Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • KLICEK featured this temat
Napisano

Ten program niedawno mnie bardzo ale to bardzo zainteresował. Nie miałem jeszcze czasu usiąść do nauki, testów na jakiś bardziej złożonych modelach ale na pewno to zrobię. Cena bardzo fajna. 

Napisano

Jest prosty do nauki, szybko go ogarniesz. Ma w preferencjach do wyboru ustawiania z innych programów, więc przełączysz sobie na swój i będziesz mógł płynnie na niego przesiąść. Też do niego niedawno przysiadłem i jestem zachwycony (inna sprawa, że to co mam w C4D, jeśli chodzi o UV to dramat).

Napisano

Ja na codzień pracuję w ZBrush/MODO. Jak przychodzi mi rozkładać jakieś naprawdę duże ciałka na kilka UDIM to MODO zaczyna stękać. Ciekawi mnie jak poradzi sobie z moim surówkami. Program i jego możliwości prezentują się znakomicie. Ciekawi mnie czy przyszłość nie należy właśnie do narzędzi ukierunkowanych na daną operację. Ostatnio Topogun wychyla głowę coraz silniej, może się za chwilę okazać że to będzie najlepsze narzędzie do retopologii.

Napisano (edytowane)

I jak po testach, warto? Dotychczas rozkładałem uv w maxie, chętnie bym zmienił soft.

Edytowane przez milek
Napisano

Ja kiedyś taki wielki statek kosmiczny wrzuciłem do MODO by rozbił go na części w/g nachylenia poligonów względem siebie. Mieliło to chyba 2-3 godziny. Przetestuję ten sam model na tym narzędziu. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, Sebazx6r napisał:

Uczenie sie malych programow jest szybsze niz tych kombajnow 😕

Dokładnie. Rozwój takich aplikacji też jest mniej problematyczny. Droga jest jakby jedna. A kombajny - jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego 😉
Również cena jest atrakcyjniejsza i przyciąga i studia i mniejsze grupy.

Edytowane przez michalo
Napisano

Uczyłem się go dziś przez 2 godziny. Rewelacja. On ma zupełnie inną filozofię niż w softach które już znam. Licencja startowa jest za darmo na 30 dni więc idealnie by go dobrze poznać. 

Napisano

ja uzywam od wersji 6 albo 7 jakos takos czyli jakies 10-12 lat 🙂 ale to co ostatsnio dodali + packer do uv to jest must hef narzedzie po prostu.

Napisano

O ho ho. To narzędzie ma kupę lat. Mega mi się pspodobało. Ktoś kto to projektował znał wszystkie plusy i minusy pracy z UV na różnych softach, dlatego tak mądrze to jest tam wszystko zaprojektowane. 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Jak ktoś z was go dobrze zna. Pomoglibyście mi zrozumieć o co chodzi w tutorialu. Włączając Checkera i Both, tarcze ma na checkerze a resztę na czarno? U mnie cały jest checkerze i dodatkowo w kolorach informujących zniekształcenia na UV. 

image.png.efccdb57034d75357d6d68a7a4668f37.png

Edytowane przez gryzon
Napisano

Hmm ona ma tarczę w checkerze, bo go rozłożyła a resztę czarną (wydaje mi się, że ma czarną, bo sobie w preferencjach ustawiła taki kolor), bo jeszcze nic nie zrobiła z nią. I dlatego ma Both zaznaczone aby widzieć wszystko i to co rozłożone i to co nie. U ciebie jest całość w chekerze, bo może masz już jakąś UV nałożoną na całość. Ale ja tylko z 2 modele do tej pory zrobiłem z programie, bo sam od niedawna z niego korzystam 🙂  

  • Thanks 1
Napisano

Mam jeszcze takie pytanie. Zniknął mi jeden island z UV i w widoku u mnie jest on szary teraz. W jaki sposób mogę wmapować go, by się pojawił na UV edytorze? 

Drugie pytanie. W jaki sposób zapanować by pakowało mi tylko na udimach z drugiego rzędu tylko? np. 1011, 1012, 1013 itd. 

Szukam jakiegoś manuala do tego softu, program odsyła tylko do youtube. 

Generalnie program rządzi. Jego prędkość bije na głowę wszystko co do tej pory używałem. Przetwarzam najcięższe siatki na których zdychały mi inne softy. 

image.png.efa8bbbdf54bec017fb06c5fe6513bea.png

Napisano

Ten soft to jest sztos. Im dłużej w nim kopię tym szybciej coś robię. Testowałem na dość sporym meshu i szło jak malina. Dziś popróbuję na tym statku kosmicznym o którym wspominałem. Przydał by się lepszy port z ZBrush. Teraz trzeba kopać w kodach a i tak nie działa na wielosubtoolach. 

  • Like 1
Napisano

Mam pytanko.

Mam modelik... wymodelowany. przenoszę go do tego programu, robię UV.

Są tak jak potrzebuję.

Jak wygląda kwestia poprawek ? No bo mesh do przeróbki, a w "kombajnie" nie zawsze uv jest zrujnowane ( max radzi sobie jakoś czasami i nie psuje zbytnio ).

A tutaj ? Reimport mesha i UV od początku ?

Napisano

uv to coś co się robi "na końcu".

A jako, że to bym robił w osobnym programie, to każda zmiana topologii powoduje konieczność poprawki UV.

Zatem, mając w maxie model bez UV albo z takimi bylejakimi, przenoszę go do RizomUV.

Tam robię uv i model gotowy do teksturowania. Moje pytanie dotyczy sytuacji w której dokonuję poprawek w modelu bez uv lub z takimi "jakie są" i już poprawiony

przenoszę ponownie do RizomUV. I co. rozkładam UV raz jeszcze z powodu zmian w topologii ?

Jest jeszcze wariant "ping-pong", z maxa do "uv-kowni" a po wszystkim z powrotem do maxa.

Zresztą, chyba czas na trial i zobaczę "co tam" 🙂 

Napisano

da sie jezeli caly czas masz szczatkowe uvalki mozesz zaimportowac model z uvalkami i jezeli nie zniszczyles seamow to da sie rozlozyc uv jednym kliknieciem.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności