Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Dream Machine: wideo na podstawie tekstu w sekundy

    Czekacie na Sora od OpenAI - bo to jakiś czas temu zrobiło na wielu osobach ogromne wrażenie. Niestety Sora nie jest modelem otwartym i nie ma do tego narzędzia łatwego dostępu.
    Pojawiają się natomiast pierwsze otwarte modele AI działające w podobny sposób. Świetnym przykładem jest tutaj Dream Machine od Luma AI.
    Różnica polega na tym, że na ten moment możecie samodzielnie sprawdzić ten modele. Wpisujecie tekst i po kilku sekundach (lub przy większym obciążeniu minutach) otrzymujecie wideo. Sam przetestowałem ok. 10 promptów i efekt przy niektórych był naprawdę niezły. Czas oczekiwania zaskakuje mocno na plus. Być może w tej chwili narzędzie nie jest popularne, ale wyniki otrzymywałem dosłownie w sekundy. W wersji darmowej możecie wygenerować 30 filmów (limit miesięczny).
    Zachęcam do sprawdzenia: https://lumalabs.ai/dream-machine
    Kilka moich przykładów:
     

    6 komentarzy

    Blender Market kończy 10 lat i rozdaje prezenty!

    Blender Market, platforma wspierająca niezależnych artystów korzystających z Blendera, świętuje swoje dziesiąte urodziny. To wyjątkowa okazja, aby podziękować społeczności artystycznej za lata współpracy i kreatywności.
    W ramach "celebracji", Blender Market oferuje swoim użytkownikom wyjątkowe prezenty - darmowe dodatki i narzędzia dla Blendera! To doskonała okazja, aby zgłębić jeszcze więcej możliwości, jakie oferuje ta popularna platforma modelowania 3D.
    Przez 10 kolejnych dni będą pojawiać się nowe dodatki do pobrania ("prezenty").
    Zaczynamy od dzisiaj tj. 11 czerwca i jako pierwszy prezent Blender Market rozdaje - Retopoflow - Retopology Toolkit For Blender.
    Pamiętajcie o odwiedzaniu tej strony codziennie przez 10 kolejnych dni. Za darmo (jak to mówią) to chyba uczciwa cena 😎
    Sprawdź: https://blendermarket.com/birthday
     

    19 komentarzy

    Maxon Studio - łatwiejsze korzystanie z szablonów After Effects

    Maxon ogłosił wydanie Maxon Studio, nowego narzędzia zaprojektowanego, aby uprościć korzystanie ze szablonów After Effects. Maxon Studio zawiera kolekcję "Capsules", opracowanych we współpracy z CandyMustache. W przeciwieństwie do tradycyjnych szablonów - "Capsules" są zaprojektowane tak, aby były łatwo można je było zmieniać i dostosowywać.
    Nowy interfejs jest dostępny dla subskrybentów Red Giant i Maxon One, umożliwiając użytkownikom przeglądanie, wybieranie i modyfikowanie szablonów za pomocą intuicyjnego interfejsu edycyjnego. 
    Więcej: https://www.maxon.net/en/red-giant/maxon-studio

    0 komentarzy

    Cara - nowa platforma do portfolio dla artystów bez AI

    Cara to nowo powstała platforma społecznościowa i portfolio dla artystów. Platforma została stworzona w odpowiedzi na rosnące wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji, z myślą o osobach poszukujących autentycznych twórców i dzieł sztuki.
    W obliczu etycznych kontrowersji wokół AI, Cara stanowi przestrzeń wolną od generowanych przez AI obrazów, co umożliwia łatwe odnalezienie pracy ręcznie wykonanej przez artystów.
    Chociaż wiele platform obecnie akceptuje sztukę AI, często bez uwzględnienia etycznych aspektów, a inne deklarują politykę “no AI forever” bez rozważania przyszłej adaptacji takich technologii w miejscach pracy, Cara proponuje bardziej wyważone podejście.
    Założenia Cara dotyczące AI są jasne:
    platforma sprzeciwia się obecnemu wykorzystaniu narzędzi generatywnej AI, które uważa za nieetyczne. Nie będzie hostować portfolio generowanych przez AI, dopóki nie zostaną rozwiązane szeroko rozpowszechnione problemy etyczne i prywatności danych związane z zestawami danych, co wymaga uregulowania prawnego. W przypadku uchwalenia przepisów chroniących prawa artystów, “no AI forever” opowiada się za tym, aby treści generowane przez AI były zawsze wyraźnie oznaczone. Dzięki temu publiczność będzie mogła łatwo wyszukiwać dzieła stworzone przez ludzi. Twórcy platformy pragną stworzyć miejsce, które sami chcieliby używać jako kreatywni artyści, pomagając tym samym zniwelować luki między artystami a firmami i wspierać przyszłość branż kreatywnych.
    Link do strony: https://cara.app/explore
    Jeśli macie konto na tej platformie - dajcie znać w komentarzu.
    [Uwaga: Serwis w tej chwili przeżywa pewne oblężęnie. Zainteresowanie platformą jest faktycznie ogromne i co jakiś czas pojawiają się przerwy w działaniu]
     

    4 komentarze

    Wywiad: Ada Sokół o tworzeniu w świecie 3D - Rozmowy z Twórcami

    Na kanale Nvidia GeForce Polska ukazał się kolejny wywiad przeprowadzony przez Włodka Markowicza w ramach cyklu "Rozmowy z Twórcami". Polecaliśmy już ten kanał wcześniej (podczas rozmowy z Darkiem Zabrockim).
    W tym odcinku rozmówcą Włodka jest Ada Sokół, projektantka i graficzka 3D, która opowiada o swojej pracy i firmie. W wywiadzie Ada dzieli się swoimi doświadczeniami w pracy głównie z Blenderem i opowiada, jak ten program może pomóc w tworzeniu profesjonalnych projektów.
    Ada można by rzec wprowadza Blendera "na salony"
     

    16 komentarzy

    ICity - wygeneruj sobie miasto (Blender plugin)

    Pojawił się płatny plugin o nazwie ICity dostępny dla programu Blender. Jak sama nazwa może wskazywać - jest to generator miasta. No właśnie, ale jak to działa. Muszę przyznać, że filmy prezentujące jego możliwości zrobiły na mnie duże wrażenie.
    Czym jest dodatek ICity?
    Dodatek ICity pozwala tworzyć szczegółowe panoramy miejskie. Usprawnia przepływ pracy dzięki proceduralej generacji i obszernej bibliotece zasobów (budynki, parki, rekwizyty). Przyszłe aktualizacje wprowadzą jeszcze więcej motywów architektonicznych i opcji projektowania miejskiego.
    Składa się z dwóch części - Systemu i Zasobów (Assets). 
    System służy jako podstawowa struktura miasta, natomiast Zasoby są wykorzystywane do budowania i dekorowania budynków oraz infrastruktury w mieście.
    ICity na dzień dzisiejszy kosztuje $75.
    Dostępny jest w serwisie Blender Market. 
    Oficjalna strona projektu: https://icity3d.com/
     
     

    2 komentarze

    Produkty e-on software (VUE, PlantFactory, PlantCatalog) udostępnione za darmo!

    Bentley Systems kończy rozwój i wsparcie dla produktów e-on software, ale oferuje darmowe wersje
    Produkty e-on software, służące branży mediów i rozrywki od ponad 27 lat, po przejęciu przez Bentley Systems w 2015 roku, zostały zintegrowane z różnymi produktami Bentleya i są wykorzystywane przez cenionych klientów na całym świecie.
    Bentley Systems, firma działająca od ponad 39 lat i skoncentrowana na obsłudze inżynierów oraz specjalistów od infrastruktury zrównoważonej, zdecydowała się zakończyć sprzedaż oraz rozwój produktów VUE, PlantFactory i PlantCatalog. Wsparcie dla tych produktów będzie ograniczone do niezbędnych poprawek bezpieczeństwa.
    Jednakże, w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, Bentley Systems oferuje bezpłatne pobieranie i użytkowanie wieczyste VUE, PlantFactory i PlantCatalog. Osoby zainteresowane mogą pobrać te produkty, akceptując nową umowę licencyjną użytkownika końcowego (EULA), która pozwala na korzystanie z oprogramowania bez wsparcia. Można je wykorzystywać komercyjnie.
    Pobierz oprogramowanie: https://pl.bentley.com/software/e-on-software-free-downloads/
     

    0 komentarzy

    Veo - nowy model generacji wideo od Google DeepMind

    VEO - to najnowszy model generacji wideo (text-to-video) od Google DeepMind. Został właśnie zapowiedziany podczas konferencji Google I/O 2024. To dotychczas najbardziej zaawansowane narzędzie tego typu, zdolne do tworzenia wysokiej jakości wideo w rozdzielczości 1080p, trwających ponad minutę i oferujących szeroką gamę stylów wizualnych oraz kinowych.
    Jest to swego rodzaju konkurencja dla Sora od OpenAI.
    Model precyzyjnie oddaje niuanse i ton zadanych poleceń, umożliwiając niespotykany dotąd poziom kontroli kreatywnej. Veo rozumie polecenia dotyczące różnorodnych efektów filmowych, takich jak przyspieszenia czasu czy ujęcia lotnicze krajobrazów.
    Veo ma na celu stworzenie narzędzi, które uczynią produkcję wideo dostępną dla każdego. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym filmowcem, aspirującym twórcą, czy edukatorem pragnącym dzielić się wiedzą, Veo otwiera nowe możliwości dla opowiadania historii, edukacji i nie tylko.
    W nadchodzących tygodniach niektóre z tych funkcji będą dostępne dla wybranych twórców za pośrednictwem VideoFX, nowego eksperymentalnego narzędzia w labs.google. Można już teraz zapisać się na listę oczekujących.
    W przyszłości niektóre z możliwości Veo zostaną także wprowadzone do YouTube Shorts oraz innych produktów.
    Zobaczcie przykłady zamieszczone na stronie projektu:
    Model Veo wykazuje zaawansowane zrozumienie języka naturalnego i semantyki wizualnej, co pozwala na generowanie wideo, które wiernie odpowiada na podane polecenia. Dokładnie oddaje niuanse i ton fraz, oddając skomplikowane szczegóły w złożonych scenach. To umiejętność, która wymaga od modeli generowania wideo nie tylko dokładnej interpretacji tekstu, ale także łączenia tych informacji z odpowiednimi wizualnymi odniesieniami.
    Kontrole do tworzenia filmów
    Gdy otrzyma zarówno materiał wideo wejściowy, jak i polecenie edycji, takie jak dodanie kajaków do lotniczego ujęcia wybrzeża, Veo może zastosować to polecenie do początkowego wideo i stworzyć nowe, zedytowane wideo.
    Model jest również w stanie tworzyć klipy wideo i przedłużać je do 60 sekund i dłużej. Może to zrobić zarówno na podstawie jednego polecenia, jak i otrzymując sekwencję poleceń, które razem opowiadają historię.
    Więcej: https://deepmind.google/technologies/veo/
    Zobacz również:
     

    0 komentarzy

    Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

    Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach oferujących atrakcyjny system wsparcia produkcji filmowych. Lokalizacje zapewniające korzystne systemy wsparcia dla filmowców mają kluczowe znaczenia dla przyciągania międzynarodowych produkcji VFX. 
    Zespół pracujący w nowej lokalizacji będzie zajmował się pozyskiwaniem projektów filmowych i serialowych ze szczególnym uwzględnieniem produkcji VFX. Studio Platige Image zdobywało doświadczenie, realizując cyfrowe efekty specjalne do popularnych seriali takich jak Wiedźmin, Cień i Kość czy Zmasakrowani dla platformy Netflix.
    Wyspy Kanaryjskie oferują inwestującym w lokalny biznes filmowy specjalne ulgi podatkowe (do 50%), przyciągając tym samym zainteresowanie filmowców z całego świata. „Biorąc pod uwagę wsparcie finansowania dla produkcji filmowej, ilość atrakcyjnych lokacji, wyspy stają się jednym z najlepszych w Europie miejsc do realizacji filmowych projektów” – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige. 
    We współpracy z ponad 300 specjalistami z całego świata, w tym nadzorującymi producentami, animatorami oraz nagradzanymi reżyserami i art directorami, studio jest w stanie kompleksowo realizować projekty filmowe na całym świecie. Otwarcie studia ma na celu zwiększenie portfolio VFX oraz projektów CGI, zapewniając dalszy rozwój firmy oraz pracę przy globalnych produkcjach z wykorzystaniem korzystnych ulg finansowych oferowanych przez wyspy. 
    „Jesteśmy obecni na filmowym rynku od lat. Od jakiegoś czasu myśleliśmy o takim rozwiązaniu” – mówi Jarosław Sawko, współzałożyciel i producent wykonawczy w Platige, „Jestem przekonany, że odpowiedni moment na to właśnie nadszedł” – dodaje.
    Platige Image od 25 lat zajmuje czołowe miejsce wśród polskich studiów produkcji oraz postprodukcji. Specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D, a także efektach wizualnych na potrzeby filmu, rozrywki i reklamy. Studio jest zdobywcą takich wyróżnień, jak: BAFTA, European Film Award, Goya i SIGGRAPH, było również nominowane do Oscarów, Złotej Palmy Festiwali Filmowego w Cannes oraz Złotego Lwa Festiwalu Filmowego w Wenecji.
    W lutym 2022 Grupa Platige Image powołała spółkę w USA. Zadaniem amerykańskiego oddziału prowadzonego przez Aureliena Simon jest pozyskiwanie i realizacja zamówień z rynku reklamowego. Wdrażając strategię rozwoju, w maju 2023 r. Platige otworzyło największe w tej części Europy studio motion capture. Epic Games przyznało studiu status partnera serwisowego Unreal Engine. 
    [źródło: Informacja prasowa Platige Image]

