Skocz do zawartości

ZiN

Members
  1. ZiN

    ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    Dzięki @kengi jest dokładnie tak jak mówisz. Miałem jedną plamę, która miała jakiś kształt, potem ją kopiowałem i lekko modyfikowałem i tak kilka razy. Potem bez żadnego szkicowania gdzie oko, usta, nos od razu blokowałem cienie (podział na strefę oświetloną i zacienioną). Wszystkie są do siebie podobne, troszkę miało tak być, że te same oświetlenie na każdym tylko chciałem jakoś uwydatniać bardziej poszczególne elementy jak usta, kości policzkowe, celowo trochę przesadzić w tych karykaturach, żeby zdać sobie sprawę z ich struktury i na ile można daną część wymiętolić bez utraty cech szczególnych. Trochę celowo tu błądzę, bo wiem, że mógłbym sobie po prostu wziąć główkę w 3d, przestudiować oświetlenie na asaro i pewnie byłoby dobrze, ale to zajmuje sporo czasu, na jedną głowę musiałbym poświęcić wtedy cały wieczór, a chciałem sobie na szybko machnąć parę główek na raz. Tu chciałem też trochę przerobić nowy worflow i szybsze malowanie bez dokładniejszej analizy anatomicznej. W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że w sumie głowy nie są najlepszym tematem do tego, co chciałem przećwiczyć. Na prostych kulkach wychodzi to całkiem fajnie. A chodziło mi o to, że blokowanie cieni, czyli te pierwsze etapy wychodzą całkiem całkiem, i również jestem z tej gęby maksymalnie po prawej najbardziej zadowolony. Co najśmieszniejsze ze wszystkich główek poświęciłem na nią najmniej czasu bo chyba tylko kilka minut. Inne - te z lewej smarowałem dłużej i teraz mam coś takiego, że jak maluję coś zbyt długo to znaczy, że robię coś nie tak. Blokowanie jest fajne, szybkie i przyjemne, a kolejne etapy, to zaczyna się takie "rzeźbienie w gównie", trochę nie mogę przez to przejść, gdzieś się gubi ta lekkość z wczesnych etapów. @SebastianSz ooo no własnie, najbardziej brakowało mi w tym światła odbitego. Moje początkowe szybkie workflow tego nie obejmowało, to coś co planuję teraz przestudiować i wdrożyć. Kolejne martwe już niebawem, aha, no i będę starał się wrzucać też refki, żeby można było sobie lepiej porównać co nie siadło. Ogółem, to mam wniosek, że jednak powinienem bardziej rzetelniej do tych ćwiczonek podchodzić, to nie jest nic do portfolio, tylko takie bazgroły do nauki, ale to nie znaczy, żeby traktować to tak zupełnie beztrosko.
  2. ZiN

    ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
  3. Historia gier komputerowych. Polecam także poprzednie części i ogólnie cały kanał.
  4. ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Dyskusje o grafice
    To idzie w tym kierunku, żeby maksymalnie pochłonąć Twoją uwagę i to zmonetyzować. Dlatego do internetu powinniśmy podchodzić selektywnie. Omijać szerokim łukiem wszystko to, co podrzuca algorytm i używać wyszukiwarki.
  5. ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    @Kalberos Spróbuj wejść listę wątków w dziale WIP i kliknij w miniaturę przy swoim temacie. Mi się udało zmienić.
  6. ZiN

    ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    Dzięki za wyjaśnienie. No nic, będę musiał jednak przepracować z kolorami te 10000 dupogodzin, aby w końcu mi weszło co trzeba na oko ;D Zapodaję poprawki póz z poprzednich kompozycji.
  7. ZiN

    ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    Ja testuję podejście do koloru na bardzo wielu płaszczyznach, to jest tylko jedno z nich ;) Im więcej narzędzi do analizy tym lepiej. Malować i tak będę jakoś po swojemu, ale będę mógł też później jakoś sobie porównywać to nasycenie. Zakładam, że najlepiej się to sprawdzi przy płaskich kolorach, ale możliwa jest też gra kolorów mniej nasyconych, które w swoim sąsiedztwie się bardziej podbijają i zaprzeczają matematyce, niemniej takie sprawdzanie unaoczni mi nawet te rozbieżności między tym, co widzę na oko a tym co widzę w liczbach. To zawsze jakieś poszerzenie świadomości co mam nadzieję przełoży się później na bardziej zamierzone działanie aniżeli przypadkowe :P
  8. ZiN

    ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    Potrzebne mi jest to do analizy obrazów, żeby łatwiej śledzić zmiany nasycenia. Wydaje mi się, że już jako tako trafiam w odpowiednią janość, jeśli chodzi o value, ale do kontroli tego wystarczy nałożyć czarny kolor w trybie hue blending mode. Myślałem o tym, czy nie można używać czegoś podobnego dla samego nasycenia jako takiej mapy do kontroli jego przepływu. Można oczywiście klikać w danym punkcie pipetą, aby wyciągnąć tą informację, ale jestem wielkim entuzjastą masek i render pasów, które są często wykorzystywane w programach 3d, gdzie każdy atrybut np. diffuse, reflection, roughness można mieć w postaci takiej maski na osobnej warstwie, które łącząc ze sobą, dają kompletny obrazek. Oczywiście można bawić się krzywymi — ich akurat nie lubię, ale do vibrance i saturation można używać już tych masek, gdzie sam możesz decydować, w którym miejscu filtr nasycenia może mieć mniejszy lub większy wpływ. Oczywiście biorę poprawkę na zależności, o których piszesz, że żółty musi być jasny a niebieski ciemny, w tym celu kontroluję mapę jasności waloru. Jeśli to ma się odbywać w modelu RGB, a nie HSL to w sumie nawet jeszcze lepiej — to jest jeszcze prostsze do obliczenia. Model RGB bardzo mi się podoba z tego względu, że jest bardzo kompatybilny z receptorami RGB, które mamy w oczach. W pełni nasycony kolor (100%) widzimy tylko wtedy, gdy jeden z kanałów jest równy 0. Na przykład: R=56, G=123, B=0 R=0, G=20, B=135 R=95, G=0, B=5 Wyliczenie nasycenia najprościej jest przestawić stosunkiem kanału najwyższej wartości do najniższej, powiedzmy dla takiego koloru: R=56, G=123, B=20 wzór: NASYCENIE = 100 - x x = 20*100%/123 x = ~16% NASYCENIE = 100 - 16 = 84 -------- R=240, G=120, B=60 x = 60*100%/240 x = 25% NASYCENIE = 100 - 25 = 75 -------- R=75, G=120, B=60 x = 60*100%/120 x = 50% NASYCENIE = 100 - 50 = 50 Jak widać z powyższego, wyliczenie samego nasycenia na podstawie wartości RGB jest dosyć proste i to w zakresie od 0-100. Brakuje mi w tym wszystkim teraz tylko tego przełożenia na maskę gdzie 0 = czarny, 50 = szary, 100 = biały.
  9. ZiN

    ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    @Ania Super, i to jest konkret. Przećwiczę to. @kengi Najbardziej interesowałoby mnie to rozwiązanie w photoshopie, choć te które zaproponowałeś też sprawdziłem i poniżej przedstawiam rezultat. Jak widać na powyższym obrazku, w psp, jak weźmiemy color pickera i przejedziemy się pipetą po tym kwadracie z kolorem (pierwszy od lewej w pierwszym rzędzie) to po lewej mamy niskie wartości nasycenia i idąc bardziej w prawo ta wartość rośnie niezależnie od tego czy jest to czysty kolor czy jego ciemniejszy wariant. Jak zaznaczymy w pickerze chekbox z nasyceniem, to nie ważne jaki kolor wybierzemy (środkowy kwadrat w pierwszym rzędzie), nasycenie ma niezmienną wartość (również ciemny wariant koloru nie ma wpływu na zmianę nasycenia). No i w trzecim kwadracie w pierwszym rzędzie picker wskazuje naturalnie wyższe nasycenie im dalej jest od koloru białego/szarego/czarnego. Chciałem wyciągnąć tę zależności i uzyskać coś w rodzaju kwadratów w ostatnim rzędzie. Z tego co tu widać informacja o prawdziwym nasyceniu zostaje utracona im kolor jest ciemniejszy, co przekłada się na to, że chcąc uzyskać taki filtr jako maska nasycenia spowoduje, że ciemne kolory nie będą właściwie nasycone. Nie wiem teraz, czy da się czystą informację o nasyceniu jakoś wyciągnąć (najlepiej w photoshopie), czy raczej nie ma na to rady. Jeszcze jeden przykład poniżej, jakbym chciał rozbić obrazek na trzy składowe - Value, Hue i Saturation, które połączone miałby dać kompletny obrazek. Akurat w tym przykładzie właśnie Hue ma informację o kolorze i nasyceniu, dlatego ptaszek jest kolorowy a tło szare, natomiast Saturation jest ciemny na piórach na brzuchu, gdzie biorąc pipetą z oryginalnego obrazka widać, że jest tam duże nasycenie, ale ciemne kolory zaburzają maskę.
  10. ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Komentarze, propozycje ...
    Mam pytanie - Czy na stronie głównej widoczne będą teraz tylko ostatnio utworzone wątki, czy jak było w starej wersji, że na główną wybijane były te teczki, w których ktoś ostatnio coś napisał. Bo przyznam, że teraz trudniej się śledzi dział WIP.
  11. ZiN

    ZiN dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    Nie wiem o co chodzi z klarowniejszą sylwetką i wyraźniejszym ukierunkowaniem. Jakbyś podała jakieś konkretne przykłady (gdzie ktoś to robi właściwie), łatwiej by mi było się do tego odnieść i coś poprawić. Tymczasem doodles. Przy okazji, czy wie ktoś może jak wyłuskać z obrazka samo nasycenie koloru bez względu na jego jasność? Najlepiej, jakby można było zrobić z tego maskę czarny-biały, tam gdzie jest 0% nasycenia - czarny, 50% nasycenia - szary, 100% nasycenia - biały. Czy da się coś takiego zrobić?
  12. ZiN

    ZiN odpowiedział ZiN → na odpowiedź w temacie → Work in progress (WIP)
    Próbuję wyjść ze strefy komfortu. Próba zrobienia czegoś z namiastką historii w tle, przy okazji ćwiczenie kompozycji Próba z czymś bardziej dynamicznym i dziwnym ustawieniem "kamery" Nie będę ukrywał, że wróciłem sobie do książki Framed Ink, zacząłem czytać to, co w niej napisane a nie tylko oglądać obrazki 🤣 Nie odrzucam też tak do końca tej dziwacznej koncepcji z przekątnymi. Analizowałem sobie sporo obrazków z pinteresta/artstation i wiele z nich trzyma się tej zasady (nie wiem na ile to celowe a na ile przypadkowe), ale mam taką konkluzję, że jeśli linie, nawet te tylko sugerowane są po skosie względem ram obrazu to z automatu staje się to dynamiczniejsze. Taki prosty schemat: Linie pionowe - statyczność, stabilność, siła, dostojność Linie poziome - pasywność, równowaga, spokój, stagnacja Linie przekątne - dynamizm, brak równowagi, akcja, skumulowana energia potencjalna, która musi zostać rozładowana i albo osiągnąć stan pionowy, albo poziomy. Jest coś takiego w skosach, że jeśli ciężar nie ma punktu podparcia z drugiej strony, to ma się nieodparte wrażenie, że to zaraz j*bnie 😛 Jest to coś na zasadzie różnicy potencjału w elektrostatyce, coś co wywołuje napięcie, iskrę i to sprawia, że jest wizualnie ciekawie. Sory, próbuję to zrozumieć na chłopski rozum trochę 😉
  13. ZiN odpowiedział Kalberos → na odpowiedź w temacie → Work in progress (WIP)
    @Nezumi oni mi po prostu uświadomili, że ja nie kocham tego aż, tak bym mógł tyle swojego życia na to poświęcić. Wcześniej miałem podejście, że będę sobie to robił na boku jak wiele innych rzeczy i może coś z tego wyjdzie, przypadkiem. Niestety okazuje się, że zapierdol jest z tym straszny i to nie dla mnie. Mam też inne hobby, które dają mi więcej radości i nie muszę na nich zarabiać 🙂
  14. ZiN odpowiedział Kalberos → na odpowiedź w temacie → Work in progress (WIP)
    Kilka lat temu byłem na evencie zorganizowanym na narodowym związanym z planszówkami, był tam też wykład organizowany przez autorów planszówek coś na temat "jak wejść w świat tworzenia planszówek" i wszelkie tematy wokół tego. Puenta była taka, że szansa na to, że gierka osiągnie sukces są nikłe, zwykle to jest grubo dokładanie do interesu, a w najlepszym przypadku wyjdzie się na zero. Zakładam więc, że w tej branży budżety są tak ciasne, że pewnie już brakuje hajsu na takie "prezenty", ale to tylko moje domniemanie na podstawie tego, co zasłyszałem od samych twórców. Miałem w owym czasie aspiracje stworzyć własną planszówkę, ale jak ich posłuchałem to porzuciłem te marzenia 😛
  15. ZiN odpowiedział RaVirr → na odpowiedź w temacie → Galeria
    Bardzo zacne! Jak patrzę na to, to mam flashbaki z sąsiedniego działu call center lata temu 😛 Z góry przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać... co oni tak leżą, jakby grali w jakieś słoneczko? 🤔

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności