Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Powracam do dzialu Wip z tym tematem, poniewaz praca wymaga pewnych udoskonalen. Mam tez nadzieje na wasze rady i wskazowski drodzy userzy :). A teraz wrzucam najnowsza wersje moich wypocin.

 

mcz1Oja.jpg

Edytowane przez Akierek
  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Postanowilem troche pobrudzic pojazd. Zmienilem teksture wydechu oraz wyrenderowalem model narazie na samym gradiencie Umbrella. Czekam na wyrenderowanie razem z tlem ( zabawa w compositorze)

 

LgXw2UH.jpg

Napisano

Jest lepiej ale renderuj go bez tla i wrzuaj w PS gimpie na jakies tlo plus wyrenderuj cien oddzielnie. Na zarnym tle wszystko dobrze wyglda. Jakas mapaka w gloss/roughness by sie przydala rysy czy cos.

Napisano

Wyrenderuj to na jakimś ciemnym tle, najlepiej czymś zbliżonym do czerni, z minimalnym glossy. Aktualny podkład to jakieś niekorzystne, niesprecyzowane coś.

 

Ubłociłbym, przetarł, podniszczył opony.

Podobnie z błotnikami.

Dodatkowo dodałbym trochę geometrii imitującej zaschnięte grudy błota na oponie i błotnikach.

 

Wokół opon, na "podłodze" mogłyby być grudki ziemi - w końcu samochód jakoś wjechał do "studia" w którym odbyła się fotografia/render ;)

 

Te fajne brudy z tej dolnej rury próbowałbym z mniejszym nasyceniem odtworzyć na przodzie pojazdu (teraz jest tam nieskazitelna blacha)

 

Szybki nie są idealnie wygładzone. Podejrzewam, ze wrzuciłeś tam surowa geometrię nie bawiąc się nawet w edge loopy.

 

Trochę rdzy nie zaszkodzi.

Napisano

Zgodzę się ze strzygiem. Uparles się na te paskudne brazowawae tło....zrób wogole inny setup dla tła lub domaluj je w Photoshopie. Wyrenderuj sam cień na alphamate/shadowspass.

Napisano

Z tego tla co teraz masz to bym wogole zrezygnowal. To odciecie z tyly troche bloi... Moze taki jakby spot light ginocy ku czerniw tle. I moze te siedzenia zrob skorzane braz czern....

Napisano

STRZYG - Jesli chodzi o takie tlo ktore pokazales, to ono mi sie za bardzo nie podoba. To bardziej pasuje do takich czystych modeli. Ja troche pobrudzilem tego Bentleya wiec na czarnym tle (kompletnym on by sie za dobrze , moim zdaniem nie prezentowal). Cos w ten desen zrobilem ( usunalem mocne przepalenia i zwiekszylem skale tekstury:

 

Cn2mlrN.jpg

Napisano

Wez zapomnij o tej texturze na podlodze. Ten tilowany bum to jakas pomylka. Widac ze tile i odwraca zwork. Materialy tez za mocno ci odbijajaja nie masz frenela? mam wrazeni. Patrz jak ta podloga ci odbija. Co masz na podlodze masz na samochodzie a too na bank nie jest taki car paint jak keidys. Sporboj ustawiac swiatla przy elementach np.: przy oponie i robic je niewidoczne. Odlinkuj je takze od elementow ktore nei checsz by oswitlay Mozesz tez dla nich wedlug uznanai wylaczac diffuse lub specular. W fotografii robia to czesto tak ze robia kilkanasice zdjec ze statywu i potem skladaja w photoshopie. Przemisczeaja przy tym swiatla w miejsca ktore ich interesuja i wymazuja osobe ktora trzyma swiatlo. Obczaj prace Vision3d. on specjalizuje sie w wizkach aut i ma duzo studyjnych.

Mi akurat przezentacja pracy Robocat sie nie podoba ale to moje skromne zdanie. Klej mial duzo lekkosci w sobie teraz praca jest dosc toporna i ciezka i nie jest mila dla oka ale to moje wlasne odczucie.

 

 

 

Napisano

Seba - Odbicia za mocne... hm.. raczej nie, poniewaz moze chodzi o ta teksture podobna do podlogi na tylnej czesci karoseri nadwozia. Ona jest podobna jesli chodzi o ksztalt tekstury. Faktycznie moze byc za mocna ta tekstura na karoserii. Podloge sprobuje poprawic jednak bo jak tak sie popatrzy dluzej to zniecheca .

Napisano

Ehh szkoda , że jesteś taki uparty i nie bierzesz sobie porad do serca - mógłby to być naprawdę fajny render , ale to co jest w finalnym rezultacie niestety nie urywa niczego. Na Twoim miejscu bym usunął z finished i zaczął po kolei z materiałami - mniej na odczepne.

Napisano

A co konkretnie jest zlego w materialach? Tak pytam bo chcialbym wiedziec co poprawic. Tekstury robilem w SP, praktycznie wszystkie to 4kx4k, wiec nie wiem czemu sa one takie troche mdle. Ale i tak prosze o jakies wskazowki odnosnie materialow.

Napisano

Popraw opone bo strasznie kanciasty ten bierznik. Chyba ze chcesz robic cos kolejnego bo nigdy nie zaszkodzi.

 

Tu masz ciekawsze materialy:

mSf6tLp.jpg

 

Wydech lepiej wyglada chyba ze to sa poprostu odbicia a nie mateiraly na wydechu.

Napisano

Mam wrażenie jakbyś wszędzie napaćkał losowymi pędzelkami, ani to nie wygląda na zabrudzenia ani na rdzę.

edit. pisałem odnośnie obrazka z postu #17

Napisano

Wlasnie taak ptrze ze to co masz na wydechu to chyba odbicia podlogi... Masz duzo powtarzalnych materialow wrzuc model do Substance paintera lub jakiegos mudboxa i zrob mapke odcieni szarosci na gloss/roughness na wydech. UV masz?

Napisano

pecet- wszystko jest zrobione w SP z procedular maps, wszystko wybakowane 4k, wiec nie wiem czemu taki odbior tego jest. ( duzo warstw nalozonych na siebie)

 

Seba- to nie sa odbicia podlogi, to sa zarysowania z mapki roughness. Odnosnie tego ostatniego obrazka ktorego pokazales to wydaje mi sie ze jest jeszcze bardziej mdly, wgl bumpa nie ma wiec nie wiem czy jest lepszy od tamtego. Chociaz...

Napisano

Wiesz, może to być zrobione nawet w 10k, najlepszymi programami, ale jak to będzie zrobione słabo to i taki sam będzie efekt końcowy na modelu.

Napisano

Ok, no to sprobuje podejsc do tego tematu jeszcze raz. Zaczalem juz zmieniac tekstury, dodalem rdze na tylnej czesci nadwozia karoserii, kurz i troche blota na blotnikach i elementach z przodu. Pokrycie na chlodnice tez ma nowa teksture( zarysowania i lekka rdza). Calosc to narazie slaba jakosc wyrenderowana na malej ilosci sampli, ale chce zebyscie wypowiedzieli sie czy to jest dobry kierunek w ktorym powinienem zmierzac.( Oswietlenie tez bedzie jeszcze zmieniane)

 

Dnb0WaK.jpg

Napisano

Zrobilem cos takiego (jesli chodzi o tekstury, troche rdzy , zabrudzen , zdarc, zarysowan), bardziej taki styl brudny i zardzewialy. Ocencie sami.

PS. Gdzieniegdzie jeszcze tekstura sie rozciagla, ale to poprawie.

 

HECVrVH.png

Napisano

Seba- Nie chcialbym juz za bardzo zmieniac geometrii obiektow gdyz wszystkie obiekty maja zrobione juz mapowanie UV. Czy ta wersja ktora przedstawilem wyzej nadaje sie na dzial Finished czy warto jeszcze nad nia popracowac ( mowa tu oczywiscie o renderze lub o swietle) a jesli tak to co poprawic jeszcze. Prosze o opinie. Troche szkoda bo temat nie przyjal sie na forum tak bardzo jak pozostale tematy, a szkoda bo to dosc trudny temat do podjecia.

Napisano

Postanowilem zrobic dwie wersje tego Bentleya - jedna juz jest w finished, bardziej na ciemnym renderze. Druga zamierzam rozjasnic i dac wiecej kadrow. Na poczatek leci takie cos:

 

PUZ3IkJ.png

 

flSRWQo.png

 

OV9Wy7I.png

 

 

 

Dodatkowo clay render:

 

KzBQlIJ.png

 

Komentarze mile widziane i nawet bardzo potrzebne ( za wszelka pomoc co poprawic , zmienic bede wdzieczny) :)

Napisano

Zrobilem bardziej czysta wersje , dodatkowo dodalem kompresor( tzw. ''supercharger'') pod chlodnice i wymienilem grill (krate). Jeszcze wygladzilem bieznik. Kompressor jeszcze nie caly. Silnik tez bede prawdopodobnie modelowal.

 

Z0vxHqd.png

 

Kr6nXCV.png

 

xEsPYXV.png

Napisano (edytowane)

Jaśniejsze tło z wcześniejszej wersji (post #33) było bardziej korzystne imo. Obudowa chromowana powinna mieć ostrzejsze refleksy, zdaje mi się że w poprzedniej wersji było lepiej (ostrzejsze odbicia). Za to ujęcie ładne, możesz poeksperymentować z ciut dłuższą ogniskową. Ogólnie bajera, widać progres.

 

Jeśli wiesz co jest napisane na sidewallu opony, możesz dodać jako bumpa to ładniej wyjdzie całość.

edit: heh, właśnie zauważyłem że tam coś jest, wobec tego może to uspokoić trochę i wyeksponować same napisy bo giną w tej chropowatości.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

STRZYG- Dzieki :) Czekam i zrobie duzo w tym Bentleyu abys napisal ladny level master :D ( joke).

Pawlito- Zgodze sie z Toba, to tlo jasniejsze jest lepsze wiec wroce do tego. Obudowe chromowana poprawie i opone tez postaram sie. Kamera poeksperymentuje. I rowniez dzieki za uznanie :)

Seba- spokojnie, bieznik zrobie, najwazniejsze ze wygladzony :D

 

Zaczalem robic silnik, dotychczasowe efekty

 

qCckHpM.png

 

CFcGkOZ.png

Napisano (edytowane)

Poprawilem tlo, ogniskowa, zmienilem lakier na mocniejszy metalic czarny i dalem silniejsza hdrke oraz wgl male detale. Co sadzicie o tym?

 

Vmw1QWI.png

 

Edit: Zwezylem kadr jeszcze, bo moim zdaniem byl za szeroki. Czyli inna rozdzielczosc.

 

ImkLyPu.png

Edytowane przez Akierek
Napisano (edytowane)

SkivoPL - wlasnie zrobilem opone :) Ale jeszcze tekstury.

 

jajK8nK.png

 

Edit: Nanioslem poprawke na bieznik

 

2b6th1X.png

Edytowane przez Akierek
Napisano

Dalej z tymi oponami coś jest nie tak. Wyglądają jakby bieżnik i reszta opony miały inny materiał. Po bokach bieżnik za bardzo odstaje. Na tych zdjęciach bardzo ładnie widać jak ma to wyglądać. Popraw też pasek, bo wchodzi w geometrię maski.

 

 

17_259_35.jpg

1280px-Bentley,_4500_cm%C2%B3,_Bj._1928_(2007-06-16).JPG

Napisano

Co drugi element bieznika w referencji jest krotszy. Opona i tak lepie wyglada.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Co drugi element bieznika w referencji jest krotszy. Opona i tak lepie wyglada.

 

Domodeluj nity na przednik blotnik.

 

17_259_35.jpg

Napisano

Serio nie widzisz, że to jest bardzo słabe? tło rozciągnięte i przeskalowane, barierki bez żadnego detalu, na drodze widoczne poligony, tekstury nieciekawe, materiały też.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności