parhelia Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 (edytowane) Witam serdecznie. Jestem początkujący w 3dsmaxie. Wiec za wszelkie banalne dla was pytanie prosze nie jechać aż tak bardzo ;). Z racji zamiłowania zabrałem się za modelowanie samochodu i natknąłem sie na kilka problemów. Pierwszy z nich to taka sytuacja jak na załaczonym obrazku. Mianowicie mam siatkę samochodu, wierzchołki ABCDE ( rys 1) , używam meshsmooth lub turbosmooth i robi się sytuacja jak na rys 2, czyli zaokrągla mi wszystko. Chciałbym uzyskać cos jak na rysunku 3. Czyli np. kat prosty miedzy A i B zaokrąglenie miedzy B C D i od D linia prosta. Jak robic katy proste, rozwarte na siatce miedzy wierzchołkami aby meshmsmooth zaokraglał mi krawedzie tylko te ,które potrzebuje ? Drugie pytanie to w czwartym dolnym viewporcie mam problem z zaznaczaniem wierzchołków i krawędzi. Klikam i nic nie zaznacza lub w najlepszym razie zaznacza np wierzchołek sąsiadujący. To samo z krawędziami .W innym viewportach działa. Z góry przepraszam za być może idiotyczne pytania . Pozdrawiam.[/img] Edytowane 28 Lipiec 2016 przez parhelia
Sensej Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 Hey. Jeżeli chcesz uzyskać ostre krawędzie przy TurboSmooth musisz dodać tzw. Support Edge. Polecam obejrzeć ten poradnik o hardsurface. Wtedy zrozumiesz wszystko https://www.youtube.com/watch?v=oaUzfqZFWBA
Reynevan Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 Jestem początkujący w 3dsmaxie. (...) Z racji zamiłowania zabrałem się za modelowanie samochodu Zabierz się za modelowanie czegoś prostszego ;)
stormwind Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 Drugie pytanie to w czwartym dolnym viewporcie mam problem z zaznaczaniem wierzchołków i krawędzi. Klikam i nic nie zaznacza lub w najlepszym razie zaznacza np wierzchołek sąsiadujący. To samo z krawędziami .W innym viewportach działa. Masz prawdopodobnie domyślenie ustawione systemowe jednostki sceny. Wejdź w Customize/unit Setup... Display unit scale, zaznacz Metric i wybierz Centimeters, Wejdź dalej w System Unit Setup i w System Unit Scale ustaw 1 Unit = 1,0 centimeters
Reynevan Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 W takim razie powodzenia. Wrzucaj progres jak chcesz ;)
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 Samochody to jest jedna z najtrudniejszych spraw w świecie 3D jeśli chodzi o modeling.. nawet bardzo zawansowane osoby które robią po parę lat w branży mają z tym problem. tak więc serio zacznij od czegoś bardziej prostego :)
parhelia Napisano 28 Lipiec 2016 Autor Napisano 28 Lipiec 2016 Zdaje sobie sprawę ,ze proste to nie jest, jednak chcę to robić i zrobię, wcześniej lub później dam radę. Po to jest forum ,żeby pomagać. Sensej, stormwind dali radę. Pozdrawiam.
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 Zdaje sobie sprawę ,ze proste to nie jest, jednak chcę to robić i zrobię, wcześniej lub później dam radę. Po to jest forum ,żeby pomagać. Sensej, stormwind dali radę. Pozdrawiam. po prostu istnieje duże prawdopodobieństwo że możesz się zrazić.
ptaszek Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 Zacznij zatem od felg, lusterek bo jak zaczniesz kaszanic bryle to stracisz mase czasu :) I sie zniechecisz. Tak na marginesie to 3ds max to nie jest soft do modelowania aut. W ogole poly to nie to czego potrzebujesz. POszukaj w necie nurbs / surface modeling.
pecet Napisano 28 Lipiec 2016 Napisano 28 Lipiec 2016 W ogole poly to nie to czego potrzebujesz. POszukaj w necie nurbs / surface modeling. I z poly można niezłe rzeczy wyczarować, kwestia techniki. http://www.3dmir.ru/forum/read/4499/1.html http://www.3dmir.ru/forum/read/4171/1.html http://www.3dmir.ru/forum/read/4592/1.html
ptaszek Napisano 29 Lipiec 2016 Napisano 29 Lipiec 2016 No super to robi, faktycznie dobre poly, chociaz w przypadku alfy i chyba tez smarta zaczynal od krzywych. Mimo wszystko to najlepsze ciecia blach i szpary jakie widzialem w poligonach. :)
2013 Napisano 29 Lipiec 2016 Napisano 29 Lipiec 2016 Zgadzam się z tym co pisze Maciek i Ptaszek, nie to, że wątpię w Twoje możliwości, ale wiem jak problematyczne jest modelowanie takiej bryły. Pokaż proszę model samochodu nad którym pracujesz, ujęcia gdzie widać siatkę.
parhelia Napisano 29 Lipiec 2016 Autor Napisano 29 Lipiec 2016 Witam. Po prostu nie chcę się poddawać lecz robić wszystko , aby możliwe było mi opanowanie tego programu. Do tej pory robIłem szkice i projekty w 2d . Tutaj galeria po godzinach : http://pietrekm.deviantart.com/gallery/. Coraz częściej mam jednak zapytania o zaprojektowanie i wizualizacje w 3d. Stad moja lekka upartość. Co do siatki modelu nad ,którym pracuje...no właśnie... to jest mój osobisty projekt, skomplikowany kształt i..pojawiajace sie problemy a co z tym związane moja obecność i zapytania na tym forum.
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Lipiec 2016 Napisano 29 Lipiec 2016 patrząc na to że jesteś concept artystą myślę że zBrush byłby dla ciebie fajną aplikacją aby złapać bryłę w 3D i potem ją podmalować ewentualnie albo zrobić retopo. No i oczywiście jakiś program nurbsowy jeśli chcesz iśc w to full profesionalnie np Alias autodesku
Akierek Napisano 30 Lipiec 2016 Napisano 30 Lipiec 2016 Powiem cos od siebie: Jesli chcesz modelowac samochody, to modeluj. Wiem na swoim przykladzie , ze warto, nawet na poczatku swojej przygody z grafika. Oczywiscie trzeba byc przygotowanym na to, ze od razu moze nie wychodzic,że nalezy wybierac te latwiejsze auta itp. Ale potem satysfakcja jest ogromna, jak juz wyczujesz modelowanie. Chociaz modelowania uczysz sie cale zycie, tak jak i grafiki. Tak wiec powodzenia i do przodu ! :)
Rekomendowane odpowiedzi