    2 komentarze

    Autodesk Bernini Project – generatywna AI do tworzenia kształtów 3D

    Autodesk ujawnił nowy projekt badawczy o nazwie Bernini, skupiający się na generatywnej sztucznej inteligencji dla branży projektowania i produkcji. Pierwszy eksperymentalny model Bernini szybko generuje funkcjonalne kształty 3D na podstawie różnych danych wejściowych, takich jak obrazy 2D, tekst, voxele i chmury punktów.

    Projekt Bernini ma na celu stworzenie generatywnych modeli użytecznych w architekturze, projektowaniu produktów, rozrywce i innych obszarach. Model skupia się na generowaniu funkcjonalnych struktur 3D, które mogą zostać zastosowane w realnym świecie zgodnie z intencją projektanta.
    Zespół Autodesk AI Lab, który opracował Bernini, wytrenował model na bazie dziesięciu milionów zróżnicowanych kształtów 3D. Mimo że obecnie jest w fazie eksperymentalnej, Autodesk już nawiązuje współpracę z partnerami, by ulepszyć wydajność modeli generatywnych.
     
    Cel Projektu Bernini: Projekt Bernini to inicjatywa badawcza skoncentrowana na rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji dla branż projektowania i produkcji. Model Eksperymentalny: Pierwszy eksperymentalny model Bernini szybko generuje funkcjonalne kształty 3D na podstawie różnych danych wejściowych, takich jak obrazy 2D, tekst, voxele i chmury punktów. Potencjał Projektu: Modele Projektu Bernini staną się bardziej użyteczne i przekonujące, gdy zostaną przeszkolone na większych, wysokiej jakości profesjonalnych zestawach danych. Więcej o projekcie: https://adsknews.autodesk.com/en/news/research-project-bernini/

    5 komentarzy

    Bilety na Promised Land Art Festival 2024 już w sprzedaży!

    CD PROJEKT RED wspólnie z EC1 Łódź ogłaszają, że ruszyła sprzedaż biletów na tegoroczną edycję Promised Land Art Festival — wydarzenia dedykowanego profesjonalistom i profesjonalistkom szeroko pojętej branży kreatywnej. Organizatorzy ogłosili też nazwiska z tegorocznego grona prelegenckiego oraz wstępny program wydarzenia, które odbędzie się w dniach 8-10 września w Łodzi.
    W dniach 8-10 września 2024 odbędzie się tegoroczna odsłona Promised Land Art Festival, tradycyjnie w EC1 Łódź — zespole budynków dawnej elektrowni zrewitalizowanej jako centrum kulturalno-artystyczne i edukacyjne. Licznym wykładom oraz panelom dyskusyjnym towarzyszyć będą takie atrakcje jak warsztaty rzeźbiarskie w glinie i z malowania figurek, sesje Life Drawing, warsztaty 2D z ilustrowania i concept artu, warsztaty modelowania, rzeźby 3D oraz animacji. Nowością w tym roku będą również aktywności w ramach ścieżki audio, dedykowane osobom specjalizującym się w obszarze udźwiękowienia i muzyki. 
    Na odświeżonej stronie festiwalu opublikowany został wstępny program wydarzenia, który będzie regularnie aktualizowany. Pojawiła się również możliwość zakupu biletów, w tym limitowanych wejściówek Early Bird dostępnych w promocyjnej cenie, a także biletów grupowych i wejściówek jednodniowych.
    Kup bilet na Promised Land Art Festival 2024
    Aktywności odbywające się w ramach Promised Land Art Festival rok do roku prowadzą światowe gwiazdy ze wszystkich stron branży kreatywnej. Dotychczas festiwal gościł przedstawicieli i przedstawicielki m.in. Guerilla Games, Capcom, Disney, Pixar Animation Studios, Lucas Arts, Studio Trigger, Paramount Pictures, Converse, Activision Blizzard, BioWare, MachineGames, Framestore, Digic Pictures, Techland, MPC London, Double Negative i CD PROJEKT RED. W tym roku festiwal swoją obecnością zaszczycą m.in.:
    Pav Grochola — kierownik efektów i obrazu w Sony Pictures Imageworks, zdobywca nagród Annie i VES, współtwórca ponad 30 produkcji pełnometrażowych, w tym nominowanego do Oskara filmu animowanego Spider-Man: Poprzez multiwersum, animacji Spider-man Uniwersum i Mitchellowie kontra maszyny oraz filmu Na skraju jutra. Anna Roan — starsza artystka oświetlenia w Insomniac Games, w której portfolio są takie tytuły jak Ratchet & Clank: Rift Apart oraz seria Marvel’s Spider-Man, a obecnie pracuje przy nadchodzącym Marvel’s Wolverine. Grzegorz Rutkowski — działający niezależnie ilustrator z wieloletnim doświadczenim w branży gier wideo, który kreatywnie udzielał się m.in. przy Horizon Forbidden West oraz tytułach legendarnych serii Neverwinter, Magic: The Gathering oraz Dungeons & Dragons. Pełne biogramy pierwszej trójki z tegorocznego grona prelegentów i prelegentek festiwalu, oraz wiele więcej, znajduje się na oficjalnej stronie internetowej Promised Land Art Festival. W nadchodzących tygodniach pojawiać się będą kolejne ogłoszenia w programie wydarzenia, jak również aktualności organizacyjne i oraz przydatne informacje zarówno dla początkujących PLAFowiczów, jak również stałych bywalców.
    Więcej: www.promisedland-artfestival.com/pl

    16 komentarzy

    ZBrush wkrótce na iPada. Zostań beta testerem.

    Wersję na iPady Maxon zapowiedział już jakiś czas temu, ale teraz została uruchomiona strona na której można się zapisać do testów beta Zbrusha dla iPada. 
    Czy wiemy coś więcej?
    Czy ZBrush na iPad jest całkowicie przeprojektowywany?
    ZBrush na iPad przechodzi pełne przeprojektowanie, starannie przygotowane od podstaw, aby zoptymalizować każdą funkcję i zapewnić bezkonkurencyjne wrażenia w rzeźbieniu na iPadzie.
    Czy mogę udostępniać pliki między wersją na komputer a wersją na iPad?
    Tak, możesz łatwo przenosić projekty między ZBrush na komputer a ZBrush na iPad, utrzymując płynną ciągłość pracy na różnych urządzeniach.
    Czy mogę pracować przy wyjątkowo dużych liczbach wielokątów?
    W ZBrush na iPad możesz bezproblemowo manipulować modelami o wysokiej liczbie wielokątów z precyzją i łatwością, zapewniając niezrównane szczegóły w cyfrowych kreacjach.
    Kiedy ZBrush na iPad będzie dostępny?
    Planowany start to 2024 rok. Zarejestruj się, aby otrzymywać aktualności i nie przegapić ogłoszenia o premierze.
    Ile to będzie kosztować?
    Ceny zostaną ogłoszone podczas naszej imprezy startowej. Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia.
    Zostań beta testerem: https://zbrushforipad.com/

    3 komentarze


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności