Ybbgal a co chcesz wiedzieć dokładnie bo jakoś nie widzę tutaj pytań czysto technicznych od ludzi, więc i nikt z ekipy się nie odzywa po za Tomkiem bo to on miał wpływ na historie, dialogi, aktorstwo i takie tam :)
a co do twoich pytań to
render w Arnoldzie ludzi od renderingu było 5 osób, proces oświetleni wyglądał tak, że na początek 3 osoby świeciły szary wstępny model pod shoot, następnie były testy już z shaderami i dogrywanie jednego z drugim, warstw w renderach nie było jakoś dużo wszystko zależało od ujęcia, głownie było to warstwy Bazyliszek, shadow, contact shadow, piasek, kurz, eyeLight, i refleksy bazyliszka w otoczeniu, plus sporo dymów do kanionu, gdzieniegdzie był renderowana naczepa i lustro, i chyba tyle, otoczenie było zeskanowane mniej lub bardziej dokładnie wiec jakieś najbliższe otoczenie posiadaliśmy znośne,
Finalne rendery puszczały 4 osoby, ujęcia z Bazyliszkiem Michał Pancerz oraz Przemysław Patyk, żołnierze kamienni oraz rozbijanie ściany to rendery Pawła Szklarskiego, odpowiadał również za shadery i look tych sekwencji oraz za shader Bazyliszka i żołnierzy z kamienia,
FX dostawaliśmy z Houdini'ego w postaci alembic'ów - piasek rozpadanie się przedmiotów a jako VDB - kurze i chmury do kanionu
i chyba tyle renderingowo
sam Bazyliszek to shadery zrobione w alShaders nad którymi pracował głownie Mateusz Sroka pod okiem Wojtka Idziego, co do textur stawiam ze Bazyliszkiem zajmował się głownie Tomek Zaborek i Żaneta Szabat, pióra zrobione w yetim przez Krzysztofa Dębskiego,
animacja w Maya, kompozycja w Nuke plugin'ów nie znam :)
xypnise na Arnolda przeszliśmy już dawno temu, czemu pytanie nie do mnie, ale z mojej perspektywy daje trochę większe bezpieczeństwo co do finalnego renderu, ale czy to ważne to tylko narzędzia i w obu da się zrobić ładny obrazek,