- Śmigłowiec Mi-24
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		Zależy jak bardzo ma być "After". HitFilm Express jest niemalże kopią Aftera i Premiera (niemal identiko) - są dwa moduły, jeden do montażu, a drugi do afterowych rzeczy. Za darmo. https://fxhome.com/hitfilm-express
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		Chciałbym to zobaczyć, jak mały robaczek z Polski piszę do centrali Ubisoftu z zapytaniem na ile wyceniają swój projekt, bo nie jest pewien czy licencja Mayki pozwala mu na wykonanie krzesła i dwóch serwetek do projektu
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		Hehehe. Dobre. Ciekawe do którego zagnieżdżenia obowiązuje ta wartość 100 patyków. Prosty scenariusz - jestem Indie artystą i robię coś za 2K dla Firmy X1 z Polski. Wartość projektu w Firmie X1 nie przekracza 100 K. Firma X1 jest z kolei podwykonawcą dla większego studia z zagranicy, które to z kolei produkuje Cinematik do gry dla innego podmiotu (np. Ubisoftu), gdzie cały projekt jest wart kilkadziesiąt milionów zielonych.
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		..paaanie kochany, się słyszało takie historie z tym związane, że głowa mała
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		Turniej Mortal Kombat uważam za otwarty. FIGHT!
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		...a więc nadszedł ten dzień. Siódmy sierpnia roku Pańskiego dwa tysiące dwudziestego ...a tutaj Maya na Polskę.. I jestem już zupełnie zadowolony
 - 
	
		
		3ds Max 2021
		
		A ja uważam, że nie będzie następcy Majki ani Maxa, bo wszystko za pare lat wyląduje w Unity / Unrealu z dobudowanymi modułami do modelingu / animacji / FX. Wspomnienie o tym, że kiedyś coś się prerenderowało, czy układało jakieś Grant Maverikowe shadery w VRayu będzie porównywalne z tym jak dzisiaj wspomina się animacje disneya sprzed kilku dekad rysowane kartka po kartce . EWENTUALNIE pojawią się małe, stargetowane softy na modelowanie (w obszarach w których ZBrush nie domaga), czy na samą tylko animacje. Bez kombajnozy.
 - 
	
		
		Mało aktywna społeczność
		
		Gdyby nagrodą było wyeksponowanie zwycięzcy (użytkownika serwisu) na stronie głównej wraz z linkiem do jego portfolio i social kanałów, to chyba już nie ma o co się skarbówka przyczepić. Dla zwycięzcy jest to nagroda i jakiś tam realny efekt (fejm + odwiedziny) a dla samego serwisu tez plus bo zachęca do brania udziału innych użytkowników (przynajmniej w teorii). No i chyba najlepsza z możliwych forma reklamy samych bitew - poprzez prezentacje nagrody, która wisi stale w formie zwycięzcy
 - 
	
		
		Teczka - mech czacha
		
		Nice. Taka rzecz - na froncie, w okolicach czoła jest niefajne przejście z geometrycznej powierzchni w gładką (w tą kopułkę). Zabija to przemyślaną konstrukcję i design, wygląda trochę z czapy. Ta kopułka powinna być również pociągnięta w tym samym stylu, przynajmniej w okolicach łączenia.
 - 
	
		
		Future Military Prototype Robot HORNET X-9000
		
		To ujęcie kamery jest niekorzystne, wygląda jakby miał za małe nogi (chyba, że to taki projekt)
 - 
	
		
		Blender 2.80 - wersja finalna
		
		znam, znam. Robi mega kejsy -> http://www.aendom.com/tuts/junkshop-workflow-en/ http://www.aendom.com/tuts/laser-cowboy-en/
 - 
	
		
		Blender 2.80 - wersja finalna
		
		!OFFTOPIC! Yo Pionier, podam konkretny przykład z obrazkami odnośnie tematu: detal Normal & Bump. W 2000 którymś robiłem Damę Pik (3DS Max + Vray). Było to moje pierwsze podejście do tematu SSS i pierwsza poważna próba przenoszenia detalu z ZBrusha do VRaya. Mapy z ZBrusha miały 7K (dziś nie jestem w stanie sensownie powiedzieć dlaczego) i były rozłożone równomiernie (bez zwiększania objętości obszarów kluczowych). Rezultat był taki (oglądać w full wymiarze) -> DamaPik Ultra Zoom Uważam, że jak na pierwszy strzał to efekt niezły. Narzędzia ładnie zadziałały. Jakiś czas temu chciałem ostatecznie rozwiązać sobie kwestie i workflow turbo detalu w Blenderze. Opracować metodologie pracy, ustandaryzować procedury itd. Pracowałem na mapach 8K oraz ze zwiększeniem rozmiaru obszarów kluczowych takich jak środek twarzy (jest tam taka opcja w ZBrushu). W rezultacie obszar kluczowy był dwukrotnie większy niż w przypadku mapy jakiej użyłem w projekcie Dama Pik. Rezultat był taki (rozmawiamy o Bump + Normal) -> Blender Detal Naprawdę się przyłożyłem. Mapy Normal zawierały inny zestaw informacji niż Bump, tak żeby nie doszło do zsumowania. Sam bump - wiadomo 16 bit. Cavity maski w różnych wariantach, itd. Mimo tych wszystkich zabiegów efekt jest daleki od zadowalającego. Full HD to w tym przypadku max jaki mogę osiągnąć w finalnym obrazku. Do druku to się już słabo nadaje 😞 Tak, ale jeszcze nie mogę się z nimi wyświetlać
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		Tanio skórę sprzedałem, wiem.
 - 
	
		
		Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie
		
		Jak wprowadzą licencje INDIE na stałe w Polsce to odpuszczam wszystkie grzechy Autodeskowi.