Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Wydać najgorszą mayę od lat po czym ogłosić słone podwyżki... to może ujść tylko autodeskowi... i nie bardzo jest gdzie uciec.

 

Przejadą się chopoki ;) Do 2019 to mogą mieć mało nowych userów jak tak dalej będzie z ich strategią i podejściem.

 

pozdro

 

czaps

Napisano (edytowane)

Utrzymywaliby te softy jakby nie przynosiły zysków? Około 650 milionów dolarów obrotu rocznie, 170 milionów zysku na czysto. Segment M&E to jakieś 15% zysków Autodesku.

Edytowane przez Monio
Napisano

to ma sens. Zarabiajac na softwarze musisz utrzymywac inzynierow oprogramowania. Zarabiajac na licencji mozesz zwolnic 80% generujac podobne przychody. Gry tez powinny przejsc na taki model, dzieki temu uda sie zwolnic 90% game developerow :)

Napisano

Blender może nie zagraża (na razie ;) ), ale MODO ma całkiem realne szanse jeśli chodzi o modelowanie, a gdyby jeszcze ktoś w foundry wpadł na pomysł by ruszyć w stronę animacji ale tak na serio, to strach się nie bać co by mogło powstać.

Napisano
Wydać najgorszą mayę od lat po czym ogłosić słone podwyżki... to może ujść tylko autodeskowi... i nie bardzo jest gdzie uciec.

 

Nie łam mi serca :)

Napisano
Niektorzy to sie zastanawiaja czy za jakis czas kompletnie nie wylacza wszystkich licencji wieczystych i nie zmusza do przejscia na ten cudowny plan subskrybcji miesiecznej :)
Nie mogą. Licencja softu to prawna umowa pomiędzy dwiema stronami. Żeby ją zmienić lub zerwać musisz mieć porozumienie stron lub wyrok sądu. Jeśli ADSK próbowałby unieważnić te licencje to ludzie mogliby się domagać odszkodowań o wiele wiekszych niż koszt licencji. Nie wypłaciliby się.

 

Oni to zrobią legalnie, tak jak to robi się w przypadku softu. Utną kompatybilność. Max/Maya 2019 będą pewnie ostatnimi upgradami licencji wieczystych, jakiś czas później pliki przestaną być dwustronnie kompatybilne. Potem developerzy pluginów zostaną zmuszeni do zaprzestania supportu starych wersji przez zmiany w bebechach i API (Maxowy Excalibur?). Potrwa to kilka lat ale na pewno wieczyste wersje staną się w końcu bezużyteczne.

Napisano

Moim zdaniem jest to dosyć niebezpieczne, ponieważ jeśli wyjdzie to autodeskowi to inne firmy też pewnie przejdą na ten model i niestety koszty pójdą w górę.

Napisano
Moim zdaniem jest to dosyć niebezpieczne, ponieważ jeśli wyjdzie to autodeskowi to inne firmy też pewnie przejdą na ten model i niestety koszty pójdą w górę.

 

bardzo możliwa teoria, ale nadal to teoria tak samo jak ucięcie licencji wieczystych czy ich zabicie. Pożyjemy zobaczymy, na pewno podnoszenie kosztów przez firmę która ma taki monopol na ryngu CG jest zrozumiała. Szkoda tylko że podwyżka ceny nie idzie proporcjonalnie z upgrade tych softów. Od pewnego czasu to tylko odcinanie kuponów.

 

Ja osobiście liczę na Modo, mimo że nie używałem nigdy, oby ktoś tam wykorzystał błędy Autodesku. I wreszcie powstało realne zagrożenie dla nich. Wtedy użytkownicy na pewno skorzystają na tym.

Napisano
bardzo możliwa teoria, ale nadal to teoria tak samo jak ucięcie licencji wieczystych czy ich zabicie. Pożyjemy zobaczymy, na pewno podnoszenie kosztów przez firmę która ma taki monopol na ryngu CG jest zrozumiała. Szkoda tylko że podwyżka ceny nie idzie proporcjonalnie z upgrade tych softów. Od pewnego czasu to tylko odcinanie kuponów.

 

Ja osobiście liczę na Modo, mimo że nie używałem nigdy, oby ktoś tam wykorzystał błędy Autodesku. I wreszcie powstało realne zagrożenie dla nich. Wtedy użytkownicy na pewno skorzystają na tym.

 

Ja używam Cinema 4D od Maxona i mogę zdecydowanie polecić jako alternatywę dla Autodesku, szczególnie, że jest ciągły rozwój i coraz więcej silników renderujących.

Napisano (edytowane)

@marekkonieczny

OT

Foundry od Modo to takie samo korpo jak Autodesk. Za bardzo nie mogą szaleć z podbiciem ceny bo polegają głównie na wieloletnich użytkownikach. Bez podbicia ceny nie kupią zewnętrznych ficzerów i nie zatrudnią więcej lepszych devów. Wszyscy po przejęciu Luxology liczyli na Maya killera, niestety dziś imo Modo to taka kula u nogi dla Foundry. Autodeskowi trzeba przyznać że wpakował dużo kasy i mocno rozwinął Maya'e na przestrzeni ostatnich kilku lat

---------

edit

Poza tym ich główni klienci z Nuke i Kataną używają w większości lub całkowicie Maya'i, trudno wepchnąć tutaj Modo

Edytowane przez 1pudel
Napisano (edytowane)
Nie mogą. Licencja softu to prawna umowa pomiędzy dwiema stronami. Żeby ją zmienić lub zerwać musisz mieć porozumienie stron lub wyrok sądu. Jeśli ADSK próbowałby unieważnić te licencje to ludzie mogliby się domagać odszkodowań o wiele wiekszych niż koszt licencji. Nie wypłaciliby się.

 

Oni to zrobią legalnie, tak jak to robi się w przypadku softu. Utną kompatybilność. Max/Maya 2019 będą pewnie ostatnimi upgradami licencji wieczystych, jakiś czas później pliki przestaną być dwustronnie kompatybilne. Potem developerzy pluginów zostaną zmuszeni do zaprzestania supportu starych wersji przez zmiany w bebechach i API (Maxowy Excalibur?). Potrwa to kilka lat ale na pewno wieczyste wersje staną się w końcu bezużyteczne.

 

A ja mysle ze oni to juz widza ponad kilka lat w przyszlosc. To nie jest tak ze ni maja jakies slabe pubkty ktore ich rozwalaja. Do dzis zatrudniaja najlepszych specjalistow od fxow i tez dobrze im placa. Bo kto teraz rozwija Bifrosta? Robert Bridson, tak jest, ten sam Bridson od exotic matters, czyli naiad. Chociaz fakt, lepiej mogliby rozwinac ten zaimplementowany 'naiad'. Ale i tak chyba za kilka lat to to rozwali cala konkurencje pod wzdgledem flip fluidow

 

EDIT. ano jeszcze dam sobie reke wyciac ze AD ma super deale w przeciwienstwie do oficjalnych SideFX stron. Gdziekolwiek pracowalem, zawsze byl wlasnie ten problem, czyli skad wycisnac te mega droga licencje Hudego. Nie mam tak super doswiadczenia ze robilem niewiadomo gdzie, ale pracowalem w kilku naprawde szanujacych sie studiach i zawsze bylo to samo. Problem z licencja do hudego

Edytowane przez Juzwa
Napisano

drogą licencje do houdiniego? Houdini od wielu lat jest tani.

 

do pół miliona dochodu Houdini kosztuje 200 dolców rocznie.

Maya rocznie kosztuje 1600 euro.

Houdini bez limitu na zawsze.. kosztuje 4500$ upgrade do najnowszej wersji 2500$

 

różnica jest taka.. że H jest warte kasy a Maya nie... jak dla mnie.

Napisano (edytowane)

Soft jaki by nie byl, i z jakiej by firmy nie pochodzil, jest tyle warty, na ile user potrafi na nim zrobić i zarobic. Można mieć najnowszy super kosmiczny lotniskowiec po smiesznej cenie, i kompletnie go nie umiec wykorzystać. Każdy jedzie na tym co mu pasuje. Żaden soft nie ma przycisku "Zrob to sam, zajebiscie i na juz!", wiec wydaje mi się, ze przeciąganie liny w ta i spowrotem jest bynajmniej dziwne, zwłaszcza, ze każdy z softow ma bardzo duże zaplecze możliwości i baze darmowych wtyczek. Tylko glowa ogranicza kreatywność i umiejetnoscc wykorzystania danej aplikacji.

 

Wszystko siedzi w naszych glowach, a cała reszta to tylko dodatki.

Edytowane przez Traitor
Napisano (edytowane)
drogą licencje do houdiniego? Houdini od wielu lat jest tani.

 

do pół miliona dochodu Houdini kosztuje 200 dolców rocznie.

Maya rocznie kosztuje 1600 euro.

Houdini bez limitu na zawsze.. kosztuje 4500$ upgrade do najnowszej wersji 2500$

 

różnica jest taka.. że H jest warte kasy a Maya nie... jak dla mnie.

 

To nie tak, 200$ kosztuje edycja indie ograniczona do 100k$ przychodu na rok, do tego możesz mieć maksymalnie 3 node locked, masz ograniczone tokeny mantry i rendering do fullHD(być może zwiększą, głosować można pisząc RFE) oraz nie można wypuszczać IFD. Co jest nadal bardzo dobrym dealem, ale już wynajęcie pełnoprawnej wersji houdiniego core(tego bez dostępu do solverów) kosztuje 200$. Dla większości studiów najbardziej logiczna jest wersja local access licence która swoje już kosztuje o ile pamiętam to wersja FX 7k$ a update 4k$ to już całkiem sporo.

 

Znajdź mi animatora i riggera pracującego na houdinim/blenderze/maxie to pogadamy o tym co jest ile warte :P (Chociaż ja sam jak zawsze pozostaje fanem tego co robi SESI)

 

 

A ja mysle ze oni to juz widza ponad kilka lat w przyszlosc. To nie jest tak ze ni maja jakies slabe pubkty ktore ich rozwalaja. Do dzis zatrudniaja najlepszych specjalistow od fxow i tez dobrze im placa. Bo kto teraz rozwija Bifrosta? Robert Bridson, tak jest, ten sam Bridson od exotic matters, czyli naiad. Chociaz fakt, lepiej mogliby rozwinac ten zaimplementowany 'naiad'. Ale i tak chyba za kilka lat to to rozwali cala konkurencje pod wzdgledem flip fluidow

 

Wieść gminna niesie, że coś fajnego stanie się w końcu z Bifrostem, trzeba się kiedyś zapisać do betatestów ;)

Edytowane przez legomir
Napisano

Go Autodesk, go! Jeden powód mniej, żeby zostać z Mayą. Skoro wynajmujesz program na rok, w każdej chwili możesz bez strat zrezygnować.

Napisano

Wiesz dobrze że to tak nie działa. Pajplajny, srajplajny, indastry standardy. Koszta jak zawsze poniosą szeregowi pracownicy.

Chyba że studia się przerzucą na blendka tak jak Barnstorm VFX czy Tangent Animation. ;)

Napisano
Wiesz dobrze że to tak nie działa. Pajplajny, srajplajny, indastry standardy. Koszta jak zawsze poniosą szeregowi pracownicy.

Chyba że studia się przerzucą na blendka tak jak Barnstorm VFX czy Tangent Animation. ;)

 

Jest wiele powodów, żeby zostać z Mayą i kilka z nich wymieniłeś, ale jeden z nich właśnie znika. Koszty licencji dla wszystkich animatorów w studio, to był poważny wydatek, który miał się amortyzować przez wiele lat odraczając ewentualną zmianę. Ale skoro koszty są stałe i coroczne... raz do roku możesz swoją decyzję zmienić bez strat i kopnąć w zad starą kobyłę (którą niektórzy tak lubią, bo dzięki niej mogą się opierdalać całymi dniami pisząc coś, co można było w XSI w zrobić trzema kliknięciami, a w Houdinim jednym nodem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności