Nie znam blendera, ale mogę mieć kilka ogólnych uwag, jako, że na forum ludzie raczej się nie kwapią do wyjaśniania mało zaawansowanych rzeczy :)
1. Popracuj nad ścianką z tych kamiennych elementów. Teraz mocno widać, że jest to powtarzalna tekstura. Najlepiej będzie, jak zblendujesz kilka tekstur na różnym map channel lub stworzysz własną niepowtarzalny shader w wysokiej rozdzielczości na całą ściankę albo jej większą część.
Polecam http://www.cgtextures.com dla darmowych tekstur do obróbki.
To samo tyczy się podłogi. Można się pokusić o pokazanie rowków wokół desek bumpem, nieco urozmaicić sam shader.
2. sprobuj ustawic ciekawsze oswietlenie, teraz sprawia wrazenie, ze jest w mocno przypadkowych miejscach.
Jak popatrzysz sobie na naturalne swiatlo z okien, zaobserwujesz, ze rzadko jest ono jednorodnie rozlozone na plaszczyzny. Szyby nie sa idealnie plaskie, na niebie są chmury. To wszystko miejscami rozprasza świało słoneczne. Spróbuj podziałać z projekcjami lub gradientami.
Samym światłem możesz trochę oszukiwać, doświetlać rzeczy, które doświetlone być nie powinny. Nie bez powodu w profesjonalnej fotografii nosi się własne lampy.
Natężenie światła mogłoby w cieniu być nieco mocniejsze albo w elementach naświetloncyh nieco mniej przepalone (subiektywna opinia).
3. Mozesz dodac tez dirt map lub ambient occlusion, nie wiem, jak to sie w blenderze nazywa, ale wygląda mniej więcej tak: http://imageshack.com/a/img849/3732/sx1z.jpg
Mapa ladnie zaciemnia narożniki, które powinny być zaciemnione.
4. W konstrukcji wnętrza brakuje nieco mięsa. Na przykład na podłodze przy barierkach mogą się pojawić jakieś progi, żeby biednym ludziom stopy nie wpadały.
Okna na prawo wydają się zbyt cienkie (chyba, że jest to jakaś nowa technologia :P ).
Ściana z tymi samymi oknami może powinna być grubsza i być widoczna nad oknami jako nadproże.
Półki/szafki zazwyczaj mają tuż przy podłodze potykacz, czy jak to się nazywa. W każdym razie taki przypodłogowy element podwyższający najniższą półkę o kilkanaście cm tak, aby nie stała bezpośrednio na podłodze.
Może te belki pod oknem sufitowym, jak już nie są tynkowane, niech będą jakimś dwuteownikiem, albo chociaż dwoma ceownikami (I [])?
5. Możesz pokusić się o fokus na jakimś elemencie rozmywając pierwszy lub drugi plan.
6. Właściwie najbardziej zwraca uwagę półka z książkami, możnaby ją nieco przygasić kolorystycznie.
7. Dodaj jakieś brudy i pyły. Elementy ujmujące sterylności zawsze na plus.
8. Te drzewa i niebo za oknem jaśniejsze, zobacz, jaka jest różnica w naświetleniu budynku za oknem i tła.
9. Urozmaiciłbym materiały okien/barierek/konstrukcji. Nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby były zrobione dokładnie z tego samego
10. Nie podoba mi się, że półki i barierka jest innym kolorem drewna niż posadzka.
11. Możesz dodać smugę do światła wpadającego do środka (wolumetryki: http://www.polygonblog.com/wp-content/uploads/2010/07/mental-ray-illumination.jpg)
12. Może wypowie się tutaj jakiś guru kompozycji, ja się nie czuję kompetentny, bo sam jestem z tego słaby, ale wydaje mi się że możnaby z kadru conieco więcej wyciągnąć.
PS:
Polecam oglądanie obrazka po desaturacji żeby wychwycić ciemne miejsca