Skocz do zawartości

Postać 3D: Nanami


Mortus

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsze kilka beatów nie całkiem zgrane, w drugiej połowie już lepiej pasuje.
Zastanowiłabym się dodać całkiem na początku kilka frames ciszy, i wyraźniejszy (szybszy) ruch do pierwszych uderzeń perkusji.

Zanimowane bardzo przyzwoicie, widać że wiesz co robisz. Jeśli się czegoś czepić, to trochę zbyt gładko, tzn. brakuje szybkich i ostrych zakończeń w niektórych ruchach.

Co do zgrania z muzyką, oczywiście wyświetlasz sobie Waveform w Sequencerze, jak animujesz? Jeśli nie to polecam, jedyna sensowna funkcja sequencera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gryzon Całość animuję w Blenderze. Teksturki maluję w Substance Painterze, w poprzednim projekcie symulacje leciały na Marvelous Designerze, a rzeźbię w Zbrushu. Taki chyba dość standardowy zestaw programów. Ale głównym narzędziem jest dla mnie jednak Blender.

@adek O, nie spodziewałem się. Bardzo dziękuję, fajnie zobaczyć swój projekt w polecajkach. Gdybym wiedział, to bym przygotował jakiś bardziej wyjściowy render na miniaturkę. W każdym razie to dla mnie mega wyróżnienie, dzięki!

@Ania Tak tak, waveform wisi sobie cały czas podczas pracy razem z oryginalną animacją. Ale czasem nawet mimo to nie zawsze udaje mi się wszystko fajnie zgrać z rytmem. Będę jeszcze próbował. Jeśli są jakieś ujęcia które Twoim zdaniem najbardziej nie leżą to śmiało - będę się starał to poprawiać. Co do wyraźniejszego ruchu na początku - masz na myśli animację jako całość, czy tylko te tancerki z ostatniej wrzutki? Kilka osób mi już wskazywało te tancerki, mi też na tę chwilę nie leżą, dlatego pytam.

Zbyt gładka i przesadnie płynna animacja to coś, co ciągle za mną chodzi. Staram się z tym walczyć, w poprzednim projekcie miałem dokładnie ten sam problem. Część z tego już sam wyłapałem i zapisałem sobie na przyszłość do poprawy. Ale wiadomo, im więcej osób mi wskaże na jakiś konkretny fragment animacji albo problem, tym bardziej jestem przekonany nad czym trzeba popracować.

Swoją drogą - czy ja Cię kojarzę jeszcze (chyba) ze starej Blenderowni? Ten czajniczek z awatara mocno mi się wrył w pamięć i jeśli Cię z kimś nie pomyliłem, to swego czasu śledziłem z podziwem Twoje prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło o tancerki z ostatniego posta. Weź pierwsze ujęcie, one się podnoszą przez co najmniej kilkanaście frames. I to do jednej (czy tam podwójnej) perkusji. Za wolny ruch.

Możesz spróbować zacząć od minimum i skrócić to do 3 frames: poza dół, międzypoza, poza góra z podniesionymi rękami.
Poeksperymentować czy ta międzypoza musi być bliżej dołu czy bliżej góry (dokładnie na środku najczęściej nie wygląda dynamicznie).

Jeśli 3 frames za mało (prawie na pewno), to dodawać więcej aż będzie dosyć. Można rozsuwać te klucze z constant interpolation, wtedy niekiedy łatwiej wyczuć timing, bo komputerowe interpolacje nie mącą w głowie.

Tancerki są trochę komiksowe, nie realistyczne, więc na pewno ujdzie bardziej ekstremalna stylizacja ruchu niż gdyby były realistyczne.

Możesz animować najpierw tylko pelvis i olać kończyny. Jak już pelvis ma dobry timing, to reszta idzie z górki.

A jak później pójdzie w detale, to możesz dodać lekki follow through rąk (nie za mocno bo znowu będzie pływać), i asymetryczny ruch zwłaszcza rąk (to wygląda bardziej naturalnie, chociaż w zasadzie jeśli to jakieś roboty to może nie).

Oczywiście te kilkanaście frames będą dalej gdzieś potrzebne, ale to może być anticipation itp. a jeszcze nie ruch do góry.

Acha i w tej górnej pozie niech zostaną przez kilka frames prawie bez ruchu, zanim je dalej ruszasz.

Edytowane przez Ania
  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JoseConseco Aj, rzeczywiście. Pobrałem poprawkę i nie odpisałem. Na PW poszła odpowiedź co i jak. Generalnie addon teraz działa ale muszę jeszcze popróbować trochę ustawień. Tak czy siak wielkie dzięki 👍

@Ania O proszę, to jest dopiero konkretny feedback! Jeszcze chyba nikt mi do tego projektu nie dawał wskazówek "po animatorowemu". Bardzo dziękuję, mega przydatne uwagi.

Z pelvisem się w pełni zgadzam, to jest dokładnie to jak animuję obecnie każde ujęcie. Najpierw pelvis i całą resztę postaci olewam do momentu aż będzie mi się wydawało, że jest akceptowalnie. Potem torso, ręce, dłonie, palce. Od ogółu do szczegółu. Z tą stylizacją to jest dobra uwaga. Ja na początku w ogóle zakładałem, że w animacji będę się bardziej opierał na squash & stretchu. Przy mniejszych, stylizowanych postaciach to się mega dobrze sprawdza. Z tym, że o ile w poprzednim projekcie udało mi się tego trochę przemycić, tak tutaj poległem na próbach i na razie z tego zrezygnowałem. A moim zdaniem to naprawdę bardzo dużo zmienia. Taki lvl-up animacji od ręki. Może jeszcze do tego wrócę, nie wiem.

W pełni też się zgadzam z pozostaniem przez chwilę w pozie. Zanim zanimowałem dalszą część, to gdy tancerki tak stały, do pewnego momentu nawet mi to tam pasowało. Później o tym zapomniałem.

Kurcze naprawdę super uwagi. Serio wielkie dzięki, postaram się zastosować 🍻

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię trochę wolnego czasu. Może być na kilo, może być na sztuki i w każdej ilości ._.

Tak czy tak skończył się luźniejszy okres, ale dalej pracuję na tyle na ile czas pozwala. Uwagi sobie zapisuję, więc to nie tak że je olewam. Tak jak już wspominałem, na razie chcę przebrnąć przez całość i mieć "cokolwiek", potem sobie będę tweakował. Dzięki temu czuję, że jakoś mi ta robota idzie do przodu. Szczególnie te uwagi Anii brzmią bardzo przydatnie, więc na pewno będę jeszcze do tego wracał.

A co do aktualnej wrzutki:

- doanimowałem tancerki do końca pierwszej połowy, czyli do 31 ujęcia

- niektóre ujęcia kamery na tancerki są teraz inne - czy są lepsze czy gorsze to już do oceny

- ujęcie 20 już zdążyłem nawet ziterować, bo pierwsza wersja animacji tancerek wyglądała kiepsko, mam nadzieję że aktualna jest w porządku

- ujęcie 26 coś jakoś mi nie leży

- pierwsze ujęcia z tancerkami są takie jak były - jak już mówiłem będę do tego wracał

- nadal nie ma fizyki

Swoją drogą jak ktoś ma namiary na jakieś fajne formacje taneczne, które nie wyglądają jak chaotyczne podrygi paralityków, to chętnie się czymś zainspiruję. Może akurat się znajdzie coś fajnego.

Na razie to tyle. Do zobaczenia mam nadzieję wcześniej niż za 3 kolejne miesiące ._.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności