Skocz do zawartości

Początkujacy. Kilka pytań. Modelowanie samochodu.


parhelia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem początkujący w 3dsmaxie. Wiec za wszelkie banalne dla was pytanie prosze nie jechać aż tak bardzo ;). Z racji zamiłowania zabrałem się za modelowanie samochodu i natknąłem sie na kilka problemów. Pierwszy z nich to taka sytuacja jak na załaczonym obrazku. Mianowicie mam siatkę samochodu, wierzchołki ABCDE ( rys 1) , używam meshsmooth lub turbosmooth i robi się sytuacja jak na rys 2, czyli zaokrągla mi wszystko. Chciałbym uzyskać cos jak na rysunku 3. Czyli np. kat prosty miedzy A i B zaokrąglenie miedzy B C D i od D linia prosta. Jak robic katy proste, rozwarte na siatce miedzy wierzchołkami aby meshmsmooth zaokraglał mi krawedzie tylko te ,które potrzebuje ? Drugie pytanie to w czwartym dolnym viewporcie mam problem z zaznaczaniem wierzchołków i krawędzi. Klikam i nic nie zaznacza lub w najlepszym razie zaznacza np wierzchołek sąsiadujący. To samo z krawędziami .W innym viewportach działa. Z góry przepraszam za być może idiotyczne pytania . Pozdrawiam.jr73om.jpg[/img]

Edytowane przez parhelia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Drugie pytanie to w czwartym dolnym viewporcie mam problem z zaznaczaniem wierzchołków i krawędzi. Klikam i nic nie zaznacza lub w najlepszym razie zaznacza np wierzchołek sąsiadujący. To samo z krawędziami .W innym viewportach działa.

 

Masz prawdopodobnie domyślenie ustawione systemowe jednostki sceny.

Wejdź w Customize/unit Setup...

Display unit scale, zaznacz Metric i wybierz Centimeters,

Wejdź dalej w System Unit Setup

i w System Unit Scale ustaw 1 Unit = 1,0 centimeters

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij zatem od felg, lusterek bo jak zaczniesz kaszanic bryle to stracisz mase czasu :) I sie zniechecisz.

Tak na marginesie to 3ds max to nie jest soft do modelowania aut. W ogole poly to nie to czego potrzebujesz. POszukaj w necie nurbs / surface modeling.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym co pisze Maciek i Ptaszek, nie to, że wątpię w Twoje możliwości, ale wiem jak problematyczne jest modelowanie takiej bryły.

 

Pokaż proszę model samochodu nad którym pracujesz, ujęcia gdzie widać siatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po prostu nie chcę się poddawać lecz robić wszystko , aby możliwe było mi opanowanie tego programu. Do tej pory robIłem szkice i projekty w 2d . Tutaj galeria po godzinach : http://pietrekm.deviantart.com/gallery/. Coraz częściej mam jednak zapytania o zaprojektowanie i wizualizacje w 3d. Stad moja lekka upartość. Co do siatki modelu nad ,którym pracuje...no właśnie... to jest mój osobisty projekt, skomplikowany kształt i..pojawiajace sie problemy a co z tym związane moja obecność i zapytania na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem cos od siebie: Jesli chcesz modelowac samochody, to modeluj. Wiem na swoim przykladzie , ze warto, nawet na poczatku swojej przygody z grafika. Oczywiscie trzeba byc przygotowanym na to, ze od razu moze nie wychodzic,że nalezy wybierac te latwiejsze auta itp. Ale potem satysfakcja jest ogromna, jak juz wyczujesz modelowanie. Chociaz modelowania uczysz sie cale zycie, tak jak i grafiki. Tak wiec powodzenia i do przodu ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności