Skocz do zawartości

Maya unfold 3D Ryzen 3700x - problem


Sebazx6r

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś ma rozwiązanie. Powyzeję około 570 vertów wywala unfold 3D. Trochę się w...łem bo dopiero co upgradowałem z 6700k.

Tu filmik z objawami:

Poniżej wątek  z Autodeska. Chyba to dotyczy 3 gen ryzena. Na Thredriperach wysypuje się na więkrzej ilość UV.  U kumpla x1950 działa bez problemu. Na pewno niedziałą na 2020 ale zakładam ,że dół też nie.
Mam najnowszy biosy i sterowniki.
3700x
ASUS TUF x570
32GB HYPERX Fury  3200 taktowane na XMP2 : = 3000 ( tak mi się nie wywala)
970 EVO 256 m.2. x2
GTX 1070 referent

 


https://forums.autodesk.com/t5/maya-forum/amd-ryzen-and-unfold-3d-maya-problem/td-p/9163939

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma na to rozwiazania poki co. Milion osob na to narzeka. Dobra wiadomosc jest taka, ze cala reszta mayi dziala 😄 Rozwala mnie, ze taki moloch nie moze fixnac bledu w sofcie... I to durne tlumaczenie ze procek nie wspiera ich softu... WTF? No tak, AMD zmieni architekture procka, zeby odciazyc Autodesk... Az dziw bierze, ze taka odpowiedz w ogole pada ze strony firmy. Chcialem powiedziec "powaznej firmy" ale raczej to tu nie pasuje...

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Nezumi said:

cala reszta mayi dziala 😄

84c003a868b06aa22dacee2afaa7c3283e33d65e7033cd13a24da42394b3c914.jpg.33ceedf4b7b5baf3faaf4793fbaab7a9.jpg

4 hours ago, Nezumi said:

Rozwala mnie, ze taki moloch nie moze fixnac bledu w sofcie

Kiedyś w jednej nowej wersji był krytyczny błąd w menla rayu uniemożliwiający używania jej w produkcji, hotfixa wydali kilka miesięcy później z 4 poprawkami i trzeba było ściągać całego instalatora 1,5 Gb 🙂 A tymczasem dla kontrastu taki houdini ma nową wersje praktycznie każdego dnia z poprawkami błędów czy małymi usprawnieniami bez potrzeby czekania na wielkie wydarzenie jakim jest wydanie małego updatu z kilkoma poprawkami.

  • Haha 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez gówno burzy się nie obejdzie. Potem nawet jak będzie rozwiązanie w wątku to i tak nikt nic nie znajdzie bo trzeb będzie przejebać 200str spamu. Ale spoko rozumiem siedzimy w domu nudzimy się xD.


Wątek jest na stronie AMD i na stronie Autodesk może kiedyś się ruszy. Ciekawe czy nowy Topogun będzie mieć unfold. 
 

Cytat

ej a sprawdzales czy standalone od unfolda tez sie jebie?


Nie. Właśnie też mnie to zastanawia. Na razie używam brusha w mayce i zwykłego unfold. Dopokoki za dużo vertexow się nie poskręca razem to jestem w domu xD.

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdzie, nie przejmuj sie spamem wystarczy lajkowac najlepsza odpowiedz i automatycznie sie podepnie pod pytanie u gory 😛  Wiec psamem sie nie przejmuj, ani tym ze ktos obazia twoj ulubiony software 😄

I nie odpowiedziales na moje pytanie

image.png.c3738071938ac90e05dc4d10e9f4ab62.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie. Właśnie też mnie to zastanawia. Na razie używam brusha w mayce i zwykłego unfold. Dopokoki za dużo vertexow się nie poskręca razem to jestem w domu xD.

Odpowiedziałem, że nie wiem. Nigdy nie miałęm styczności z wersją stand Alone. 
 

Cytat

Wiec psamem sie nie przejmuj, ani tym ze ktos obazia twoj ulubiony software 😄

Kurwie na niego od pierwszego unfold na Ryzenie 3700x. Ulubiuony software to kwestia obycia jakby się obyl z innym softem tak dobrze jak z Maya to mialbym inne preferencje. Poza tym nie naqrwiamy tylko w mayce i inne softy tez nas wqrwiają. 

To jest mój "Priamary Software of use" i tylko go umiem reszta mi nie podszła.  Mi się w nim dobrze pracuje. Nie widzę powodu by teraz uczyć się równoległego jak uczę się po prostu innych softów które nie softami równoległymi. Robię w tym sofcie od wersji 2009 i chyab 2010 roku i nie tylko modelwoanie więc wybacz ale nauka rozgle kolejnego molocha jakoś mnie odrzuca.  Prosta jest sprawa ,że lubimy robić narzędziem które dobrze umiemy, A to nie znaczy ze mnie nie wqrwia, tak jak zbrush i marvelosu. Zajebiste ale wqrwiająnie miłosiernie A fakt kupna nowego kompa i odkrycie takie cudu wqrwił mnie niemiłosiernie bo powrót do "legacy" to czyste skurwysynstwo. Tylk qrwa nie przyszedłem się tu nakręcać. Po prostu może ktoś coś jużwie.
 

Wyfiltruje se qrwa. xD a teraz ide napierd...c unfold malym pendzlem. xD  hły hły.

poniosło mnie 


qrwa xD


A często edytuje xD… bo cos nie dopisze. 😜

Edytowane przez Sebazx6r
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam to samo, max mnie wkurwia, ale pracujac w majce tez sie wkurwiam 😄 takie zycie grafika 😄 

 

Co do stanalona to uwazam ze jest to lepsza opcja niz ten co jest w majce, wiecej opcji, paker itp no masakra ile tam jest dobra, ktorego nie przeniesli do majki. Wydae mi sie ze tylko w majce jest algorytm wrzucony i tyle.

 

btw. zbrush tez mnie wkurwia 😄

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sebazx6r rozumiem lekką irytację sytuacją ale jeśli soft nie wspiera procesora to nic nie da się zrobić, albo używaj innych narzędzi w majce albo standalone albo innego softu nic innego nie da się zrobić bo chyba nie da się emulować innego procesora żeby jakiś soft widział coś innego niż jest w rzeczywistości. Także jedyna opcja na teraz to wymyślić jakiś działający i znośny  workaround i czekać na aktualizację majki która będzie raczej później niż wcześniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Arturborubar napisał:

Napisał fan programu w którym nie działa nawet UNDO 😄

Ale ja nie chwale się innym jaki to production ready softem jestem.. jak tylko dochodzi do jakiejkolwiek dyskusji 😄 jako Argument ostatniej deski xD 

nie no cała sytuacja dobra komedia ale to norma w autodesku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I didn't expect it to be fixed in 2020.1 update since it is an issue that affects previous versions as well.

 

A petition won't do anything, and I wonder what will. As I've said before, I've talked with them and they are aware of the issue and they working on it the rep said. Fix is expected in 6 months.

 

Maybe if you called and complained could make them put more resources on it.

Cytat z autodeska.  Nie wiadoma jak z pandemią. Kiedy to się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KLICEK napisał:

tak, tylko to pewnie wczesniejsza wersja 🙂 tu masz demo najnowszej ostatnio zmienili nazwe firme (nie wiadomo czemu?)

https://www.rizom-lab.com/

twórca pozarł się z poprzednim wydawcą, teraz są dwa unfoldy ...unfold 3d(polygonal design)  i rizomUV. Rizom jest oryginalnego autora. Chyba nawet jakies sprawy maja po sądach:)

Edytowane przez Arturborubar
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unfold3d ostatnia aktualizacja 2019/07/29 więc skoro w wizardzie wszystko działa na nowych ryzenach to widać jak bardzo autodesk jest na bieżąco z technologią którą kupił. Zresztą nowe opcje są wprowadzane bardzo stopniowo żeby zawsze było co napisać w what's new, ale ostatnio nie kojarzę żeby coś do uvałek dodawali bo już chyba jest na tyle dobry  uvtoolset w mayi, że można się skupić na czymś innym. 

Btw pamiętacie jeszcze jak w jednej wersji mayi autodesk kupił plugin DMM digital molecule matter do zniszczeń, ludzie zaczęli z tego korzystać i coś się nie zgadzało, były jakieś błędy, ograniczenia przy większej ilości obiektów i jak się później okazało to nie były błędy tylko plugin dołączony do mayi był trochę takim demem z mniejszymi ograniczeniami niż zwykłe demo. Ludzie się denerwowali, że autodek dał takiego babola więc adsk wychodząc naprzeciw oczekiwaniom w następnej wersji usunął całkowicie dmm z mayi żeby nie było narzekań a ci co zaczęli już używać dmm do swoich projektów to fuck them in particular 🙂

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solucja z wczoraj

link do tematu:
https://forums.autodesk.com/t5/maya-forum/unfold3d-process-error/td-p/8959178/page/4

Cytat

I took a closer look and it looks like it is using some kind of 2017 version of Unfold (assuming by the name of the new file that appeared in bin folder of Update 3)

 

There are two new files in Update 3 for Maya 2019:

unfold3dlib.dll - 99.8MB - sha1 a9799263f360ed3c860980c986aefd5031fe0591

UnfoldShim2017.exe - 122kB - sha1 38a508efe9df78ab8b8f4bfc54edac7628bdc48c

So there is a way how to run Unfold3D in Maya 2020.1 now (if you are running on Ryzen or Threadripper):

1.  download and extract unfold.rar 

2. copy and replace files in C:\Program Files\Autodesk\Maya2020\bin

(UnfoldShim2017.exe is already renamed to UnfoldShim.exe, so you just need to replace the file, consider backup the original)

 

 

Also I did some quick test with unfolding teddy bear model, most UVs were unfolded with just slightly difference and one UV shell wasn't unfolded properly.

 

Personally I would be happier with 1:1 result but it is still better than nothing or Legacy mode.

 

https://forums.autodesk.com/autodesk/attachments/autodesk/area-b201/80365/1/unfold.rar

Edytowane przez Sebazx6r
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie takich błędów jest od groma w mayi, sprawdź np to było w mayi 2019 i jest nadal w 2020 po prostu trzeba się nauczyć czego nie używać w skrócie nie używać mayi 🙂

Ja powolutku próbuję się przesiąść na houdiniego do renderingu a potem pewnie blender do destrukcyjnego modelowania i ręcznego uvałkowania obok rimzona, w mayi na każdym kroku coś się kaszani i już mam dosyć. żeby nie było houdy też w moich rękach się sypie jak bloki w Czeczenii, czasami z mojej winy czasami nie ale tam to przynajmniej widać że łatają problemy a nie zostawiają na lata. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2017 narazie nic sie nie dzieje. Ja używam Mayki 2017 w pracy do korekt animacji i rigów. Czasami z póż nic nie zostaje. Czasem pracuje na cacheach ale ostatnio napisalem sobie tool do wpinania ich bezposrdenio w rig. Wiec nie mam jak. Jak dostaje do zrobienia korektiw to z póz często nic nie zostaje.

Z tą symetrią to błąd użytkownika musia być linia pośrodku inaczej głupie. Zdazy się zeby stracił symetrie jakies microprzesunieci i nie dokłądności ale raczej pracuje dobrze.

Apend to polygonal nigdy nie działało w symetri.  Narzedzie jest stare jak swiat.

Bug przez pewnego niemca poszedł bezposrednio do autodesku. W tym ze oprocz flikowania vertexów mu nie duało się tego odtwrozyć. W 2017 zdarza mi sie okazjonalnie. Może tez kwestia sterownikow grafiki jeszcze zobacze jakiego mam openGL włączonego. I czy się powtarza.

Odkrylem ze problem pojawia sie tylko jak uzywam ctl do twistowania jak przelaczam tryb graba jest ok.


 

 

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności