Napisano 20 Październik 200420 l Pragnę powiedzieć że jestem naprawde bardzo bardzo początkującym urzytkownikiem 3D Maxa, dlatego też postęp mojej pracy będziecie mogli podziwiać od samego początku, jak widać sam render nie jest wspaniały. Za pierwszą pracę obrałem sobie model czołgu T 26. Wydaje mi się że sam model nie jest za trundy w produkcji więc padło na niego. No to na tyle.
Napisano 20 Październik 200420 l dziwny ten twoj czolg moze zaznij na poczatek od czegos prostszego:( ja na poczatku robilem zapaliczki a ty odrazu z czolgami:) no jak chcesz...:) powodzenia i pozdrawiam
Napisano 20 Październik 200420 l 4x extrude spline'a + 1x lathe?... Na prawde, czasami warto się wstrzymać z pokazywaniem swojej pracy... Chociaż troche...
Napisano 20 Październik 200420 l hmm a moze zacznij od robienia czołgu a potem dopiero zaczniesz robic jakies skomplikowane elementy silnika...
Napisano 20 Październik 200420 l szczerze mowiac nawet niewiem jak na to patrzec... co to sa za czesci?... a moze na poczatek przerob pare tutoriali?...
Napisano 21 Październik 200420 l czołg?? hmm nie zgadłbym przeroob kilka tutoriali o box modellingu i wtedy sie za cos bierz.. poznaj ogoolne zasady maxa, przynajmniej jakies podstawy renderingu pozdrawiam :D
Napisano 21 Październik 200420 l Autor czołg?? hmm nie zgadłbym przeroob kilka tutoriali o box modellingu i wtedy sie za cos bierz.. poznaj ogoolne zasady maxa, przynajmniej jakies podstawy renderingu pozdrawiam :D Możesz podac linki do tego typu box modellingu, będe bardzo wdzięczny. A i jak sie renderuje scenkę z takim szarym tłem i szarymi elementami ??? Proszę o pomoc ?
Napisano 21 Październik 200420 l Szare tlo ustawiasz wciskajac 8 na klawiaturze i tam masz cos w rodzaju background color (standardowo czarny) Na poczatek proponuje przerobic kilka banalnych tutkow z poly-modelingu : http://max3d.pl/dltut.php?id=tut100&href=tutoriale/kurs99/komputer.htm http://max3d.pl/dltut.php?id=tut120&href=tutoriale/kurs120/felga_tutorial.htm http://max3d.pl/tutoriale/kurs132/czolg.htm A co do szarych elementow to narzuc standardowa teksture z maxa.
Napisano 21 Październik 200420 l kubel zminej wody na poczatek na tym forum bardzo pomaga :) chyba kazdy to przeszedl zaczynajac chociazby od najprostszych rzeczy :) poki co musisz jak juz poprzednicy wspomnieli skupic sie na prostszych rzeczach zeby opanowac podstawowe narzedzia w maxie . Z czasem zrobisz ten swoj czolg :)
Napisano 21 Październik 200420 l Autor Dobra teraz pytanie: Chodzi o to aby z jednego obiektu wycisnąć jak najwięcej elementów i nie dodawać nowych brył tak ? (odzielnych)
Napisano 21 Październik 200420 l nie - nie chodzi o to - chodzi o to zeby czolg wygladal jak czolg :) jesli jakies elementy mozesz zbudowac poprzez ich 'wyciskanie' z innych - to spox - ale generalnie dobrze miec taki czolg podzielony na osobne bryly - chociaz w czasie modelingu moze byc tak ze lepiej modelowac jakis element z innego - to poozniej i tak lepiej go odlaczyc i poprawiac tylko ten konkretny element ten tutek o czolgu ktory ci koledzy podali - jest bardzo dobry zeby wlasnie skumac o co mi chodzi - niektore czesci - ktore niejako sa brylami - modelowane sa z jednego kawalka - a bryly ktore ewidentnie sa osobne - z innych kawalkow hmm - nie wiem czy nie zabardzo namotalem teraz :)
Napisano 21 Październik 200420 l Autor Dobra dzięki za info, przerobie te tutki co mi podaliście i zaczne dalszą część T 26. A jeszcze jedno, przy pokazaniu renderu chodzi mi o uzyskanie tego efektu poniżej macie zdjęcie, może jakis tutek lub mała pomoc będe wdzięczny.
Napisano 21 Październik 200420 l Z tego co widzę, tam jest po prostu włączony Light Tracer, ew. Radiosity..
Napisano 21 Październik 200420 l ew wyglada to na Brazila ... ;) to juz wyzsza szkola jazdy i nie spiesz sie z GI ...
Napisano 21 Październik 200420 l tak jest, istnieje cos takiego jak zaawansowane programy renderujące, ponizej masz linki do darmowych wersji :] http://www.splutterfish.com > brazil render system http://www.vrayrender.com > vray renderer a'propos, to biurko z monitorem to vray pozdrawiam :D
Napisano 21 Październik 200420 l Autor hmmm :D. Pytanie te programy renderujące to są nakładki na 3d maxa czy działają odzielnie ? PS: dzięki ze odpowiadacie na moje pytania, Dzięki !!!
Napisano 21 Październik 200420 l akurat ustawienie materialu standard i w zakladce "luma server" brazila wlaczenie opcji GI nie jest az takie skomplikowane ... ;) moze warto zeby i probne rendery wygladaly "zjadliwie" to tzw. new user nie bedzie sie zniechecal ... :) na poczatek polecam rio brazill ... bo jest darmowy :P a w sumie rozni sie tylko maxymalna mozliwa rozdzielczoscia renderu ... 512x ... :) jak nie masz ... albo nie mozesz znalezc ... odezwij sie na msn to ci wysle instalke wraz z pluginem do HDRI ... pozdrawiam ... nie zniechecaj sie ... (moze zrob mebelki ? to niezle na poczatek ... :) heh
Napisano 21 Październik 200420 l równie dobre efekty można uzyskać przy pomocy standardowego maxowego renderera-mental raya,ale to tylko pod warunkiem że masz wersję maxa 6 lub więcej
Napisano 21 Październik 200420 l Autor mam zessanego vray 9.03n i zainsatalowłem go i teraz pytanie jak to urochomic ??
Napisano 21 Październik 200420 l Włacz maxa ----> F10 ----->Zakładka "Assign Renderer"------ przycisk "...." kolo Production: ------> i z okienka ktore ci wyskoczy zaznacz vray i kliknij OK . Gotowe :)
Napisano 21 Październik 200420 l boze to nie przedszkole ... teraz beda pisac co dany przycisk daje ... troche wlasnej interwencji w lekture softu ... i przypominam o regulaminie i punkcie o piractwie ...
Napisano 21 Październik 200420 l Fakt faktem syntax sam niewiele potrafie zdziałać ale pierwsze co zrobiłem to zaczełem jechać tutoriale ... pewnie poprosisz o linki??? a weź nacisnij F1 tam jest pełno tutoriali wyjaśniających max ( znajdziesz wyjaśnienie do WSZYSTKICH opcji) przeób przynajmiej te począdkowe ( stil life , lo poly fighter materials and lightning) fakt po angielsku ( choć to prosty język do nauki fonetycznej bo grame ma pop#$@) ale masz naprawde wiele obrazków a same tutki są opisane krok po kroku i łopatlogicznie ... a codo tgo czołgu .. niechce być wredny ale 100% się zniecchęcisz bo podstawy musisz załapać a to jest zabawa z boczami spilanami itd... normalka na początku ( czołg to troszke wysoka poprzeczka naprawde) . No trzymka życze po pierwsze cierpliwości i podrógie inwencji twórczej bo to chyba tu najważniejsze w 3d jest :):):)
Napisano 21 Październik 200420 l sory F11 czy gdzie tam jest help i user reference niepamiętam klawisza zawsze myszką tam wchodze :D
Napisano 21 Październik 200420 l o matko jak mieszkasz w warszawie to mozesz przyjsc do mnie na kursy z 3d maxa, buahahaha :)
Napisano 22 Październik 200420 l Autor Co do totutoriali to przerobiłem te podstawowe juz do połowy. A czy możecie mi powiedzieć jak zrobić żeby działał ten vray jak i gdzie to instalować itp.. ,może jakies readme, faq, czy cos i ogólnie o samym renderingu. A z czołgiem jak narzie dałem sobie spokój :D
Napisano 22 Październik 200420 l a z v-rayem nie bylo ? wystarczy ze w google wpiszesz v-ray ... poza tym nie zycze ci zle ale daj sobie spokoj z tym v-rayem narazie i naucz sie modellingu ... bo narazie to musisz miec co renderowac ... bo chyba nie bedziesz renderowal boxów ..
Napisano 22 Październik 200420 l Autor No doba jak mowisz, dzis siąde i zbuduje cos prostego i puszcze to a wy powiecie co o tym mysliscie. PROSZE O SKASOWANIE TEGO TEMATU. // A jednak nie :P
Napisano 28 Marzec 200520 l Autor Skończony model. http://www.morska14.webpark.pl/1.jpg http://www.morska14.webpark.pl/1.jpg http://www.morska14.webpark.pl/3.jpg http://www.morska14.webpark.pl/5.jpg http://www.morska14.webpark.pl/6.jpg http://www.morska14.webpark.pl/7.jpg
Napisano 28 Marzec 200520 l Dla mnie bomba. Moglbys pokazac siatke modelu. Szczegolnie zblizenia na okolice nitow i czesci wkleslych.
Napisano 28 Marzec 200520 l Glancki modelik ;). Jak byś jeszcze go otexturował byłby eszcze lepszy :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto