Jump to content

Krok po kroku w stronę animacji


marekkonieczny
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Chciałbym tu wstawiać swoje zmagania z animacją. I prosić was o krytykę, widzę że mamy na forum sporo takich osób które mogą mi udzielić kilku porad.

 

Uczę się z internetu, digitaltutors, przejrzałem bloga jednego z tutejszych użytkowników pananimator.pl muszę tu podziękować za naprawdę fajny wstęp. Oraz książka Richarda Williamsa. Planuję iść na kurs drimagine w październiku, co uważacie na jego temat ? Warto ?

 

Dotychczas robiłem animacje instruktażowe w maxie, jednak ciągnie mnie do prawdziwej animacji w Majce.

 

Tu moje wypociny z weekendu. Proszę o uwagi, i komentarze.

 

1. Pierwsze ćwiczenie

[video=youtube_share;VXHnT1h6uCU]https://youtu.be/VXHnT1h6uCU

 

2. Ciężka piłka

https://www.youtube.com/watch?v=FkXsfE5NYc0

 

3. Piłka plażowa

https://www.youtube.com/watch?v=BDRSjUZojTo

 

4. Ping-Pong

[video=youtube;CWWk0AM-Oy4]https://www.youtube.com/watch?v=CWWk0AM-Oy4

 

5. Walk Cycle

[video=youtube_share;ALQPAT_99EA]https://youtu.be/ALQPAT_99EA

 

Pozdrawiam

Edited by marekkonieczny
dodanie filmow
Link to comment
Share on other sites

Cześć

Uczę się z internetu, digitaltutors, przejrzałem bloga jednego z tutejszych użytkowników pananimator.pl muszę tu podziękować za naprawdę fajny wstęp.

uu9pmDP.gif

 

Na wstępie - pamiętaj o dodawaniu numeru klatki. O wiele łatwiej dawać feedback.

Odważnie z pokazaniem motion traila ;-) Dajesz siebie na tacy!

 

1. Pierwsze ćwiczenie

A ten motion trail właśnie ukazuje pewną niezgodność. Zaraz po upadku (z półki?) grawitacja szybko ściąga przedmiot do ziemi. A w następnych łukach już jakby masa kulki się zmniejszyła. Łuki są o wiele łagodniejsze. Na drugim łuku zbyt mała wysokość lub zbyt duża odległosć. Chyba to drugie? Albo nawet to i to :) Zobacz czy też sprawy nie załatwi bardziej pionowe wejście/wyjście w pozę kontaktu.

 

2. Ciężka piłka

Zdecydowanie brakuje jeszcze jednego uderzenia. Ja bym to zrobił tak: Drugą ekstremalną pozycję podbijasz lekko do góry. Na samym końcu właśnie jeszcze jedno podbicie. Potrzebne jest drganie. No i oczywiście ślizg na końcu niewskazany. Odległość po X chyba też za duża.

 

3. Piłka plażowa

Tutaj znowu od pewnego momentu mamy dwie inne masy. Spacing też pomieszany. A na końcu masz jakieś przyspieszenie. Myślę, że nauczony tymi wszystkimi ćwiczeniami i po obserwacji piłki plażowej powinieneś wrócić i powtórzyć. Widzę już fajne operowanie curvami, ale jednak to za mało.

 

4. Ping-Pong

Pierwsze wrażenie bardzo dobre! Po kilku obejrzeniach jednak rzuca się zbyt duży spacing (za rzadko) w pozycjach ekstremalnych. Po klatce z każdej strony załatwi robotę. Na końcu także prosi się o jeszcze kilka mniejszych bounców. Drgań wręcz. Za szybko się uspokaja. Jeżeli powierzchnię traktujemy jak zwykły stół to niech piłka jeszcze się trochę potoczy. Łuki są dosyć szerokie to gdzie zginął nam ten ruch X? :-)

 

5. Walk Cycle

Walk cycle - pierwszy do tego. Współczuję, bo będziesz robić do porzygu :D

Czytałeś Rysia Williamsa (tutaj wpisz sobie plusik!), ale jeszcze zwróć uwagę na poszczególne pozy.

P7dSZ3z.png

-Passing position

Zdecydowanie za nisko. Przez to brakuje kontrastów. Postać w osi Y zbyt mało chodzi. Nie pamiętam kto to powiedział, ale chód i bieg to sztuka szybkiego stawiania nogi z przodu przy upadku.

- Contact position

Tutaj zwróć uwagę na pozycję (i kąty) bioder i ramion. Chyba na blogu kiedyś pisałem o tym jak ważne w pozowaniu jest używanie kontrapostu. W takich pozach jak kontaktowa warto właśnie przekręcić ramiona i biodra.

FX9O4XYH9T4CK0A.MEDIUM.jpg?width=614

I jak do tej prędkości to chyba za daleko ręce wyrzuca. I chyba na dłoniach nie ma overlapa :-)

 

Dobra, nie ma co dalej męczyć. Pierwszy walk cycle nigdy nie jest idealny. Ale co nie znaczy, że masz go porzucić. Zrób na nowo! :-)

 

Planuję iść na kurs drimagine w październiku, co uważacie na jego temat ? Warto ?

Jakiś czas temu pisząc o studiach w Polsce robiłem mały research. I Drimagine jest najlepszym co możesz znaleźć w Polsce, ale to nie znaczy, że jest to dobre. Spoko przygotują i ogólnie mają git podejście, ale te prace studentów pozostawiają sporo do życzenia.

Jeżeli masz więcej kasy i brak życia to zdecydowanie bardziej polecam Animation Mentor/Anim School/iAnimate.

Masz realne szanse na zatrudnienie. Jak nie gwarantowane.

Po naszych szkołach też... ale to sam musisz wrzucić mnóstwo pracy od siebie. Właściwie wymagać więcej niż wymagają.

 

Ogólnie, jak to zawsze ja, na koniec trochę miodu. Widać postępy, widać, że uczysz się. Po prostu musisz o wiele więcej nad tym siedzieć i w praktyce i w teorii. Idziesz w dobrym kierunku. Jeżeli Ciebie to kręci to będzie to najlepszym paliwem do nauki. Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Tyle tu wspaniałych animatorów...!!!... zaczynam nowy film... no już mocno zacząłem, scenografia jest, postacie są.

Teraz trzeba jedną zrigować porządnie i zanimować (ruski wojak) tylko dwie akcje... idzie wolno i wiosłuje. Może ktoś pomoże...???...!!!

Link to comment
Share on other sites

Cześć i czołem,

 

Miałem okazje tylko potrenować piłki.

 

Nie wiem jak dodac na Playbacku, klatki z Motion Traila. Dlatego napisałem każdą po kolei.

 

1. Pierwsze ćwiczenie

A ten motion trail właśnie ukazuje pewną niezgodność. Zaraz po upadku (z półki?) grawitacja szybko ściąga przedmiot do ziemi. A w następnych łukach już jakby masa kulki się zmniejszyła. Łuki są o wiele łagodniejsze. Na drugim łuku zbyt mała wysokość lub zbyt duża odległosć. Chyba to drugie? Albo nawet to i to :) Zobacz czy też sprawy nie załatwi bardziej pionowe wejście/wyjście w pozę kontaktu.

 

[video=youtube_share;msXFZX8kLl0]https://youtu.be/msXFZX8kLl0

 

1-7-13-19-25-31-36-41-46-51-55-59-62-65-67-69-70-71-72-73-(x-100)

 

2. Ciężka piłka

Zdecydowanie brakuje jeszcze jednego uderzenia. Ja bym to zrobił tak: Drugą ekstremalną pozycję podbijasz lekko do góry. Na samym końcu właśnie jeszcze jedno podbicie. Potrzebne jest drganie. No i oczywiście ślizg na końcu niewskazany. Odległość po X chyba też za duża.

 

[video=youtube_share;_SEaOduelL4]https://youtu.be/_SEaOduelL4

 

1-7-11-15-18-21-22-23-24-25-(x-50)

 

3. Piłka plażowa

Tutaj znowu od pewnego momentu mamy dwie inne masy. Spacing też pomieszany. A na końcu masz jakieś przyspieszenie. Myślę, że nauczony tymi wszystkimi ćwiczeniami i po obserwacji piłki plażowej powinieneś wrócić i powtórzyć. Widzę już fajne operowanie curvami, ale jednak to za mało.

 

[video=youtube_share;Y6-q_h6BphE]https://youtu.be/Y6-q_h6BphE

 

1-17-32-47-58-69-78-87-94-101-107-113-117-121-124-127-129-131-(x-150)

 

4. Ping-Pong

Pierwsze wrażenie bardzo dobre! Po kilku obejrzeniach jednak rzuca się zbyt duży spacing (za rzadko) w pozycjach ekstremalnych. Po klatce z każdej strony załatwi robotę. Na końcu także prosi się o jeszcze kilka mniejszych bounców. Drgań wręcz. Za szybko się uspokaja. Jeżeli powierzchnię traktujemy jak zwykły stół to niech piłka jeszcze się trochę potoczy. Łuki są dosyć szerokie to gdzie zginął nam ten ruch X? :-)

 

[video=youtube_share;7KEIgdDMS6Q]https://youtu.be/7KEIgdDMS6Q

 

1-10-16-22-29-36-43-50-56-62-67-72-77-82-86-90-94-98-101-104-107-110-112-114-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-124-(x-150)

 

 

Duży problem mam z plażową i ping pongiem, mam wrażenie że nadal coś brakuje.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak dodac na Playbacku, klatki z Motion Traila. Dlatego napisałem każdą po kolei.

Najłatwiej to Display -> Heads Up Display -> Current Frame

Przy playblastowaniu upewnij się, że masz ticknięte Show Ornaments.

 

1

36-41 (?) tam już za dużą odległość pokonuje, łuk trochę jednak spłaszczony

 

2

21, a następna wysoka pozycja - różnią się zbyt od siebie. No i ślizg na końcu

 

3

Widzę w czym problem - pokonuje zbyt dużą odległość. Zerknij na tę refkę:

Czyli cała animacja nawet się skróci! :-)

 

4

Blisko blisko! Zerknij na to ile dzieje się pod koniec bounca:

Tutaj powierzchnia nie jest idealnie równa, więc nierówno się przemieszcza, ale spójrz właśnie na to w jakim tempie się obniża i gdzie są kontakty. Pod koniec to jest praktycznie zabawa co klatkę.

Link to comment
Share on other sites

Czołem,

 

Powracam po pewnej przerwie od forum jednakże nie próżnowałem. Digitaltutors wchodzi w grę i bardzo przyzwoite tutoriale. Robiłem krok po kroku jak kazał gość, chciałem dokładnie poznać co robi, jak to robi. Nie wprowadzałem swojej inwencji, ze wgledu na to że przyjdzie na to czas. Podstawy są dla mnie bardzo ważne. Aktualnie czuję się na siłach robić coś swojego, więc rozpocząłem produkcję krótkiej scenki pod kamerę. Bawię się przy tym świetnie :P

 

PS. Zapisałem się na Drimagine, zaczynam po wakacjach !

 

Run cycke, tutorial digitalturrs.

https://www.youtube.com/watch?v=KbLX5yKbkvg

 

Push heavy, również tutors

https://www.youtube.com/watch?v=i8aLPSTxzFM

 

Push Light, tutors

https://www.youtube.com/watch?v=qTsQGcib9jQ

 

Pull heavy

https://www.youtube.com/watch?v=zUBkfYR8Wl8

 

Punch

[video=youtube_share;eUhCwvF74gM]https://youtu.be/eUhCwvF74gM

 

 

Liczę na feedback ! Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

hej,

ja głównie siedzę w animacji 2d, ale mogę dorzucić swoje uwagi do Twoich prevek:)

run cycle- wg mnie barki są za sztywno, przeskakują, zamiast cały czas być w ruchu,

push heavy- tu mam wrażenie bardziej efektu slo-motion, niż pchania czegoś ciężkiego, zwłaszcza fragment, kiedy postac robi krok do przodu, wydaje mi się, że krok nie powinien byc taki wolny tylko raczej szybki i pewny

push light- dla mnie świetne, może wypowie się ktoś bardziej doświadczony (lub upierdliwy), żeby doradzić co mógłbyś zrobic lepiej;)

pull heavy- jak wyżej, dla mnie świetnie zanimowane,

punch- tu cos mi nie do końca pasuje, ale nie wiem czemu, może postać powinna od początku kierować wzrok w kierunku celu, a nie dopiero w momencie ataku

 

tyle ode mnie, powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

run cycle- wg mnie barki są za sztywno, przeskakują, zamiast cały czas być w ruchu,

Run cycle rzeczywiście jest mocno do poprawy.

 

push heavy- tu mam wrażenie bardziej efektu slo-motion, niż pchania czegoś ciężkiego, zwłaszcza fragment, kiedy postac robi krok do przodu, wydaje mi się, że krok nie powinien byc taki wolny tylko raczej szybki i pewny

Co do kroku, wydaje mi się że w momencie pchania czegoś ciężkiego mamy moment w którym jedna noga odpycha cały ciężar, i dopiero kiedy się poruszy dokładamy przeciwną nogę. Tu mogę się mylić, ale taki był zamysł.

 

Dzięki wielkie za uwagi, każde są dla mnie cenne.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Aktualnie czuję się na siłach robić coś swojego, więc rozpocząłem produkcję krótkiej scenki pod kamerę. Bawię się przy tym świetnie :P

O w to nie wątpię, ale czy nie za wcześnie na scenki aktorskie?

Run cycle też nieźle poleciałeś! Może jednak chód rozpocząć od kulki z nogami?

Za dużo na raz chcesz ugryźć i w każdej części animacji są jakieś błędy.

 

Ogólnie bardzo fajne ćwiczenia i super, że je robisz! Jak na początki to dobrze to wygląda. Ale jednak te zasady wszystkie trzeba tłuc do upartego :-)

 

A! I powodzenia na Drimagine! Pokaż tam, że jednak można dobre rzeczy robić!

Link to comment
Share on other sites

O w to nie wątpię, ale czy nie za wcześnie na scenki aktorskie?

Run cycle też nieźle poleciałeś! Może jednak chód rozpocząć od kulki z nogami?

Za dużo na raz chcesz ugryźć i w każdej części animacji są jakieś błędy.

 

Ogólnie bardzo fajne ćwiczenia i super, że je robisz! Jak na początki to dobrze to wygląda. Ale jednak te zasady wszystkie trzeba tłuc do upartego :-)

 

A! I powodzenia na Drimagine! Pokaż tam, że jednak można dobre rzeczy robić!

 

Z tym run cycle to rzeczywiście jakiś totalny nie wypał :D Ogólnie mam tendencje do robienia wielu rzeczy na raz, i chyba to nie wychodzi. Posłucham się i zrobię kulkę z nogami.

Link to comment
Share on other sites

Wyskok wydaje mi się za szybki.

Lądowanie jakby szarpie w niewłaściwym momencie (za późno, rękami), a w momencie kiedy mogłoby szarpnąć (zetknięcie z ziemią) jest zbyt wolne. Jakby nie amortyzuje ruchu w odpowiednią stronę ani z odpowiednim spacingiem.

 

Analizowałeś referencje?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jeśli można, to taka spóźniona uwaga co do bouncing balli, bo akurat przewijam wątek. Nie bouncują zgodnie z prawami fizyki, i myślę że jeśli tego nie ogarniesz, to problem będzie występować w dalszych animacjach (również postaci, bo postacie powinny się trzymać praw fizyki tak samo jak piłeczki).

 

https://feucht.us/writings/bouncing_ball.php

Zwróć uwagę na pierwszej ilustracji. Łuki to parabole. U ciebie miejscami bardzo od tego odbiega.

Zobacz też jak w Fig. 3 wszystkie najwyższe punkty również leżą na paraboli (wklęsłej w dół). U ciebie różnie bywa...

 

Po jakim łuku (w trakcie lotu) porusza się środek masy postaci z posta #11? I z jakim spacingiem? I czy przypadkiem nie przyspiesza w poziomej osi względem tego jak rozpędzony jest zanim skoczy?

Pamiętając oczywiście że środek masy nie zawsze jest w tym samym punkcie ciała. Np. ręce do góry - środek masy jest wyżej, ręce w dół - niżej, może leżeć nawet poza ciałem, ale zawsze na paraboli jak piłeczka w locie, i nie ma prawa przyspieszyć jeśli nie działa na niego odpowiednia siła.

 

Generalnie warto sobie niekiedy przemyśleć jakie siły działają, jakie impulsy, gdzie leży środek masy całego ciała, poszczególnych kończyn itd. Zwłaszcza jeśli nie ma dobrej referencji, ale również analizując taki ruch - należy zrozumieć czemu jakaś kończyna się porusza bezwładnie w tym a nie w innym kierunku.

Edited by Ania
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy