Azakiel Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 Witam , pomysł na ten obrazek miałem już zanim labirytboox ogłosił konkurs, krótko mówiąc zainspirowany obrazem Leonarda da Vinci - Dama z łasiczką (znanego też jako "Dama z gronostajem")... link do oryginału wraz z opisem tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dama_z_%C5%82asiczk%C4%85 ...wpadłem na pomysł zrobienia jego innej wersji, przeróbek tego obrazu było już sporo (zazwyczaj karykaturalnych). Poszedłem w nieco innym kierunku. Zaczynając szkic do mojej wersji tego obrazu próbowałem odpowiedziec na zadane samemu sobie pytanie: co by było gdyby na innej planecie inny malarz próbował namalować ten obraz (zakładając oczywiscie inne formy życia). Nie chciałem bardzo mocno odchodzić od oryginału, czyli też jest kobieta nazwijmy ją "Damą", też jest zwierzątko (też ssak i też puszyste, robiłem testy z zwierzątkami bardziej obcymi (płazy,gady, stawonogi) ale klimat obrazu na tym tracił (puszyste zwierzątko wydało mi się najodpowiedniejsze - więc takie będzie w finalnej wersji). Poniżej szkic i speed kolorystyczny (oczy nieskończone - nie mogłem sie wtedy jeszcze zdecydować na ich kolor) http://img73.imageshack.us/img73/9800/dama9ou.jpg ---------EDIT (28.5.2006) KONIEC PRACY (WERSJA FINALNA)----------- Praca skończona. Poniżej znajduje się miniaturka wersji finalnej oraz link do nieco większej wersji (2000x2828). Oryginał ma format A3-300dpi (3508x4961). link (wersja finalna - pomniejszona(czytać powyżej)) http://images2.fotosik.pl/74/ebad101bbdcc1775.jpg
Azakiel Napisano 20 Kwiecień 2006 Autor Napisano 20 Kwiecień 2006 fragmenty (już nie speedy) z początkowego etapu pracy
muody Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 IMO ten stwór powinien być bardziej węźowy, wijący się :) detale super
Ciosek Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 o cholera - ja nie wiem jak wy ludzie to robicie - ten "speed" hm to mi z miecha by zajelo :) no ale coz moze kiedys sie naucze :) Co do pracy to naprawde zaj...fajna, powodzenia
Drakula Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 wchodzisz w detal juz na tak wczesnym etapie pracy? o_O
PAINbringer Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 wchodzisz w detal juz na tak wczesnym etapie pracy? o_O Dołączam się do zdziwienia tym stanem rzeczy. Późniejsze jakiekolwiek bardziej globalne zmiany mogą stać się przez to bardzo bolesne. Pozdrawiam.
Leru Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 Azakiel -> łuuuhuhu ;) fajny pomysł. Witam i powodzenia.
OmeN2501 Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 Kazdy ma swoj workflow - zreszta napisal ze ten detal to nie ze speeda tylko z dalszego etapu prac - ktorego w calosci jeszcze podstepnie nie pokazal :P A co do samej pracki - pomysl zaiscie fajny - moze bys sie pokusil zrobilc "lasiczke" bardziej taka oslizgla, blyszczaca - zeby zupelnie obco wygladala
maronski Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 z pomysłem u mnie - number one. Ja też lubię robić detal jak mnie najdzie. Normalne. Powodzenia Do Leru : No time, Next Time. Wrócę na pewno. Pozdrawiam.
voyager Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 Praca świetna! Dużo detali, ciekawy pomysł Nie słuchaj co pisze Avenger czy OmeN2501 i nie rób jakiegoś obślizgłego gada. Trzymaj futrzaka :P A tak w ogóle to nie wiem dlaczego kosmita kojarzy sie z obślizgłą paskudą... Ja taki nie jestem :D Trzymaj tak dalej i życze powodzenia
Azakiel Napisano 29 Kwiecień 2006 Autor Napisano 29 Kwiecień 2006 sobotni udejt: jak widać jeszcze sporo do zrobienia, "łasiczka" nie ma oczu jeszcze, "dama" nakrycia głowy (patrz szkic na str1), tło wogóle jeszcze jest nie zaczęte (ale kolorystyke będzie miało zbliżoną do tego gradientu który jest z tyłu) , itepe itede + wiele drobnych poprawek :)
Ania Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 ale nie marszczyłabym jej tak, bo wygląda jak moja babcia. coś gładszego, może być obślizłe, ale nie robiłabym takiej chropowatej skóry. oprócz tego bardzo mi się podoba. zwłaszcza kołnież, świetny jest.
kubi Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 No, niezła pracka może wyjść. Ja by zróżnicował faudki na skórze tej alienicy, bo troszkę mechanicznie wyglądają. Futrzak fajny, i dał bym inne tło. Powodzenia.
Azakiel Napisano 30 Kwiecień 2006 Autor Napisano 30 Kwiecień 2006 malutki updejt (pomniejszyłem głowę "łasiczce" i skróciłem pysk, w końcu ma też oczy + rózne małe korekty)
Jonasz_Real Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Noo ładne, Poprawiłbym tylną łapkę futrzaka, bo troszkę odstaje. Po za tym jest bardzo fajny, tak trzymaj. :)
Proto Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Ekhmm, jak tak dalej pojdzie to juz wiem co wyladuje na okladce albumu ;). Fragment z glowa lasiczki i kolnierzem jest idealny, choc cos mi osobiscie nie pasuje z wzorkiem na lewym (jej lewym) ramieniu i moze nieco bardziej odcialbym szyje od kolnierza. Poza tym zgadzam sie, ze drobnym zgrzytem sa te regularne fałdy skóry, wg mnie zwlaszcza przechodzac w rogi powinny ulegac wiekszemu zroznicowaniu. Czy te oczy moga klamac... to ich delikatne swiecenie nadaje zwierzatku wiele... obcosci ;). Kurcze, musze nauczyc sie wreszcie porzadnie rysowac :D.
Azakiel Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 prawie cały dzień poza domem (działeczka + grill + pifko ^_^) więc tylko malutki updejt:
ReflectVision Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 kurde piękny pomysł :) powodzenia , na razie jest genialnie
Proto Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Swietne nakrycie glowy, ciekawi mnie jaka technika uzyskujesz taki material :). Mam tylko wrazenie, ze na czole woalka opada troche na prawo, co wprowadza dosc razaca asymetrie. A moze to mnie sie wydaje lub uleglem jakiemus zludzeniu optycznemu ;).
Jonasz_Real Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 No bardzo ładne...:) Cos mi się zdaje ze to nakrycie to zrobione w 3d i go wyrenderowałesz. Czy to taka stuczka :) Ja tez dołączam się do pytania. Jak to zrobiłesz? Nie wierzę że to ręcznie namalowane. ;) Pozdro
KLICEK Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Praca superowa :) lasiczka boska natomiast twarz tej pani nie czuje niestety jakos malo wyszukana moze ? :) tak czy siak super Ci to wychodzi i zazdroszcze umiejetnosci
Jonasz_Real Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Ha, i tu Cię mam Klicek. Zazdrosny jestes to fakt. Ale za to, ładnie modelujesz. Nie zapominaj o tym. :) Trudno jest znalesc taką osobę, która by genialnie modelowała i jednocześnie malowała. Jest takich nie wielu.
Azakiel Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 No bardzo ładne...:) Cos mi się zdaje ze to nakrycie to zrobione w 3d i go wyrenderowałesz. Czy to taka stuczka :) Ja tez dołączam się do pytania. Jak to zrobiłesz? Nie wierzę że to ręcznie namalowane. ;) Pozdro Naprawdę nie ma w tym żadnej magii :) nakrycie głowy zostało (jak wszystko co jest dotychczas na obrazku) ręcznie namalowane bez uzycia jakichkolwiek tekstur czy refek (Photoshop + Wacom Intuos III-A4). Czas malowania nakrycia głowy to około 2h przy wykorzystaniu wielu warstw w różnych trybach mieszania (około 10 warstw). Mogę spróbowac opisać mniej więcej jak to powstawało (nie będzie to dokładny opis/tutek bo po prostu nie pamiętam zbyt dobrze wszystkich warstw i czynności warstwy składające sie na nakrycie głowy już są spłaszczone) 1. pierwsza warstwa (nazwijmy ją A) namalowana narazie w odcieniach szarosci (czyli sam materiał, zaznaczone podstawowe oswietlenie-jeszcze bez refleksów swietlnych-czyli materiał matowy) 2. skopiowanie warstwy A (B) i uzycie na kopii filtru [gradient map]-z zastoosowaniem odpowiedniego przejscia tonalnego (odcienie czerwieni i żółci) - ta warstwa będzie robić oswietloną stronę nakrycia 3.skopiowanie warstwy A © i uzycie na kopii filtru [gradient map]-z zastosowaniem odpowiedniego przejscia tonalnego (odcienie brązu i fioletu) - ta warstwa będzie robić ciemną stronę nakrycia. 4. skopiowanie warstwy A (D) i uzycie na niej filtru [Chrome]. 5.przełączenie warstwy D w tryb miesznia (screen lub color dodge / nie pamiętam zbyt dokładnie ) i umieszczenie tej warstwy nad warstwą B + odpowiednie opacity warstwy 5.skopiowanie warstwy D (E) i umieszczenie jej nad warstwą C, przełączenie trybu mieszania w (multpiply lub overlay + odpowiednie opacity warstwy. 6. Spłaszczenie ze sobą warstw E i C (nazwijmy ją EC) 7. Spłaszczenie ze sobą warstw D i B (nazwijmy ją DB) 8 warstwa EC nad lub pod warstwą DB to bez znaczenia (teraz jednej z warst dodajemy alpha kanał i w kanale odpowiedni gradient by warstwy przechodziły w siebie (ciemna dominuje z lewej strony ilustracji , jasna z prawej ofkors) ..dalszy ciąg jest niezabardzo do opisania z pamięci bo to jeden wielki chaos ręcznych domalówek i kolejnych warstw korekcyjnych , zabawy krzywymi , levelsami, itepe itede :) . Malowaniu ornamentów w większosci było ręcznie robione juz bez uzycia zadnych filtrów (tez wiele warstw). to tyle :) mam nadzieje ze nie machnałem się gdzies przy pisaniu tego mini tutka (zeby głupoty jakies nie wyszły :D )
ortheza Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Wg mnie nakrycie glowy powinno albo zaslaniac wieksza czesc glowy, albo nie zaslaniac wogole "rogow" teraz to sprawaia wrazenie niedopasowanaego welonu :]
Azakiel Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 Wg mnie nakrycie glowy powinno albo zaslaniac wieksza czesc glowy, albo nie zaslaniac wogole "rogow" teraz to sprawaia wrazenie niedopasowanaego welonu :] Nakrycie głowy jest nieskonczone, patrz ---> szkic koncepcyjny [strona 1]
Azakiel Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 maly update (w nawiązaniu do szkicu na stronie 1)
Jonasz_Real Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Dzieki Azakiel za małego tutka, pocwiczę póżniej :). Wiesz, to serduszko na czole, troszkę powinny byc w innej perspektywie. I dodaj więcej szczegółow na głowie. Hmm, a nawet bym poszukał innej głowy. Bo jest taka jaka jest. Nie rzuca się w oczy. Zwierzątko, ornamenty, "same oczy" i ręce napewno przysiągają, są bardzo fajne. Rozumiesz o co mi chodzi. :)
Azakiel Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 Dzieki Azakiel za małego tutka, pocwiczę póżniej :). Wiesz, to serduszko na czole, troszkę powinny byc w innej perspektywie. I dodaj więcej szczegółow na głowie. Hmm, a nawet bym poszukał innej głowy. Bo jest taka jaka jest. Nie rzuca się w oczy. Zwierzątko, ornamenty, "same oczy" i ręce napewno przysiągają, są bardzo fajne. Rozumiesz o co mi chodzi. :) Co do "serduszka" to słuszna uwaga :).Trzeba to poprawić (prawy róg jest za wysoko, lub lewy za nisko..biorąc jako miarę fakturę skóry). Co do głowy to myslę ze winne temu są oczy, są dosyć obce, nie mają źrenic i ich polysk jest bardziej metaliczny - był to efekt zamierzony ale faktycznie przez to glowa traci, jesli zmienię je na takie jak u łasiczki (ale inny kolor) lub też dodam źrenice (np kocie) to zdecydowanie bardziej twarz będzie przyciągać uwagę. Mysle też nad wprowadzeniem szminki (tzn na usta) - oczywiscie to typowo ludzkie ale to takie troszkę granie symbolami (i mogłoby tu zagrać).
ortheza Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 widzialem szkic :-) nawet jak dodasz te fruwajace szarfy to w tej wersji nie bardzo mnie przekonuje to nakrycie glowy. Ale jak to mowia: licentia poetica ;-)
Proto Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Nie chcialbym w zaden sposob wplywac na prace, ale jesli moge cos zasugerowac, to do tej postaci najlepiej pasowalyby mi takie lekko swiecace zrenice gleboko "zatopione" w czerni tej aktualnej rogówki. Szminka tez moze wygladac niezle, moze dodanie jej efektu przezroczystosci (taki lekki SSS) dodaloby nieco obcego klimatu :). PS. Przylaczam sie do podziekowan za wyluszczenie kwestii welonu :).
Azakiel Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 wieczorny updejt, teraz wezmę się za oczy( jak już pisałem wyżej)
Hindus Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 bardzo fajnie wygląda do tej pory :) futerko pierwsza klasa - dawaj dalej :]
Gość obo Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 piękny szczegół ;) sam pomysł jakoś mnie nie powala, ale jeśli chodzi o jakość wykonania, to ta praca jest (jak narazie) najlepsza ze wszytkich w tej bitwie (według mnie oczywiście ;)) pozdro
Azakiel Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 Czy te oczy mogą kłamać...;)....jak widac pojawiło się też tło , chcialem zeby nie było zbyt pospolite (cos bardziej obcego) ale zeby też zbytnio nie odwracało uwagi od 1 planu (więc odpadały wszelkie okna, zasłony, kolumny itp które wprowadzałyby ciasnotę na planie) . Tekstura tej "obcej" sciany powstała z zapętlenia ręcznego fragmentu jednej z tekstur ze strony http://www.mayang.com/textures/index.htm Scianę odpowiednio rozmydliłem gaussianem - ostra by tu bardziej szkodziła niz pomagała. P.S. doszła też mała korekta kolorów (na niektórych monitorach moze byc za czerwono lub za ciemno - kwestia kalibracji - skoryguję to dokładnie pozniej) a tutaj całosc
OmeN2501 Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 z tlem strasznie na latwizne poszles :P Co do samej postaci to musisz podciagnac detal skory do poziomu pozostalych elementow bo teraz bardzo odstaje, a w szegolnosci usta - moze choc troche je wilgotne zrob bo teraz wygladaja na plaskie i matowe A poza tym... tan kamyk na glowie mnie rozwalil :D
Jonasz_Real Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Nie nie Azakiel, nie...wywal tą ścianę. Zrób jakąś scenkę, np. jakis fragment pokoju z malarstwa Vermera. Ale cały czas utrzymaj tą obcosc. I będzie git. Bo ona mi jedzie z rodem Holandii :D Więc taka scenka będzie konieczna. Takie jest moje zdanie.
Azakiel Napisano 5 Maj 2006 Autor Napisano 5 Maj 2006 @OmeN z tlem strasznie na latwizne poszles :P heh :p widzialem ostatnio calkiem fajny "portrecik" w necie (nie pamiętam kogo) tytuł był "Beauty queen" 1 plan spoko ale z tłem to strasznie poszedł na łatwiznę ;) :rolleyes: @OmeN,Jonasz ale juz na poważnie ...Ze scianą to była przemyslana decyzja , wprowadzanie jakichkolwiek dodatkowych ozdobników w rodzaju kolumn,zasłon, okien (na które nie ma tu miejsca, jest zbyt ciasno po lewej i po prawej) bardzo by zaszkodziły kompozycji i czytelnosci pracy. Gdyby to był portret całej sylwetki to co innego i jak najbardziej. W oryginalej obrazie "Damy z łasiczką" tło jako takie zupełnie nie występuje i jest bardzo cacy. @Omen Co do samej postaci to musisz podciagnac detal skory do poziomu pozostalych elementow bo teraz bardzo odstaje, a w szegolnosci usta - moze choc troche je wilgotne zrob bo teraz wygladaja na plaskie i matowe A poza tym... tan kamyk na glowie mnie rozwalil Usta są jeszcze nieskonczone i koniecznie do poprawki (moze dzisiaj jak czas pozwoli) bardzo słuszna uwaga co do skóry, jest jeszcze troszkę czasu :p więc posiedzę nad tym.
maronski Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Witam. Nie czytałem poprzednich wypowiedzi ale nie pasuje tutaj tło. Może spróbuj zrobić z tyłu krajobraz fantastyczny z miastem w tle, z jakimiś kopółkami i strzelistymi dachami? Taki w starym stylu przypominający tło z Mony. Pozdro i powodzenia.
sammael_at Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 kurcze, nie wiem czemu ale nie podoba mi sie ta postac :)) wykonanie jest jak najbardziej okej, ale ta postac aliena jest jakas taka dziwna imo.
OmeN2501 Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 A ty Azakiel widziales jak ten rysunek z tym prostackim tlem skonczyl? Chcesz skonczyc tak samo? :P Sluchaj dobrych rad i wymien tlo bo dama wyglada jak na krakersie ;)
Rekomendowane odpowiedzi