Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

  • KLICEK featured this temat
  • Odpowiedzi 21
  • Wy艣wietle艅 4,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Ja kiedy艣 taki wielki statek kosmiczny wrzuci艂em do MODO by rozbi艂 go na cz臋艣ci w/g nachylenia poligon贸w wzgl臋dem siebie. Mieli艂o to chyba 2-3 godziny. Przetestuj臋 ten sam model na tym narz臋dziu.聽

  • Sebazx6r
    Sebazx6r

    Uczenie sie malych programow jest szybsze niz tych kombajnow 馃槙

  • O ho ho. To narz臋dzie ma kup臋 lat. Mega mi si臋 pspodoba艂o. Kto艣 kto to projektowa艂 zna艂 wszystkie plusy i minusy pracy z UV na r贸偶nych softach, dlatego tak m膮drze to jest tam wszystko zaprojektowane.聽

Posted Images

Napisano

Ten program niedawno mnie bardzo ale to bardzo zainteresowa艂. Nie mia艂em jeszcze czasu usi膮艣膰 do nauki, test贸w na jaki艣 bardziej z艂o偶onych modelach ale na pewno to zrobi臋. Cena bardzo fajna.聽

Napisano
  • Autor

Jest prosty do nauki, szybko go ogarniesz. Ma w preferencjach do wyboru ustawiania z innych program贸w, wi臋c prze艂膮czysz sobie na sw贸j i b臋dziesz m贸g艂 p艂ynnie na niego przesi膮艣膰. Te偶 do niego niedawno przysiad艂em i jestem zachwycony (inna sprawa, 偶e to co mam w C4D, je艣li chodzi o UV to dramat).

Napisano

Ja na codzie艅 pracuj臋 w ZBrush/MODO. Jak przychodzi mi rozk艂ada膰 jakie艣 naprawd臋 du偶e cia艂ka na kilka UDIM to MODO zaczyna st臋ka膰. Ciekawi mnie jak poradzi sobie z moim sur贸wkami. Program i jego mo偶liwo艣ci prezentuj膮 si臋 znakomicie. Ciekawi mnie czy przysz艂o艣膰 nie nale偶y w艂a艣nie do narz臋dzi ukierunkowanych na dan膮 operacj臋. Ostatnio Topogun wychyla g艂ow臋 coraz silniej, mo偶e si臋 za chwil臋 okaza膰 偶e to b臋dzie najlepsze narz臋dzie do retopologii.

Napisano

I jak po testach, warto? Dotychczas rozk艂ada艂em uv w maxie, ch臋tnie bym zmieni艂 soft.

Edytowane przez milek

Napisano

Ja kiedy艣 taki wielki statek kosmiczny wrzuci艂em do MODO by rozbi艂 go na cz臋艣ci w/g nachylenia poligon贸w wzgl臋dem siebie. Mieli艂o to chyba 2-3 godziny. Przetestuj臋 ten sam model na tym narz臋dziu.聽

Napisano
6 godzin temu, Sebazx6r napisa艂:

Uczenie sie malych programow jest szybsze niz tych kombajnow 馃槙

Dok艂adnie. Rozw贸j takich aplikacji te偶 jest mniej problematyczny. Droga jest jakby jedna. A kombajny - jak co艣 jest do wszystkiego, to jest do niczego 馃槈
R贸wnie偶 cena jest atrakcyjniejsza i przyci膮ga i studia i mniejsze grupy.

Edytowane przez michalo

Napisano

Uczy艂em si臋 go dzi艣 przez 2 godziny. Rewelacja. On ma zupe艂nie inn膮 filozofi臋 ni偶 w softach kt贸re ju偶 znam. Licencja startowa jest za darmo na 30 dni wi臋c idealnie by go dobrze pozna膰.聽

Napisano

O ho ho. To narz臋dzie ma kup臋 lat. Mega mi si臋 pspodoba艂o. Kto艣 kto to projektowa艂 zna艂 wszystkie plusy i minusy pracy z UV na r贸偶nych softach, dlatego tak m膮drze to jest tam wszystko zaprojektowane.聽

Napisano

Jak kto艣 z was go dobrze zna. Pomogliby艣cie mi zrozumie膰 o co chodzi w tutorialu. W艂膮czaj膮c Checkera i Both, tarcze ma na聽checkerze a reszt臋 na czarno? U mnie ca艂y jest checkerze i dodatkowo w kolorach informuj膮cych zniekszta艂cenia na UV.聽

image.png.efccdb57034d75357d6d68a7a4668f37.png

Edytowane przez gryzon

Napisano
  • Autor

Hmm ona ma tarcz臋 w checkerze, bo go roz艂o偶y艂a a reszt臋 czarn膮 (wydaje mi si臋, 偶e ma czarn膮, bo sobie w preferencjach ustawi艂a taki kolor), bo jeszcze nic nie zrobi艂a z ni膮. I dlatego ma Both zaznaczone aby widzie膰 wszystko i to co roz艂o偶one i to co nie. U ciebie jest ca艂o艣膰 w chekerze, bo mo偶e masz ju偶 jak膮艣 UV na艂o偶on膮 na ca艂o艣膰. Ale ja tylko z 2 modele do tej pory zrobi艂em z programie, bo sam od niedawna z niego korzystam 馃檪聽聽

Napisano

Mam jeszcze takie pytanie. Znikn膮艂 mi jeden island z UV i w widoku u mnie jest on szary teraz. W jaki spos贸b mog臋 wmapowa膰 go, by si臋 pojawi艂 na UV edytorze?聽

Drugie pytanie. W jaki spos贸b zapanowa膰 by pakowa艂o mi tylko na udimach z drugiego rz臋du tylko? np. 1011, 1012, 1013 itd.聽

Szukam jakiego艣 manuala do tego softu, program odsy艂a tylko do youtube.聽

Generalnie program rz膮dzi. Jego pr臋dko艣膰 bije na g艂ow臋 wszystko co do tej pory u偶ywa艂em. Przetwarzam najci臋偶sze siatki na kt贸rych zdycha艂y mi inne softy.聽

image.png.efa8bbbdf54bec017fb06c5fe6513bea.png

Napisano

Ten soft to jest sztos. Im d艂u偶ej w nim kopi臋 tym szybciej co艣 robi臋. Testowa艂em na do艣膰 sporym meshu i sz艂o jak malina. Dzi艣 popr贸buj臋 na tym statku kosmicznym o kt贸rym wspomina艂em. Przyda艂 by si臋 lepszy port z ZBrush. Teraz trzeba kopa膰 w kodach a i tak nie dzia艂a na wielosubtoolach.聽

Napisano

Mam pytanko.

Mam modelik... wymodelowany. przenosz臋 go do tego programu, robi臋 UV.

S膮 tak jak potrzebuj臋.

Jak wygl膮da kwestia poprawek ? No bo mesh do przer贸bki, a w "kombajnie" nie zawsze uv jest zrujnowane ( max radzi sobie jako艣 czasami i nie psuje zbytnio ).

A tutaj ? Reimport mesha i UV od pocz膮tku ?

Napisano
  • Autor

Nie, no sk膮d, przecie偶 mo偶esz zaimportowa膰 mesha razem z UV.

Napisano

uv to co艣 co si臋 robi "na ko艅cu".

A jako, 偶e to bym robi艂 w osobnym programie, to ka偶da zmiana topologii powoduje konieczno艣膰 poprawki UV.

Zatem, maj膮c w maxie model bez UV albo z takimi bylejakimi, przenosz臋 go do聽RizomUV.

Tam robi臋 uv i model gotowy do teksturowania. Moje pytanie dotyczy sytuacji w kt贸rej dokonuj臋 poprawek w modelu bez uv lub z takimi "jakie s膮" i ju偶 poprawiony

przenosz臋 ponownie do聽RizomUV. I co. rozk艂adam UV raz jeszcze z powodu zmian w topologii ?

Jest jeszcze wariant "ping-pong", z maxa do "uv-kowni" a po wszystkim z powrotem do maxa.

Zreszt膮, chyba czas na trial i zobacz臋 "co tam" 馃檪

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci