo na tym polega biznes i liczysz wszystko.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat byl poruszany na forum epica . Z tego co pamietam zobowiazanie do platnosci przechodza na wydawce.

po drugie flash ma sie nijak do mozliwosci u4 . i jeszcze jedno chelpisz sie ze masz zwrot taki jak z gierek 3d . Robilem pare gierek 3d mobile i wiem

jakie to sa duze koszta koszta . Powiedz mi jak Ty mozesz miec podobny zwrot z swoich gierek 2d, ktore sa slabe i maja sciagnalnoc rzedu po kilkaset ?

Albo ja czegos nie wiem albo znowu czegos nie doczytalem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat byl poruszany na forum epica . Z tego co pamietam zobowiazanie do platnosci przechodza na wydawce.

jeżeli podpiszesz, ze na dziele nie ciążą żadne opłaty i inne 'royalties', to Epic moze pisać co chce. Epic nie będzie stroną umowy, oni będą się domagac od wydawcy, ktory będzie płacił, a reszta (np. pozew regresowy) to już sprawa developera i wydawcy i strona trzecia nie wiele ma do powiedzenia.

 

po drugie flash ma sie nijak do mozliwosci u4

99% obrotów game developerów ma się nijak do obrotów kebaba na dworcu w każdym większym mieście. Mimo, ze maszyna do kebaba ma mniejszą moc obliczeniową i wolniejszy ram turek zarobi więcej. (ilu w polsce znasz game developerów zarabiajacych dziennie na czysto 20-30tys pln, a kababów z takimi obrotami jest masa)

 

Zwrot mam podobny, bo uzyskanie 1tys usd zysku netto kosztuje mnie mniej niż duzego inwestora. Oczywiście zarabiam mniej, ale mam tez mikroskopijne koszta, więc 10nieudanych inwestycji nie oznacza dla mnie bankructwa, a np. brak wakacji.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt "jezeli podpiszesz ..." boze to nie podpisuj , jezeli nieumiesz sporzadzic odpowiedniej umowy i szkoda ci na dobrego adwokata to nie zajmuj sie tym na powaznie . Z gory zakladasz ze epic chce oszukac ,szukasz dziury w calym , a prawda jest taka ze epic jest pod sciana bo gier indyzrobionych w u4 ktore osiagnely jakikolwiek sukces wogule nie ma !Nie ma sie nawet czym pochwalic na wlasnym forum ! Dlatego pewnie wedlug ciebie pewnie epic uruchomil kolejny podstepny program z dotacja do gier w u4

https://www.unrealengine.com/blog/epic-launches-unreal-dev-grants

Ciekawe jaki w tym programie widzisz walek .Gdzie epic chce oszukac biednego dewelopera liczacego kazdego dolara .

 

A jesli chodzi twoje zwroty i twoj zysk usd i kebaby za 30 tysiecy 10 nieduanych inwestycji to powiem tak :

Pojecia nie masz o czym wogule piszesz . Przy takich sciagnieciach masz mikoroskopijne zwroty ale tez masz mikroskopijne zyski .

Wogule po co ci ten kalkulator wystarcza ci palce do takich obilczen .O matematyce wyzszej juz nie wspomne .

Pewnie przeprowadzasz skomplikowane obliczenia na macierzach w swoich wyliczeniahc biznesowych.

Jezeli masz kilka gierek ktore z rzedu maja tak mikroskopijna sciagalnosc to chyba lepiej powaznie sie zastanowic co nie gra

i czy nie lepiej bylo by zejsc na ziemie i zainwestowac ziemie orna .Tu z automatu masz dotacji 1000 zeta na kazdy hektar ziemi . Szkoda twojego cennego czasu.

Nie zrozum mnie zle ja nie pije do tego ze chcesz cos robic i masz jakis tam plan . Pije do tego ze uwazasz sie za eksperta ,

pernametnie szukasz dziury wplocie kazdego chcesz pouczac a tak naprawde osmieszasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacenty błagam, nie wstawiał spacji przed znakami interpunkcyjnymi, koszmarnie się to czyta.

Ja akurat te się ciesze, ze jest darmowy, bo od kilku dni chciałem robić przelewy paypalem i ciągle coś nie działało, wczoraj patrze, a tu nowa strona i wszystko w gratisie :) Prawda jest taka, że jak ktoś na poważnie się zajmuje takim softem to miał głęboko gdzieś, że trzeba było płacić subskrypcję. To jest fajna sprawa dla ludzi, którzy chcą nauczyć się czegoś nowego i mogą to robić za free. A przy kosztach jakie generuje posiadanie 3d maxa z vrayem + pluginy potrzebne mi do pracy, to ta cena subskrypcji tez była śmiesznie niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślnie cyt "jezeli podpiszesz ..." boze to nie podpisuj , jezeli nieumiesz sporzadzic odpowiedniej umowy i szkoda ci na dobrego adwokata to nie zajmuj sie tym na powaznie .

mhm, gimnazjum to był jednak komplement widzę. Lepiej się man nie odzywaj, chyba ze masz pewność, ze czytają to inni idioci i Ci przyklasną. Widać, że w życiu podpisałeś co najwyżej umowę na wywóz gruzu.

 

 

Pojecia nie masz o czym wogule piszesz . Przy takich sciagnieciach masz mikoroskopijne zwroty ale tez masz mikroskopijne zyski .

hyhy Podpowiem Ci tylko, że zarabia się nawet jak gra nie ma żadnego ściągnięcia ale na tym skończę, bo Ci mózg wybuchnie od niewiadomych.

 

 

Pije do tego ze uwazasz sie za eksperta, pernametnie szukasz dziury w plocie kazdego chcesz pouczac a tak naprawde osmieszasz.

A może po prostu piszę to dla innych? Dla Ciebie, to za trudne tematy.

Ktoś, kto planuje zając się na poważnie, wie lub dowie się, że nikt nie podpisze umowy na produkt z wadami prawnymi. Opłata licencyjna od zysku brutto to zwykła wada prawna - gówniana przy self-publishing i zabójcza w umowie z wydawcą - zawsze będzie obciążać developera odpowiedzialnością za pokrycie kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olaf - a propos przewalutowań i przelewów za granicę. Odkryłeś już Transfer Wise? Nawet przyjemnie to działa. Ehh. W takich biznesach to dopiero są pieniążki a nie jakieś tam silniki :-) :-)

 

A opcja na Unreal jest spoko, ale też myślę, że Epic dobrze to przemyślał. Kasyno zawsze wygrywa :-)

 

salut

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Baggins: problem polega na rozliczeniach w róznych walutach. Np. w 2014 moje obroty były o ok 15% niższe przez gorszy (w porównaniu do 2013) kurs USD>GBP, dodatkowo wielu klientów nie rozlicza się inaczej niż przez paypal - co akurat jest dobre, bo nie chciałbym mieć w dzisiejszych czasach rozliczeń z Emiratów Arabskich w zbyt duzych kwotach, szczególnie, że uczę się arabskiego. Mógłbym nie zdążyć na samolot czasami ;)

A paypal bierze 4.5% z przelewu. Mam skrypcik pokazujący kiedy jaką walutę przewalutować w paypalu (jeszcze ulepszam, bo paypal ma kilkadziesiąt walut) więc kasę odzyskuję ale gdybym jej nie tracił, bo tym zarabiał na przewalutowywaniu. W polsce jak jestem, znalazłem sieć bankomatów wypłacającą powyżej kursu kantorowego więc tu też dało radę - ale trzeba było zainwestować czas w research i testowanie maszyn.

 

@trebuch:Unity ostatnią konferencją rozegrało to znacznie lepiej.

Poziomem techncznym są coraz bliżej, opcjami finansowymi i platformami naprawdę wygrywają.

Nie jestem wydawcą więc powiem jako sprzedawca licencji, że układ pozwalający na sprzedaż licencji na grę np. mobilną i zostawienie sobie praw do przeglądarkowej, konsolowej itd. to bardzo fajny deal. Dodatkowo zawsze za rok czy dwa możesz też wypuścić sequel używając ulepszonych assetów i nie martwić się czy platforma ma klientów czy nie - bo zawsze będzie taka, która ma.

A jeżeli chodzi o naukę - najlepiej po prostu programowania. Pozniej na dowolny silnik nakładasz swój framework i przeskok między językami to 2-3tygodnie i jesteś w pełni sprawny produkcyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności