Skocz do zawartości

Prace Piotr Jamroz


Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuj się z nowymi tematami i z nowymi kadrami. Wyjdzie Ci to na plus jeśli złamiesz niektóre ze schematów i trochę się pomęczysz.

 

Widoki bardzo z góry, albo bardzo w dół. Z dachów budynków, z wnętrza jaru. Im bardziej nowa perspektywa i temat tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niecierpliwością czekam na jakiś wolny czas, żeby na spokojnie móc się "męczyć" nowymi tematami. Pamiętam, że w którymś z komentarzy wspomniałeś Wajktorze, że wydaje Ci się że coś mnie goni w trakcie tworzenia i miałeś rację. Został mi jeszcze jakiś rok liceum i póki co mam nieco ograniczony czas :/

Tak więc oto dwie kolejne świeże 30-minutówki

 

59FSEmp.jpg

 

tFMWLLd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie prace są ok. Może brakuje trochę więcej "storytelingu" Ostatnia ma potencjał w tej materii, ale można było pociągnąć to dalej. Np. Dlaczego ten domek jest zabity dechami? brakuje jakiś wskazówek, żeby przyciągnąć uwagę odbiory i pobudzić jego szare komórki do myślenia. Drobne szczegóły mogą skutecznie "wciągnąć" odbiorcę w eksplorowanie danej sceny i uruchomić wyobraźnię. Zrobiłem na szybko mały over aby zademonstrować co dokładnie mam na myśli. Niekoniecznie mój przykład historii jest najlepszy, ale obrazuje dobrze to co wcześniej napisałem.

6rA4Gfu.jpg

 

Podsumowując oprócz udoskonalania techniki pracuj nad tym co konkretnie masz do powiedzenia odbiorcy daną pracą. Oczywiście to tylko moja rada, którą możesz olać :P ale licz się z tym, że w dzisiejszych czasach ciężko konkurować samą techniką i warto nadrabiać treścią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki DPFantasy :) Sęk w tym że cisne za mało. Niestety w moich oczach raczej stoję w miejscu a czasami nawet się cofam :/ Moim głownym problemem jest to, że mimo dobrego pomysłu (a przynajmniej według mnie dobrego) nie potrafie jeszcze stworzyć interesującej pracy i zazwyczaj wszystko kończy się na kamieniach i drzewach bez głębszego sensu. Macie na to jakąś rade?

Edytowane przez Piotr Jamroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej (: masz rację, że brakuje trochę tym pracom 'kopnięcia', ale kwestią zatrzymania w rozwoju martwi się chyba każdy w tej branży, więc chill (;

Wydaje mi się, że jesteś zbyt zapobiegawczy, ostrożny. Szczególnie widzę to po twoich postaciach i mechach ze szkicownika (post #43 z wyjątkiem robali). Nie bój się zaszaleć, poszukać odpowiedniej linii bez używania gumki, obserwuj. Poprzeglądaj szkice Leo DaVinci - są pełne prób, przeróbek, widać poszukiwanie właściwej formy i naukę przez obserwację.

Ogólnie chyba powinieneś wrócić do ołówka, a jeszcze lepiej węgla i na formacie minimum A3 posiedzieć nad konkretnymi materiałami, kształtami z natury, bo (szczególnie po krajobrazach) widać braki w wewnętrznym archiwum. Za pomocą brushy w photoshopie sporo można zatuszować i sama dobrze o tym wiem (; grunt żeby używać tego świadomie. Jeśli tradycyjne medium bardzo cię odpycha, to możesz również ćwiczyć w programie, skały w poście #74 są bardzo dobrym studium imo. Ogranicz tylko paletę pędzli.

Pisałeś, że masz dobre pomysły. Zanim zaczniesz pracę zastanów się, dlaczego zainteresował cię taki, a nie inny motyw? Masz jakąś wizję w głowie - co 'przyciąga wzrok'? co zajmuje twój umysł? Trzymaj się tego, co cię grzeje (: jeśli praca ma służyć nauce, dobrze jest też obrać sobie jakiś konkretny problem, w twoim przypadku chyba najlepiej byłoby popracować nad kontrastem, bo chociaż używasz całego spektrum szarości, to prace są niewyraźne.

W przypadku krajobrazów, przyjrzyj się Gierymskiemu i Friedrichowi, wgl może rosyjski realizm. Chiaroscuro u Caravaggia. Może Cezanne i Gauguin, jeśli chodzi o kontrast kolorystyczny. Pewnie ten ostatni nie przypadnie ci do gustu, ale warto zerknąć jak rozwiązywał niektóre kwestie (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już na czym oko zatrzymać (: fajnie, że zwróciłeś uwagę na kontrast, a w szkicu drzew szukałeś tekstury podłoża i pnia. Wciąż mało widać szukania formy i materiałów, ale jeszcze wejdzie ci to w nawyk. Jest git, ciśnij dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, te ostatni concept nawet ciekawy- do poprawy rozróżnienie materiałów bo teraz wszystko wygląda jak skóra jednego koloru. No i aż się prosi żeby zrobić kilka wersji jeśli to concept:D Enviro ciężo powiedzieć bo same speedy. Proponuję żebyś wykończył jedną prackę w oparciu o referencje i wtedy będzie można coś ocenić. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności