Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

chcialem sie z Wami podzielic efektami pracy z kursu TD-U.com ( Photoreal Lighting with Vadim Turchin ). Z racji tego ze u Vadima w klasie nie bylo juz miejsc, kurs odbylem pod okiem Michael-a Tanzillo. W skrocie chodzilo o to zeby wpasowac obiekt 3D w tlo. W kazdym tygodniu bylo inne tlo (interior in ambient daylight, artificial night, exterior morning, interior artificial, interior mixed oraz exterior car scene lighting).

 

Calosc wykonana na Vray for MODO, compo w NK, textury w Substance Painterze.

Nie bylo zadnej dodatkowej CC na finalnym obrazku, wszystko prosto z NK.

 

Model ciuchci w ogrodzie zrobilem od zera, model nascara dostalem od dabarti.com (dzieki Tomek! :) ), reszta modeli z kursu, tu i tam poprawionych i zuwkowanych od zera.

 

Na koniec jeszcze info bardziej techniczne:

- scena z aparatem: bez hdri, area light plus gradient w gi,

- scena z ciuchcia w ogrodzie: bez hdri, vray sun&sky,

- scena nocna: bez hdri, jedno swiatlo,

- scena w kuchni: hdri po korekcji, area lighty plus dodatkowe area lighty pomagajace wydobyc bryle,

- scena z autem na zewnatrz: hdri po korekcji, direct light jako imitacja sun,

 

chyba tyle,

mam nadzieje ze sie spodoba, pozdr!

 

wrzucam finalny render VS czysty BG:

 

peter-kolus-06-render.jpg?1480275697

peter-kolus-06-plate.jpg?1480275695

peter-kolus-03-render.jpg?1480275700

peter-kolus-03-plate.jpg?1480275696

peter-kolus-04-render.jpg?1480275705

peter-kolus-04-plate.jpg?1480275702

peter-kolus-05-render.jpg?1480275692

peter-kolus-05-plate.jpg?1480275707

peter-kolus-07-render.jpg?1480275703

peter-kolus-07-plate.jpg?1480275700

peter-kolus-08-render.jpg?1480275695

peter-kolus-08-plate.jpg?1480275692

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Super!

 

Mozesz spokojnie w topowych studiach FX pracowac, ale z tego co pamietam to chyba masz to juz za soba.

 

Nie wiem czy kurs taki dobry, czy to Twoj skill - a moze jedno i drugie.

 

Wiolonczela i aparacik moje faworyty - niegdybym sie nie domsylil ze to CG.

Napisano

Mega spoko! Jakby to były przebitki z filmów to bym się pewnie nie zorientował ;)

 

Na czym polegał ten kurs? Dostaliście zadania i ktoś to potem sprawdzał, mając swoje uwagi, czy jak? Bo mniemam że wszystko się odbyło "internetowo" :) Możesz powiedzieć coś więcej?

Napisano (edytowane)

woow. Super cwiczenie. Ciekaw jestem jak wygladala scena w 3d. ile geometrii modelowales z otoczenia.

Edytowane przez guru
Napisano (edytowane)

Gdybyś mógł udostępnić to bardzo mnie ciekawi jak wyglądał proces twórczy na przykładzie jednej ze scen?

 

Jak wyglądał obraz przed postprocesem.

Czyste światło na clayu. Przykładowe passy.

Edytowane przez Kryzys
Napisano

Elo,

 

Dzieki wszystkim za komentarze a ekipie z max3d za posta na FB, milo mi bardzo :)

 

 

Mega spoko! Jakby to były przebitki z filmów to bym się pewnie nie zorientował ;)

 

Na czym polegał ten kurs? Dostaliście zadania i ktoś to potem sprawdzał, mając swoje uwagi, czy jak? Bo mniemam że wszystko się odbyło "internetowo" :) Możesz powiedzieć coś więcej?

 

 

Kurs trwa 8 tygodni, przez pierwsze 2 nie robisz nic w 3D. Omawiawiana jest teoria a praca domowa polega na wrzuceniu kilku swoich inspiracji. Pozostala czesc kursu to juz praca w 3D i wykonanie obrazkow ktore tutaj wrzucilem. Za kazdym razem wyglada to w ten sam sposob. W poniedzialek rano dostajesz linka do materialu video, tzn. lekcja plus krotki film w ktorym wyjasnione zostanie Twoje zadanie domowe. Na skonczenie (w teorii) masz czas do piatku wieczor. W praktyce czasami wrzucalem prace w weekend, czasami nawet po. Szczegolnie im blizej konca i obrazek wymagal wiecej czasu. Na ostatnia scene (auto na zewnatrz) masz dwa tygodnie.

Po weekendzie, zwykle we wtorek rano dostawalismy video z krytyka, tzn. Vadim (w moim wypadku Michael) odpala nagrywanie swojego pulpitu, otwiera Twoj obrazek i daje swoje uwagi, zwykle trwalo to od 15 do 30 minut.

 

Generalnie rzecz biorac kurs jest na temat oswietlenia i nie jest wymagane zeby texturowac modele ale juz przy pierwszym zadaniu Vadim namawia do zabawy w compo i zrobienia nawet prostych shaderow bo jakby nie bylo - wszystko sie tutaj zamyka. Kurs mozesz kupic na dwa sposoby, jeden "normalny" polega na tym ze masz dostep tylko do materialow z kursu/video-krytyki. Natomiast przy opcji drugiej, za nieco wiecej kasy dostajesz licencje nuka i arnolda. Zdaje sie ze az na 14 tygodni.

 

 

woow. Super cwiczenie. Ciekaw jestem jak wygladala scena w 3d. ile geometrii modelowales z otoczenia.

 

 

Zwykle byly to proste bryly oddajace ksztalt obiektow z foto, jesli byl to exterior to raczej wystarczyl prosty plane jako "podloga", nie bylo zabawy w zadne modelowanie hipoly.

 

Gdybyś mógł udostępnić to bardzo mnie ciekawi jak wyglądał proces twórczy na przykładzie jednej ze scen?

 

 

Jak wyglądał obraz przed postprocesem.

Czyste światło na clayu. Przykładowe passy.

 

 

Wlasciwie to mialem w planach zrobie krotkiego "breakdown" ale wydalo mi sie ze po pierwsze, prace nie sa na tyle dobre a po drugie malo kto by to chcial ogladac. Nie wiem co masz na mysli piszac "postprocess" ale moim celem bylo nie uzywanie w ogole PS/podmalowek. Mial byc tylko i wylacznie nuke i kompozycja z passow. Clayow niestety nie mam bo takie nie powstawaly, testy swiatla robilem od razu na materialach. Proces wygladal wiec tak: poprawa modelu (prawie zawsze) lub zrobienie swojego/przygotowanie modelu ktory dostalem od Tomka, poprawa uvw (prawie zawsze), eksport do Paintera, shading w modo, dopiero teraz swiatla/render i do compo.

 

Paski za kazdym razem takie same, skladowe RGB plus pomocnicze pWorld, pObject, zDepth, AO, czasami light select.

 

Wrzucam Ci pare obrazkow, gdyby bylo malo to moze kiedys tam nagram krotki breakdown, przy okazji jako moze kiedys wrescie zloze sobie demko.

 

 

pozdr,

P.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności