-
Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika?
Szkoda tylko, że dają NDA na ćwierć wieku, no ale nie można mieć wszystkiego 😉
-
Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika?
-
ZiN
Nie mówię, że nie miałem takich pomysłów, o których piszesz, że rozsypują się po ulicy te kosztowności, albo więcej ludzi w tle, ale to jeszcze nie mój poziom. Muszę najpierw jeszcze warsztatowo się pod ciągnąć żeby: To też jest poniekąd mój cel, żeby tak umieć tylko subtelnie zasugerować pewne rzeczy bez zamęczenia. Coś jak robi Craig Mullins, on to umie fajnie zbudować tło, że niby tam się dużo dzieje, a w detalu to są po prostu umiejętnie poprowadzone maźnięcia. Do tego jeszcze daleka droga.
-
teczka 3d: jakubziom
Patrzę na obrazki potem czytam o budynku w tle i się zastanawiam, o co chodzi? Jaki budynek? Myślałem, że ta kobieta siedzi przy jakieś maszynie/pianinie/komputerze(?), dopiero jak zobaczyłem wcześniejsze rzuty 3d skapnąłem się, że to widok za oknem 😵 Łatwiej/szybciej Ci się przestawia kompozycję w 3d? Ja sam próbuję różnych rzeczy, ale kompo to w zasadzie taki układ podstawowych kształtów na najniższym poziomie percepcji, gdzie ma być jasno/ciemno i większy/mniejszy kontrast i focal point. To chyba byłoby łatwiej zrobić tak jak w książce framed ink, bo 3d wydaje mi się, że wrzuca na start dużo zbędnego detalu, ale wiadomo, że to tylko podgląd i można to potem jakoś uprościć, pytanie tylko co jest szybszą metodą do osiągnięcia celu.
-
ZiN
Dzięki za wskazówki. Robiłem tu bardzo dużo analizy, mam wiele notatek i przemyśleń. W pewnym momencie zapędziłem się już w kozi róg i doszedłem do wniosku, że jest to wszystko nadmiarowe. W sumie to nie ma żadnych absolutnych wartości a wszystko jest względne - to znaczy dana rzecz może przybrać różne wartości zależnie od kontekstu. Dlatego uznałem, że trochę poprawię jeszcze walory w tej scenie na niektórych elementach. Trochę zmniejszyłem nasyceniena bruku, bo dzięki temu, z tego co zauważyłem im mniej nasycony jest kolor obiektu, tym chętniej przyjmuje barwę światła - w tym przypadku nieba. A że słońce jest raczej gdzieś tak koło południa a nie koło zachodu, to nie rzuca tak żółtego światła. No i tyle, uważam obrazek za skończony. Jeszcze raz dziękuję za sugestie poprawek. A teraz zupełnie nowe speedowe główki. Mój nowy cel, to tak renderować, żeby wyglądało na lekkie i niezamęczone. Wrócę pewnie na chwilę jeszcze do szybkich szkiców, żeby poćwiczyć design i konstrukcję, bo za mało są zróżnicowane pod tym względem.
-
Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika?
Nie wiem jakie macie koszty życia, ale 8k, 10k do łapy brzmi dla mnie atrakcyjnie. Ja aż tyle nie mam, ale koszty życia mnie nie dojeżdżają, pod mostem też nie śpię. Nie czuję też, żebym się przepracowywał, ba, nawet energię po robocie, żeby sobie coś porysować :P. Ludzie może boją się powiedzieć swojej stawki godzinowej, bo jak padnie - "robię za 500zł/h" to drugi sobie zaraz pomyśli "-ha jak on robi za 500, to wystarczy, że zejdę do 450zł/h i go wygryzę" xD
-
AI i technologie przyszłości
-
Teczka 3D: Mortom
Ja od razu mówię, że na dwupłatowcach kompletnie się nie znam, ale poświęciłem całe 5 minut, żeby wyszukać na yt jakiś film jak te cudeńka lądują i nie mogłem nigdzie trafić na taki model, żeby nie miał na ogonie zamocowanego dodatkowego koła. Stąd moje pytanie co to za kikut na spodzie ogona i jak wygląda z tym czymś lądowanie?
-
ZiN
Dzięki @SebastianSz , o taki efekt też mi trochę chodziło, ale brakuje mi jeszcze tej odwagi z kolorami. Jakoś w tych zdechłych kolorach czuję się zbyt bezpiecznie, albo ja po prostu widzę świat w szarych barwach i coś mnie hamuje, że "nie nie rób tego, zrobi się zbyt bajkowo/mniej realistycznie" 😂
-
Teczka kitu i shI†u
Inspirujące! Chciałem kiedyś w takiej kresce zrobić bestiariusz do swojej gierki. Kurde, w sumie dalej chcę, ale muszę jeszcze dużo poćwiczyć 🥲
-
ZiN
Bardzo ostatnio rezonuje mi w głowie to zdanie. Mam wrażenie, że nigdy zbyt dużej wagi nie przywiązywałem do światła odbitego. Postanowiłem się tym nieco pobawić. Będę robił jeszcze oczywiście studium i to o czym pisaliście, aby potrenować, jednak ostatnich kilka dni postanowiłem poświęcić na wyrenderowaniu jednego z composów, które tu wcześniej wrzucałem. Jestem już tym totalnie przetyrany i wpadłem trochę w pętlę niekończących się poprawek. Postanowiłem jednak dziś to już opublikować i wrócić na dniach do czegoś lżejszego.
-
Teczka 2D Kalberos
To jest ten cały Paryż? Dobrze mówili, żeby tam nie jechać. Ładna pocztówka. A tak ogólnie zajefajnie oddajesz przestrzeń i super kolorki!
-
ZiN
We wszystkim masz po trochu rację. Z jednej strony te analizy mnie kręcą, z drugiej same ilustracje traktuje trochę poligon doświadczalny. Czasami te rozkminy idą przesadnie za daleko, z drugiej strony satysfakcjonuje mnie, gdy znajdę jakiś tip, który usprawnia pracę i działa. Postaram się w przyszłości gdzieś to wypośrodkować. Najważniejsze w moim przypadku to nie robić sobie zbyt długich przerw od ćwiczeń i utrzymać motywację. Dzięki i wszystkiego dobrego!
-
ZiN
Referencja Referencja Teraz moje wnioski i spostrzeżenia. Możecie mnie sprostować, jeśli popełniam tu jakiś błąd w rozumowaniu. No więc tak, przykładowo mając czerwoną kulkę, za którą znajduje się biała kartka (przy założeniu, że źródło światła jest białe): 1. Fotony padają na białą kartkę. 2. W tym momencie kartka staje się źródłem światła dla kulki po zacienionej stronie. Biała kartka odbija wszystkie długości fal, natomiast kulka absorbuje wszystkie prócz czerwonego. 3. Teraz to kulka staje się źródłem światła dla kartki w zaciemnionym miejscu. Ponieważ czerwona kulka emituje w tym momencie czerwoną barwę, cień na kartce zabarwi się w tym miejscu na czerwono. 4. Teraz kwestia przyjmowania koloru sąsiadującego obiektu. Musiałem się nad tym dłużej zastanowić, ale doszedłem do wniosku, że ta barwa wynika po prostu z połysku danego obiektu. Poza tym sam połysk pojawia się tylko w tych miejscach na powierzchni, gdzie jest ono ciemniejsze od samego źródła światła, co wydaje się logiczne, bo nie da się ciemniejszym kolorem wpłynąć na jaśniejszy — świetnie do tego nadaje się tryb mieszania Lighten. Pokombinowałem z innymi kolorami kartki: Jeśli kartka byłaby żółta, to dla czerwonej kulki odbija ona tyle samo światła czerwonego, co biała lub czerwona kartka. (Zakładamy tu, że żółty = czerwony + zielony), więc tu nic specjalnie się nie zmienia poza tym, że dojdzie jeszcze żółty kolor wynikający z połysku. W przypadku zielonej kartki — pochłania ona w całości kolor czerwony, więc nie jest ona źródłem światła dla kulki, ale zacieniona strona zabarwi się nieco na zielono — co wynika z połysku. Zielonkawa kulka z niebieską kartką — tu efekt jest połowiczny. Niebieska kartka jest źródłem światła dla kulki, bo akurat ta zieleń zawiera w sobie domieszkę (niewielką) niebieskiego, więc zacznie ją odbijać. Zabarwienie na niebiesko wynika jak we wcześniejszych przykładach z połysku. Im bardziej połyskliwy obiekt, tym czystsza barwa jest w odbiciu.
- jameli