Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pragnę powiedzieć że jestem naprawde bardzo bardzo początkującym urzytkownikiem 3D Maxa, dlatego też postęp mojej pracy będziecie mogli podziwiać od samego początku, jak widać sam render nie jest wspaniały. Za pierwszą pracę obrałem sobie model czołgu T 26. Wydaje mi się że sam model nie jest za trundy w produkcji więc padło na niego. No to na tyle.

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
czołg?? hmm nie zgadłbym

 

przeroob kilka tutoriali o box modellingu i wtedy sie za cos bierz.. poznaj ogoolne zasady maxa, przynajmniej jakies podstawy renderingu

 

pozdrawiam :D

 

Możesz podac linki do tego typu box modellingu, będe bardzo wdzięczny.

 

A i jak sie renderuje scenkę z takim szarym tłem i szarymi elementami ???

Proszę o pomoc ?

Napisano

Szare tlo ustawiasz wciskajac 8 na klawiaturze i tam masz cos w rodzaju background color (standardowo czarny)

 

Na poczatek proponuje przerobic kilka banalnych tutkow z poly-modelingu :

http://max3d.pl/dltut.php?id=tut100&href=tutoriale/kurs99/komputer.htm

http://max3d.pl/dltut.php?id=tut120&href=tutoriale/kurs120/felga_tutorial.htm

http://max3d.pl/tutoriale/kurs132/czolg.htm

 

A co do szarych elementow to narzuc standardowa teksture z maxa.

Napisano

kubel zminej wody na poczatek na tym forum bardzo pomaga :) chyba kazdy to przeszedl zaczynajac chociazby od najprostszych rzeczy :) poki co musisz jak juz poprzednicy wspomnieli skupic sie na prostszych rzeczach zeby opanowac podstawowe narzedzia w maxie . Z czasem zrobisz ten swoj czolg :)

Napisano

nie - nie chodzi o to - chodzi o to zeby czolg wygladal jak czolg :)

 

jesli jakies elementy mozesz zbudowac poprzez ich 'wyciskanie' z innych - to spox - ale generalnie dobrze miec taki czolg podzielony na osobne bryly - chociaz w czasie modelingu moze byc tak ze lepiej modelowac jakis element z innego - to poozniej i tak lepiej go odlaczyc i poprawiac tylko ten konkretny element

 

ten tutek o czolgu ktory ci koledzy podali - jest bardzo dobry zeby wlasnie skumac o co mi chodzi - niektore czesci - ktore niejako sa brylami - modelowane sa z jednego kawalka - a bryly ktore ewidentnie sa osobne - z innych kawalkow

 

hmm - nie wiem czy nie zabardzo namotalem teraz :)

Napisano

Dobra dzięki za info, przerobie te tutki co mi podaliście i zaczne dalszą część T 26.

 

A jeszcze jedno, przy pokazaniu renderu chodzi mi o uzyskanie tego efektu poniżej macie zdjęcie, może jakis tutek lub mała pomoc będe wdzięczny.

Napisano

akurat ustawienie materialu standard i w zakladce "luma server" brazila wlaczenie opcji GI nie jest az takie skomplikowane ... ;) moze warto zeby i probne rendery wygladaly "zjadliwie" to tzw. new user nie bedzie sie zniechecal ... :) na poczatek polecam rio brazill ... bo jest darmowy :P a w sumie rozni sie tylko maxymalna mozliwa rozdzielczoscia renderu ... 512x ... :) jak nie masz ... albo nie mozesz znalezc ... odezwij sie na msn to ci wysle instalke wraz z pluginem do HDRI ...

 

pozdrawiam ... nie zniechecaj sie ... (moze zrob mebelki ? to niezle na poczatek ... :) heh

Napisano

Włacz maxa ----> F10 ----->Zakładka "Assign Renderer"------ przycisk "...." kolo Production: ------> i z okienka ktore ci wyskoczy zaznacz vray i kliknij OK . Gotowe :)

Napisano

boze to nie przedszkole ... teraz beda pisac co dany przycisk daje ...

 

troche wlasnej interwencji w lekture softu ...

 

i przypominam o regulaminie i punkcie o piractwie ...

Napisano

Fakt faktem syntax sam niewiele potrafie zdziałać ale pierwsze co zrobiłem to zaczełem jechać tutoriale ... pewnie poprosisz o linki??? a weź nacisnij F1 tam jest pełno tutoriali wyjaśniających max ( znajdziesz wyjaśnienie do WSZYSTKICH opcji) przeób przynajmiej te począdkowe ( stil life , lo poly fighter materials and lightning) fakt po angielsku ( choć to prosty język do nauki fonetycznej bo grame ma pop#$@) ale masz naprawde wiele obrazków a same tutki są opisane krok po kroku i łopatlogicznie ... a codo tgo czołgu .. niechce być wredny ale 100% się zniecchęcisz bo podstawy musisz załapać a to jest zabawa z boczami spilanami itd... normalka na początku ( czołg to troszke wysoka poprzeczka naprawde) . No trzymka życze po pierwsze cierpliwości i podrógie inwencji twórczej bo to chyba tu najważniejsze w 3d jest :):):)

Napisano

Co do totutoriali to przerobiłem te podstawowe juz do połowy. A czy możecie mi powiedzieć jak zrobić żeby działał ten vray jak i gdzie to instalować itp.. ,może jakies readme, faq, czy cos i ogólnie o samym renderingu.

 

A z czołgiem jak narzie dałem sobie spokój :D

Napisano

a z v-rayem nie bylo ? wystarczy ze w google wpiszesz v-ray ...

 

poza tym nie zycze ci zle ale daj sobie spokoj z tym v-rayem narazie i naucz sie modellingu ... bo narazie to musisz miec co renderowac ... bo chyba nie bedziesz renderowal boxów ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności