Akierek Napisano 29 Grudzień 2015 Napisano 29 Grudzień 2015 (edytowane) Powracam do dzialu Wip z tym tematem, poniewaz praca wymaga pewnych udoskonalen. Mam tez nadzieje na wasze rady i wskazowski drodzy userzy :). A teraz wrzucam najnowsza wersje moich wypocin. Edytowane 3 Styczeń 2016 przez Akierek
Akierek Napisano 3 Styczeń 2016 Autor Napisano 3 Styczeń 2016 Postanowilem troche pobrudzic pojazd. Zmienilem teksture wydechu oraz wyrenderowalem model narazie na samym gradiencie Umbrella. Czekam na wyrenderowanie razem z tlem ( zabawa w compositorze)
Sebazx6r Napisano 3 Styczeń 2016 Napisano 3 Styczeń 2016 Jest lepiej ale renderuj go bez tla i wrzuaj w PS gimpie na jakies tlo plus wyrenderuj cien oddzielnie. Na zarnym tle wszystko dobrze wyglda. Jakas mapaka w gloss/roughness by sie przydala rysy czy cos.
Akierek Napisano 3 Styczeń 2016 Autor Napisano 3 Styczeń 2016 Ok, wiec wyrenderowalem z osobno z cieniem i tlem, dzieki temu uniknalem przepalen :)
STRZYG Napisano 3 Styczeń 2016 Napisano 3 Styczeń 2016 Wyrenderuj to na jakimś ciemnym tle, najlepiej czymś zbliżonym do czerni, z minimalnym glossy. Aktualny podkład to jakieś niekorzystne, niesprecyzowane coś. Ubłociłbym, przetarł, podniszczył opony. Podobnie z błotnikami. Dodatkowo dodałbym trochę geometrii imitującej zaschnięte grudy błota na oponie i błotnikach. Wokół opon, na "podłodze" mogłyby być grudki ziemi - w końcu samochód jakoś wjechał do "studia" w którym odbyła się fotografia/render ;) Te fajne brudy z tej dolnej rury próbowałbym z mniejszym nasyceniem odtworzyć na przodzie pojazdu (teraz jest tam nieskazitelna blacha) Szybki nie są idealnie wygładzone. Podejrzewam, ze wrzuciłeś tam surowa geometrię nie bawiąc się nawet w edge loopy. Trochę rdzy nie zaszkodzi.
Sebazx6r Napisano 4 Styczeń 2016 Napisano 4 Styczeń 2016 Zgodzę się ze strzygiem. Uparles się na te paskudne brazowawae tło....zrób wogole inny setup dla tła lub domaluj je w Photoshopie. Wyrenderuj sam cień na alphamate/shadowspass.
Akierek Napisano 4 Styczeń 2016 Autor Napisano 4 Styczeń 2016 Dzieki panowie za rady :) Dalem tlo zblizone do czerni i poskladalem troche to w photoshopie
Sebazx6r Napisano 4 Styczeń 2016 Napisano 4 Styczeń 2016 Z tego tla co teraz masz to bym wogole zrezygnowal. To odciecie z tyly troche bloi... Moze taki jakby spot light ginocy ku czerniw tle. I moze te siedzenia zrob skorzane braz czern....
Pawlito Napisano 5 Styczeń 2016 Napisano 5 Styczeń 2016 Może zjedź kamerą nizej, oddal trochę, ujęcie w takim stylu, możesz taką właśnie dychę walnąć na grila, jeszcze dodaj może poświatę nad autem, zlej podłogę z tłem aby się nie odznaczała. Czasem mniej znaczy więcej.
Akierek Napisano 6 Styczeń 2016 Autor Napisano 6 Styczeń 2016 Dzieki Pawlito za wskazowki, oto co udalo mi sie uzykac:
STRZYG Napisano 7 Styczeń 2016 Napisano 7 Styczeń 2016 Może po kolei. Jeśli chodzi o tło to chodziło o coś takiego - http://max3d.pl/forum/threads/100131-Postac-3D-Robocat Czyli wszędzie czarno, z lekkim glossy tak aby odbicia samochodu w "podłodze" dało jakieś poczucie umiejscowienia w przestrzeni.
Akierek Napisano 7 Styczeń 2016 Autor Napisano 7 Styczeń 2016 STRZYG - Jesli chodzi o takie tlo ktore pokazales, to ono mi sie za bardzo nie podoba. To bardziej pasuje do takich czystych modeli. Ja troche pobrudzilem tego Bentleya wiec na czarnym tle (kompletnym on by sie za dobrze , moim zdaniem nie prezentowal). Cos w ten desen zrobilem ( usunalem mocne przepalenia i zwiekszylem skale tekstury:
Sebazx6r Napisano 7 Styczeń 2016 Napisano 7 Styczeń 2016 Wez zapomnij o tej texturze na podlodze. Ten tilowany bum to jakas pomylka. Widac ze tile i odwraca zwork. Materialy tez za mocno ci odbijajaja nie masz frenela? mam wrazeni. Patrz jak ta podloga ci odbija. Co masz na podlodze masz na samochodzie a too na bank nie jest taki car paint jak keidys. Sporboj ustawiac swiatla przy elementach np.: przy oponie i robic je niewidoczne. Odlinkuj je takze od elementow ktore nei checsz by oswitlay Mozesz tez dla nich wedlug uznanai wylaczac diffuse lub specular. W fotografii robia to czesto tak ze robia kilkanasice zdjec ze statywu i potem skladaja w photoshopie. Przemisczeaja przy tym swiatla w miejsca ktore ich interesuja i wymazuja osobe ktora trzyma swiatlo. Obczaj prace Vision3d. on specjalizuje sie w wizkach aut i ma duzo studyjnych. Mi akurat przezentacja pracy Robocat sie nie podoba ale to moje skromne zdanie. Klej mial duzo lekkosci w sobie teraz praca jest dosc toporna i ciezka i nie jest mila dla oka ale to moje wlasne odczucie.
Akierek Napisano 7 Styczeń 2016 Autor Napisano 7 Styczeń 2016 Seba - Odbicia za mocne... hm.. raczej nie, poniewaz moze chodzi o ta teksture podobna do podlogi na tylnej czesci karoseri nadwozia. Ona jest podobna jesli chodzi o ksztalt tekstury. Faktycznie moze byc za mocna ta tekstura na karoserii. Podloge sprobuje poprawic jednak bo jak tak sie popatrzy dluzej to zniecheca .
Sebazx6r Napisano 7 Styczeń 2016 Napisano 7 Styczeń 2016 2-3 posty wczesniej wyglada to lepie. Zamiast zmieniac specular mape wrzuc mapke w gloss z zarysowaniami ale subtelniej.
Akierek Napisano 7 Styczeń 2016 Autor Napisano 7 Styczeń 2016 Hmm... mysle ze to juz wyglada duzo lepiej. ( Zastosowalem tez lekka post pro)
Akierek Napisano 8 Styczeń 2016 Autor Napisano 8 Styczeń 2016 Wersja skonczona pod tym linkiem w dziale Finished : http://max3d.pl/forum/threads/100157-Pojazd-3D-Bentley-1928 Zapraszam do komentowania
W Art Napisano 8 Styczeń 2016 Napisano 8 Styczeń 2016 Ehh szkoda , że jesteś taki uparty i nie bierzesz sobie porad do serca - mógłby to być naprawdę fajny render , ale to co jest w finalnym rezultacie niestety nie urywa niczego. Na Twoim miejscu bym usunął z finished i zaczął po kolei z materiałami - mniej na odczepne.
Akierek Napisano 8 Styczeń 2016 Autor Napisano 8 Styczeń 2016 A co konkretnie jest zlego w materialach? Tak pytam bo chcialbym wiedziec co poprawic. Tekstury robilem w SP, praktycznie wszystkie to 4kx4k, wiec nie wiem czemu sa one takie troche mdle. Ale i tak prosze o jakies wskazowki odnosnie materialow.
Sebazx6r Napisano 8 Styczeń 2016 Napisano 8 Styczeń 2016 Popraw opone bo strasznie kanciasty ten bierznik. Chyba ze chcesz robic cos kolejnego bo nigdy nie zaszkodzi. Tu masz ciekawsze materialy: Wydech lepiej wyglada chyba ze to sa poprostu odbicia a nie mateiraly na wydechu.
pecet Napisano 8 Styczeń 2016 Napisano 8 Styczeń 2016 Mam wrażenie jakbyś wszędzie napaćkał losowymi pędzelkami, ani to nie wygląda na zabrudzenia ani na rdzę. edit. pisałem odnośnie obrazka z postu #17
Sebazx6r Napisano 8 Styczeń 2016 Napisano 8 Styczeń 2016 Wlasnie taak ptrze ze to co masz na wydechu to chyba odbicia podlogi... Masz duzo powtarzalnych materialow wrzuc model do Substance paintera lub jakiegos mudboxa i zrob mapke odcieni szarosci na gloss/roughness na wydech. UV masz?
Akierek Napisano 8 Styczeń 2016 Autor Napisano 8 Styczeń 2016 pecet- wszystko jest zrobione w SP z procedular maps, wszystko wybakowane 4k, wiec nie wiem czemu taki odbior tego jest. ( duzo warstw nalozonych na siebie) Seba- to nie sa odbicia podlogi, to sa zarysowania z mapki roughness. Odnosnie tego ostatniego obrazka ktorego pokazales to wydaje mi sie ze jest jeszcze bardziej mdly, wgl bumpa nie ma wiec nie wiem czy jest lepszy od tamtego. Chociaz...
pecet Napisano 8 Styczeń 2016 Napisano 8 Styczeń 2016 Wiesz, może to być zrobione nawet w 10k, najlepszymi programami, ale jak to będzie zrobione słabo to i taki sam będzie efekt końcowy na modelu.
Akierek Napisano 8 Styczeń 2016 Autor Napisano 8 Styczeń 2016 Ok, no to sprobuje podejsc do tego tematu jeszcze raz. Zaczalem juz zmieniac tekstury, dodalem rdze na tylnej czesci nadwozia karoserii, kurz i troche blota na blotnikach i elementach z przodu. Pokrycie na chlodnice tez ma nowa teksture( zarysowania i lekka rdza). Calosc to narazie slaba jakosc wyrenderowana na malej ilosci sampli, ale chce zebyscie wypowiedzieli sie czy to jest dobry kierunek w ktorym powinienem zmierzac.( Oswietlenie tez bedzie jeszcze zmieniane)
Sebazx6r Napisano 8 Styczeń 2016 Napisano 8 Styczeń 2016 Pamietaj ze rdza ma miec inny frenel niz lakier czy metal. tzn slabie odbija przy koncie patrzenia 0 stopni.
Akierek Napisano 9 Styczeń 2016 Autor Napisano 9 Styczeń 2016 Zrobilem cos takiego (jesli chodzi o tekstury, troche rdzy , zabrudzen , zdarc, zarysowan), bardziej taki styl brudny i zardzewialy. Ocencie sami. PS. Gdzieniegdzie jeszcze tekstura sie rozciagla, ale to poprawie.
Akierek Napisano 10 Styczeń 2016 Autor Napisano 10 Styczeń 2016 Udalo mi sie poprawic rozciagniete tekstury z przodu. Piszcie smialo komentarze, zalezy mi. Chcialbym wiedziec czy jest lepiej niz poprzednie wrzuty. ( Zastosowalem lekka post produkcje) https://www.dropbox.com/s/b93t59np7ll3zft/bentley%20render%2099.png?dl=0
Sebazx6r Napisano 10 Styczeń 2016 Napisano 10 Styczeń 2016 Jest lepiej. Na bierzniku opony przydalby sie bevel bo jest zbyt kanciasto tzn zbyt ostre krawedzie.
Akierek Napisano 10 Styczeń 2016 Autor Napisano 10 Styczeń 2016 Seba- Nie chcialbym juz za bardzo zmieniac geometrii obiektow gdyz wszystkie obiekty maja zrobione juz mapowanie UV. Czy ta wersja ktora przedstawilem wyzej nadaje sie na dzial Finished czy warto jeszcze nad nia popracowac ( mowa tu oczywiscie o renderze lub o swietle) a jesli tak to co poprawic jeszcze. Prosze o opinie. Troche szkoda bo temat nie przyjal sie na forum tak bardzo jak pozostale tematy, a szkoda bo to dosc trudny temat do podjecia.
Sebazx6r Napisano 11 Styczeń 2016 Napisano 11 Styczeń 2016 To wyslij mi ta opone to ci ja poprawie ;).
Akierek Napisano 13 Styczeń 2016 Autor Napisano 13 Styczeń 2016 Postanowilem zrobic dwie wersje tego Bentleya - jedna juz jest w finished, bardziej na ciemnym renderze. Druga zamierzam rozjasnic i dac wiecej kadrow. Na poczatek leci takie cos: Dodatkowo clay render: Komentarze mile widziane i nawet bardzo potrzebne ( za wszelka pomoc co poprawic , zmienic bede wdzieczny) :)
Akierek Napisano 15 Styczeń 2016 Autor Napisano 15 Styczeń 2016 Zrobilem bardziej czysta wersje , dodatkowo dodalem kompresor( tzw. ''supercharger'') pod chlodnice i wymienilem grill (krate). Jeszcze wygladzilem bieznik. Kompressor jeszcze nie caly. Silnik tez bede prawdopodobnie modelowal.
Pawlito Napisano 15 Styczeń 2016 Napisano 15 Styczeń 2016 (edytowane) Jaśniejsze tło z wcześniejszej wersji (post #33) było bardziej korzystne imo. Obudowa chromowana powinna mieć ostrzejsze refleksy, zdaje mi się że w poprzedniej wersji było lepiej (ostrzejsze odbicia). Za to ujęcie ładne, możesz poeksperymentować z ciut dłuższą ogniskową. Ogólnie bajera, widać progres. Jeśli wiesz co jest napisane na sidewallu opony, możesz dodać jako bumpa to ładniej wyjdzie całość. edit: heh, właśnie zauważyłem że tam coś jest, wobec tego może to uspokoić trochę i wyeksponować same napisy bo giną w tej chropowatości. Edytowane 15 Styczeń 2016 przez Pawlito
Sebazx6r Napisano 15 Styczeń 2016 Napisano 15 Styczeń 2016 BIerznik wciaz czuc ze jest oddzielna geomtria i jest gladki...
Akierek Napisano 15 Styczeń 2016 Autor Napisano 15 Styczeń 2016 STRZYG- Dzieki :) Czekam i zrobie duzo w tym Bentleyu abys napisal ladny level master :D ( joke). Pawlito- Zgodze sie z Toba, to tlo jasniejsze jest lepsze wiec wroce do tego. Obudowe chromowana poprawie i opone tez postaram sie. Kamera poeksperymentuje. I rowniez dzieki za uznanie :) Seba- spokojnie, bieznik zrobie, najwazniejsze ze wygladzony :D Zaczalem robic silnik, dotychczasowe efekty
Akierek Napisano 16 Styczeń 2016 Autor Napisano 16 Styczeń 2016 (edytowane) Poprawilem tlo, ogniskowa, zmienilem lakier na mocniejszy metalic czarny i dalem silniejsza hdrke oraz wgl male detale. Co sadzicie o tym? Edit: Zwezylem kadr jeszcze, bo moim zdaniem byl za szeroki. Czyli inna rozdzielczosc. Edytowane 16 Styczeń 2016 przez Akierek
SkivoPL Napisano 17 Styczeń 2016 Napisano 17 Styczeń 2016 Opony psują cały efekt. Postaraj się zrobić je od nowa.
Akierek Napisano 17 Styczeń 2016 Autor Napisano 17 Styczeń 2016 (edytowane) SkivoPL - wlasnie zrobilem opone :) Ale jeszcze tekstury. Edit: Nanioslem poprawke na bieznik Edytowane 17 Styczeń 2016 przez Akierek
Akierek Napisano 17 Styczeń 2016 Autor Napisano 17 Styczeń 2016 Poprawilem te opony, tylko jeszcze musze obrocic uv-ke , bo chyba sie napisy obrocily na oponie.
SkivoPL Napisano 17 Styczeń 2016 Napisano 17 Styczeń 2016 Dalej z tymi oponami coś jest nie tak. Wyglądają jakby bieżnik i reszta opony miały inny materiał. Po bokach bieżnik za bardzo odstaje. Na tych zdjęciach bardzo ładnie widać jak ma to wyglądać. Popraw też pasek, bo wchodzi w geometrię maski.
Akierek Napisano 18 Styczeń 2016 Autor Napisano 18 Styczeń 2016 Hmm... mysle ze teraz materialy beda juz ok ( 2 renderki w innym kadrze i osobno przed i po post pro oraz w innym studio)
Sebazx6r Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Pierwszy najlepszy. Do ilu bitow renderujesz? Staraszna pasteryzacja w gradientach. Pewnie po post. renderuj do 16 half float tif.
Akierek Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Napisano 20 Styczeń 2016 A wlasnie , dlatego sie dziwilem dlaczego tak dziwnie to wyglada, dzieki :)
Sebazx6r Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Co drugi element bieznika w referencji jest krotszy. Opona i tak lepie wyglada. - - - Połączono posty - - - Co drugi element bieznika w referencji jest krotszy. Opona i tak lepie wyglada. Domodeluj nity na przednik blotnik.
Akierek Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Napisano 20 Styczeń 2016 Wrzucam wersje outdoor, tlo pobrane ze strony http://freebigpictures.com/. Reszta, czyli sam pojazd oczywiscie oraz droga, barierki i pobocze zrobione przeze mnie. Co o tym sadzicie?
pecet Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Serio nie widzisz, że to jest bardzo słabe? tło rozciągnięte i przeskalowane, barierki bez żadnego detalu, na drodze widoczne poligony, tekstury nieciekawe, materiały też.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się