noiprox Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 (edytowane) Aktualne: ------ Było w teczce, ale zakładam oddzielnego WIP'a, bo w końcu widać chociaż zarys całości Jedna z ilustracji na pracę inżynierską Krótki zarys historii, dosyć tandetny, ale miało to być tylko tło żeby postać nie była taka pusta: Akcja dzieje się w niedalekiej przyszłości, gdzie dzięki całkowitemu rozkodowaniu genomu człowieka i sporym postępom w dziedzinie inżynierii genetycznej, rozwinięto technikę klonowania ludzi. Klony te miały tworzoną lub kopiowaną z istniejącego człowieka pamięć wraz z umiejętnościami. Sami naukowcy twierdzili, że mimo że klony zdają się mieć świadomość i wolną wolę - tak naprawdę są zaprogramowani żeby takie wrażenie sprawiać. Wiązało się to z poważnymi dylematami moralnymi, o których dzisiaj niewielu już pamięta. Z czasem zaczęto szeroko je stosować: jako tania siła robocza, zabawki seksualne lub źródło zdrowych, zapasowych tkanek i narządów. Ze względu na coraz większy popyt, zaczęło powstawać nielegalne podziemie klonujące na zlecenie. Tacy piraci nie zawsze posiadali wystarczające umiejętności programowania pamięci, aby uniemożliwić bunt osobnika. Zorganizowano specjalne oddziały polujący na klonujących 'piratów' oraz na pojedyncze lub całe grupy buntujacych się klonów. Laura, główna bohaterka, jest kapitanem jednego z takich elitarnych oddziałów. Z czasem dowiaduje się, że ona sama jest klonem martwej już byłej kapitan. A kiedy zdaje sobie sprawę że, wbrew zapewnieniom naukowców, sama ma wolną wolę, świadomość oraz odczuwa ból, z wyrzutami sumienia zaczyna działać na rzecz klonów. Ostatecznie buntuje się i dezertuje ze oddziału. Jest to oczywiście dla samej organizacji niebezpieczne ze względu na stanowisko jakie obejmowala - posiada teraz wiedzę którą lepiej, żeby wróg nie posiadał. Oczywiście cała akcja wymaga wysłania większych sił ze względu na skradziony przez Laurę sprzęt (w torbie), oraz jej umiejętności. Tak zaczął się pościg Edytowane 7 Grudzień 2009 przez noiprox
emmilius Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 Kolorki IMO bardziej mi się podobają z pierwszej wersji. Hmm jedna rzecz mnie zastanawia mianowicie światłocień na gł. bohaterce. W scenie światło słoneczne pada z lewej strony i mimo że laura wybiegła już z cienia mostu jest jakby oświetlona z przeciwnej strony. Sugeruję się rękoma i twarzą. Co myślisz?
IN Flaamess Napisano 3 Wrzesień 2009 Napisano 3 Wrzesień 2009 O WIELE LEPIEJ z tą noga... teraz tlyko nabrudz torskze , textur nawal, pylu i bd cacy :D PS. zmien desgn tych pojazdow latajacyh...troszke banalne koleczka :D
telthona Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 facet, coś ty zrobił z ta kompozycją :( lepiej było jak panienka biegła przy ścianie. no i nie byłoby teraz tego problemu ze swiatłocieniem, o którym mówił emilius. noga dopracowana, ale wydaje mi sie za bardzo skrzywiona w lewo: udo jest w dobrej perspektywie, łydka za bardzo skrzywiona w lewo. podoba mi sie to co zrobiłeś w tunelu. nie podobają mi sie za to te latające cosie. wyglądają jak ufo ;P no i te budynki są jeszcze jakby za bardzo w 3d.
QbisieQ Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Nowa koncepcja moim zdaniem dużo lepsza. Ciekawsza kompozycja i więcej dynamiki. b. ładnie się zapowiada :)
Łukasz Jaskólski Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 ladna kompozycja moglbys rozwazyc przyprawienie tego swiatlem konturowym, tak by by chwycilo czesc postaci wyskakujacej z tego pasażu no i bohaterke obrazkowe przedstawienie o co mnie chodzi: http://img29.imageshack.us/img29/8772/nprox.jpg wydaje mi sie ze zbyt uwypuklasz perspektywe zwlaszcza postaci w swoich pracach, pamietaj ze ludzkie oko ma inna percepcje niz kamera i potrafi sobie skompensowac znieksztacenia perspektywiczne moze sprobuj jeszcze dodac kawalek kadru z lewej, tak by pani znalazla sie w zlotym srodku
noiprox Napisano 21 Wrzesień 2009 Autor Napisano 21 Wrzesień 2009 @QbisieQ - dzięki :) @Łukasz - dzięki za komentarz i za overpainta :) Co do uwypuklania perspektywy, to się już więcej (mam nadzieję) nie powtórzy, dzięki za uwagę :) Kadr poszerzony
maax Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 wydaje mi się, że twarz dziewczyny zwrócona w stronę napastnika i kontakt wzrokowy wygląda dużo lepiej (jak na pierwszym obrazku). Nowa koncepcja bardzo mi się podoba.
Łukasz Jaskólski Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 swietna buźka wyszla narazie zostawilbym szczegoly postaci i poustawial calosc sceny czyli dopasowal tlo tak zeby podkreslało najwazniejsze elementy 1 planu (w tym przypadku relacji miedzy 2 postaciami, przy czym 1 jest wyraznie wazniejsza) zeby podkreslic postacie elementami tla musisz sie uciec do takich trikow jak rozjasnienie tla graniczacego z ciemniejsza strona postaci i/lub przyciemnienie tla po oswietlonej stronie postaci (lub wybranym fragmencie postaci oczywiscie) Czesto wykorzystuje sie tez rozne gradienty(w sensie plynne przejscia) jasnosci, intensywnosci koloru, ilosci detalu itp do kierowania wzroku na wybrane elementy innym sposobem jest takie wykorzystanie elementow obrazka by prowadzily wzrok na wybrany obszar, swoja krawedzia, masa , ksztaltem http://media.photobucket.com/image/frozen%20throne/Mystal_ice/frozenThroneOpenGL.png w przypadku postaci np wzrokiem lub gestem http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Leonardo_da_Vinci_027.jpg w tym wszystkim musisz jeszcze uwzglednic poprawna perspektywe i relacje przestrzenne obiektow, najczesciej oslabiajac tlo na styku z elementem majacym "wyjsc do przodu" sporo informacji o takich rzeczach bylo w ksiazkach loomisa o rysunku tutaj sugerowalbym jeszcze dodac jakis budynek lub panorame miasta z lewej ktora bedzie kierowac wzrok na twarz uciekinierki i bedzie w kontrze do trojkata tworzonego przez ciemna masą mostu
QbisieQ Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Łukasz dobrze prawi. Co do poszerzenia kadru to osobiście wolałem ten węższy, wydaje mi się bardziej dynamiczny i skupiający wzrok na postaci.
noiprox Napisano 24 Wrzesień 2009 Autor Napisano 24 Wrzesień 2009 @Łukasz Jaskólski - Wielkie dzięki za komentarz :) Bardzo potrzebuję takich rad i opinii. Postaram się do nich stosować - teraz i w przyszłości :) @QbisieQ - może faktycznie za bardzo poszerzyłem kadr teraz wygląda to tak:
JakóbM Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Koncept lepszy o niebo od poprzedniego. Czuć dynamikę .Świetnie wyszła twarz dziewczyny na pierwszym planie. Pewnie sam wiesz że musisz popracować nad jej piersiami i nogami.Jest tak jakby troszeczkę rozciągnięta. Mimo tych szczegółów jest bardzo profesjonalnie. Powodzenia i pozdrawiam
DaRoZ Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 hej, duzy postep wzgledem wersji znajdujacej sie w pierwszym poscie, kolorki zaczynaja ladnie wspolgrac. Panienka moze troszke za bardzo sie jeszcze swieci, ale mysle ze to jeszcze poprawisz, tym bardziej ze warto by bylo sie w tym miejscu zatrzymac aby dopracowac anatomie, ktora dosc mocno kuleje(przede wszystkim: glowa panienki jest nieksztaltna, tzn gornej czesci czaszki jej brakuje, twarz jest bardzo fajna choc imho zbyt malo emocji na niej jest zarysowane, Oczy wypadaloby popprawic bo wygladaja jakby sie zbiegaly co powoduje wrazenie zeza, moze poszukaj referek do takiej pozy jaka rozrysowales. Wydaje sie byc ona troche nienaturalna, uklad rak i nog jest nieciekawy a szkoda by bylo by postac miala tylko fajna twarz :) Co do kolesia mimo iz jest w dynamicznej pozie nie czuc jeszcze tego ruchu, przeskoku tak wiec mysle ze warto pomeczyc sie teraz nad poprawna anatomia tych postaci i miec pewnosc ze wszystko siedzi bo kolory i detal niestety nie uratuja pracy jesli podstawy beda zachwiane. powodzenia
maxymilian Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Ta wersja: http://img504.imageshack.us/img504/8789/pocig2.jpg ma lepszą głębię niż aktualna.
noiprox Napisano 3 Październik 2009 Autor Napisano 3 Październik 2009 (edytowane) @JakóbM - dzięki wielkie :) @Daroz - dzięki :) Uwierz mi że nad anatomią siedziałem bardzo długo przy tej pracy - i nie chce mi wyjść tak jak powinna. Muszę poćwiczyć rysowanie ciała w takich powyginanych pozach, ale to jako osobne ćwiczenia. Bogatszy o doświadczenia pewnie jeszcze wrócę do tego obrazka;) @maxymilian - dzięki za uwagę :) nad głębią na pewno będę pracować @telthona - dzięki stara :D Po odłożeniu pracy na jakiś czas, wróciłem do niej żeby mieć świeższe spojrzenie i trochę bardziej przemyślanie do niej podszedłem. Na razie taki szkic tła (tak wiem, że pan przeskakujący nie chwycił się rury ;) ), na pewno pousuwam trochę szczegółów z mostu, żeby ilość detalu panienki wybijała ją trochę do przodu, w tym samym celu pobawię się jeszcze jasnością i oświetleniem. Przerzucone w poziomie chyba lepiej się czyta - mam wrażenie że wzrok kieruje się w prawo, czyli zgodnie z kierunkiem czytania, ale mogę się mylić rzecz jasna:) edit: ups, torba się gdzieś zapodziała A tutaj ułożenie nóg, z którego zrezygnowałem: Edytowane 3 Październik 2009 przez noiprox
telthona Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 poprzednie ułożenie nóg bardziej mi sie podobało. ale jesli juz je zmieniac to może zupełnie inaczej? no i jestem za większą przestrzenią dla tej pani. szybki overpaint:
QbisieQ Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 Mnie osobiście najbardziej podobało się pierwotne ułożenie nóg kobitki, co do odbicia obrazu to też wolałem poprzednie ale możliwe że to kwestia przyzwyczajenia. Tło fajnie się zapowiada :)
SBT77 Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 Mnie się podoba over Telthony, kompo poprawiło się - większa masa jest teraz bliżej środka. Trzeba jeszcze przemyśleć położenie głowy kobiety, połączenie szyi i krawędzi dachu jest dla mnie nieczytelne.
Rotcore Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 Przez ułożenie nóg szczurze powiedziawszy zgubiłeś dynamike, teraz wygląda jakby się kobita opierała na klęczko/kucaka o barierkę (której nie ma) dobrze radzi Telthona no i faktycznie krawędź góry mostu ucina kobiecie głowę... pozdrawiam i do przodu bo zapowiada się dobrze
noiprox Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 (edytowane) Dzięki za komentarze Trochę chaosu dodałem, ale postaram się go jakoś uporządkować Edytowane 6 Październik 2009 przez noiprox
DaRoZ Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 no kurcze fajny potencjal ma ta pracka, coraz ciekawiej idzie ale anatomia nadal jest bardzo NieOK. Koles skaczacy wyglada bardziej jak kukielka, pannie twarz lekko przuyciales przez ten kolnierz, nogi sa zle anatomicznie to samo dlonie i wlosy ogolem poza nie przekonujaca jak dla mnie. Najlepiej rozrysuj sobie postac a potem ją "ubieraj" we wszelkie wdzianka typu pancerze itd. Szczerze polecam zeby przysiasc przy wiekszej pracy nad anatomia nawet kosztem innych lepszych "efektow" bo piekne kolory i detal nie przyslonia brakow wiec naprawde warto ;) z mojej strony over, bo mysle ze lepiej mi bedzie to po prostu zobrazowac, a teraz do ciebie nalezy decyzja co z tym dalej zrobisz ;] zycze powodzenia
Lucek Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Bardzo fajne dynamiczne pozy. Ugiąłbym jeszcze nieco plecy tej pani bo tak się robi przy zeskakiwaniu w dół:) Poza gostka delux.
QbisieQ Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 bardzo podoba mi się over DaRoZ'a. szczególnie jeżeli chodzi o babkę. Myślę że powinieneś skorzystać z niego. Aha i to coś dziwnego co dodaje chaosu a wygląda jak rozwiany śnieg/lód... no to właśnie chodzi o to że dziwnie wygląda i nie wiadomo co to właściwie jest. Pracuj dalej, chętnie zobaczę jak poprowadzisz tę pracę :)
telthona Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 mi też sie nie podoba ten dym. wygląda jakby laska spadała na fali prądu powietrznego. over DaRoZ'a też mi sie bardzo podoba, mimo że kadr ucina teraz panience noge. ale ci powim że taki zabieg to chyba nawet nadaje dynamizmu. kombinuj dalej, zobaczymy co z tego wyjdzie :D
noiprox Napisano 5 Listopad 2009 Autor Napisano 5 Listopad 2009 (edytowane) Dawno nic nie wrzucałem Zapomniałem Daroz że zrobiłeś overpainta i nie zerknąłem na niego zanim zacząłem rysować swój, następnym razem poprawię swoje inne błędy :) A na tym rysunku i tak widzę sporo błędów anatomicznych, więc spoko Edytowane 5 Listopad 2009 przez noiprox
Urbanboogie Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 Noiprox: zbierz wszystkie wersje tej pracy do jednego obrazka i wygrana w tygodniowym speedpaintingu "Determinacja" masz w kieszeni! :)) Wydaje mi sie, ze teraz zrobilo sie zdecydowanie zbyt symetrycznie, poprowadz os symetrii przez kolesia na srodku i popatrz na uklad rak i nog dwoch postaci z przodu. To wrazenie poteguje fakt, ze w tej wersji jeszcze bardziej zblizyly sie do siebie rozmiarem. Mniej oczywiste stalo sie tez to, ktora z nich jest najwazniejsza.
aspenboy Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 W tej ostatniej wersji nie gra mi kompozycja - środek wydaje się być zbyt pusty, brakuje jednego zdecydowanego "focal point". Może dodaj trochę z prawej strony albo przesuń laskę w lewo?
ICE Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 Chyba najlepsza pomoc jaka mozna dostac, to dobry overpaint, to najlepiej prezentuje co mozna by poprawic, sam nie potrafil bym jeszce zrobic tego jak daroz, ale mniej wiecej podobna wizja chodzila mi po glowie, zwroc tez uwage jak chmury na jego overze dodaja klimatu pracy. Generalnie podobaja mi sie kolorki jakie tu wykorzystales i historia jaa starasz sie przekazac, wpadne jeszce zerknac na gotowa prace, pozdrawiam cieplo.
noiprox Napisano 7 Grudzień 2009 Autor Napisano 7 Grudzień 2009 (edytowane) @urbanbookie - hah, zraziłem się do tego konkursu (bezpodstawnie, ale trauma mi pozostała), więc chyba nie będę już tam brał udziału ;) @aspenboy - dzięki za komentarz @icecold - dzięki :) Na conceptart.org ktoś mi fajną wskazówkę dał jak z tym iść dalej Ale stwierdziłem że mój ogólny pomysł na to co ma dziać się w ilustracji jest kiepski u podstaw, więc: I wersja większa (chyba bardziej widać szczegóły): http://i.imagehost.org/0620/poscig4d.jpg Edytowane 9 Grudzień 2009 przez noiprox
madts Napisano 7 Grudzień 2009 Napisano 7 Grudzień 2009 fajnie sobie poczynasz ... co mnie najbardziej razi to w tej ostatnie pracy myslalem za pierwszym razem ze to 4 osobne obrazki dopiero jak otworzylem link z wieksza wersja skumalem ze to calosc ...chyba krawedz budynku jest zbyt ostra przez to odbior obrazka jest taki ze czyta sie go jako dwie osobe prace. Co mi sie podoba to okolice klatki piersiowej, bardzo ladnie namalowane :)
Mruk Napisano 7 Grudzień 2009 Napisano 7 Grudzień 2009 Nie obraź się, ale taka kompozycja jest strasznie oklepana. Pokombinuj może jeszcze trochę. Malowane całkiem fajnie.
IN Flaamess Napisano 7 Grudzień 2009 Napisano 7 Grudzień 2009 Piersniki glownej postaci sa genialne, w ogole jej stroj. Pozniej jednak cos sie kopie, sztywna poza jakas i z deka na waska . Sugerowlabym by cos wyrazala,jakies gesty czy cos to samo z facetem ktory biegnie, w sumie nie wiadomo po co biegnie :) jej dalbym ganta albo granata a jemu bazooke ....( joke z ta bazooka) ...ale przypisalbym mu jakas misje ;) cos zrobil z jego poza:) i uwidocznil jakos twarz:) ja to tak widze... pozdrawiam Mateusz
DaRoZ Napisano 7 Grudzień 2009 Napisano 7 Grudzień 2009 za szybko z nowu poszedles w detal, choc trzeba przyznac ze rendering calkiem fajny jest. Kolory sa jeszcze przybrudawe miejscami, ogolem znowu sie targnalem na overa- nie wiem czy potrzebnie czy nie ale lepiej mi sie wytyka bledy obrazkiem niz textem :P Staralem sie po prostu chwycic klimat i kolorystyke w troche inna strone popchnac, nie zmieniajac zbytnio kompozycji ktora jest jak ktos napisal oklepana ze az boli :] sorry za taka "pokraczna" anatomie ale robione an szybko z glowy i na kolanie ;p do dziela!
panRebonka Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Na twoim miejscu złamałbym pion tej ściany. Babeczka na dobra sprawę może kryć się za czymkolwiek - samochodem, stertą gruzu, martwym słoniem, oponą. Jest trochę płasko, mało perspektywy i mało dynamiki przez to.
noiprox Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 (edytowane) @madts - ogólnie to chciałem właśnie eksperyentalnie podzielić cały rysunek na jakby dwie sceny kontratujące ze sobą - jedna ciemna i spokojna, druga jasna i z czymś ruchomym. No ale wiadomo jak to bywa z eksperymentami - w nich zawsze musi się coś spieprzyć :) @Mruk - hah, świetne to porównanie do Wolfensteina :D Zdaję sobie sprawę że kompozycja oklepana, ale co zrobić ;) @IN Flaamess - dzięki za komentarz :) @DaRoZ - kurde świetny ten over, aż szkoda że goni mnie termin oddania pracy inżynierskiej i nie mam czasu zaczynać tej ilustracji znowu od nowa (przypominam że to trzecia jej wersja, a pierwsza powstała jakieś pół roku temu..)... Ale już zapisuję sobie na pulpicie i na pewno nie zapomnę zrobić remake'a tej ilustracji więc się nie zdziw jak za kilka miesięcy zobaczysz coś znajomego na forum :) Zbroję też bardzo fajnie rozwiązałeś i świetnie uchwyciłeś kolory. Szczerze mówiąc trochę bałem się użyć tutaj brązowego jako skórę, ale u ciebie wyszło to genialnie więc na pewno posłuży to za refkę @maxbielecki - teżciekawa wariacja kolorystyczna:) Hmmm... @RaVirr - :D:D @maxbielecki - (i odpowiedź do następnego posta) :D:D:D Ogólnie to temu rysunkowi jeszcze sporo brakuje do wykończenia (między innymi ten panocek co biegnie i tło będzie do przemalowania), no ale powoli do przodu. [edit]A własnie, zapomniałem tu na forum wrzucić nową werję konceptu tej panny (w sumie i jak nikt nie pamięta poprzedniej ;) ). Kiepski bo kiepski, ale na pracę inżynierską starczy Edytowane 8 Grudzień 2009 przez noiprox
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się