Skocz do zawartości

The Grove - dodatek do Blendera do tworzenia drzew


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wyglada swietnie!

 

Oczywiscie rozumiem, ze mozna to exportowac do innych softow?

 

Zastanawiam sie, dlaczego zrobili to pod Blendera. Czy chodzi o jakis rodzaj licencji? Cos mogli, czego nie mogliby z innymi softami? A moze po prostu go lubia?

 

Czy bede niesprawiedliwym ignorantem, jezeli postawie teze, ze uzytkownicy Blendera nie sa najbardziej rozrzutna finansowo grupa docelowa? :) Moze to stereotyp?

 

Tyle pytan! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie rozumiem, ze mozna to exportowac do innych softow?
Oczywiście. Eksporter FBX uwzględnia instancje geometrii więc powinno pójść gładko.

 

Zrobili to pod blendera bo sami robią w nim arch-viz. Blender jest darmowy więc tak na prawdę mają nieograniczoną bazę klientów, trochę tak jakbyś ściągnął aplikacje standalone, tylko że za 1/10 ceny speedtree. :)

W innych sofach też byś mógł takie coś zrobić, nie widzę przeszkód. Jednak możliwości API nie są tak ważne jak logika kodu. Im bardziej zaawansowany plugin tym bardziej się liczy się to drugie.

 

Po części masz racje co do userów blendera. Jest spora grupa ludzi którzy twierdzą że skoro program jest darmowy to tak samo jego addony i tutoriale powinny być darmowe. Typowy materiał na flamewar na BlenderArtist, mentalna tragedia. ;)

Na szczęście wszystko idzie w dobrym kierunku. Userzy co raz chętniej wspierają blendka dotacjami, kupują pluginy i materiały edukacyjne. Blender Cloud generuje 20 tysięcy euro przychodów miesięcznie a na Blender Market autorzy pluginów i assetów zarobili prawie 90 tysięcy dolców w ciągu 15 miesięcy. Przy raportach rocznych od ADSK to grosze ale widać że sytuacja się poprawia.

 

https://cloud.blender.org/stats/

https://cgcookiemarkets.com/stats/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator - Blendera moze sciagnac kazdy i wszedzie i z niego sobie wyeksportowac do swojego super-pro-big-company-pipeline-software a oni nie musza robic wersji dla uwiazanych do Mayi/Maxa/C4D/Lightwave/Modo/cholera wie co jeszcze. Tak mi sie wydaje.

 

Zapytalem tworcow czy planuja dodac inne typy drzew - jakies palmy na przyklad. Odpowiedzieli rzeczowo ze... palmy sa regularne i sam sobie mam wymodelowac :D

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności