Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pragnę powiedzieć że jestem naprawde bardzo bardzo początkującym urzytkownikiem 3D Maxa, dlatego też postęp mojej pracy będziecie mogli podziwiać od samego początku, jak widać sam render nie jest wspaniały. Za pierwszą pracę obrałem sobie model czołgu T 26. Wydaje mi się że sam model nie jest za trundy w produkcji więc padło na niego. No to na tyle.

  • Odpowiedzi 34
  • Wyświetleń 3,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dziwny ten twoj czolg moze zaznij na poczatek od czegos prostszego:( ja na poczatku robilem zapaliczki a ty odrazu z czolgami:) no jak chcesz...:) powodzenia i pozdrawiam

Napisano

4x extrude spline'a + 1x lathe?... Na prawde, czasami warto się wstrzymać z pokazywaniem swojej pracy... Chociaż troche...

Napisano

hmm a moze zacznij od robienia czołgu a potem dopiero zaczniesz robic jakies skomplikowane elementy silnika...

Napisano

szczerze mowiac nawet niewiem jak na to patrzec... co to sa za czesci?... a moze na poczatek przerob pare tutoriali?...

Napisano

czołg?? hmm nie zgadłbym

 

przeroob kilka tutoriali o box modellingu i wtedy sie za cos bierz.. poznaj ogoolne zasady maxa, przynajmniej jakies podstawy renderingu

 

pozdrawiam :D

Napisano
  • Autor
czołg?? hmm nie zgadłbym

 

przeroob kilka tutoriali o box modellingu i wtedy sie za cos bierz.. poznaj ogoolne zasady maxa, przynajmniej jakies podstawy renderingu

 

pozdrawiam :D

 

Możesz podac linki do tego typu box modellingu, będe bardzo wdzięczny.

 

A i jak sie renderuje scenkę z takim szarym tłem i szarymi elementami ???

Proszę o pomoc ?

Napisano

Szare tlo ustawiasz wciskajac 8 na klawiaturze i tam masz cos w rodzaju background color (standardowo czarny)

 

Na poczatek proponuje przerobic kilka banalnych tutkow z poly-modelingu :

http://max3d.pl/dltut.php?id=tut100&href=tutoriale/kurs99/komputer.htm

http://max3d.pl/dltut.php?id=tut120&href=tutoriale/kurs120/felga_tutorial.htm

http://max3d.pl/tutoriale/kurs132/czolg.htm

 

A co do szarych elementow to narzuc standardowa teksture z maxa.

Napisano

kubel zminej wody na poczatek na tym forum bardzo pomaga :) chyba kazdy to przeszedl zaczynajac chociazby od najprostszych rzeczy :) poki co musisz jak juz poprzednicy wspomnieli skupic sie na prostszych rzeczach zeby opanowac podstawowe narzedzia w maxie . Z czasem zrobisz ten swoj czolg :)

Napisano
  • Autor

Dobra teraz pytanie: Chodzi o to aby z jednego obiektu wycisnąć jak najwięcej elementów i nie dodawać nowych brył tak ? (odzielnych)

Napisano

nie - nie chodzi o to - chodzi o to zeby czolg wygladal jak czolg :)

 

jesli jakies elementy mozesz zbudowac poprzez ich 'wyciskanie' z innych - to spox - ale generalnie dobrze miec taki czolg podzielony na osobne bryly - chociaz w czasie modelingu moze byc tak ze lepiej modelowac jakis element z innego - to poozniej i tak lepiej go odlaczyc i poprawiac tylko ten konkretny element

 

ten tutek o czolgu ktory ci koledzy podali - jest bardzo dobry zeby wlasnie skumac o co mi chodzi - niektore czesci - ktore niejako sa brylami - modelowane sa z jednego kawalka - a bryly ktore ewidentnie sa osobne - z innych kawalkow

 

hmm - nie wiem czy nie zabardzo namotalem teraz :)

Napisano
  • Autor

Dobra dzięki za info, przerobie te tutki co mi podaliście i zaczne dalszą część T 26.

 

A jeszcze jedno, przy pokazaniu renderu chodzi mi o uzyskanie tego efektu poniżej macie zdjęcie, może jakis tutek lub mała pomoc będe wdzięczny.

Napisano

Z tego co widzę, tam jest po prostu włączony Light Tracer, ew. Radiosity..

Napisano

ew wyglada to na Brazila ... ;) to juz wyzsza szkola jazdy i nie spiesz sie z GI ...

Napisano
  • Autor

hmmm :D.

 

Pytanie te programy renderujące to są nakładki na 3d maxa czy działają odzielnie ?

 

PS: dzięki ze odpowiadacie na moje pytania, Dzięki !!!

Napisano

To sa pluginy tzn instalujesz do folderu maxa i sa "czescia" niego.

Napisano

akurat ustawienie materialu standard i w zakladce "luma server" brazila wlaczenie opcji GI nie jest az takie skomplikowane ... ;) moze warto zeby i probne rendery wygladaly "zjadliwie" to tzw. new user nie bedzie sie zniechecal ... :) na poczatek polecam rio brazill ... bo jest darmowy :P a w sumie rozni sie tylko maxymalna mozliwa rozdzielczoscia renderu ... 512x ... :) jak nie masz ... albo nie mozesz znalezc ... odezwij sie na msn to ci wysle instalke wraz z pluginem do HDRI ...

 

pozdrawiam ... nie zniechecaj sie ... (moze zrob mebelki ? to niezle na poczatek ... :) heh

Napisano

równie dobre efekty można uzyskać przy pomocy standardowego maxowego renderera-mental raya,ale to tylko pod warunkiem że masz wersję maxa 6 lub więcej

Napisano

Włacz maxa ----> F10 ----->Zakładka "Assign Renderer"------ przycisk "...." kolo Production: ------> i z okienka ktore ci wyskoczy zaznacz vray i kliknij OK . Gotowe :)

Napisano

boze to nie przedszkole ... teraz beda pisac co dany przycisk daje ...

 

troche wlasnej interwencji w lekture softu ...

 

i przypominam o regulaminie i punkcie o piractwie ...

Napisano

Fakt faktem syntax sam niewiele potrafie zdziałać ale pierwsze co zrobiłem to zaczełem jechać tutoriale ... pewnie poprosisz o linki??? a weź nacisnij F1 tam jest pełno tutoriali wyjaśniających max ( znajdziesz wyjaśnienie do WSZYSTKICH opcji) przeób przynajmiej te począdkowe ( stil life , lo poly fighter materials and lightning) fakt po angielsku ( choć to prosty język do nauki fonetycznej bo grame ma pop#$@) ale masz naprawde wiele obrazków a same tutki są opisane krok po kroku i łopatlogicznie ... a codo tgo czołgu .. niechce być wredny ale 100% się zniecchęcisz bo podstawy musisz załapać a to jest zabawa z boczami spilanami itd... normalka na początku ( czołg to troszke wysoka poprzeczka naprawde) . No trzymka życze po pierwsze cierpliwości i podrógie inwencji twórczej bo to chyba tu najważniejsze w 3d jest :):):)

Napisano

sory F11 czy gdzie tam jest help i user reference niepamiętam klawisza zawsze myszką tam wchodze :D

Napisano

o matko jak mieszkasz w warszawie to mozesz przyjsc do mnie na kursy z 3d maxa, buahahaha :)

Napisano
  • Autor

Co do totutoriali to przerobiłem te podstawowe juz do połowy. A czy możecie mi powiedzieć jak zrobić żeby działał ten vray jak i gdzie to instalować itp.. ,może jakies readme, faq, czy cos i ogólnie o samym renderingu.

 

A z czołgiem jak narzie dałem sobie spokój :D

Napisano

a z v-rayem nie bylo ? wystarczy ze w google wpiszesz v-ray ...

 

poza tym nie zycze ci zle ale daj sobie spokoj z tym v-rayem narazie i naucz sie modellingu ... bo narazie to musisz miec co renderowac ... bo chyba nie bedziesz renderowal boxów ..

Napisano
  • Autor

No doba jak mowisz, dzis siąde i zbuduje cos prostego i puszcze to a wy powiecie co o tym mysliscie.

 

 

PROSZE O SKASOWANIE TEGO TEMATU. // A jednak nie :P

Napisano

Dla mnie bomba.

Moglbys pokazac siatke modelu. Szczegolnie zblizenia na okolice nitow i czesci wkleslych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności