Skocz do zawartości

Zmniejszenie liczby poligonów modeli z gry komputerowej


KungLao

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć, że nie mam pojęcia o tworzeniu grafiki. Mortal Kombat X ma strasznie duże wymagania i zastanawiałem się, czy jest możliwe aby otworzyć modele postaci i lokacji za pomocą jakiegoś oprogramowania, a następnie zmniejszyć liczbę poligonów za pomocą jakiejś prostej, intuicyjnej wtyczki?

Będe bardzo wdzięczny za pomoc i wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ambitne zdanie sobie przyjąłeś :D a tak na serio: większość gier (nawet jak samemu się pisze) to wykorzystuje się swój własny binarny format zapisu plików, w których pakuje się co tylko potrzeba (bo jest to po prostu wygodne). Tworzy się jakiś na własny użytek edytor, eksport itd. Jeśli nie znasz specyfikacji pliku (co i gdzie jest zapisane i upchane konkretnie) nic praktycznie nie zrobisz. Chyba, że modele w mortal kombat są zapisane w jakiś znanych formatach jak np. obj, md3 itd. (ale szczerze wątpię). Reasumując: wnioskując po Twoim pytaniu nie zrobisz nic.

 

Swoją drogą fajny jest nowy mortal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie MKX jest niesamowite. Myślę że modele i tekstury znajdują się w folderze "Asset". Są tam pliki o formacie "tfc" (jak już wygooglowałem są to tekstury) i formacie "xxx" (domyślam się że może to być autorskie rozszerzenie programistów gry). Nazwy plików jasno wskazują co w nich jest trzymane, np "CHAR_Ermac_B.xxx" - jak się domyślam, jest to model postaci Ermaca w alternatywnej skórce. Wyszedł dzisiaj patch który podobno zwiększa fps rate. Zobaczymy czy to pomoże. Dzięki sa pomoc.

 

Edit. Wydaje mi się, że rozszerzenie "xxx" może tak na prawdę tylko maskować żeczywisty format. Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować program na jakim pracują graficy w tym video:

? Edytowane przez KungLao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot kolejny dobry argument:)

Niekoniecznie. Na rzecz płynności rozgrywki mógłbym nawet (gdyby było to możliwe) zupełnie wyłączyć modele lokacji, nie będzie mi więc przeszkadzało jeżeli tekstury nie będą zbyt dokładnie pokrywały modeli (zgaduje że o to chodzi w skiningu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skinning to przypisanie poligonów do kości. O ile postać po takiej redukcji poligonów się w ogóle załaduje, prawdopodobnie będzie wyglądała jak roztańczona gwiazda poranna (poligon nosa podąży za kością ręki, poligon ucha za kością nogi itd.).

 

To na jakim programie pracują nie ma znaczenia. Najprawdopodobniej nie eksportują tego do gry w natywnym formacie tego programu.

Możesz wypróbować różne końcówki zamiast tego .xxx, nie wiem .obj, .fbx .dae? może coś otworzysz, ale raczej nie pozmieniasz tak żeby potem jeszcze działało.

 

Edit:

na Wikipedii pisze że ta gra działa na silniku Unreal Engine 3, sprawdź jakie formaty obsługuje silnik.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! A już myślałem że po raz pierwszy nie doświadczę drwin i sarkazmu odwiedzając polskie forum ;)

 

Drwina i sarkazm wynika z Twojego uporu, pomimo informacji jakie uzyskałeś. I nie jest to tylko na "polskich" forach, ale nawet na koreańskich ;).

Czytaj ze zrozumieniem co ktoś inny Ci odpisuje, to unikniesz drwiny i sarkazmu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie zaznaczasz, ze nie masz pojecia o tworzeniu grafiki i... bierzesz sie za probe zmiany modeli do MKX?

Jeszcze jakbys chcial skorke do Minecrafta zrobic, to bym zrozumial, ale tutaj...

 

Tak z ciekawosci - jak oceniasz swoje szanse? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! A już myślałem że po raz pierwszy nie doświadczę drwin i sarkazmu odwiedzając polskie forum ;)

Po prostu to, co chcesz zrobić jest bardzo trudne. I bez małej pomocy twórców gry, albo jakichś doświadczonych modderów ciężko byłoby wyodrębnić wszystkie pliki, zmienić je i spakować z powrotem. Przy robieniu postaci do Skyrim miałem tyle roboty... A edytor i inne narzędzia miałem podane na tacy. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby były do tego odpowiednie skrypty i programy można by było spróbować podjąć się poprawy wydajności gry po przez edycje np. postaci ale bez odpowiednich narzędzi nic nie zrobisz. Twórcy nie musieli by nawet udostępniać takowych narzędzi jeżeli znalazła by się odpowiednia osoba, która umiała by takie narzędzia stworzyć (np. do GTA SA jest masa programów i skryptów stworzonych przez fanów które umożliwiają stworzenie praktycznie całej gry od nowa) ale ta gra jest zbyt mało popularna i ciekawa żeby się nią ktokolwiek zainteresował pod tym kontem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności