Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

hej, niekt贸rzy mo偶e wiedz膮 inni mo偶e nie. 馃槃 ale od d艂u偶szego czasu g艂贸wnie pracuje w Houdinim i Clarisse i staram si臋 przekracza膰 granice mojego 2 rdzeniowego laptopa z 16 giga ramu i dyskiem HDD.

Obecny projekt to.. zniszczone ceglane stare miasto. Ca艂e miasto generuje proceduralnie w Houdinim.

Obecnie co mam zrobione to (wszystko jest proceduralne), pisze 偶eby nie pisa膰 co chwile procedural. xD

tak wi臋c.. generator budynku.. jako input potrzebny jest tylko kszta艂t budynku albo jego kontur mo偶e to by膰 tekstura mo偶e to by膰 po prostu zwyk艂y cube.. czy kilka cube贸w... Je艣li jest to obiekt 3D.. to ilo艣膰 pienter jest automatyczna.. natomiast je艣li jest to shape 2D.. to moge sam przypisa膰 albo wygenerowa膰 randomowo.... Ale no to tam jest bana艂.

prawdziwy challange to by艂a optymalizacja i skala projektu.. za艂o偶enie by艂o 偶e ka偶dy budynek jest zrobiony z cegie艂. w formie GEO nie tekstury.. bo destrukcja ma by膰 na poziomie 偶e ka偶da cegie艂ka spada. Teoretycznie prosta sprawa bo robisz ceg艂e i po prostu instancje. Niby tak ale instancja nie p臋knie i wszystko b臋dzie mia艂o taki zygzakowany wzorek.

tak wi臋c. generuje chmur臋 punkt贸w (budynek) ka偶dy punkt ma przypisane attrybuty takie jak orient (kt贸rego potem u偶ywam w clarisse aby ceg艂a by艂a pod odpowiednim kontem) ID ceg艂y. i par臋 innych parametr贸w... Nast臋pnie. poniewa偶 nie chce zwali膰 ca艂ego budynku tylko jego cz臋艣膰 jak to zazwyczaj bywa... maskuje 50% budynku u偶ywaj膮c nois贸w w przestrzeni 3D.. z fall offem. kt贸ry automatycznie dostosowuje si臋 do wielko艣ci budynku. Do symulacji trafia tylko te 50%.. teraz te 50% jest dzielone ponownie randomowo na 50% gdzie po艂owa cegie艂... a tak naprawd臋 punkt.. jest zamieniany na 2 punkty.. te 2 punkty to ceg艂a kt贸ra jest przeci臋ta na p贸艂. Daje mi to efekt fracturingu przy zachowaniu instancji.. Podobne systemy s膮 zastosowane jako cement... pod艂ogi kafelki i inne elementy.

do tego mam stworzony generator fotorelistycznych cegie艂 jako i偶 b臋dzie to instancja detal jest taki 偶e mog臋 po艂o偶y膰 kam臋r臋 na cegle.
z Racji limitu pliku do 3.91M troch臋 s艂abo z wrzucaniem progres贸w wi臋c @KLICEK albo @adek je艣li czytacie to jakby da艂o to zmieni膰 tak 偶eby np do 10 mega. bo wtedy kr贸tkie filmiki mo偶na by wstawia膰 H264 mp4. wi臋c b臋d臋 si臋 posi艂kowa艂 wrzutami z twittera 馃槃 do tego czasu.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka

  • Odpowiedzi 20
  • Wy艣wietle艅 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Maciek Jutrzenka
    Maciek Jutrzenka

    bez wiekszych plan贸w bardziej projekt R&D w przesuwaniu skilla swojego dalej. i tak ju偶 wykraczam poza granice mojego laptopa xD 聽 xD na w艂asne 偶yczenie xD 聽 ma艂膮 legenda:

  • Maciek Jutrzenka
    Maciek Jutrzenka

    Projekcik sko艅czony 馃槃 https://www.artstation.com/artwork/1nr2R3 聽

  • Pe艂en szacunek. Pami臋tam czasy jak jeszcze tylko gada艂e艣 o tym jaki to interesuj膮cy soft i na Blenderze trzaska艂e艣 jaki艣 proceduralizm, a teraz takie rzeczy pokazujesz. Brawo go艣ciu. W艂a艣ciwie to dw贸c

Posted Images

Napisano

Wida膰 偶e nie 藕le si臋 tam bawisz 馃檪聽Powoli wgryzam si臋 w ten soft, mega wci膮gaj膮cy program. Mam tutaj jak膮艣 cz臋艣膰 filozofii z XSI.聽

Napisano

Albo Vimeo, tam mo偶esz wycisn膮膰 troch臋 lepsz膮 jako艣膰 obrazu.聽

Napisano

艢wietnie z tego wybrn膮艂e艣. Nie chcia艂bym (ze wzgl臋du na limit serwera) plik贸w wideo. Dzisiaj do tego mamy YT, Vimeo czy w艂a艣nie Twitter. Spos贸b w jaki to wrzuci艂e艣 jest 艣wietny bo dodatkowo "promujesz" sw贸j profil na Twitterze je艣li kto艣 chcia艂bym Ci臋 艣ledzi膰.聽

Napisano
Godzin臋 temu, adek napisa艂:

艢wietnie z tego wybrn膮艂e艣. Nie chcia艂bym (ze wzgl臋du na limit serwera) plik贸w wideo. Dzisiaj do tego mamy YT, Vimeo czy w艂a艣nie Twitter. Spos贸b w jaki to wrzuci艂e艣 jest 艣wietny bo dodatkowo "promujesz" sw贸j profil na Twitterze je艣li kto艣 chcia艂bym Ci臋 艣ledzi膰.聽

Firefox ma z automatu blokowanie niekt贸rych element贸w stron. Min. blokuje takie linki z Twittera. - s膮 wy艣wietlane na czarno, nie dzia艂a link.

Napisano
  • Autor
Godzin臋 temu, michalo napisa艂:

Firefox ma z automatu blokowanie niekt贸rych element贸w stron. Min. blokuje takie linki z Twittera. - s膮 wy艣wietlane na czarno, nie dzia艂a link.

serio? kurcze ja na linuxie u偶ywam fier foxa i nie mam聽 czego艣 takiego ;x ani na chrome.

Napisano
42 minuty temu, Maciek Jutrzenka napisa艂:

serio? kurcze ja na linuxie u偶ywam fier foxa i nie mam聽 czego艣 takiego ;x ani na chrome.

Mo偶e masz wy艂膮czone albo na linuxa nie trzeba blokowa膰 馃槈 Ja wy艂膮czy艂em i widz臋 normalnie teraz posty.

A tak to wygl膮da z w艂膮czomnym filtrem:
https://pasteboard.co/Iv4KEBB.png

Edytowane przez michalo

Napisano
  • Autor

og贸lnie finalny render b臋dzie zupe艂nie inny bo miasto b臋dzie co艣 w formie hyba wyspy albo na g贸rze co艣 w formie zamku mo偶e...聽聽

z nowych spraw.. Przymiarka do okien, testowanie gradeingu z lotu ptaka.. i jak to wygl膮da og贸lnie.. Niekt贸re budynki maj膮 star膮 symulacje niekt贸re now膮.. a niekt贸re maj膮 z oknami. Co istotne to do symulacji zosta艂y dodane wi臋ksz kawa艂ki bo z lotu ptaka gubi艂 si臋 detal a teraz jest to lepiej widoczne troch臋....

stuff do zrobienia teraz jedna z trudniejszych spraw... czyli camera projection mapping na instancjach instancji nie wiem czy to w og贸le wypali ale zobaczymy co Clarisse na to powie. czyli innymi teksturowanie budynku.. bo ka偶da ceg艂a ma juz teksture teraz musimy nalo偶y膰 na to brudy zacieki etc grafiti...聽

raw i po jakim艣 tam comp/gradzie robi艂em troch臋 pod s艂o艅ce teraz widz臋 偶e za du偶o troch臋 zieleni si臋 wkrad艂o.聽

Zrzut_ekranu_z_2019-09-04_21-48-25.png

COMP_V28.jpg

Napisano

Matko bosko Maciek, ale kawa艂 roboty. B臋dzie z tego jaki艣 film z mikro-fabu艂膮 czy "tylko" rozpierducha?

Napisano

Grubo to wygl膮da, na pracowa艂e艣 si臋. Poka偶esz jakie艣 nody z Houdiniego? Ciekawi mnie jak bardzo Ci si臋 to rozros艂o 馃檪

Napisano
  • Autor
W dniu 5.09.2019 o 01:06, deshu napisa艂:

Matko bosko Maciek, ale kawa艂 roboty. B臋dzie z tego jaki艣 film z mikro-fabu艂膮 czy "tylko" rozpierducha?

bez wiekszych plan贸w bardziej projekt R&D w przesuwaniu skilla swojego dalej. i tak ju偶 wykraczam poza granice mojego laptopa xD

W dniu 5.09.2019 o 09:14, gryzon napisa艂:

Grubo to wygl膮da, na pracowa艂e艣 si臋. Poka偶esz jakie艣 nody z Houdiniego? Ciekawi mnie jak bardzo Ci si臋 to rozros艂o 馃檪

xD na w艂asne 偶yczenie xD

ma艂膮 legenda:
zielone nody to VEX code.
czerwone loopy to g艂贸wnie split operacji na poszczeg贸lny budynek. Jako i偶 system jest zaprojektowany tak 偶e mog臋 symulowa膰 kilka budynk贸w jednocze艣nie.

tutaj wszystko si臋 zaczyna.. nody nad obiektem to s膮 blockouty budynk贸w czyli zwyk艂y box etc, potem mamy generowanie wszelkich przydatnych mi danych.. czyli outline budynku.. liczba pienter... ID budynku.. i tego typu pierdo艂y.

509139154_Zrzutekranuz2019-09-0614-13-52.png.3c6156a0964919b9da7ca3ccd7aa421b.png

Druga sekcja teraz to jest generator chmury punkt贸w pod ceg艂y. generuje on pattern cegie艂 wed艂ug outlineu z poprzedniego generatora.. ustawia on tutaj wszystkie cegie艂ki jako punkty.. to tutaj mog臋 zdecydowa膰 ile cegie艂 grubo艣ci maj膮 g艂贸wne 艣ciany i jak wygl膮da ich pattern. jest tutaj te偶 obliczany attrybut orient. kt贸ry potem jest u偶ywany w clarisse aby ka偶da cegie艂ka mia艂a swoje odpowiednie po艂o偶enie/rotacje.

1188877451_Zrzutekranuz2019-09-0614-21-42.png.a0bf32d1369f83a2db2e428b89064fd7.png

Najbardziej skomlikowana cz臋艣膰 projektu gdzie musia艂em si臋 posi艂kowa膰 troch臋 pytaniami do znajomych. czyli generator 艣cian wewn臋trznych. ko艅c贸wka generatora ma podobne fragmenty jak generator g艂贸wnych 艣cian.

1244693147_Zrzutekranuz2019-09-0614-23-42.png.c292cc33038349367833672e12a8cd78.png

Do tego jest jeszcze generator okien drzwi.. kt贸ry umieszcza okna tam gdzie 艣ciana jest w miar臋 prosta. oraz drzwi s膮 umieszczane na najd艂u偶szej 艣cianie budynku. W miare proste node graphy wi臋c nie wstawiam.

Z innych ciekawych jeszcze spraw to... Pod艂oga.. i kafelki.. gdzie ca艂a pod艂oga jest zrobiona z kafelka kt贸ry jest p臋kni臋ty. i ten kafelek jest randomowo rotowany o 90 stopni oraz o 5 stopni w pozosta艂ych osiach. dzi臋ki temu mam efekt podczas destrukcji pop臋kanych kafelk贸w.. a ca艂a pod艂oga to tylko 2 instancje.. oczywi艣cie wszystko jest eksportowane jako chmura punkt贸w kt贸ra potem jest sk艂adana w clarisse.

5631610_Zrzutekranuz2019-09-0614-27-32.png.780e5dd4fc69a1cb987e7aeba554d0bc.png

Symulacja a w sumie przygotowanie do symulacji.. dzieki tej funkcji budynek jest jaky niszczony przed symulacj膮 czyli po艂owa budynku jest jakby zaznaczana 偶e ona nie b臋dzie w symulacji dzi臋ki temu.. nie symuluj膮 cegie艂 kt贸re i tak by nie by艂y zniszczone etc.. tutj mog臋 kontrolowa膰 dok艂adnie w kt贸rym miejscu budynek ma by膰 zniszczone kt贸re pi臋tro etc.. czy tylko kawa艂eczek czy totalnie do ziemi.. jest to kontrolowane attrybutem kt贸ry jest przypisywany na samym poczatku przy tworzeniu (1 obrazek) Dzi臋ki tej prostemu trickowi zaoszcz臋dzam 50% ramu i 50% czasu symulacji. bo jest po艂owa danych do symulacji. Wizualizacja jest na punkcie chmur jako i偶 pozwala to na mega 60fps'贸w w viewporcie nawet na moim starym 2 rdzeniowym laptopie 馃檪 aczkolwiek moge w艂aczy膰 aby wy艣wietla艂o w ceg艂ach. 1672419752_Zrzutekranuz2019-09-0614-32-41.png.5d1d0d2ffa6507888fb4f238c27e055b.png

Do tego dochodzi jeszcze par臋 r贸znych sztuczek.. tylko clustering.. wszystkiego 偶eby nie symulowa膰 ka偶dej cegie艂ki tylko 3 ceg艂y np na raz.. to te偶 rozwi膮zuje problem je艣li np 2 ceg艂y gdzie艣 na siebie nachodz膮 to wtedy s膮 traktowane jako 1 ceg艂a.. dzi臋ki temu w prosty spos贸b.. mog臋 w te same miejsce co ceg艂膮 wsadzi膰 te偶 beton. Dodatkowo mam kontrole nad u偶yciem ramu.. bo mog臋 ustawi膰 偶eby cluster贸w by艂o np 20 ty艣... i wtedy niezaleznie jak wielki budynek b臋dzie.. to zawsze ilo艣膰 poszczeg贸lnych element贸w b臋dzie ta sama.. + g臋sto艣膰 clusteringu jest kontrolowana attrybutem.. obecnie jest on ustawiony globalnie na 1... ale je艣li jaki艣 budynek mi si臋 brzydko symuluje.. to mog臋 np wymusi膰 偶e ten r贸g to ma by膰 wielki kawa艂ek kt贸ry spadnie i b臋dzie le偶a艂.. na ziemi etc..

Do tego dochodzi generator highpoly cegie艂, til贸w,, betonu i innych pierdo艂 czyli instancji z kt贸rych ten ca艂y budynek jest zbudowany wbrew pozorom ten ca艂y budynek jest zrobiony raptem z kilku obiekt贸w... 3 ceg艂y zwyk艂e.. 2 ceg艂y p臋kniete na p贸艂.. 2 cz臋艣ci kafelka.. 3 rodzaje betonu. 3 rodzaje cegie艂 z kt贸rych s膮 zbudowane okna, i 2 rodzaje obiektu z kt贸rego jest jakby gzyms. przez co te ca艂e miasto podczas renderingu zu偶ywa praktycznie 0 ramu 馃槢

880947929_Zrzutekranuz2019-07-1318-18-32.png.40a0b4626dd29f7f51f9f50f27df36f4.png

1373797226_Zrzutekranuz2019-07-1222-06-06.png.0abfbb6b8964b8eea502a1d4f8728158.png

  • KLICEK featured this temat
Napisano

Pe艂en szacunek. Pami臋tam czasy jak jeszcze tylko gada艂e艣 o tym jaki to interesuj膮cy soft i na Blenderze trzaska艂e艣 jaki艣 proceduralizm, a teraz takie rzeczy pokazujesz. Brawo go艣ciu. W艂a艣ciwie to dw贸ch ludzi mnie tutaj na forum zainspirowa艂o do hobbystycznej nauki tego softu, ty i @Destroyer. Testuj臋 sobie na nim teraz jakie艣 mega proste przypadki, ostatni wizualny programing mia艂em na ICE w Softimage XSI tam te偶 pi臋knie to dzia艂a艂o.聽

Napisano

Elegancko to opisa艂e艣. Ju偶 samo opisywanie musia艂o zaj膮膰 sporo czasu:)

Napisano

Nawet bardzo dobrze. Tylko kszta艂t okien jest tak charakterystyczny, 偶e za bardzo si臋 rzuca w oczy ich powtarzalno艣膰. Gdyby nie to by艂o by 11/10 a tak to tylko 10+ 馃槢

Napisano
  • Autor
17 godzin temu, Destroyer napisa艂:

Dobrze to wygl膮da! Nadal m臋czysz to wszystko na laptopie?

tak dalej na tym 2 rdzeniowym lapku ale planuje stacje robocza 馃槃

6 godzin temu, KLICEK napisa艂:

no troche powtazalnosc okien rzuca sie w galki, ale calosc elegancko wyszla 馃槃

kombinowalem troche z tym da艂em raz kwadratowe okna zamiast okrag艂ych jako艣 mi dziwnie to wygl膮da艂o xD wi臋c zostawi艂em te okr膮g艂e.

Napisano
1 hour ago, Maciek Jutrzenka said:

tak dalej na tym 2 rdzeniowym lapku ale planuje stacje robocza 馃槃

No to szacunek za po艣wi臋cenie 馃檪聽Przypomina mi si臋 rozmowa na cgsociety odno艣nie bifrosta 2 dla mayi i 偶e tak s艂abo dzia艂a i kto艣 zaanga偶owany powiedzia艂 偶e system zosta艂 stworzony do wysokiej jako艣ci efekt贸w i w przysz艂o艣ci mo偶e dodadz膮 co艣 do prostszych rzeczy a poza tym to wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w houdineigo ma 128Gb ramu 馃槈聽Zreszt膮 na grupach facebookowych najwi臋cej os贸b ma 32 czasem 64 ale jak wida膰 na 16 gb te偶 si臋 da kozackie rzeczy robi膰 jak si臋 umi 馃檪

Napisano
  • Autor

wi臋kszo艣膰 ludzi topuje si臋 na 64 bo tyle pozwala艂y platformy 偶eby mie膰 wi臋cej trzeba by艂o i艣膰 w Xeony, co by艂o wydatkiem na poziomie 20 ty艣 je艣li chcia艂e艣 nowe. Ewentualnie u偶ywka refubrished to tam fakt mo偶na dorwa膰 nawet 500 giga ramu... za ma艂e kwoty ale wydajno艣膰 jest s艂aba takiego systemu.聽

Threadripper troch臋 zamiesza艂 teraz na rynku bo tanio mo偶na dosta膰 faktycznie 128 giga ramu i znam 2 osoby dosy膰 dobrze kt贸re posi膮daj膮 taki sprzet.. aczkolwiek..

jak m贸wie wiekszo艣膰 siedzi na 32/64... bo platforma... Np... Main Road Post, kt贸ry niedawno robi艂 update swojego studia.. a oni wymiataj膮 w houdinim.. To jak spyta艂em si臋 co my艣l膮 o AMD etc.. to mi kole艣 odpisa艂 偶e... stanowiska pracownicze to s膮 najnowsze i7'emki.. a render farma to s膮 xeony... czyli single artist ma prawdopodobnie max 64 giga ramu..聽

Wiadomo jak kto艣 si臋 specializuje w VFX'ach typu dym czy woda.. to b臋dzie mia艂 te 128 giga...

ale logika autodesku z twojego postu tylko utwierdza mnie w przekonaniu 偶e ta firma s艂abo ogarnia temat.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci