Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czołem!

 

Fajnie, czuć klimat.

 

Od razu pierwsza sugestia: nie renderuj, zwykły playblast zdecydowanie wystarczy.

 

Co do samej animacji:

1. Skąd brałeś referencję? Nie wiem czy od klipu dźwiękowego, ale warto nagrać swoją. Tutaj to wygląda jakby trochę wszystko działo się przypadkowo.

 

2. Głowa wydaje się odcięta od tułowia. Ramiona tylko raz się poruszają, a szyja i głowa to oddzielna bajka. Jej ruchy są też zbyt dynamiczne.

 

3. Oczy i brwi pływają. Niewyraźnie wyrażają myśli. Spójrz/nagraj na referencję. Za częste ruchy powiek/brwi. Oczy powinny poruszać się skokowo - eye darts. Teraz wyglądają jakby za jakimś oddalającym się przedmiotem podążały.

 

4. Lipsync nawet ok. Wydaje mi się, że postać nie powinna zamykać ust. Przed "I'm old" (które powinno być węziej) powinna już mieć otwarte usta. Chce powiedzieć, nie chce się przyznać przed sobą. Kilka razy lekko porusza szczęką i w końcu mówi. To na pewno doda dramatu.

 

5. Kadr jest trochę niefortunny. Widać, że do kogoś to mówi. Lekki profil i większa ogniskowa już pomogą.

 

Nie przejmuj się. Animacja twarzy to strasznie ciężka zagwozdka aktorska. Trzeba to wszystko zaplanować, przemyśleć, odegrać. Na samym końcu animować. Teoria teoria teoria :-)

 

Powodzenia!

Napisano
Czołem!

 

Fajnie, czuć klimat.

 

Od razu pierwsza sugestia: nie renderuj, zwykły playblast zdecydowanie wystarczy.

 

Co do samej animacji:

1. Skąd brałeś referencję? Nie wiem czy od klipu dźwiękowego, ale warto nagrać swoją. Tutaj to wygląda jakby trochę wszystko działo się przypadkowo.

 

2. Głowa wydaje się odcięta od tułowia. Ramiona tylko raz się poruszają, a szyja i głowa to oddzielna bajka. Jej ruchy są też zbyt dynamiczne.

 

3. Oczy i brwi pływają. Niewyraźnie wyrażają myśli. Spójrz/nagraj na referencję. Za częste ruchy powiek/brwi. Oczy powinny poruszać się skokowo - eye darts. Teraz wyglądają jakby za jakimś oddalającym się przedmiotem podążały.

 

4. Lipsync nawet ok. Wydaje mi się, że postać nie powinna zamykać ust. Przed "I'm old" (które powinno być węziej) powinna już mieć otwarte usta. Chce powiedzieć, nie chce się przyznać przed sobą. Kilka razy lekko porusza szczęką i w końcu mówi. To na pewno doda dramatu.

 

5. Kadr jest trochę niefortunny. Widać, że do kogoś to mówi. Lekki profil i większa ogniskowa już pomogą.

 

Nie przejmuj się. Animacja twarzy to strasznie ciężka zagwozdka aktorska. Trzeba to wszystko zaplanować, przemyśleć, odegrać. Na samym końcu animować. Teoria teoria teoria :-)

 

Powodzenia!

 

 

 

Hej Korzystałem z referencji znalezionej w internecie, pomyślałem, że jak na pierwszy raz to lepiej sie nie spinac nagrywaniem itd, tylko po prostu spróbować, teraz wiem, że fajnie by bylo właśnie dodac tam troche ruchu ramion, może nawet pogestykulować dłonią.

 

Właściwie to szukam jakiegoś dobrego workflow którym mógłbym się posłużyć przynajmniej na początku, bo nie wiem cyz robiąc pozy i breakdowny , czy uwzględniać od razu mimikę , czy robić to jakoś pasami , że najpierw sam ruch głowy , później oczy, usta itd , coś czuję , że albo będę musiał wykonać parenaście takich animacji, albo znaleźć właśnie jakieś dobre workflow które rozwiąże za mnie ten problem

 

Pozdro, dzięki za uwagi :) dzisiaj wieczorem biorę się za analize kolejnego ujęcia

Napisano (edytowane)
Właściwie to szukam jakiegoś dobrego workflow którym mógłbym się posłużyć przynajmniej na początku, bo nie wiem cyz robiąc pozy i breakdowny , czy uwzględniać od razu mimikę , czy robić to jakoś pasami , że najpierw sam ruch głowy , później oczy, usta

 

Moim zdaniem pełny blok. Na początku pozy kluczowe. Jak one oddadzą to co chcesz przekazać to znaczy, że można przejść dalej. W przypadku tego klipu to max 5 póz.

Zdecydowanie robić to pasami - ale... pozostając w bloku.

Głowa / szyja /ramiona -> Usta (właściwie to szczęka) -> Poliki -> Oczy -> ewentualny fix polików -> Brwi.

Jak wszystko zacznie grać to pełny lipsync i polish.

 

będę musiał wykonać parenaście takich animacji

 

ta pierwsza opcja :-)

Nie przeskoczysz. Trzeba uczyć się na błędach.

Na animację potrzeba czasu, a na animację twarzy to x2! :-D

 

 

Edit (do referencji): No świetna referencja!

Na początku się broni.

Potem zamyka oczy, wzrusza ramionami, kiwa głową - przyznaje się przed sobą.

Potem brwi do góry - myśli, analizuje. Uderza ją przykra rzeczywistość.

Górę biorą emocje i mówi w czym sedno.

 

Zauważ, że cały czas aktorka patrzy w jej prawy dolny róg. Wtedy oczy pokazują, że emocje grają głowną rolę. Człowiek jest zdołowany, przybity. Patrzy w ziemię.

 

Straszny obrazek, ale liczy się tekst:

6942262014a6c519.jpg

Edytowane przez osael
Napisano (edytowane)

Hej. Twój mini reel wyjaśnia niedopracowania Monologu. Brakuje wielu podstaw na których opiera sie animacja. Dla przykładu spacing jest bardzo równy - ciało ( w tym również twarz) "pływa" brakuje snapu i holdów. Nie ma overlapów, Timing wydaje się być bardzo równy, Same pozy można by bardziej przycisnąć pokazując linję akcji, brakuje im również balansu. Próbuj troszkę więcej "prostych" action shotów jak rzucanie czymś czy podnoszenie czegoś - to pomoze ci bardziej opanować podstawy, bo do actingu bez opanowanych w miare podstaw nie ma się nawet co zabierać - to tak jakbys próbował postawić dom bez fundamentów ;)

Edytowane przez gaspar
Napisano
Hej. Twój mini reel wyjaśnia niedopracowania Monologu. Brakuje wielu podstaw na których opiera sie animacja. Dla przykładu spacing jest bardzo równy - ciało ( w tym również twarz) "pływa" brakuje snapu i holdów. Nie ma overlapów, Timing wydaje się być bardzo równy, Same pozy można by bardziej przycisnąć pokazując linję akcji, brakuje im również balansu. Próbuj troszkę więcej "prostych" action shotów jak rzucanie czymś czy podnoszenie czegoś - to pomoze ci bardziej opanować podstawy, bo do actingu bez opanowanych w miare podstaw nie ma się nawet co zabierać - to tak jakbys próbował postawić dom bez fundamentów ;)

 

Hej, mógłbyś bardziej pokalatkowo się rozpisać i wskazac w ktorych momentach co źle robię, bo powiem szczerze, że ciągle ćwiczę i boję się, że popełniam te same błędy....

Napisano

Wrzuć na syncsketcha i podeslij mi link na prv. Tak bedzie zdecydowanie łatwiej.

Niestety w animacji bez dobrego feedbacku trudno o postępy. Patrząc na swoją animacje przez dłuższy czas nasz mózg się przyzwyczaja i przestajemy widzieć to co ważne. Staraj się oglądać dobre animacje i porównaj do swoich patrz czym się różni twoja od takiej np. disnejowskiej zwróć uwagę zwłaszcza na timing&spacing ;)

Napisano

Czołem!

 

Pozy są świetne (no dobra, są ok, kilka drobnych poprawek by się przydało, ale są czytelne!) tylko niestety jak gaspar zauważył - płyną. Trzeba więcej czasu spędzić w graph editor.

Fajnie, że ramiona w dole, ale postać stoi do kamery i nie widać tego całego pochylenia. Wystarczy kamerę trochę w prawo przesunąć i będzie o niebo lepiej.

 

Ale zajmijmy się animacją:

MONOLOG

- Dłonie są na IK i przez to wydają się odłączone od tułowia. Albo przepnij jedną rękę na FK (i parent drugiej IK) albo synchronizuj ruchy :-)

- Brwi właściwie powinny zdradzać to co postać myśli i co zaraz powie - na razie one są praktycznie przyspawane do skóry i ruszają się tylko na mrugnięcia

- Oczy zbyt wolno się poruszają. Powinny w max 2 klatki skakać. To jest stresująca sytuacja.

- Jest przesunięcie środka ciężkości ciała w okolicach 5 klatki, jednak nogi pozostają w tym samym miejscu. Niech przesunie stopą i niech obróci miednicą

- Super, że animujesz palce! Drobny detal, ale bardzo potrzebny!

- Lipsync zdecydowanie zbyt ekspresyjny. Ledwo co usta powinien otwierać. Delikatne ruchy.

- Fajne zaciśnięcie ust! Takie rzeczy dodają życia!

- Wydaje mi się, że postać powinna może raz, maksymalnie dwa razy nawiązać kontakt wzrokowy. Reszta to wpatrzenie w podłogę. A podneisie nie głowy tylko na "Yes!".

- Warto zmienić pozę na tę "Yes!". Niech cały czas trzyma jedną, nagle zaakcentowanie całego zdania inną pozą i potem powrót. Będzie bardziej czytelna i poprawi odbiór emocji.

 

SKOK

- Pierwszy krok: Ugiąć nogę (pilnować, żeby stopa nie pływała ;) ), odbić nogę, wylądować na obu, odbić się od deski. Obecnie w 12 sekundzie tam coś się nieźle poplątało i postać w ogóle leci do tyłu

- Znowu ręce na IK, zostają w powietrzu za postacią

- na pierwszym wyskoku aż się prosi o poprawne łuki w pozach i ruchu. PILNUJEMY ŁUKÓW!

- Na obrotach uważaj na środek obrotu. Warto na ten moment stworzyć sobie oddzielną kontrolkę z pivotem pośrodku skulonego ciała i przyparentować na ten czas rig

- Ręce na koniec obrotu pozostają w górze - no i pilnujemy łuków :-) Tam nieźle ten lot jest spłaszczony

 

ŚCIANKA

- Właściwie to nie wiadomo czego on się trzyma przy tej ścianie :-D

- Stopy chyba przez cały czas powinny być ugięte w palcach

- Zajrzyj w graph editor - tam chyba niezłe skoki są na tych ruchach

- Nie mogę teraz podejrzeć referencji - ale chyba środek ciężkości przy poruszaniu się w lewo prawie zawsze powinien być na jego prawej nodze

 

No i fajnie! To mamy zaklepane, lecimy dalej z koksem! :-D

Powodzenia!

 

PS: Do analizowania animacji używam Anilyzer - http://anilyzer.com/?page_id=7&type=youtube&vId=0KFIoUUnUpA#playbackRate=1&seekTo=0

 

Edit: Aha! Jeszcze dodam: Czas, który poświęcasz na renderowanie przełóż na graph editor :-)

Napisano
Czołem!

 

Pozy są świetne (no dobra, są ok, kilka drobnych poprawek by się przydało, ale są czytelne!) tylko niestety jak gaspar zauważył - płyną. Trzeba więcej czasu spędzić w graph editor.

Fajnie, że ramiona w dole, ale postać stoi do kamery i nie widać tego całego pochylenia. Wystarczy kamerę trochę w prawo przesunąć i będzie o niebo lepiej.

 

Ale zajmijmy się animacją:

MONOLOG

- Dłonie są na IK i przez to wydają się odłączone od tułowia. Albo przepnij jedną rękę na FK (i parent drugiej IK) albo synchronizuj ruchy :-)

- Brwi właściwie powinny zdradzać to co postać myśli i co zaraz powie - na razie one są praktycznie przyspawane do skóry i ruszają się tylko na mrugnięcia

- Oczy zbyt wolno się poruszają. Powinny w max 2 klatki skakać. To jest stresująca sytuacja.

- Jest przesunięcie środka ciężkości ciała w okolicach 5 klatki, jednak nogi pozostają w tym samym miejscu. Niech przesunie stopą i niech obróci miednicą

- Super, że animujesz palce! Drobny detal, ale bardzo potrzebny!

- Lipsync zdecydowanie zbyt ekspresyjny. Ledwo co usta powinien otwierać. Delikatne ruchy.

- Fajne zaciśnięcie ust! Takie rzeczy dodają życia!

- Wydaje mi się, że postać powinna może raz, maksymalnie dwa razy nawiązać kontakt wzrokowy. Reszta to wpatrzenie w podłogę. A podneisie nie głowy tylko na "Yes!".

- Warto zmienić pozę na tę "Yes!". Niech cały czas trzyma jedną, nagle zaakcentowanie całego zdania inną pozą i potem powrót. Będzie bardziej czytelna i poprawi odbiór emocji.

 

SKOK

- Pierwszy krok: Ugiąć nogę (pilnować, żeby stopa nie pływała ;) ), odbić nogę, wylądować na obu, odbić się od deski. Obecnie w 12 sekundzie tam coś się nieźle poplątało i postać w ogóle leci do tyłu

- Znowu ręce na IK, zostają w powietrzu za postacią

- na pierwszym wyskoku aż się prosi o poprawne łuki w pozach i ruchu. PILNUJEMY ŁUKÓW!

- Na obrotach uważaj na środek obrotu. Warto na ten moment stworzyć sobie oddzielną kontrolkę z pivotem pośrodku skulonego ciała i przyparentować na ten czas rig

- Ręce na koniec obrotu pozostają w górze - no i pilnujemy łuków :-) Tam nieźle ten lot jest spłaszczony

 

ŚCIANKA

- Właściwie to nie wiadomo czego on się trzyma przy tej ścianie :-D

- Stopy chyba przez cały czas powinny być ugięte w palcach

- Zajrzyj w graph editor - tam chyba niezłe skoki są na tych ruchach

- Nie mogę teraz podejrzeć referencji - ale chyba środek ciężkości przy poruszaniu się w lewo prawie zawsze powinien być na jego prawej nodze

 

No i fajnie! To mamy zaklepane, lecimy dalej z koksem! :-D

Powodzenia!

 

PS: Do analizowania animacji używam Anilyzer - http://anilyzer.com/?page_id=7&type=youtube&vId=0KFIoUUnUpA#playbackRate=1&seekTo=0

 

Edit: Aha! Jeszcze dodam: Czas, który poświęcasz na renderowanie przełóż na graph editor :-)

 

Łoo dzięki wielkie mistrzu :) bardzo konstruktywna krytyka, oby więcej takich. Czas na krok w tył i poprawić te rzeczy, bo może to pomoże zrobić mi 2 kolejne kroki do przodu :) a z tym renderem to trochę lipa, bo animuję w blenderze, a tam nie ma takiego normalnego playblasta i za każdym razem musze coś kombinować z renderem.... też mnie to męczy i uważam , że szkoda czasu na takie rzeczy....

Napisano

Ja tu nie będę nic pisał o samych animacjach bo zaraz pewnie ktoś z większym doświadczeniem napisze, ale musze naprostować jedną sprawę. Oczywiście, żę Blender posiada coś na wzór Playblasta. Kryje się to pod nazwą Open GL Render:

https://www.blender.org/manual/render/opengl.html

Wystarczy przełączyć się na widok z kamery, wejść na górnej belce z Render i kliknąć Open GL Render Animation.

Nawet najnowszy short Blender Foundation został wyrenderowany właśnie w ten sposób:

Proszę bezpodstawnie nie szkalować Blendera :).

Napisano

Co do samej animacji to jest nieco lepiej, ale nadal pozwalasz komputerowi robić zbyt dużo. Spacing dalej leży a pozy nadal za bardzo pływają. Wygląda jak dla mnie na brak inbetweenów. Nie bój się animować samemu to boli tylko na początku ;)

Napisano

rotacje, rotacje, rotacje.

 

1.

piłka toczy się po torze, a nie ślizga

 

2.

kula do kręgli jest dość ciężka, nie odbiła by się tak wysoko i tyle razy. maksymalnie 1 raz.

nie sprawdzałem jak mocno się odbije ale przypuszczam że nie wyżej jak dwa palce.

Napisano

Zio_mal - zdziwiłbyś się jak wysoko może się odboc ciężka kula od twardego podłoża za pierwszym razem. Moim zdaniem jest za nisko i ma za duży hang time. Poza tym w tym prostym ćwiczeniu widać niedopracowany spacing czyli to co leżało i kwiczało w acting shotach.

 

W pierwszym bouncing ballu spacing lepiej niż w drugim ale ciągle można dużo poprawić. Jak dla mnie za dużo squasha&stretch - nie jest on motywowany samym ruchem. Chyba, że chcesz przestylizować sam ruch ;)

Napisano
Zio_mal - zdziwiłbyś się jak wysoko może się odboc ciężka kula od twardego podłoża za pierwszym razem. Moim zdaniem jest za nisko i ma za duży hang time. Poza tym w tym prostym ćwiczeniu widać niedopracowany spacing czyli to co leżało i kwiczało w acting shotach.

 

W pierwszym bouncing ballu spacing lepiej niż w drugim ale ciągle można dużo poprawić. Jak dla mnie za dużo squasha&stretch - nie jest on motywowany samym ruchem. Chyba, że chcesz przestylizować sam ruch ;)

 

Hej Gaspar, chciałbyś coś więcej powiedzieć, w których momentach i co mogę poprawić, bo skoro już wracam do takich podstaw to chciałbym to rzeczywiście wyszlifować zanim zrobię coś więcej :)

Napisano

gaspar/kengi - dzięki:) jak przystało, na straży stoicie.

prace09 - sorki za ten mały błąd, przyznam że troszeczkę z lenistwa nie zaglądnąłem na youtube.

 

kręgle - gaspar zapewne miał na myśli to przytrzymanie kuli zbyt długo w powietrzu tuż po odbiciu. na refce z youtube widać że ze względu na swoją wagę idzie w stronę bardziej liniowej trajektorii z delikatnym 1-2 klatkowym easy in/out.

 

przydał by się timing w filmikach, łatwiej określić o który moment chodzi

Napisano

post #16 film 1:

Całkiem na końcu piłka powinna się wytoczyć, za szybko staje w bezruchu.

Mam wrażenie że piłka w trakcie akcji zmienia właściwości. Pod koniec sprawia wrażenie cięższej niż w reszcie animacji.

Do tego początku ma "własną wolę", a na końcu jest raczej martwa, taki brak konsekwencji.

Napisano

Mam akurat chwilkę więc napisze ci kilka uwag ;)

 

Pierwszy bouncing ball wygląda najlepiej ze wszystkich trzech ćwiczonek , choć jest ciągle kilka błędów. Na plus lepsze łuki, lepiej ze spacingiem, timing wygląda bardziej naturalnie. To co najbardziej rzuciło mi się w oczy na minus to początek – kula wpada z dużą prędkością z bardzo wysoka z bardzo równym spacingiem, powinna przyspieszać oraz odbić się wyżej przy pierwszym bonusie jak na mój gust. Rotacja wygląda nienaturalnie , zwłaszcza na końcu. Brakuje mi również przy zatrzymaniu kuli jednej czy dwóch klatek gdzie kula cofnęła by się o ten jeden pixel.

 

Cwiczenie z różnymi kulami – mała nie powinna tej ciężkiej ruszyć za bardzo – wygląda z zachowania jak piłeczka pingpongowa – zrzuć taka na kulę do kręgli i zobacz jak się zachowa kula kręgielna ;) .

Wstrząs nie był wystarczającą motywacją fizyczną żeby ruszyć tak mocno piłke plażową

Wszystkie kule za szybko się zatrzymują, małej i średniej brakuje baby bounces.

Wydaje mi się, że nie poświęciłeś tej animacji 5x więcej czasu niż poprzedniej ;) a tyle było trzeba

 

Ćwiczenie z wahadłem: Brakuje spacingu w ruchu ramienia, również spacing podstawy wygląda na niedopracowany. Barkuje tego co jest kluczem do tego ćwiczenia czyli konsekwencji w odczuciu wagi oraz succesive breaking joints.

 

Pamiętaj, żeby przenosić zasady animacji z jednego ćwiczenia do drugiego. Ciśnij dalej a postępy będą :)

Pozdro

Gaspar

Napisano

Czołem!

Kurde, bardzo się cieszę, że wróciłeś do podstaw!

Na tym budujemy nowego, dobrego animatora! :-)

 

 

Piłka

Nie ma się co czepiać. Tylko na końcu piłka się trochę ślizga. No i jak gaspar zauważył, przydałoby się leciutkie cofnięcie.

 

Trzy piłki

Mała chyba nie miałaby szans zrzucić tej od kręgli. A nawet jeżeli to może nie aż tak gwałtownie. Lekko popchnie, potoczy się i wtedy spadnie? No i mała zbyt dynamicznie się zatrzymuje.

Od kręgli to chyba coś w graph editor pokręciłeś. Bo takiego wyhamowania to nawet w smolenie zrobisz :D

Plażowa też lekko powinna się stoczyć. Te dwa odbicia ma dziwne (chyba w łukach jest rzecz), później po uderzeniu od kręgli wydaje się ok.

 

Wahadło

Moim zdaniem świetne! Dobre tempo, dobre przytrzymania, dobre łuki. To tyle jeżeli chodzi o sam klocek.

A wahadełko na dole cóż, zachowuje się trochę jak łańcuch. Taki sztywny, zardzewiały :-)

W drugiej sekundzie to czuć oraz na końcu jak przywalił w bloczek.

 

Ale poza tym to wow, zobacz jaki postęp z kulek na wahadło. Świetnie widać rozwój!

 

Przy następnych ćwiczeniach fajnie by było jakbyś dawał frame counter w rogu ekranu. Będzie łatwiej mówić kiedy coś nie styka :-)

 

Powodzenia!

Napisano

Hej ho wszystkim! dawno mnie tutaj nie było, ale już chyba czas aby wrócić :D

 

nie będę zanudzać, dlatego powiem w dużym skrócie. Po tym jak czytałem krytyki z

poprzednich postów, wszystkie uwagi, wskazówki, bardzo brałem do siebie i ufałem, że musicie mieć rację,

zwłaszcza, że słyszałem je tyle razy i wszystko kręciło się wokół jednego, czyli timingu i spacingu :D za co bardzo dziękuję, bo dzięki tym gorzkim krytyką uświadomiłem sobie, że nic nie potrafię. postanowiłem wiec , że zrobię duży krok w tył i zacznę animować totalne podstawy. Tak więc wziąłem dziekankę wyjechałem z Wrocławia na Śląsk do swojej

małej wioseczki i od grudnia wykonywałem wszystkie możliwe ćwiczenia i starałem się

popełnić każdy możliwy błąd, bo niestety jestem osoba, do której można mówić , a ja i

tak muszę coś spaprać aby zrozumieć dlaczego coś nie działa(Ślązacy to podobne strasznie uparci ludzie:P) . Z góry podkreślę, że nie udało by mi się to gdyby nie forumowy dobrze znany Gaspar, od którego usłyszałem

szalenie dużo krytyki, często bardzo mocnej krytyki. W każdym razie jeszcze raz bardzo

dziękuję, bo nie pisałbym dzisiaj tego posta gdyby nie te cieżkie miesiące, w których mogłem na niego liczyć.

 

Wracając do prac to jak widać to wiele z tych zadań mi nie wyszło, ale tak jak mówiłem

wyjechałem nie po to aby robić portfolio, tylko aby się uczyć i zrozumieć. Wierze, że na niesamowite shoty jeszcze

przyjdzie czas :)

 

 

Moja dziekanka wyglądała trochę jak obóz pracy , ale było warto :) bo animacja to świetna praca :)

 

 

 

jeszcze raz powtarzam te zadania nie są idealne , ale myślę, że pozwoliły mi one zrozumieć to o co chodziło w konkretnych ćwiczeniach.

 

Pozdrawiam :)

 

 

 

[video=youtube;P-2Y2ZDlM-A]

[video=youtube;VKNb4-hcNrc]

 

 

 

A to mój obecny demo reel :

Napisano

Super. Widać kawał dobrze zainwestowanego czasu. Szacunek za wytrwałość. Sam nieco ponad rok temu na poważnie zabrałem się za naukę, Osael nakierował mnie na dobre tory i jakoś to poszło. Dobrze, że mimo iż w dziale animacji nie ma wielkiego ruchu (chociaż i tak chyba ostatnio coś więcej wątków się przewija) jest tu kilku zaawansowanych użytkowników, którzy służą radą. Chwała im za to i wielkie dzięki.

 

Myślę, że niepotrzebnie poukrywałeś swoje starsze animacje. Wątek przez to traci trochę na "wartości edukacyjnej" dla nowych animatorów, którzy będą go przeglądać. Mogą wtedy odnieść mylne wrażenie, że zacząłeś od razu na takim poziomie. No ale oczywiście to tylko moje zdanie na ten temat.

 

Widzę, że się z Gasparem na balet umówiliście :).

 

Jeszcze raz gratulacje postępu. Nic mi nie pozostało tylko życzyć dalszej wytrwałości na tej naszej nieskończonej animatorskiej drodze do ideału :). Powodzenia.

Napisano
Super. Widać kawał dobrze zainwestowanego czasu. Szacunek za wytrwałość. Sam nieco ponad rok temu na poważnie zabrałem się za naukę, Osael nakierował mnie na dobre tory i jakoś to poszło. Dobrze, że mimo iż w dziale animacji nie ma wielkiego ruchu (chociaż i tak chyba ostatnio coś więcej wątków się przewija) jest tu kilku zaawansowanych użytkowników, którzy służą radą. Chwała im za to i wielkie dzięki.

 

Myślę, że niepotrzebnie poukrywałeś swoje starsze animacje. Wątek przez to traci trochę na "wartości edukacyjnej" dla nowych animatorów, którzy będą go przeglądać. Mogą wtedy odnieść mylne wrażenie, że zacząłeś od razu na takim poziomie. No ale oczywiście to tylko moje zdanie na ten temat.

 

Widzę, że się z Gasparem na balet umówiliście :).

 

Jeszcze raz gratulacje postępu. Nic mi nie pozostało tylko życzyć dalszej wytrwałości na tej naszej nieskończonej animatorskiej drodze do ideału :). Powodzenia.

 

 

 

hehe dzięki wielkie :) nie było lekko ale myślę, że to póki co moje najlepsze miesiące jako animator

 

co do wcześniejszych postów to dziwne, ale postaram się je odblokować na yt, bo myślałem, że normalnie działają

 

Jeszcze raz wielkie dzięki! i również życzę powodzenia w kolejnych shotach

Napisano

Hey!

Wspaniały progress! Widać, że ciężko pracowałeś. A najlepsza nagroda to porównanie poprzednich i obecnych prac!

Tak średnio mam czas na przeklatkowanie, ale na szybko"

 

GYM shot - trochę nieczystości, strzelające łokcie, chyba zachwiany środek ciężkości

Bench, euro - wygląda trochę jak poklatkowo, bardzo pose2pose. Pewnie graph editor odpowie czemu

justin - lipsync do wyolbrzymienia. Praktycznie nie widać ruchu ust. Na koniec przylutowany IK do ekranu :-)

 

Reszta nie mam uwag. Serio, dobra robota! Porób coś z mimiki :-)

Napisano
Hey!

Wspaniały progress! Widać, że ciężko pracowałeś. A najlepsza nagroda to porównanie poprzednich i obecnych prac!

Tak średnio mam czas na przeklatkowanie, ale na szybko"

 

GYM shot - trochę nieczystości, strzelające łokcie, chyba zachwiany środek ciężkości

Bench, euro - wygląda trochę jak poklatkowo, bardzo pose2pose. Pewnie graph editor odpowie czemu

justin - lipsync do wyolbrzymienia. Praktycznie nie widać ruchu ust. Na koniec przylutowany IK do ekranu :-)

 

Reszta nie mam uwag. Serio, dobra robota! Porób coś z mimiki :-)

 

 

Hey! dzięki wielkie :)

 

Niestety są błędy, ale najważniejsze, że sam je zauważam :) te wszystki shoty były robione bardziej z myślą o nauce niż o zrobieniu reela do portfolio :) bo tych shotów było o wiele więcej :) jeszcze raz dzięki, jeśli masz jakieś pomysły co mógłbym jeszcze zmienić poprawić to wal śmiało, bo każdy feedback jest na wage złota :) Pozdro

Napisano

mimika całkiem na poziomie, choć wymaga trochę dopracowania jest do przełknięcia

bardziej bolą ręce:

 

uj1 - bez ładu i składu, kciuk na szklance naciska niewidzialny przycisk, palce prawej dłoni odczytują chyba braille'a, łokieć sztywny jak deska, zbędne mechaniczne przesuniecie szklanki.

powinieneś to inaczej rozegrać. zagrać wspólnie barkiem/łokciem/dłońmi.

 

z początkiem kwestii "..never felt..." lekko odchylić palce prawej dłoni do góry, lewa dłoń - nie puszczając szklanki, otworzyć dłoń odchylając ją do zewnątrz oraz odchylając palce, jednocześnie lewy bark w górę i łokieć do środka. mam nadzieję że dobrze objaśniłem, spróbuj to ograć w realu.

 

w momencie wypowiadania "...strong...", może mocno zacisnąć palce na szklance

 

uj3 - to drganie to tobie nie wyszło, najlepiej gdyby tego ujęcia nie było.

 

uj2/3 - połączyć jako jedno i popracować nad actingiem, dodać jakieś mikro ruchy np przy "fantastic"

 

uj4 - popracować nad dłonią, jest sztywna, powinna reagować na ruch ręki np przy opuszczaniu odchylona lekko w górę, dłoń mogła by sprawiać wrażenia pociągniętej przez rękę. i to uderzenie w stół, niech po prostu położy szklankę na stole bez podbicia czy przesunięcia.

 

popraw timing/spacing, ręka przyspiesza, przeskakuje w krótkich odstępach czasu, np po skończeniu picia nagle przeskakuje rotacja, to samo przy podnoszeniu i zbliżaniu szklanki do ust, rotacje dłoni przeskakują, w krótkich odstępach czasu są za szybkie.

 

kręgosłup, stoi jak słup soli, niech się ruszy, przy podnoszeniu szklanki powinna się odchylić lekko w prawo i do tyłu. ku przodowi już lepiej, pochyliłeś ją.

 

----

 

dobrze ci idzie

powodzenia i działaj dalej:)

Napisano (edytowane)

Początek włącznie z przetarciem oczu trochę chaotyczny i za szybki, wygląda jakbyś chciał pomieścić jak najwięcej akcji w zbyt krótkim czasie.

Zrezygnowałabym z rozglądania się (nielogiczne - latarka jest dokładnie przed nim, po co zerka na boki?). Samo przetarcie oczu, powolniejsze, staranniejsze, nie takie gorączkowe, dałoby lepszy efekt.

 

Dalej jest coraz lepiej.

 

Mrugnięcie oczu starego całkiem na końcu nie pasuje, wciśnięte bez uzasadnienia. Może zamiast tego by podniósł lekko jedną brew?

Tu artykuł na ten temat mrugnięć http://www.animationtipsandtricks.com/2009/09/blinks-in-animation.html inne artykuły autora też warte uwagi, o ile już nie znasz.

Edytowane przez Ania
Napisano
Początek włącznie z przetarciem oczu trochę chaotyczny i za szybki, wygląda jakbyś chciał pomieścić jak najwięcej akcji w zbyt krótkim czasie.

Zrezygnowałabym z rozglądania się (nielogiczne - latarka jest dokładnie przed nim, po co zerka na boki?). Samo przetarcie oczu, powolniejsze, staranniejsze, nie takie gorączkowe, dałoby lepszy efekt.

 

Dalej jest coraz lepiej.

 

Mrugnięcie oczu starego całkiem na końcu nie pasuje, wciśnięte bez uzasadnienia. Może zamiast tego by podniósł lekko jedną brew?

Tu artykuł na ten temat mrugnięć http://www.animationtipsandtricks.com/2009/09/blinks-in-animation.html inne artykuły autora też warte uwagi, o ile już nie znasz.

 

Hej, dzięki wielkie za uwagi, co do tego chaosu na początku to jest tak, że właściwie to chciałem aby to było nieco chaotyczne,szybkie, bo jest to sytuacja w której on się budzi i nie do końca wie gdzie jest, widzi przed sobą czarną sylwetkę zarysowaną światłem, więc naturalnie rozgląda się myśląc " gdzie ja kurcze jestem, czy to już na mnie czas :D " no ale prawda , jest to szybkie, może za szybkie , dzięki jeszcze raz !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności