Jump to content

Recommended Posts

@Rozpustelnik Też się właśnie zastanawiałem, czemu koła wchodzą w podłoże 😛

@michalo Na razie pewnie poprzeglądam te offline, ale wcześniej czy później na pewno skuszę się na mentoring, bo tak jak mówisz - to jest najpewniej niebo i ziemia w porównaniu do kursów offline.

@Boris A wiesz, że chyba widziałem? Coś mi się wydaje, że już gdzieś trafiłem na te dzikie ruchy 😃

Link to post
Share on other sites
  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Okej, chyba mogę powiedzieć, że zrobione. Zazwyczaj robię zestawienie 6 wyrazów twarzy, ale tym razem tak się zapędziłem, że zrobiłem ich 18  ;D

Włosy

Miałem zakładać nowy temat, ale w sumie ten wątek i tak stał się praktycznie moją teczką, więc nie będę śmiecił. Kolejna postać. Chodziła mi po głowie już od dłuższego czasu, więc stwierdziłem, że po

Posted Images

Ano fajnie się ogląda 😉 Sam ostatnio trafiłem na jakiegoś kolesia który rysuje obrazki na iPadzie, które jednocześnie są proste i efektowne. Gal Shir się nazywa, polecam 👍

A to drugie wideo od Masahiro Ushiyamy kojarze aż za dobrze. Swego czasu na podstawie tego materiału wymodelowałem głowę naśladując krok po kroku kolejne etapy pokazane na filmiku. Jakiś czas później stwierdziłem, że w kwestii postaci dużo wygodniej mi ze sculpceniem i retopo zamiast bawienia się w box modeling. No chyba, że mówimy o basemeshu, wtedy tak.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Z oczami się nie zgodzę nawet w skanach MRI ludzkich oczu są one z rotowane na zewnątrz podobnie trzeba zrobić w przerysowanych kartonażach z wielkimi oczami porostu trzeba zrobić zeza lekkiego  rozbieżnego.

Oczy nie patrza bezposrdenio na wprost.
MRI%20ORBITS%20PLANNING%20OF%20CORONAL.j

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
Posted (edited)

Miałem zakładać nowy temat, ale w sumie ten wątek i tak stał się praktycznie moją teczką, więc nie będę śmiecił. Kolejna postać. Chodziła mi po głowie już od dłuższego czasu, więc stwierdziłem, że po prostu ją w końcu zrobię. Starfire z Teen Titans.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Edited by Mortus
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Dziękuję. Do wysculpcenia ciała użyłem ZBrusha, ale od tego momentu znaczna większość pracy przebiega w Blenderze. Tak więc można powiedzieć, że projekt jest w zasadzie Blenderowy, choć czasem posiłkuję się innym softem.

Link to post
Share on other sites

Na razie nie mam żadnych planów, ale coś wymyślimy 😏

Dzięki. W sumie zależy które. Stanik i majciochy (których de facto i tak nie widać) zrobiłem w Blenderze. Resztę też miałem w nim robić, ale przypomniałem sobie, że kiedyś zainwestowałem w Marvelous Designera do którego później nigdy nie miałem okazji przysiąść. Tak więc koszulka i spódniczka zrobione właśnie w ramach nauki Marvelousa.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Oh boi, cały miesiąc minął od ostatniej aktualizacji w tym wątku. Trochę dlatego, że wiecznie brakuje czasu na takie swoje poboczne projekty, a trochę dlatego, że strasznie zafixowałem się na proceduralnych materiałach. Szczególnie przy ubraniach. Niby materiały bazują na zwykłych teksturach, ale na nich jest cała masa nodów dodających szczegółów proceduralnie. Co prawda jeszcze kilka detali zostało do zrobienia, ale jako że tekstury w większości są zrobione, to czas w końcu pokazać progress. Mam tylko taki mały problem z tą zieloną energią, której materiał jest wolumetryczny i w całości bazuje na kanale emissive. Okazuje się, że materiały zrobione w ten sposób nie renderują się poprawnie, nawet jeśli w viewporcie wszystko jest w porządku. Dlatego zamiast renderu wrzucam po prostu screenshot z Blendera. Będę to musiał więc trochę jeszcze przerobić.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie. Na początku co prawda nie miałem w ogóle zamiaru robić mimiki, ale dotarło do mnie, że jak wcześniej robiłem Raven, to ciężko było np. wymyślić jakieś pozy mając do dyspozycji tylko jeden wyraz twarzy. Tak więc pewnie w tym przypadku będę rigował buźkę. Zresztą, wciągnąłem się w tę postać na tyle, że szkoda by mi było tej mimiki nie zrobić. Swoją drogą przypomniało mi się, że pracowałem też nad materiałem zębów dla tej postaci, ale zapomniałem wrzucić jakiś render. No nic, to pokażę je jak już dojdę do robienia jakichś grymasów. W ogóle z jakiegoś powodu strasznie trudno o jakieś sensowne i konkretne informacje na temat materiału zębów. A, no i oczywiście najpierw na ruszt wezmę włosy ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Nie tylko można, ale i trzeba 😉. A co masz konkretnie na myśli? Te pukle włosów na grzywce za bardzo zbite w kupę a powinny być luźniej?

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Mortus napisał:

Te pukle włosów na grzywce za bardzo zbite w kupę a powinny być luźniej

Luźniej żeby miała mniejszą przerwę na środku. Wygląda trochę jak by sobie upaliła włosy na środku.

Albo coś takiego jak tu ma, spróbować zrobić.

spacer.png

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Kept you waiting, huh?
Mimika prawie zrobiona, zostały mi jeszcze brwi, nad którymi aktualnie siedzę. Zdecydowanie już blisko ukończenia projektu. Wrzucam kilka losowych ryjków, wszelki feedback mile widziany  ;)

spacer.png

spacer.png

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Fajny, naturalny wyraz twarzy, shadery też ładnie się prezentują (poza jedną uwagą). To co jeszcze mógłbyś docisnąć to anatomia uszu. Jeszcze zastanawiam się nad materiałem oczu, kwestia konwencji, ale jeśli ma być realistyczna, to oko jest zbudowane tak, że rogówka jest przezroczysta, a twardówka (białko oka) ma kolor, biały. U Ciebie oczy mają być zielone, ale shader wygląda jakby rogówka była zielona, zamiast przezroczysta, a białko białe, zamiast zielone, co daje ogólnie dziwny poblask zielony. Próbowałeś zrobić białko zielone, a rogówkę bezbarwną?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy